Translate

سه‌شنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۸

خبرگزاری فارس چهره بدل کیهان در زمینه سازی کودتا

خبرگزاری فارس در یک
گزارش خبری از مازیار بهاری د رمورد انقلاب مخملی و وابستگی خبرنگاران به دولتهای بیگانه می گوید
براستی اگر خبر نگاران جاسوس هستند پس چرا در مراسم هایی که نیاز دارید انان را دعوت می کنید
خبر گزاری فارس چهره رتوش شده و بزک شده کیهان هست که خط اعتراف را که از زمان شاه شرو ع و در حکومت جمهوری اسلامی شروع شد و در دهه 60 به اوج خود رسید دیگر نخ نما شده است .

دستگیری مازیاربهاری بر خلاف قوانین جاری جمهور ی اسلامی هست
اعترافات وی نیز ارزش قانونی و حقوقی ندارد زیر ا وی بدون حضور وکیل مدافع مجبور به این اعترافات شده است
چرا اجازه ندادند خبرنگاران مستقل در مراسم حضور داشته باشند . زیرا خبرنگاران جاسوس نیستند .فهم دارند سیاست می دانند و سوالاتی می کنند که مشخص می شود این شوهای تلویزیونی است که کرامت انسانی را و حقوق فرد و بشر را نقض می کند
خبرگزاری فارس زمینه ساز یک کودتا بر علیه نیروهای مترقی و میانه رو که اکثریت آنا ن مسلمان بودند هست خبر گزاری فارس سخنگوی خط خوارج هست که برداشت ارتجاعی از اسلام دارند برداشت خشونت طلبانه و در حالی که اقلیت هستند بر اکثریت حکومت می کنند و هیج نقدو اعتراض را بر نمی تابند .

خبرگزاری فارس نیز به سرنوشت کیهان دچار می شود باید این جریان انحصا ر طلب کافر
پوشاننده حق را ) تحریم کرد .

سخنرانی دکتر محسن کدیور در مورد راهکاری عبور از بحران و آینده ولایت فقیه

انتظار ملی از مجلس خبرگان بررسی شرایط لازم تدبیر و عدالت هست.

راستی اگر درزمان شاه معد وم، قبل از انقلاب اسلامی مردم چنین اعتراض می کردند، شاه با آنان چه رفتاری میکرد؟ می پرسم رفتار ولی فقیه مدبر عادل با شاه ظالم سرسپرده اجنبی چه تفاوتی داشته است.

آیا شاه، شاه معدوم مخالفان خود را نوکر و بازیخورده اجنبی و مخل امنیت و نظم عمومی معرفی نکرد؟ آیا شاه بواسطه پخش اعلامیه های رهائی بخش مرحوم ایت ا لله خمینی از صدای بی بی سی، ما انقلابیون را انگلیسی نخواند؟

آیا شاه برای بدنام کردن معترضان و منتقدانش چماقداران و ماموران لباس شخصی را به تخریب اموال عمومی و تعرض به جان و مال مردم وانداشت و آنگاه آنها را به راهپیمایان و معترضان نسبت دهد؟ آیا شاه مطبوعات و رسانه ها را به محاق سانسور و تعطیلی نکشاند؟

با احترام می پرسم نحوه مقابله شما با اعتراض مسالمت آمیز مردم چه فرقی با سرکوب شاهنشاهی داشته است ؟ ایا کافیست که نامتان را اسلامی بگذارید و هر چه دلتان میخواهد با این مردم مظلوم بکنید؟ آیا این سرکوب و خفقان به سیره امام علی نزدیک تر است یا معاویه و بنی امیه .
به کرات در خطبه ها از واژه دیکتاتوری در سخنانتان استفاده کردید، معنی دیکتاتوری این نیست . دیکتاتوری این است که مطبوعات را تعطیل کنید .
مامورمی فرستید که تیتری بفرستید که تیتری مقابل میل ما نزنند. دیکتاتوری این است که مقام مادام العمر داشته باشید . مقابل مردم پاسخگو نباشیم . انصا ف بدهید کدام دیکتاتوری است؟
سی سال از انقلاب اسلامی میگذرد ما هنوز به انقلاب اسلامی افتخار می کنیم، من هنوز به انقلاب اسلامی افتخار میکنم. انقلابی مردمی بود. زیرا از متن مرد م برخاست که برای آزادی ، عدالت و برا ی اصلاح بود . چه شده است؟
ما انقلاب نکردیم تا استبداد سکولار به استبداد دینی تبدیل شود. ما انقلاب نکردیم که استبداد شاهنشاهی تبدیل به استبداد دیگر شود. ما انقلاب کردیم تا هرنوع استبدادی چه با تاج، چه با عمامه از میان برود .

این جمله را توجه کنید: "مردم اگر متوجه باشند و هوشیار باشند، اگر نشانه های کبر و غرور و خودخواهی را در زمامداران فورا ببینند و بشناسند و خیرخواهانه اعتراض کنند و اگر احساس کردند که زمامدار در صدد رفع این بیماری نیست در مقابل او تعرض کنند یقتینا آن بیماری علاج خواهد کرد
30 خرداد 1363 روزنامه جمهوری اسلامی – آیت االه خامنه ای

من خدمت مقام معظم رهبری متواضعانه و مودبانه عرض می کنیم که ما احساس کردیم رهبرمان متوجه بیماری نیست و به او تعرض کرده ایم. آیا ممکن است که این بیماری علاج شود (تشویق حضار)
ما دو فاتحه داریم. فاتحه شهیدان ما که نه قبرشان را می دانیم نه گذاشتند که عزیزانشان برایشان بگریند. آنها را از کمترین حقوق شرعی محرومشان کردند و امروزدر غربت به یاد آنا ن جمع شده ایم. امروز مجلس ترحیم دیگری هم در ایران برقرار هست. ما فاتحه شهیدان را داریم و دیگران فاتحه جمهوریت نظامشان را. راستی کدامیک پیروز می شویم؟

ما که برای شهیدان مان فاتحه می خوانیم یا آنان که با عملکرد غیر قانونی خود فاتحه جمهوری نظام اسلامی را خوانند؟

اللهّم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
اللهّم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
اللهّم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
متن کامل سخنرانی
فیلم تصویری

دوشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۸۸

یسخنرانی دکتر کدیور در مورد غیر شرعی بودن و ضد جمهوری بودن ولایت فقیه در مرکز اسلامی ولی عصر تورنتو ی کانادا

سخنرانی دکتر کدیور در مورد غیر شرعی بودن و ضد جمهوری بودن ولایت فقیه در مرکز اسلامی ولی عصر تورنتو ی کانادا
وی منطقی از مواضغ مختلف لایت فقیه را بررسی و 3 راهکار برای برون رفت این بحران از سوی مقامات حاکم ارائه کرد
این مراسم به یادبود شهدای جنبش دموکراسی مردم ایران بود سعی می کنم فایل صوتی انرا هم ضمیمه کنم
در این مراسم دکتر مریدی نمایند ه پارلمان نیز ضمن تسلیت به خانواده ها ی شهدا در شمردن خوبی های دموکراسی که باعث رشد می شود . نه تنها تحمل که تشویق دیگر میلتها در کانادا به زبان وفرهنگ خودشان خواستار آزادی مردم ایران شد
دکتر مریدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی سالها بود که دمکراسی را رعایت نمی کرد مثلا اخراج هزاران استاد دانشگاه منجمله خودش را و 3 سال تعطیلی دانشگاه را از اهم عدم دموکراسی حاکمیت خواند

برای شنیدن روی این لینک را کلیک کنید
http://audio.torontoiranians.com/archived/Dr.%20Kadivar%20Speech-%20June%2028-2009.asf

خبر گزاری فارس ،خبرگزاری دروغ پرداز

یکشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۸

تشکر از شما که با حضور پرشورتان ، خیابان یانگ را حال وهوای دیگری بخشیدید











 عکس ها از سعید سلطانپور

تشکر از شما که با حضور پرشورتان ، خیابان یانگ را حال وهوای دیگری بخشیدید
بیانیه شمار ه 3 گروه : ندا" صلح برای مردم ایران
سالها کوشیدند که بگویند ما وجود نداریم
با هم تفاهم نداریم
نشان دادیم که ما هستیم
اما زمانی موثر هستیم
که با هم .
و در کنار هم
با دیدگاههای متفاوت
ولی یک صدا
چهره زیباتر و انسانی تر از خودمان نشان دادیم و
از منافع مشترک هم میهنمان ( ازادی ) در ایران دفاع کردیم .
حضورمان را باور کنیم.


در روز شنبه هزاران کودک و بزرگ پیر و جوان ایرانی تبار در کنار زوج سالمند تایوانی و معلم ایتالیائی و زن کبکی کانادائی ،و صدها کانادائی دیگر با نشان دادن دو انگشت خود به علامت پیروزی و یا با عکسی ویا نوشته ای و یا پرچمی ، صدای خود را رساتر از همیشه بطور مدنی در حمایت از آزادی مردم ایران یایان دادن به خشونت های دولتی علیه مردم ایران بیان کردند .
ما هزاران بودیم که در روزشنبه در صفی بطول حداقل 14 کیلومتر نشان دادیم که می توانیم عقاید مخالفان را تحمل کرده و به همدیگر احترام بگذاریم که نشانه بلوغ سیاسی و درک درست از دموکراسی است .


در اینجا وظیفه خود می دانیم به عنوان کمیته هماهنگ کننده مراسم صف انسانی ، به عنوان گروهی از جامعه ایرانی کانادا ، از یکایک عزیزان شرکت کننده در مراسم ، حمایت کنندگان و نیز مشارکت شخصیتهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی ، گروه " حمایت از مردم ایران " در برگزاری این مراسم تقدیر کند و از همکاری و شعور سیاسی و اجتماعی مردم مان که اعتبار بیشتری به جامعه ایرانی داد، قدردانی کنیم .

صف انسانی یک پیام روشن به مردم داخل کشورمان دارد که اکثریت ما ایرانیان علیرغم تفاوت های فکری و سیاسی ، در شرایط سخت در کنار فرزندان وبرادران و خواهران خود هستیم و قلبهایمان برای ایران و آینده آن می تپد. و نعمت امنیت و دمکراسی را برای وطن اصلی مان و مردم می خواهیم

شاید دولت کودتا بتواند صدای حق طلبانه و مسالمت آمیز مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود را با بکار گیری ابزار زور وسانسور خبری و دستگیری خاموش کند ولی ما فریاد رسای آنها در کانادا خواهیم بود .دولت کودتا بطور یقین نمی تواند صدای ما را که نشانه های بلوغ سیاسی آن نمایان شده است را خاموش کند .

جا دارد از حمایت های دولتمران کاناداو احزابی که از خواسته های مشروع مردم ایران دفاع کرده اند تشکر داریم ولی انتظار حضور پررنگ تر و حمایت اخلاقی همه آنان را در اجتماعات مردمی که همه اقشار جامعه ایرانی کانادائی در آن حضور دارند ، داریم .

در اینجا لازم می دانیم از اقای دکتر مریدی نمایند ه مجلس از ریچموند هیل برا ی حضور شان در این مراسم و " گادوین چان " عضو انجمن شهر از ریچموند هیل برای حضور وحمایتشان تشکر کنیم.

همچنین لازم است که از پلیس یورک ، واحد " مبارزه با نفرت" ، " کارآگاه استیو "و دستیارش که در این مراسم با حضورشان در طی مسیر بر حسن اجرای صف انسانی و حفاظت از مردمی که صف انسانی را تشکیل داده بود ند با ما کمال همکاری و حمایت را داشتند ، از طرف جامعه ایرانی تشکر کنیم .

در اینجا لازم می دانم که از زحمات مرکز 32 پلیس تورنتو منجمله افسربا سابقه ایرانی تبار " مومنی " که در تمامی اعتراضات ایرانی ها در روزهای گذشته به صورت حرفه ای و با صبرو حوصله ، در بر گزاری مراسم های پشتیانی از جنبش دموکراسی و ضد تقلب مردم ایران با کامیونیتی ما همکاری بسیاری داشته اند ، تشکر و قدردانی نمایئم .

از رسانه های اصلی و فارسی زبان که د رمراسم حضور داشتند و یا اطلاع رسانی کرده بودند تشکر می کنیم . از محسن اسلامی و سعید فتوت که در به تصویر کشیدن این روز بیاد ماندنی و زنجیر انسانی به ما کمک کردند نیزسپاسگزاریم.

از کلیه داوطلبان و حامیان زنجیر انسانی بخصوص کسانی که با ایده پرچم وحدت ، پرچم ایران با نام ایران ، به منازعات فرعی و بیهوده د رخارج از کشور در روزهای اخیر پایان دادند و برای کامیونیتی راه حل سومی ارائه دادند ، تشکر می کنیم . دموکراسی یعنی حق انتخاب ، باور به چند صدائی و شنیدن دیگر صداها .

در پایان از کسانی که در امر چاپ و تبلیغات ما نوشتاری و اینترنتی به برگزاری بیادماندنی صف انسانی یاری رساندند دادند نیزبه سهم خود سپاسگزاریم .

با امید به روزی که مردم ایران حق انتخابات آزاد و دموکراتیک را بدست آورند، روزی که دور نیست .
شنبه 26 ژوئن 2009


کمیته هماهنگ کننده صف انسانی در خیابان یانگ
به ترتیب حروف الفبا
- حسن بانی - احمد جلال وند –سعید چوبک ( سوپر شایان و کتاب سرای بامداد ) –
ژیان حسن پور –سعید سلطانپور – منصور شریفی – علی صمیمی – و نماینده گروه " تورنتو ایرانینز "







جمعه، تیر ۰۵، ۱۳۸۸

زنجیر انسانی در حمایت از مردم ایران در خیابان یانگ

گروه " ندا" صلح برای ایران
بیانیه شماره 2
زنجیر انسانی در حمایت از مردم ایران در خیابان یانگ

دستهایمان را به هم می دهیم و صفی انسانی تشکیل می دهیم تا به کانادا وبه جهانیان نشان دهیم
که ما چند گانه می اندیشیم که زیبایئ دموکراسی ست و زیر بنای جامعه انسانی
ولی یک صدا در کنار مردم مان برای آزادی می ایستیم با ما شو عزیز

با تشکر از هموطنان عزیز و شخصیتها و گروه هائی که دعوت ما را حمایت کرد ه اند، به اطلاع شما می رسانیم که مراسم زنجیر انسانی در حمایت از مردم ایران در روز شنبه 26 ژوئن 2009 برابر با 6 تیر 1388 از ساعت 16 تا 18 بعدازظهر در قسمت غربی خیابان یانگ از تقاطع شپرد ( تورنتو ) تا خیابان الگن میلز ( ریچموند هیل ) بر گزار میشود.
برای هرچه بهتر برگزار کردن این حرکت مردمی در راستای حمایت از مبارزات حق طلبانه مردم ایران در راه آزادی و انتخابات آزاد در ایران هست، رعایت نکات زیر را پیشنهاد می کنیم

1. محل تشکیل صف در سمت غربی خیابان یانگ تعیین شده است. علت انتخاب، تابش کمتر نور خورشید در ساعات فوق می باشد .

2. پیشنهادی می کنیم از نشانه های سیاه به عنوان همدردی با خانواده های شهدای آزادی واز نشانه های سبز برای حمایت از جنبش مدنی و آزادی خواهی مرحله فعلی که گزینه میلیونها ایرانی داخل کشور برای تغییر بوده است استفاده کنید

3. ما مطالب زیر را برای پلاکارد ها و نوشته های شما پیشنهاد می کنیم ترجیحا به زبان انگلیسی باشد تا با مخاطبان کانادائی ارتباط بهتری داشته باشیم. هر چند مردم کانادا هم مانند دنیا از ستم هایی که بر مردم ما می رود با خبر شده اند

1. Neda, voice of Iran 6. Respect your own rules. 11. Shame on Dictator 16. Freedom of Speech
2. Where is my vote? 7. Free Press and media 12. No to violence 17. Free all detainees
3. One person, One Vote . 8. Don’t override my vote 13. Peace for Iran 18. Do not kill people
4. Justice for NEDA and other innocent civilian 9. End military action against civilian 14. Respect Iranians’ will for change 19. NO to Dictator, Yes to Democracy
5. Respect Constitution, Respect Human Rights 10. Iran for all Iranians not just for ruling clergies 15. Stop violence against Iranian 20. Nobody is above the law


4. همانگونه که زنان دلیر و مردان شجاع ما در ایران ، اعتبار جدیدی به جامعه ایرانی درجهان داده اند ، با حضورمان از کودک تا شهروندان ارشد مان ، دلگرمی و پشتوانه ای برای خواهران و برادران و فرزندان و مادران و پدران مان که حق طبیعی و قانونی شان یعنی انتخابات آزاد را بطور مسالمت آمیز " ندا " می دهند ولی ندا گونه مورد هجوم ، حمله ، دستگیر ی و شهادت آنان می شود ،باشیم .
با حضور گسترد ه مان از اعتبار کامیونیتی ایرانی کانادائی دفاع کنیم . رد صورت امکان دوستان غیر ایرانی خود را هم به این مراسم دعوت کنید تا یک صدا ، از حقوق اولیه مردم ایران در تعیین سرنوشت خود و انتخابات ازاد دفاع کنند.

5. با رعایت و احترام به قوانین و همکاری با پلیس و داوطلبان بلوغ اجتماعی و تمدن ریشه دار خودرا به نمایش بگذاریم . راه عبور شهروندان ، راه های ورودی منازل و ساختمانها را سد نکنیم .رعایت حال دیگرشهروندان غیر ایرانی شهرهای مسیر خود را بنماییم .

6. پیشنهاد می کنیم ، برای جلوگیری از سو استفاده " دولت کودتا چی " وحدت بیشتر ، پرچم های سه رنگ ایران بدون آرم یا با کلمه ایران را همراه با پرچم کانادا، با خود همراه داشته باشیم . احترام به پرچم های دیگران و نظرات دیگران بخش اساسی دموکراسی در کاناد اهست که به آن احترام می گذاریم .

. info@neda-peace.org7. از تمامی داوطلبان عزیز جهت همیاری، تقاضا می شود با ای میل زیر تماس بگیرند
http://www.neda-peace.org برای اطلاعات بیشت به وب سایت مراجعه کنید

8. با توجه به گرمای هوا ، آب و و سایل جلوگیری از گرما زدگی مخصوصا برای کودکان و شهروندان ارشد را فراموش نکنید .

لطفا این مراسم را با پخش این اطلاعیه پوشش رسانه ای بدهید .

با احترام
گروه " ندا " صلح برای مردم ایران
چهارشنبه 25 ژوئن 2009

چهارشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۸

فصل الخطاب یعنی چه ؟

فصل الخطاب یعنی چه؟
http://mollah.blogspot.com/2009/06/blog-post_23.html



صحنه: بیت رهبری- منقل- ذغال- از اون چیزا- زیرشلواری- چفیه- دمپایی- تخمه

محمود: دمت گرم آقا! خوب حال‌شون را گرفتی. ای ول. نماز جمعه‌ات حرف نداشت.
مقام پشمکی: ها ها ها ها! ناقلا تو هم خوب اومدی توی شمارش آرا. دو ساعته٬ چهل میلیون رای را شمردی. دمت گرم! خیلی کیف کردم. مخصوصا رای کروبی را که حسابی چلونده بودی. آخ خندیدم! تصور کن قیافه کروبی رو موقع شنیدن نتایج آرا! هاها ها...

محمود: این که چیزی نیست. من به محصولی گفته بودم همه چهل میلیون را بزاره برای من ولی مثل اینکه یک خورده ترسیده بود.
مقام پشمکی: عیبی ندارد. ایشالله دفعه دیگه!
محمود: یعنی حاج آقا دفعه دیگه هم ما هستیم؟
مقام پشمکی: آره جیگر! تا منو و این جنتی موش مرده رو داری هیچ غم نداری!
محمود: خیلی مخلصیم! من فقط یک خورده از این تظاهرات مردم میترسم. نکند خدای نکرده...
مقام پشمکی: لب‌ات را گاز بگیر. این حرفا چیه. ما تا ظهور حضرت هستیم. حتی برای ظهور حضرت هم یک فکرهایی کرده‌ایم. (صدایش را آروم میکند و آهسته میگوید) به کسی نگی‌ها!٬ حضرت که آمد٬ اون رو هم بازداشت میکنیم. میگیم حضرت میخواست انقلاب مخملی بکند ما هم بخاطر حفظ نظام با او برخورد قانونی کردیم.
محمود (از خوشحالی چشمانش گرد میشود و نیشش تا بناگوش باز میشود) : دمت گرم! مملکت قانون دارد. همینطوری الکی که نیست.
حضرت٬ اگر حرفی دارد باید از مجرای قانوی‌اش وارد شود. درست میگم؟

مقام پشمکی: درسته! حرف رهبری فصل الخطاب است. دوباره خودم میروم نماز جمعه و فصل الخطاب میکنم.
محمود: پشمکی جون! حالا این فصل الخطاب چی چی هست؟ به ما هم بگو یک وقت خبرنگارها ازمون می‌پرسند ضایع نشیم؟
مقام پشمکی: فصل الخطاب یعنی همه خفه! فقط یک نفر زر بزند و آن‌هم رهبری است.

سه‌شنبه، تیر ۰۲، ۱۳۸۸

رای ها را قرار شد که پس دهند

با توجه به انتخابات بسیار ازاد در ایران تحت نظارت شورای نگهبان
با توجه به اینکه ایران آزادی مطلق وجود دارد به قول احمدی نژاد و به گفته سخنگوی با نمک وزارت امور خارجه ولایت فقیه که در غرب ازادی بیان زیر صفر هست
با توجه به اصرار بیش از حد ، میلیونها رای دهند ه خواهان تغییر احمدی نژاد علیرغم فتوای خامنه ای که نشان از گمراهی این عزیزان دارد لذا مقرر شد در اسرع وقت این رای ها به نشانی معترضین پست شود.

قابل توجه دوستان پست چی رایتان را پس آورد جعبه را بازنکنید
دولت جمهوری اسلامی می خواهد خانواده تان را سورپرایز بکند .

یکشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۸۸

اعلام حمایت رهبر حزب لیبرال کاناد از مردم ایران


یکی ازشهدای راه جمهوریت و ازادی مردم ایران توسط استبداد اموی ولایت فقیه


مایکل ایگناتیف رهبر حزب لیبرال کانادا از دولت ایران خواست که به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم ایران پایان بدهد
وی از دولت کانادا خواسته است که سفارت خانه را درتهران را بازنگهدارد
متن کامل انگلیسیStatement from Liberal Leader Michael Ignatieff on Iran

Liberal Leader Michael Ignatieff today condemned the Government of Iran's use of violence to stifle peaceful dissent by protesters calling for open and transparent democratic elections.

"We mourn each life lost as a result of the Government of Iran's unjust actions, and share the anguish and outrage of Canadians of Iranian origin at the suppression of peaceful protest and the apparent denial of fully free and fair elections," said Mr. Ignatieff.

Amid reports of death and injury inflicted by the Iranian government upon peaceful protesters, the Liberal Leader also encouraged the Canadian government to do all it can to help the injured at its embassy in Tehran.

"Canada should join other countries in keeping our embassy open for the humanitarian needs of the people of Iran."

Despite the media blackout put in place by the Iranian government, reports emerging largely through online social media show images of bloodshed among protesters and clashes with government police forces.

"The Iranian government cannot hide the truth from their own citizens or from the rest of the world. By answering the call for open and transparent elections with a violent disregard for the rights of its citizens, the Iranian government has further alienated itself from the international community."

"The Liberal Party of Canada strongly affirms the rights of Iranians and people everywhere to freely express themselves and associate with others, without threat to their life or liberty. We call on the Iranian government to cease the violence and continue to call for open and transparent elections."

شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۸۸

ساعتی تا بازی حذفی تیم های ملت و استبداد؟ چه کسی برنده خواهد بود

ساعتی بیشتر به آغاز بازی حذفی تیم ملت ایران با شرکت جوانان بدون آینده که برای
اینده خود ودیگران بطور مسالمت آمیز ولی پیگیر در یک طرف در مقابل تیم کا ملا سازمان یافته ، تمرین دیده به مربی گری خامنه ای و کاپیتانی احمدی نژاد هست

تیم استبداد سالهاست که قوانین بازی دموکراسی و مردم سالاری را نقض کرده و با پشتوانه تاریخی و مالی نفتی خود داوران و خط نگهداران را و تماشاگران توانسته بود به فینا ل برسد ولی امروز روز سرنوشت سازی هست و تیم استبداد تنها با تیراندازی و خشونت بیشتر هست که می تواند برنده از زمین میدان انقلاب خارج شود
اماشیوه برنده شدن انها توسط مردم ایران و جهان مردود اعلام شده است . برنده شدن به قیمت بی اعتباری بیشتر آنها خواهد بود.
ایا کسی در میان مستبدین گذشته را برای آنها آنالیز می کند تا با قوانین مردمی بازی کنند

چهارشنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۸۸

تلویزیون اینترنتی کانادا سلام از تورنتو برای انتخابات ایران


با سلام

شب گذشته بامید خدا و همت دوستان گروه تورنتو ایرانیان اولین برنامه زنده اینترنتی تلویزیون از تورنتو پخش شد و بینندگانی از ژاپن هم تماس گرفتند و نظرات خودشان را و دلایل خودشان را در مورد انتخابات بیان کردند
شما می توانید این برنامه را در لینک زیر ببییند
عدم وجود رسانه های تصویری که بتوانند مسائل جامعه ما در تورنتو را بررسی کنند همیشه وجودداشته است
ما سعی کردیم تا یک ماه زودتر این برنامه را اجر اکنیم تا بتوانیم در این موقعیت حساس کشورمان اطلاع رسانی کرده باشیم .

Salam Doostan;
last night was the first live tv internet on the election ( Canada Salam ) which you can click
Following links are without blanks:
Archived show for June 16th 2009:

http://video. torontoiranians. com/archived/ election_ june_16_2009. asfDaily Show @ 8.30PM - 9.30PM: Live ( Toronto local time)
hot line studio: 1-416-840-7337

mms://video. torontoiranians. com/toronto

best
saeed soltanpour
Canada salam

سه‌شنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۸۸

سلام بر آزادی ننگ بر استبداد مذهبی

زندگی زیباست آزادی زیبا تر هست زندگان را نکشید و آزادی را به بند
آزادی با همه و برای همه زیباست




همه از خدائیم و به سوی او. باز می گردیم
سلام بر آزادی ننگ بر استبداد مذهبی
استاندار تهران اعلام کردکه 7 نفر در تظاهرات مسالمت آمیز کشته شدند و 29 نفر زخمی شدند
این نشان می دهد که رهبران استبداد مذهبی و ولی فقیه از تجربه دیکتاتورهای گذشته درس نگرفته اند و سعی دارند با خشونت مردم ایران را از مطالبات حق طلبانه ومشروع خود و رای های خود ، محروم کنند.
قدرت و ثروت چنان ولی فقیه و روحانیون وابسته به وی را کور کرده است که بعد از گذشت 30 سال از تجربه شاه ایران ،در س نگرفتند.

با سلام به تمامی شهدای راه ازادی ، استقلال و جمهوریت مردم ایران ، ولی فقیه مسول حفظ سلامت و جان تمامی مردم ایران هست ووی پاسخگوی قانونی تمامی خونهای برزمین ریخته شده هست
مردم ایران خون نمی خواهند .حق آنها هست که در صلح وامنیت و آرامش زندگی کنند و آزادانه انتخاب شده و انتخاب شوند . حق اساسی ای که توسط ولایت استبدادی سالهاست که نقض شده است .
زنده باد ایران زنده باد مردم ایران که شامل همه افراد از مسلمان تاگبر از آخوند تاضد آخوند ازکودک تانوجوان وپیر هست.
مردم ایران نیاز به قیم ندارند و خدا هم نمایندگی در روی زمین بعداز حضرت محمد ( س) ندارد.
به جان و شعور مردم ایران احترام بگذارید
سایتهائی مانند الف – وابسته به احمد توکلی –فارس وابسته به جناح احمد ی نژاد و سایتهائی که مغرضانه اطلاع رسانی کرده و یا نیمی از حقیقت را می گویند در خونهای افراد و ابروی رفته ایران سهیم هستند.
زندگی زیباست برای همه مردم ایران در ایران . انحصار طلبی را متوقف کنید .

دوشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۸۸

گل دقیقه 90 خامنه ای به تیم استبداد




خامنه ای با تاسی از کیم ایل سونگ دیکتاتور کره شمالی ،که هر کاری می خواهد بر سر مردم بیچاره کره می آورد ، می خواست با یک دست چند تا هندوانه را بردارد . رفسنجانی را حذف و قوه مجریه را دربست در اختیارخود بگیرد و با آمریکا زدو بندکند و صدای کسی هم در نیاید



خامنه ای چندان عجله داشت که دو هفته صبر نکرد که دوردوم برگزارشودو احمدی نژاد در یک تقلب سازمان یافته برنده اعلام شود که اعتراضات کمتری را بدنبال داشته باشد

زیرا مردم به تقلب های سازمان یافته از اوایل انقلاب عادت کرده بودند به قول تظاهر کنندگان 1% : 2% 3% نه 53 %.


خلاصه خامنه ای با اعلام سریع تبریک ریاست جمهوری احمدی نژاد در شرکت 85 % مردم ، گلی در دقیقه 9- به تیم استبداد وارد کرد که باعث باخت تیم استبداد شد و تا ماهها بایستی تلاش کند تا به دوران قبل از این بازی نمایشی بر گردد.


خامنه ای اگر موسوی را انتخاب کرده بود هزینه کمتری را نظام پرداخت می کرد زیرا در نهایت تنفیذ حکم ریاست جمهوری موسوی به دست خامنه ای بود . ولی حضور میلیونها مردم که از ولایت فقیه عبو رکرده و لی جرئت ابراز نداشتندو این تقلب بزرگ به شعورشان توهین کرده بود به خیابان آمدند و نتیجه بازی را و تعادل قوا را بهم زدند
این تظاهرات به مردم ایران د رداخل هویت و امید و شجاعت داد

.
نیروهای بسیج و سرکوب و شورای نگهبان بر عکس سالهای قبل موضع تدافعی دارند و نه تهاجمی و حالا همه باید درخط دفاع بایستند تا شاید گل بیشتری نخورند.


خامنه ای و استبداد ولایت فقیه بازندگان این مسابقه هستند که بازی رفت آن برگزار شد.
حضور مردم موسوی و کروبی و خاتمی را هم به خیابان کشاند
کاری که اگر خاتمی با 21 میلیون رای انجام داده بود الان مجبورنبودند تکرار کنند.
بازهم این حرکت موسوی جای قدردانی دارد
احمدی نژاد احتمال قوی به شغل توپ جمع کنی تیم استبداد منصوب خواهد شد

دستگیری جوانان عضو نهضت آزادی

اطلاعیه



به اطلاع می رساند که متاسفانه طی دو روز گذشته تعدادی از اعضای شاخه جوانان
نهضت آزادی ایران توسط ماموران امنیتی درمحل منازل وکارآنان یا با احضار تلفنی بازداشت
شده اند.اسامی بازداشت شدگان بشرح زیراست:

آقایان احمد افجه ای، عماد بهاور، مجتبی خندان، سعید زراعت کار، روح الله شفیعی، علی مهرداد
ومحمد رضا احمدی نیا.


روابط عمومی

نهضت آزادی ایران

# امیدواریم همه دستگیرشدگان جنبش دموکراسی خواهی و ضد تقلب سریع آزاد شوند

خامنه ای ولی فقیه دیکتاتور ودیکتاتوری ولایت مطلقه فقیه فعلا یک قدم در اثر مقاومت مردم ایران و اعتراضات جهانی مردم عقب نشسته است


خامنه ای ولی فقیه دیکتاتور ودیکتاتوری ولایت مطلقه فقیه فعلا یک قدم در اثر مقاومت مردم ایران و اعتراضات جهانی مردم عقب نشسته است

موسوی در صورت ادامه مسالمت آمیز بر رای مردم ، می تواند هم به دموکراسی مردم ایران کمک کند و هم خودش را به عنوان یک رهبر ملی تثبیت کند و سابقه سیاه دوران جنگ و اعدام هزاران دگر اندیش را در سالهای 60 پاک کند.



در 18 تیر 68 هم خاتمی چنین شانسی را داشت و خامنه ای حتی در بیمارستان به عیادت دانشجویان رفت وگریه کرد ولی به دلیل مماشات خاتمی ،جناح انحصار گر سنگرهای بدست امده را یکی پس از دیگری پس گرفتند.



این حوادث نشان داد که دموکراسی مردم ایران بدون حمایت دولتهای خارجی می تواند راهش راپیش ببرد.


هوشیاری لازم است که سنگر های آزادی بدست امده توسط ارتجاع پس گرفته نشود

Saeed

یکشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۸۸

گردهمائی ایرانیان تورنتو در حمایت از رای مردم ایران 2+2=24527516





هزاران نفر از ایرانیان مقیم تورنتوی بزرگ امروز یکشنبه در میدان لست من از ساعت 2 تا 4 بعدا زظهر حضور بهم رساندند و با حضور خود از رای مردم ایران و حقوق آنها دفاع کردند
تعدا د زیادی از شرکت کنند گان لباس سبز به نشانه حمایت ا ز موسوی نماینده ریاست جمهوری که شانس بیشتری برای برنده شدن داشته است ، بر تن کرده بودند
سالها بود که تورنتو چنین وحدتی را بخود ندیده بود و گرایشات مختلف سیاسی و فکری جوان و کودک و مسن در این مراسم که بیشتر خود جوش بود و حرکت انرا بروبچه های دانشجو شروع کرده بودند در این مراسم شرکت کردند و شعارهای مرگ بر دیکتاتور - می میریم ذلت نمی پذیریم و ایرانی با غیرت حمایت حمایت در میان سخنرانی های کوتاه
سر می دادند.
ژیان قمیشی مجری برنامه تلویزیونی "کیو " سی بی سی نیز سخنانی در حمایت از مردم ایران بیان کرد.
من برای برنامه ویژه تلویزیون ایرانیانتورنتو ( ای تی سی ) مصاحبه هایئی با شرکت کنند گان مختلف انجام دادم .
بطور کلی بسیاری معتقد بودند که رای گیری در ایران آزاد نیست ولی حمایت از رای در حال حاضر ضرورت دارد و تایید ی بر جمهوری اسلامی و جناحهای آن نیست.
این برنامه ساعت 8 شب امشب پخش می شود.

سارا از فعالین سازمان مبارزه با فقر انتاریو نیز در مراسم بود و ا زجنبش دموکراسی خواهانه مردم ایران حمایت کرد


نکته قابل ذکر وجود گروه های سلطنت طلب بود که به 50 نفر هم نمی رسیدند باضافه دسته کمونیست کارگری که مانند همیشه پر صدا با بلند گوهای گوش آزار و صداهای جیغ مانند روی اعصاب همه راه می رفتند و هما ارجمند خودش را جر می داد و به همه مرگ می گفت .این جماعت نیاز به توجه ، اگر صدای بلند گویشان را کم کنند بزرگترین خدمت را به خلق و پاسبانهای بدبخت کرده اند.
این جماعت مانند روضه خوانها بلند گو که گیرشان می آید وگوش مفت دیگه ول نمی کنند.
اگر روزی احمدی نژاد نباشد این جماعت دیگر حرفی برای گفتن ندارند.
مراسم در 2 تا تلویزیون اصلی تورنتو هم پخش شد.


عکس ها سعید سلطانپور

در ضمن در مشهد در میدان احمد آباد و راهنمائی و بلوار سجاد یگان ویژه به همه مغازه داران دستور داده اند که ساعت 8 شب روز یکشنبه مغازه ها را بندند
و در خیابانها مردم را مورد ضرب وشتم قرار می دهند

شنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۸۸

ضرورت حمایت گسترده و مسالمت آمیز مردمی در تحقق دموکراسی و نفی استبداد

ضرورت حمایت گسترده و مسالمت آمیز مردمی در تحقق دموکراسی و نفی استبداد


سعید سلطانپور

همزمان با انتخاب احمد ی نژاد در دور قبلی مصاحبه کوتاهی با تلویزیون " آم نی" تورنتو داشتم . مجری برنامه گفت ما سورپرایز شدیم گفتم شما سورپرایزهای زیادی را در آینده خواهید دید.

روز 22خرداد جناح خامنه ای –احمدی نژاد مردم ایران و جهان را سورپرایز کردند ولی جهان قانونمند هست اگر قرار بود که با این سورپزاها جهان بچرخد الان هم دیک چینی در کاخ سفید ادامه سیاست ها ی جنگ افروزی بوش و نو محافظه کاران را دنبال می کرد.
چند تا از سورپرایزها

1 )اینکه چگونه کروبی که هم حزب دارد که در ایران کاری نشدنی هست و هم روزنامه ( اعتماد ملی ) و هم آخوند هست و هم رئیس مجلس بوده است و هم لر که در دور قبل 5 میلیون رای می آورد و لی این دوره 1 میلیون رای هم نمی آورد.

2) 19 میلیون نفر د ردور قبلی به عبارات مختلف شرکت نکردند این دوره این عده آمدند که مطمن شوند احمدی نژاد نمی آید که این رای ها به حساب احمدی نژاد نوشته شده است

3) خامنه ای بطور غیر قانونی قبل از تاییدیه شورای نگهبان از صحت انتخابات شبانه ، به احمدی نژاد تبریک گفت تا تکلیف رقبا را یکسره کندو آـنها را در قبال ولایت فقیه قرار دهد . فعلا محسن رضائی نتیجه را د رکمال ناباوری پذیرفته هست .

4) اگر احمدی نژاد 24 میلیون رای اورده هست چه نیازی به پلیس ضد شورش و بسیجی ها ی موتور سوا ر هست که اجتماع بیش از 2 نفر را با باطوم بهم بزنند
الان خانمی از تهران تلفن کرده بود و در این مورد که دوستش ختر خانمی بنام فاطمه حسابی کتک خورده است
یعنی اگر چنین جماعتی به احمدی نژاد رای داده باشند باید بطور خودش در خیابانها شادی و پایکوبی باشد .

5) این جاست که تفاوت بین رهبران غیر واقعی مانند خاتمی و کروبی و موسوی و رهبران واقعی مانند مدرس و دکتر مصدق و آیت اله طالقانی ( 58) و رهبران مجاهدین در سال 60 ( با رهبران وطن فروش فعلی مقایسه نشوند ) محک می خورند و مقایسه می شوند .
یعنی اگر اینها به مردم و رای آنها باور دارند باید اعتراض خود را از طریق حضور هواداران خود در خیابانها بطرق غیر خشونت آمیز و مسالمت آمیز اعلام کنند تا خامنه ای مجبور به برگزاری انتخابات مجدد با حضور ناظران بی طرف و مستقل بین المللی گردد.

دموکراسی نیازبه فداکاری دارد این فداکاری الزاما نباید ازجان مایه گذاشتن باشد می توان
و ایت الله منتظری سالها بخاطر مخالفت اصولی د رامور سیاسی با خمینی ، در بازداتش خانگی و سختی بود و یا مانند رهبر جنبش دموکراسی مردم برمه خانم سان سو کی گی سالها در زندان خانگی باشد .

شکی ندارم که جمهوری اسلامی هیچ تردیدی برای سرکوب خشن نخواهد کرد ولی مبارزات مسالمت آمیز مدنی و تظاهرات آرام خیابانی ، راهگشای بن بست فعلی خواهد بود و جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را به عقب نشینی و احترام به حقوق فردی و مدنی مردم ایران ، وادار خواهد کرد .
هرچند تجربه تشویقون رای ، و سورپرایز ولایت فقیه نشان داد که هیچ امکان اصلاحات با وجود انحصار استبدادی ممکن نیست .
ذکر این نکته هم لازم هست که عدم حضور نیروی سازمان یافته اپوزیسیون و ارتباطات قوی تشکلات کارگری دانشجویی برای برگزاری اعتصابات صنفی و بدون رهبری سازمان یافته ، انجام نیافتن تظاهرات خیابانی بهتر از انجام آن هست زیرا با توجه به تجربه 18 تیر ، این تظاهرات می تواند براحتی تغییر مسیر داده شد و به ضد خود تبدیل و نیروهای فعال را از صحنه خارج کند.

ما در سال 60 به درستی از بر کناری غیر قانونی دکتر بنی صدر رئیس جمهور قانونی در 30 خرداد تظاهرا ت وسیعی کردیم و در سکوت آن دوران که اتورتیه خمینی در ادامه جنگ ایران و عراق ، می رفت که نشان دهد همه مردم از این طرح که راهی برای حذف کردن مخالفان رفسنجانی و بهشتی ، د و مرد قدرتمند جمهوری اسلامی ، بود حمایت می کنند.

امروز ه یک تفاوت آشکار و درس تاریخی از ان دورا ن به ما می آموزد که ما ( نسل جوان انقلاب ) در دام خشونتی افتادیم که جناح رقیب برای ما تدارک دیده بو د و رهبری کم تجربه مجاهدین ، براحتی در این دام خشونت افتادندو سرنوشت اینده ایران را تغییردادند.
امروزه با ید با تمامی قوا در خارج از کشور و داخل کشور بر حول محور ارای مردم ایران و پاسداری از رای آنها به عنوان یک حق و وظیفه حقوق بشری دفاع کرد . دفاع از رای های داده شده در ایران ، با توجه به اینکه تمامی کاندیداها خود دست اندرکار سرکوب سیاه و خشن دوران 60 و ادامه دهندگان جنگ ایران و عراق بوده اند ، دفاع از مردم ایران هست که برای تغییر به این دام افتاده اند .

اقای بهنود پاسخ هزاران جوان نا امید را چه می دهید ؟


با سلام
این متن را در بلاگ مسعودبهنود نوشتم

آقای بهنود
تا رزمانی که نیروهای سازماندهی شده و حزبی برای حمایت از آرا وجود ندارند تشویق مردم به انتخابات نه تنها یک اشتباه که یک تحمیق ملی هست .
جریان تشویقیون همه را به صندوقها اوردند و احمدی نژاد با مشروعیت 24 میلیونی قرار است بجای همه مردم ایران حرف بزند
شما که خوب می دانید در ایران ما مشکلا آدم خوب نداریم ما مشکل ادمهای سیاستمدار خوب و شجاع داریم که در سر مواقع تاریخی برسر منافع مردم ایران بایستند.رضائی که رای را پذیرفت خاتمی اصلاح طلب که حرفی نزد. کروبی که هیچ نگفته است
موسوی هم که گویا یک اعلامیه داده است که
چیزی را مشخص نمی کند و قبل از پیام خامنه ای برای تایید احمدی نژاد هست .
قرار هم نیست که خشونت شود ولی حداقل شرافت انسانی حکم می کند که رسما به نتایج اعتراض شود شکی نیست که تظاهرات با شدت برخورد می شود ولی حداقل تا ان مرحله باید رفت والا اماده باشید که هزاران جوان ایرانی نا امید وسرخورده به خارج مها جرت کنند و نیروی کار ارزان برای کشورهای صنعتی فراهم کنند.

شما هم خودتان می خواهید رای بدهید حق فردی تان هست ولی اینقدر مردم ایران را با اداو صول های روشنفکری که از زمان ملکم خان تا به امروز گریبان ما را گرفته است
و در غرب نشستن و برای داخل کشور نسخه نوشتن را بس کنید.
براستی جواب این همه جوان را که نا امید خواهند شد چگونه خواهید داد
حتی جوانان طرفدار احمدی نژاد را که صداقت دارند و به آینده امید و انرا در احمدی نژاد که تنها برتری اش بر سایر کاندیداها عدم فساد مالی خودش هست .

سعید سلطانپور
مجری برنامه اجتماعی سیاسی سقف شیشه ای
تلویزیون ایرانیان کانادا

جمعه، خرداد ۲۲، ۱۳۸۸

ایمان بیاوریم به معجزات ولایت فقیه

<با سلام
ایمان بیاوریم به معجزات ولایت فقیه
احمدی نژاد با در صد بالائی و اختلاف زیادی از صندوق های رای گیری بیرون آمد
کسانی که مردم رابه رای دادن تشویق می کردند اکنون که دیگران را بدون اینکه کوچکترین تضمین در مورد سلامت رای ها داشته باشند به رای دادن تشویق کردند خودشان هم عواقب زیان بار را بپذیرند .
در سرزمینی که افراد کمترین امکان ابزار مخالفت جمعی و سازمان یافته مدنی ندارند تشویق به رای دادن و بعد هم فریاد زدن که مهندسی شد ، یک خودفریبی هست اگر آگاهانه نبوده باشد و اگر آگاهانه که یک شیادی سیاسی هست .
ایمان بیاوریم به معجزات ولایت فقیه
مشوقین شرکت مردم در انتخابات چه برای گفتن دارند ؟
براستی اگر رای ها مهندسی شده است پس چگونه احمدی نژاد در مکان های تولدکاندیداها بیشتر از انها رای اورده است .
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=544034
حالا احمدی نژاد با مشروغیت بیشتر با آمریکا وارد مذاکره می شود دیکر جناح رفسنجانی نمی تواند جندان دخالتی در این امر بکند
از سوی دیگر هم هیچ کدام از کاندیداها اعتراض جدی نخواهند کرد
واگر جوانان هم اعتراضی بکنند بدلیل بدون سر بودن تظاهرات ، بسرعت به ضد خود تبدیل شده و استبداد بیشتری در ایران حاکم خواهد شد.

تنها باید یک پست کلیدی در جائی که خامنه ای بتواند احمدی نژاد را کنترل کند برای موسوی باید در نظر گرفته شود .
برای دوستان خود شغلی در پیتزا فروشی محله مان پیدا کنیم بزودی مهاجرین جدید برای کمک به اقتصاد خراب کانادا وارد خواهند شد.

چهارشنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۸۸

توضیحاتی در مورد مقاله دکتر مهاجرانی در مورد صیانت رای مردم

با سلام
اولا همیشه صیانت از رای مردم یک وظیفه بوده است .
حزب االه یک حزب سیاسی نظامی موفق و سیاسی کار هست بدون کمک ایران بعید هست که بتواند چندان روی پا بایستد.
لبنان 4 میلیون جمعیت و ایران 70 میلیون هست و از نظر استراتژیکی و تمدن تفاوتهای بسیار مهمی دارند.
3. تهدید شما با آوردن حرفهای مهندس ، یک بلوف سیاسی بیش نیست
زیرا آخرین بازماندگان چریکی دنیا ، تامیل ها بودند که در سکوت جهانی منجمله ایران ، نابود نظامی شدند . دنیا دیگر تا سالها هیچ تجربه نظامی گری را نمی پذیرد. جنبش مسلحانه ایران هم بدلیل اشتباهات رهبران آن و ادامه ان که خیانت هست توسط رجوی و سرکوب شدید انان در زمانی که بدرستی نگران انتخابات و رای مردم بودند ، عملا راهی ندارد

4. جمهوری اسلامی بر خلاف صدام حسین یک صدائی نیست و 4 کاندید بخوبی می دانند که با وجود ولایت فقیه و انحصار قدرت تقریبا هیچ کاری نمی توانند بکنند.
با انتخاب آقای موسوی در دور دوم 4 سال دیگر انرژی عظیم نسل جوان که به آینده اش امیدی ندارد ، احمدی نژاد دور بعدی کاندید می شود
5. با توجه به تجربه کاری و شخصی 4 کاندیدابا رسانه های مستقل و روزنامه نگاران مستقل خارج از کشور ی مشکل دارند . بدون رسانه آزاد ، استقلال و آزادی بیان و فردی تقریبا مفهمومی ندارد.
مانند نخست وزیر دست راستی ما که ترجیح می دهد با فاکس نیوز مصاحبه کند تا با سی بی سی کانادا.

6. زمانی که تمامی مقامات و فرزندانشان براحتی از سفارت های خارجی ویزا می گیرند و کسانی مانند آقای کرباسچی اقامت و شهروندی کانادا را دارند در عین حال مردم ایران جلوی سفارت خانه های خارحی مانند سفارت کانادا تحقیر می شوند . گذرنامه ایرانی در پایین ترین سطح خود قراردارد. برای ارتقای اعتبار ایرانی ها و حرمت انا ن چه برنامه ای دارند ؟

7. آیا مردم ایران حق دارند که باندازه مسولین انرژی هسته ای از اطلاعات تاسیسات با خبر باشند ؟
8. یک ایرانی کانادائی باتهام خرید 10 فیوز صنعتی دو گانه نزدیک دو ماه است که دستگیر شده و همچنان د رزندان هست ولی کسی از سفارت در مورد وی کمکی نکرده است .
روزنامه دست راستی نشنال پست با اشاره غیر قانونی به ایرانی بودن وی تییتر می کند توطئه اتمی .
اقای کروبی و گروه وی حداقل چند روز هست که اینها را می دانند و ای موضعی نگرفته اند . ؟ در حالیکه 200 هزار ایرانی در کانادا هستند و اعتباری هم که دارند بر اثر تلاشهای فردی همه ایرانیها ی اینجاهست . ما برای این شخص وبرای صیانت از اعتبار ایرانی ها بهترین وکیل حقوق مدنی را معرفی کرده ایم . با اینکه معتقدیم باید وی در دادگاه عادلانه محاکمه شود .
و دهها سوال دیگر

جمعه با وزیر مهاجرت کانادا مصاحبه دارم وقتی مقامات خود به مردم ایران احترام نمی گذارند چگونه میشود توقع داشت غیر ایرانی ها به مردم ما در ایران احترام بگذارند
وقتی این کاندیداها هنوز رئیس جمهور نشده اند زحمت پاسخ دادن را نمی دهند چکونه بعد از انتخابات به سوالات مردم پاسخ می دهند.
حداقل در انتخابات کانادا دم انتخابات نخست وزیر هم به سوالات همه جواب می دهد.

در جمهوری اسلامی از اول انقلاب حذف رقبا یک سنت شده است احمدی نژاد هم در این سیتم تربیت شده است اگر حذف نکند حذف می شود . غیر از این هست

سعید سلطانپور
روزنامه نگار کانادا
مجری برنامه اجتماعی سیاسی سقف شیشه ای
تلویزیون ایرانیان کانادا

سه‌شنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۸۸

نامه رفسنجانی ، تلاشی برای باقی ماندن در صحنه سیاسی ایران

هاشمی رفسنجانی با افشاگری های احمدی نژآد اولا نکته ای را که سالها اپوزیسیون صالح و اپوزیسیون وابسته می گفتند تایید می کند

دوما " بر خلاف سالهای 60 ، احمدی نژاد از نسل جوان جمهوری اسلامی با تمامی باورهای آن به بنیانگذار ان هست . یعنی در حال حاضر رفسنجانی نمی تواند براحتی احمدی نژاد را مانند بنی صدر از صحنه سیاسی حذف کند.

نامه رفسنجانی به نوعی درخواست کمک از خامنه ای برای بازنده نشدن کامل در این دوره از انتخابات هست
4. خامنه ای از طرف احمدی نژاد به طور مستقیم تهدید نمی شود ولی رفسنجانی مدعی ولایت فقیهی هست و نیز رئیس مجلس خبرگان هست که می تواند خامنه ای را تعویض کند .
احمدی نژا د تهدید بالقوه هست بدلیل باور داشتن مستقیم به ارتباط با امام زما ن یعنی دور زدن خامنه ای نایب امام زمان

5. احمدی نژاد عملا با نام بردن از هاشمی و ناطق ائتلافی را که از ماه ها قبل از انتخابات بر علیه وی تدارک دیده شده بود ، علنی کرد
دلیل رای آوردن احمدی نژاد در دوره قبل ، رودرو شدن نسل جوان جمهوری اسلامی که کمتر فساد مالی داشت با جریان کهنه و قوی که کنترل همه چیز را در اختیا ر داشت .

.6 در جمهوری اسلامی حذف رقیبان یک سنت شده است . جناح رفسنجانی و خامنه ای کنترل قرار دادهای نفتی راداشتند .
عدم تصویب وزیر نفت برای 3 ماه کشمکش های داخلی و اختلافات مالی بود.

7. احمدی نژاد در میان اقشار محروم و فقیر که در ایران کم نیستند ، رای دارد زیرا خودش فساد مالی ندارد و تقریبا قابل دسترسی هست نکته ای که د ر دوران ریاست جمهوری رفسنجانی نبوده است
د ردوران خاتمی هم هیچگاه سفر های استانی که شیوه غربی هست نبوده است .

8-احمد ی نژاد به دور دو م خواهد رفت و در برابر موسوی قرار خواهد گرفت .
احمدی نژاد خواهد باخت زیرا موسوی می تواند آرامش خیال بیشتری به جمهوری اسلامی در 4 سال بعد بدهد . ولی رای ها ی وی عملا دست برنده را برای نادیده گرفتن آنها خواهد بست .
با ضافه اینکه مجلس در اختیار جناح اصولگرایان هست که شرایط سختی برای موسوی فراهم خواهند کردو
رفسنجانی بازند ه اصلی این انتخابات خواهد بود. احمدی نژاد بازنده اصلی نخواهد بود . زیرا شانس شرکت در دوره بعدی را ردر 4 سال بعد خواهد داشت .

محسن رضایی برنده دیگر این انتخابات هست که با 2 میلیون رای پست وزارتی را که توقع انرا از احمدی نژآد داشت ، در کابینه های دیگر تضمین خواهد کرد .

10 -رفسنجانی د رزمان ریاست جمهوری اش ، دکتر محمود کاشانی نماینده کاشان در مجلس ( پسر ایت اله کاشانی )، به سیاست های وی انتفاد کرد و به زندان اوین انداخته شد
وی چندین بار از رفسنجانی معذرت خواهی کرد ولی وی به او اجازه ازاد شدن را نداد .
دوران قدرت مطلق رفسنجانی با عرصه نسل جدید جمهوری اسلامی ، پایان رسیده است .
سعید سلطانپور
روزنامه نگار - کانادا

ما نیمی از مردم هستیم - مستند ی از رخشان بنی اعتماد در استانه انتخابات ریاست جمهوری

> > ساختار اين مستند براساس طرح> سؤالات فعالين حقوق زن از طيف> متنوعي با ديدگاه‌هاي مختلف> درباره مطالبات زنان و در انتها> نقطه نظر كانديداها نسبت به> موضوعات مطرح شده در فيلم و به طور> كامل برنامه‌هايشان مورد مطالبات> زنان خواهد بود. > >
بخش اول

http://www.youtube.com/watch?v=l_BinbdFndI&feature=channel
بخش دوم
http://www.youtube.com/watch?v=UrZ9wQrYfdo&feature=channel
part3
http://www.youtube.com/watch?v=OHoqssYQNM4&feature=channel>

part4
http://www.youtube.com/watch?v=LvBcdtqHSNA&feature=channel>

part5 http://www.youtube.com/watch?v=e3NsiiUbMmI&feature=channel>

شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۸

مصاحبه با مهندس احمد تبریزی ازفعالین اجتماعی سیاسی ایرانیان کانادا

مهمان این هفته برنامه تلویزیونی سقف شیشه ای - مهندس احمد تبریزی از فعالین اجتماعی سیاسی ایرانیان در تورنتوو از صاحبان موفق ایرانی درکانادا, و از بنیانگذاران بنیادپریا می باشد
این برنامه به موقعیت سیاسی اجتماعی کامیونیتی در تورنتو و کانادا بررسی می شود
زمان پخش : روز یکشنبه 7 ژوئن 2009
ساعت 2:30 بعدازظهر بوقت تورنتو
www.itctv.ca

پنجشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۸۸

فیلم انتخاباتی احمدی نژاد ، برگ برنده

فیلم انتخابات احمدی نژاد را که امشب پخش شد دیدم به بهترین شیوه با مخاطبان کم فقیر ومحروم و متوسط جامعه ارتباط برقرار می کرد.
شکی نیست که احمدی نژاد از شیوه های انتخاباتی غربی به بهترین وجهی استفاده می کند.
بر خلاف انان که معتقدند وی در مورد نام بردن افراد در مناظره با موسوی ، کار درستی نکرد.
اتفاقا در غرب در مناظره برگهایی از نقاظ ضعف حریف را رو می کنند که اثرات مخربی در بین کسانی که هنوز مردد هستند دارد. مناظره شب قبل به ضرر اردوی موسوی تمام شده است .
احمدی نژاد حتما به دوردوم خواهد رفت .
حضور زهرا رهنورد به عنوان ریاست دانشگاه الزهرا درحالیکه فاقد مدارک علمی و سابقه بوده است یک شکست برای موسوی تلقی می شود.


احمدی نژاد بخوبی و سازماندهی شده در این مدت کار کرده و می کند.
احمدی نژاد در دوره قبل در ضدیت مردم با رفسنجانی به ریاست جمهوری رسید و شرایط سیاسی ایران و منطقه راتا حدود زیادی تحت تاثیر قرار داد.

این بار 3 نفر رقیب با سابقه و سران جمهوری اسلامی علیه وی ائتلاف کرده اند .
و تبلیغ منفی احمدی نژاد نشان از جدی بودن عزم برای عدم رای احمدی نژاد هست.

سیاست های دوگانه (نقض حقوق بشر) توسط اداره مهاجرت کانادا برخورد با ایرانی ها ( مقایسه تهران و وکنسولگری کانادادر بوفالو -آمریکا )





سیاست های دوگانه (نقض حقوق بشر) توسط اداره مهاجرت کانادا برخورد با ایرانی ها ( مقایسه تهران و وکنسولگری کانادادر بوفالو -آمریکا )
سعید سلطانپور
تورنتو -کانادا
U@itctv.ca

روز سه شنبه از مرزپل "رنگین کمان " وارد خاک آمریکا شدم. پاسپورت کانادایی خودم را به افسر اداره مهاجرت دادم از من مقصد م را پرسید گفتم کنسولگری کانادا ، و تاریخ برگشت را پرسید که گفتم تا بعد ازظهر. اتوموبیل هم نمره کبک بود و نمره جلو نداشت .
. به ایرانی بودن من هم اشاره ای نکرد وسوالی هم نکر د که نشان از رویکرد مثبت آمریکای ها دارد. قبلا حداقل می پرسیدند کی ایران بوده ای ؟
چند دقیقه نشد که در جاده 190 جنوبی به سمت بوفالومی راندم .

ساختمان کنسولگری کانادا در طبقه سی ام ساختمان اچ ام بی سی قرار دارد.
در طبقه همکف طنابی بود و تابلویی از سفارت کانادا، که مراجعه کنندگان باید به صف می ایستادند . از همه ملیتها برای ویزای مهاحرت و توریستی درصف بودند . خانم مسنی از بخش حفاظت کنسولگری فرمهاو مدارک افراد را چک می کرد و شماره ا ی به سینه متقاضی می چسباند.
همه کسانی که وارد این ساختمان می شدند باید از نگهبانی کارت عبور دریافت میکردند زیرا دو نگهبان در ورودی آسانسورها ایستاده بودند و اجازه ورود به کسانی که برگه عبور را نداشتند نمی دادند.
طبقه زیرزمین ، قهوه تیم هورتن ، بوی کانادا را به مشامت می آورد در حالیکه پرچم آمریکا که د ر سالن آویزان شده است بتویادآوری می کند که در کشوری هستی که امنیت حرف اول را می زند . نکته ای که ما در کانادا با آن غریب هستیم و کمتر قدر آن را می دانیم .

بعد از مدتی گروه به همراه خانم حفاظت وارد آسانسور شدیم و درطبقه سی ام ، تلفن دستی ها را تحویل دادیم و ساکها را هم همه در همان جا روی زمین می گذاشتند . منهم ساک دوربین را گذاشتم و اصراری هم برای گرفتن عکس از داخل کنسولگری نکردم

سه تا گیشه شیشه ای که از درون آنها می توان منظره شهر بوفالو و خیابان اصلی و ساختمانهای قدیمی را ببینی در حالیکه خانمهای کارمند پشت شیشه ها بسرعت کار مراجعین را انجام می دادند.
دوتا گیشه مخصوص مدارک ویکی هم صندوق بود. در مجموع 7 تا کارمند زن دیدم منجمله دو تا از بخش حفاظت کنسولگری د رحالیکه مردی را ندیدم .

در حدود 60 نفر از بچه شیرخوره تا مسن ، داخل سالن در روی صندلی های قرمز نشسته و منتظر اعلام شماره شان بودند تا به جلوی گیشه بروند . دو تا تلویزیون دیواری نصب شده بود که سی ان ان را پخش می کرد. به خانم حفاظت گفتم چراتلویزیون سی بی سی نه ؟ خنده ای کرد و جوابی نداد.



در حدود 100 نفر از ساعت 8 تا 11 پذیرفته شدند و تا ساعت 12 همه با ویزاهایشان بیرون آمدند .
سرعت عمل و دقت در بین کارمندان در بوفالو را با گزارشهائی که از سفارت کانادا بخش مهاجرت می رسد ، در ذهنم مرور می کنم .

آیا طرحی در کار هست که ایرانی ها باید ساعتها در صف باشند و به یک پنجره کوچکی که در میان دیوار سفارت باز شده است برسند و نگاه ها همه به این پنجره مانع ،دوخته شود تا بازشود و نگاهی از بالا به مراجعین منتظرو دل نگران ، نامی را صدا بزند و شاید جواب مراجعین داده شود. ؟
با یک آقای ایرانی که یک گالری هنر خانوادگی در تهران و مونترال دارند و با پرواز مستقیم11 ساعته روز قبل از تهران به دوبی و از دوبی به نیویورک آمده بود تاویزای مهاجرت را بگیرد
د رمورد سفارت کانادا گپی زدم .

وی گفت که بر خلاف سفارت انگلیس که الان به روز شده است و مراجعین از طریق اینترنت ، نوبت می گیرند و در سر ساعت به داخل سفارت می روند و اتفاقا همه کسانی که مدارک را در سفارت انگایس می گیرند ایرانی هستند در حالیکه سفارت کانادا ایرانی ها کمتر هستند و د رکل بر خورد تحقیر آمیز ی با ایرانی ها می شود .


ما گزارشات زیادی را می شنویم که بسیاری ازخانوادها مجبورند از راه های دور مانند خراسان ، کردستان ، به تهران بیایند و شب را در جلوی سفارت کانادا سر کنند تا به پنجره مشگل گشا برسند .پنجره ای که باز هم نمی شود تا مراجعین بتوانند گفتگوی چشم در چشم داشته باشند . مدارک را باید از درز پنجره به داخل هل داد تا شاید شانس بزند و ویزای صادر بشود تابتوانند عزیزان خود را در کاناداببینند.

با خانم سوزان اسکارلت مسول بخش مهاجرت کانادا در تهران که مسولیت صدور ویزای توریستی را دارد تماس گرفتم تا نظرات ایشان را در مورد رد ویزای بسیاری از شخصیتها ی علمی و اجتماعی ایران نظیر رضا علیجانی و شادی صدر بدانم ،که سفارت در تهران مرا ( اشتباهی یا عمدی )به سفارت سوریه ارجا ع داد.
این د رحالی است که سفارت کانادا چندی قبل به معاون احمدی نژاد و همراهانش ویزا داده بود تا ایشان در هتل برای 600 نفر از دعوت شدگان ، سخن از ایران زمین بگوید .
حداقل توقع این است که سفارت کانادا به مخالفان دولت هم بدون اذیت ویزا بدهد
بنابر گزارشات رسیده ، خانم اسکارلت توصیه ها ی کنسول کانادا را که مسولیت بخش سیاسی را به عهده دارد ،گوش نمی دهد . د رهر حال شیوه رد فله ای ویزاها به خانواده ها و شخصیتها بیشتر از اینکه یک بر خورد اصولی باشد یک برخورد سیاسی تلقی می شود . د رحالیکه کشورها حق دارند که در مورد ویزای توریستی به دیگران اختیار کامل داشته باشند ولی بی شک ، می توانند با بهبود شرایط نوبت گیری ، به کرامت انسانی احترام گذاشته و از نقض حقوق بشر و استانداردهای دو گانه مانند برخورد بسیار کاری وخوب در بوفالو و رد بدون دلیل و بی احترامی به مراجعبن ، خودداری کنند.

دولت کانادا بهتر است هر چه سریعتر به یکسان سازی صدورویزابرای همه ملیتها منجمله ایرانیها اقدام کند.
در این مورد باید از نمایندگان مجلس خواست که به وزیر امور مهاجرت ، جیسون کنی نامه بدهند و از وی بخواهند که بهترین را ه برای گفتگو بین ملتها بازدید از کشورها هست . رد نا عادلانه تقاضای ویزا برای شخصیتهای علمی ایرانی ، زیبنده کانادا نیست و ناقض اصول دمکراسی و حقوق بشر کانادا هست .

دوشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۸۸

ضرورت تفکیک قدرت داستان نویسی و تحلیل سیاسی

ضرورت تفکیک قدرت داستان نویسی و تحلیل سیاسی

یادداشتی کوتاه به گفتار خانم شهرنوش پارسی پور د رمورد انقلاب


با سلام و
با تشکر از شهرنوش پارسی پور برای انتشار مطالبشان .
"
من اما در هیجان و ناامیدی عجیبی دست و پا می‌زدم. شک نداشتم که با اوج‌گیری
نیروهای مذهبی چپ‌کشی وحشتناکی در ایران رخ خواهد داد.
که نگاه می کردم به هرکس
اورا یک مرده بالقوه می‌دیدم . با همه بحث می‌کردم و می‌کوشیدم ثابت کنم که خمینی اشتباه می‌کند گزارش زندگى ـ شماره ۱۱۵
نخستین دیدار من با بنی‌صدر – رادیو زمانه -9 خرداد 1388

خیلی مایل هستم بدانم شماکه چنین تحلیل درست وتصویر شفافی از ایران در دوران 57 داشته اید که تقریبا هیچ سیاستمدار و یا شخصیتی در جهان نداشته است و یا حداقل اثری منتشر شده د ران دوران با تاخیر یکساله هم در دست نیست ) لطفا اگر هست برای من و خوانندگان خود معرفی کنید ممنون خواهم شد.

حداقل بعد ا زانقلاب ، روزنامه ها تا مدتی آزادی کامل داشتند . تنها نوشته ای که از آن دوران د رمورد قتل عام چپ ها چاپ شد ، مصاحبه روزنامه کیهان با رالف شانمن یک امریکائی چپ گرا ( معاون برتر راند راسل ) بود که اعلام کرد آمریکا قصد دارد تا 500 هزار از نیروهای چپ را قتل عام کند . سخنان رالف شانمن توسط سرهنگ توکلی وزیر دفاع وقت دولت موقت تکذیب و وی به اتهام شایعه پراکنی از ایران در مارچ 1979 اخراج شد .
هر چند حرف شانمن که تجربه حضور در اندونزی و قتل عام نیروهای چپ توسط دولت سوکارنو و آمریکا راداشت چنین ادعائی را کرد. کادر مرکزی مجاهدین خلق کسانی مانند مهدی بخارایئ نیز از درگیری های بین روحانیون و مجاهدین در آینده نا مشخص ( تحلیل ) خبر می داد.

چگونه کسی که چنین تحلیلی از اوضاع سیاسی خاورمیانه و ایران دارد و براحتی سا لهای بعد از انقلاب را می بینید در ایران می ماند و سر از زندان در می آورد . خانم پارسی پور می گوید هیچ گاه سیاسی نبوده است .
یعنی اگر هم چنین حسی داشته است ، حسی از سر آگاهی سیاسی و تجربه تاریخی نبوده است

هیچ شخصیت سیاسی و اجتماعی روشن آن دوران را نمی دید . هر عقل سلیمی ایجاب می کند که ایشان یا از ایران خارج می شد و یا در ایران می ماند و حرف نمی زند و وقایع را مانند کاتب های قدیم در قالب داستان می نوشت . کم نبودند کسانی از نویسندگان و سیاستمداران و هنرمندان که حرف نزدندو زندان هم نرفتند و زندگی را ادامه دادند.
در اینجا سوالی مطرح می شود که
.
اگر شما چنین دید روشنی داشتید ، چرا در آن دوران احسا س مسولیت ، انسانی ، حقوق بشری نکردید که آینده را انرا به جوانانی امثال ما درآن دوران منتقل کنید . حداقل وظیفه تاریخی انسانی که می شد انجا م داد حتی اگر گوش شنوا نبود .

با عرض معذرت با ید گفت بنظر می آید مدت طولانی در غرب زندگی کردن و مشکلات عدم آزادی بیان و استبداد در ایران که امکان گفتگوی آزاد در این مسائل را تقریبا غیر ممکن می کند از یک سو و برخورداری از تربیون با "حساب وکتاب " راد یو زمانه ، برای بدون سند صحبت کردن از سو ی دیگر ، باعث می شود که تخیلات را جای یقینیات آن دوران بعد از 30 سال بیرون بدهید.

البته مرحوم نادر نادر پور هم در آمریکا چنین ادعائی داشتند در حالیکه هیچ دست نوشته ای ازاین دوستان وآینده نگران ، نه در آن زمان انقلاب نوشته شده است و نه سالهای بعد ازآن . با این تفاوت که نادر نادرپور شریعتی را مسول فجایع انقلاب می دانست خانم پارسی پور سیاسی نیست می گوید "
اما آن روز در برابر در هتل به بنی‌صدر تسلیت گفتم.زمان کوتاهی پس از آن کتاب‌های
دکتر شریعتی به دستم رسید و خواندم. متوجه شدم با نویسنده زبردستی روبه‌رو هستم که
منطق گفتاری او را قبول ندارم. بد یا خوب من جزو کسانی هستم که هیچ‌گاه تحت تأثیر
شریعتی قرار نگرفتم.

برای اینکه میزان اعتبار علمی حرفهای نویسنده را بسنجیم به این قسمت توجه کنید
."
ناگهان اطلاع دادند که خمینی دارد وارد می‌شود. دو فیلم‌ساز و نقاشی که با من آمده
بودند همراه دیگران خبردار در برابر در ایستادند. من به خمینی نگاه کردم و بی‌درنگ
دریافتم که حتی سرسوزنی نمی‌توانم به او اعتماد کنم. ابداً نمی‌توانستم او را باور داشته باشم. "

همان منبع بالا

براستی چگونه می شود یک نفر را با یک نگاه شناخت . اگر حس تشخیص اعتماد نویسنده آن چنان قوی هست ، بی شک می توان در مواقع زیادی به مردم ، و اطرافیان کمک کرد.

بنظر می رسد گذشت زمان را متوجه نشده ایم و تفکرات و تخیلات خودمان را بجای واقعیات و مستندات نه تنها باورکرده ایم که می خواهیم دیگران هم آنرا باور کنند.

اگر نوشته های ایشان در قالب داستانی باشد در ان صورت منتقدان ادبی آنرا نقد می کنند ولی زمانی که پای سیاست در میان می آید آنوقت منهم از زاویه دید خود م به این بحث وارد می شوم تا مسائل روشن تر شود

30 ماه مه 2009
.
سعید سلطانپور
مجری برنامه اجتماعی سیاسی " سقف شیشه ای " تلویزیون ایرانیان کانادا