Translate

پنجشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۰

روشهای مثبت تربیتی کودکان ونوجوانان برای والدین



روشهای مثبت تربیتی کودکان ونوجوانان  برای والدین


 مرکز کودکان، جوانان و خانواده منطقه یورک با همکاری گروه فرهنگی فروردین سمینارهای رایگان خود را تحت عنوان زیر وبه زبان فارسی برگزار می کند:

 7 اوریل /2011  ،6:00 تا 8:00 بعداز ظهر: پرورش نوجوانانی مسئول، مقید و قابل اعتماد در خانه

18 اوریل /2011  ،6:00 تا 8:00 بعداز ظهر: تربیت نوجوانانی با صلاحیت از طریق تقویت حس مسئولیت و کنترل شخصی وبا پایبندی و احترام به قوانین مدرسه

20 اوریل/2011  ،6:00 تا 8:00 بعداز ظهر : تشویق نوجوانان به برقراری ارتباط مسئولانه با محیط خود، پرورش مهارت های اجتماعی در آنها، و تشویق به اهمیت دادن به دیگران وجامعه
شراره قاسمی - 
  ادرس:کتابخانه مرکزی ریچموندهیلRoom A .( Central library ,Room A)
لطفا برای شرکت در این جلسات ، ثبت نام نمایید
تلفن تماس 647-704-1566

info@farvardin.ca

                                                     
                                                                                                                                                                         

چهارشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۰

گفت و گو با پویان طباطبائی از خط اول درگیری های لیبی -برنامه تلویزیونی " راه حل "



گفت و گو با پویان طباطبائی از خط اول درگیری های لیبی


 پویان طباطبائی  خبرنگار عکاس ایرانی کانادایی هفته گذشته عازم لیبی شد ه بود. پویان جوان  که چندی قبل در میدان تحریر مصر ، لحظه های قیام مردم مصر علیه دیکتاتوری حسنی مبارک را به تصویر کشیده بود، این بار به لیبی امده است تا تصویرگر مبارزات مردم لیبی که در تلاش برای ازادی و رهایی از ستم ،دیکتاتور دیگری در افریقا ، سرهنگ معمر قذافی  ،باشد
با پویان دوشنبه صبح  28 مارچ   
بوقت بنغازی ، گفت و گویی تلفنی در مورد حوادث لیبی داشتم که می خوانیم.

سعید :
درمورد درگیری ها توضیح بده

پویان طباطبایی :  من دیروز در تصرف شهر بریگا حضور داشتم . بریگا ، 3 قسمت بود که در یک بخش ان تک تیراندازان وابسته به قذافی نیروهای مخالف را مورد هدف قرار می دادند .  شب قبل مواضع نیروهای وابسته به قذافی توسط جنگنده های ناتو بمباران شده بود. در مسیر راه بنغازی به بریگا ، ما شاهد تعدادی از تانکها ونفربر های زرهی بودیم که نابود شده بودند . در بریگا ، من شاهد بودم که در حدود 10 -11 کامیون تسلحیات شامل سلاحهای سبک و نیمه سنگین نظیر کاتیوشا ، که توسط نیروهای دولتی جاگذاشته شده بود بدست نیروهای انقلابی افتاد. 
شهرهای شرقی منجمله توبرک ( توبرق ) که از بنادر نفتی لیبی هست در کنترل انقلابیون قرار دارد و اولین محموله نفتی به اسپانیا تحویل  شد.  با تصرف شهر راس لانوف  در روز یک‌شنبه.
از هفته اینده فروش نفت از سر گرفته  خواهد شد تا ا زمحل فروش ان ،  درامدهای ادامه جنگ توسط انقلابیون فراهم شود.




عکس : پویان طباطبایی

سعید :
بنظر می اید قذافی مانند هم کیش هایش ، بن علی ومبارک ، حاضر به ترک قدرت بعد از 42 سال زمامداری   ، نیست ، با توجه به حمله نظامی ناتو و قیام مردمی در شرق ،آینده قذافی را چگونه می بینی ؟

پویان طباطبایی :  اگر بنغاری را نگاه کنید ، متوجه می شوید درامدها ی نفتی لیبی ، خرج قذافی ، پسرش و نیروهای نظامی وابسته به وی شده است . کارشناسان سیاسی لیبیایی  معتقدند اگر شهر "  سرت "  که محل زادگاه قذافی هست ، سقوط کند تصرف تریپولی( ترابلس ) بسیار اسان و سریع خواهد بود .
 تا کنون این شهر که در 150 کیلومتری ، پایتخت قرار دارد جندین مرحله تهاجم نیروهای انقلابی را به عقب رانده است. قذافی از ان دیکتاتور هایی است که کشته خواهد شد . و حاضر به ترک فدرت نیست .  
سعید :

این روزها یک ژنرال نیروی هوایی  کانادا – ژنرال بوشارد
Lieutenant-General Charles Bouchard 
به عنوان فرمانده نیروهای ناتو برای محافظت از منطقه " پرواز ممنوع " منصوب شد. نظر مردم لیبی نسبت به کانادایی ها چگونه است ؟

پویان طباطبایی : 
در بنغازی همه جا پرچم سیاه رنگ لیبی را که توسط قذافی به سبز تغییرداده شده بود را می بینی و بعد از ان پرچم فرانسه را . سارکوزی محبوب ترین چهره در اینجا هست.  بعد از فرانسه ، کانادا یی ها قرار دارند.  من که به عنوان کانادایی در لیبی حضور دارم ، در بسیاری از جاها که نمی شده عکس انداخت ، کانادایی بودن من ، این مشکل را بر طرف کرده است .

سعید :   آیا ایرانی  بودن تو کمکی به تو کرده است  ؟

پویان طباطبایی :
عکس : پویان طباطبایی
در لیبی و مصر ، ایرانی بودن نکته منفی هست ،  بدتر از ایرانی بودن ، شیعه بودن هست .
از انجا که من انگلیسی صحبت می کنم و بلد هستم عربی را بخوانم و مقداری هم عربی بلدهستم ، باعث تعجب لیبیایی ها می شود. هر وقت  راجع به ایرانی ها می پرسم ، آنها نظر خوبی ندارند.



سعید :
مردم لیبی را چگونه دیدی ؟

پویان طباطبایی : 
نسبت به مردم مصر ، مهمان نوازتر هستند. غذا ، بیسکویت ، ماکارنی ، اب و اب میوه برای رزمندگان ، توسط مردم تهیه می شود و بالطبع ما خبرنگاران هم از این مهمان نوازی بهره مند می شویم .


سعید :
با دوربین د رمیان مردم ،چه حسی داری ؟

پویان طباطبایی : مردم در مصر و لیبی وقتی که می بینند خبرنگاران ، از زندگی انها خبر تهیه می کنند و ان را به جهانیان ارسال می کنند ، خیلی تشکر می کنند و این بهترین جایزه ای است که به یک خبرنگار می توان داد.
من به همراه ده ها خبرنگار دیگر که 80 درصد انها مانند من به صورت ازاد ومستقل در لیبی حضور داریم .

سعید : چگونه به لیبی رفتی ؟ پرواز که ممنوع است

پویان طباطبایی :
من با  هواپیما به بندر اسکندریه درمصر رفتم . از انجا 8 ساعت تا مرز لیبی ومصر ( اسماعد )   راه هست  .
ا زانجا هم تا بنغازی 8 – 9  ساعت راه است . همه این مسیر را می ایند .
صبح ها ساعت 8 صبح همراه با کاروان خبرنگاران به خط اول درگیری ها می رویم که 3 ساعت تا بنغازی راه است . عصر ها هم برمی گردیم . زیرا شبها ، جنگنده های ناتو خطوط نظامی قذافی را بمباران می کنند و کسی بغیر از خط اولی ها ، در منطقه نمی ماند..

سعید :  
قذافی ، همیشه پز می داد که محافظانش را زنان تشکیل می دهند ولی در این روزها ، هر تصویری که از وی دیده شده است ، محافظان وی ، مردان هست ،


پویان طباطبایی : 
در این مورد چیزی نمی دانم.

سعید : زنان کمی در عکسها دیده می شوند ؟ نقش زنان  کم رنگ است  ؟

پویان طباطبایی :
اتفاقا من د راین مورد سوال کردم   
  از انجا که لیبی کشور اسلامی است زنان کمتر در جنگ شرکت دارند ولی تمامی کارهای تدارکاتی  مانند تهیه اذوقه برای مبارزان ، کار زنان است . 


سعید : این روزها ، ویدئوی زنی که می گوید نیروهای قذافی به وی تجاوز کرده اند ، در راس خبر ها هست . در این مورد چه می دانی ؟

پویان طباطبایی :
می دانم امروز خانمی به محل هتل ما که محل خبرنگاران هست و تمامی کنفرانس ها ی مطبوعاتی در این هتل انجام می شود ، و ظاهرا خواهر همان خانم می باشد با خبرنگاران انگلیسی گفت و گو داشت . مسلما این موضوع دنبال خواهد شد .  در هر حال این مساول متاسفانه در کشورهای افریقایی کم نیست.

در شهر بریگاد ، بیمارستان  نوسازی را مشاهده کردیم که خالی از بیمار بود. به ما گفته شد که نیروهای قذافی با کمک زندانیان خطرناک ، که توسط قذافی ازاد شده بودند به بیمارستان حمله کردند و زخمی ها را کشتندو کسانی را که جراحت سطحی داشتند برای ایجاد سپر انسانی به مقر قذافی بردند . کار ی که حسنی مبارک در میدان تحریر مصر ، توسط زندانیان ازاد شده بر سر معترضین اورد.
این زندانیان ، تمامی مرفین ها ی بیمارستان را خودشان مصرف کرده بودند. گزارشاتی از ربودن یک زن باردار از امبولانس در جلوی بیمارستان هم وجود دارد .

سعید :  گزارشاتی از حضور نیروهای مصری و دیگر کشورها در بین انقلابیون هست ،  در این مورد نظر ت چیست ؟

پویان طباطبایی :

من چنین چیزی در بین نیروهای مردمی ندیده ام ولی دربین کشته شدگان طرفدار قذافی تعدادی را مشاهده کردم که الجزایری و یا دیگر کشورها بودند که با پول به جنگ علیه مردم به عنوان مزدور اورده شده اند .

سعید : رئیس شورای موقت انقلابی وزیر دادگستری قذافی هست . ایا اپوزیسیون مستقلی وجود دارد با توجه به اینکه  دیکتاتورها ، اپوزیسیون  ها را قلع و قمع می کنند .

پویان طباطبایی :
خوشبختانه نیروهای مخالف مردمی از طیف ها ی مختلف در این مبارزه حضور دارند و به عنوان مثال ، من از مر ز با یک سردار لیبیایی که د رجنگ با چاد زخمی شده بود و 26 سال پیش به وین برای درمان اعزام شده بود ولی وی بازنگشته بود ، . تمامی تلاش بر این است که اسلحه ها به سوی مردم نشانه نرود ونظم بر قرار باشد همسفر بودم که اطلاعات خوبی از شرایط دارد .هم چنین یک جوان  لیبایی – امریکای  که ا ز منطقه ترابلس به بنغازی امده است  .  شورای مستقر در بنغازی با شورای مستقر در توبرک ارتباط نزدیکی با هم دارند . مردم می گویند قذافی اول کودتا کرد مردم به وی بعدا پیوستند ولی الان مردم انقلاب کرد ه اند.  

سعید : اینده  قذافی را چگونه می بینی زیرا هم ناتو علیه وی هستند ، هیج کسی با وی خوب نیست حتی  جمهوری اسلامی بدلیل مسله امام موسی صدر و عربستان هم که پناهگاه دیکتاتور ها   ؟

پویان طباطبایی :

 به  رادیو ی ازاد لیبی که چندی است در بنغازی تاسیس شده است ، رقتم  و با چند نفری در انجا صحبت کردم . انها معتقد بودند با این سرعتی که حوادث پیش می رود؛ قذافی ظرف یک ماه سقوط خواهد کرد .

سعید : روسیه و چین موضع انفعالی در پیش گرفته اند . روسها گفتند که حمله زمینی ناتو از اوایل اوریل شروع می شود.

پویان طباطبایی : بالطبع هر کشور ی دنبال منافع خودش است روسها د رمورد ایران نشان داده اند که جقد ربه این اصل پای بند هستند . انها نمی خواهند ا ز نفت لیبی محروم باشند .


سعید : با تشکر از وقتت ، امیدوارم که به سلامت بر گردی و شاهد دمکراسی در دیگر کشورها باشی .
پویان طباطبائی : با تشکر از شما . عکس ها را برایت می فرستم .


این مصاحبه در برنامه تلویزیونی " راه حل " به طور مستقیم از بنغازی پخش شد
متن ان در این هفته شهروند تورنتو منتشر خواهدشد 

سه‌شنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۹۰

نازنین افشار جم و جوش حقوق بشر

خانم افشین نازنین جم ،بدنیست از دوست پسرشان ، پیتر مک کی وزیر دفاع کانادا در مورد نقض حقوق بشر افغان ها هم بپرسند

Afghans Discover Graphic Photos of US Soldiers & Civilian Corpses

FOR IMMEDIATE RELEASE
March 22nd, 2011
Yesterday Afghans for Peace learned that a German news organization, Der Spiegel, released 3 of some 4,000 photographs and video footage showing gruesome images of US soldiers and corpses of innocent Afghans they murdered in Kandahar last year. The photographic evidence exposes the crimes committed by a “Kill Team”, where U.S. soldiers randomly targeted and murdered Afghan civilians for sport, followed by an attempt to cover them up. These appalling and inhumane acts are condemned by AFP.
USE DISCRETION BEFORE VIEWING


The first photograph shows U.S. soldier, Spc. Jeremy N. Morlock, posing with the bloodied and partially naked corpse of Gul Mudin, grabbing the victim by his hair, and grinning proudly at the camera with his trophy kill. From close observation, the victim’s body appears slim and hair-less, suggesting he was very young and had not yet reached puberty.

The second photograph shows U.S. soldier, Pfc. Andrew Holmes, posing with the same bloodied and partially naked corpse of Gul Mudin,casually holding a cigarette in one hand and grabbing the victim by the hair with the other.

شنبه، اسفند ۲۸، ۱۳۸۹

سال نو مبارک

سال 90 بر ملت دقیقه 90 مبارک باد
امیدوارم که مردم ایران بتوانند در وقت اضافی ، کاری بکنند و خودشان را بیش از این نا امید نکنند.
فرارسیدن بهاران  که با تمامی رنگارنگیش ،پیام  یکرنگی دارد، بر شما دوستان، سبز باد
 امیدوارم سال جدید قبل از هر چیز با خودمان یکر نگ باشیم تا  مردم ایران بتوانند در وقت اضافی ، تکلیف خودشان را در مورد تعیین سرنوشت سیاسی و آزادی ها ی اجتماعی و کرامت انسانی در سرزمین شان ، روشن کنند .
نوروز و عید بر همه ایرانیان با همه عقاید و بر همه قومیتها خجسته باد

پنجشنبه، اسفند ۲۶، ۱۳۸۹

گزارش جهارشنبه سوری

مراسم چهارشنبه سوری در تورنتو و ریچموند هیل


  عصر سه شنبه 15 مارچ 2011 هــــــزاران نفر از سراسر تورنتوی بزرگ و جنوب اونتاریو در میدان مـــل لستمن تورنتو و نیز در سالن پارک
Richmond Green Sports Centre در ریچموند هیل جمع شدند تا مراسم باستانی چهارشنبه سوری را جشن بگیرند.
گزارش خبرنگاران ما حاکیست که نزدیک به 5 هزار نفر در میدان مل لستمن و چند هزار نفر دیگر در ریچموندهیل در این جشن شرکت کردند.
یاد آور میشود که دهها هزار نفر از کامیونیتی ایرانی-کانادایی در نزدیکی و اطراف این دو محل زندگی و کار میکنند. چهارشنبه سوری نقطه آغاز جشنهای نوروزی برای تمام مردمانی است که نوروز را بعنوان عید شروع سال نو خورشیدی جشن میگیرند. بنابر سنت، در مراسم چهارشنبه سوری مردم آتشی گرد می آورند تا با پریدن از روی آن، بیماریها و کسالتهای به جا مانده از یکسال کار و تلاش را به آن بسپارند و خود را آماده شروع سالی تازه با روحیه ای تازه و پر نشاط کننند.
دکتر محمد ظهوری یکی از موسسان مرکز فرهنگی فروردین که سازماندهنده اصلی مراسم چهارشنبه سوری ریچموندهیل بود درباره بر پا کردن آتش سنتی گفت: «وقتی به سازمان آتش نشانی گفتیم که می خواهیم از روی آتش بپریم آنها گفتند: «در کانادا ما آتش درست می کنیم تا غذا بپزیم و یا گرما تولید کنیم»، و من گفتم: «ما ایرانی ها (در روز چهارشنبه سوری) آتش درست می کنیم تا از روی آن بپریم.»
در میان انبوه جمعیت حاضر در پارک ریچموندهیل گرین، می توانستی دیوید بارو David Barrow شهردار ریچمـــــوندهیل، ویتـــــواسپاتافورا Vito Spatafora معاون شهردار ریچموندهیل، اریک جولیف Eric Jolliffe رئیس پلیس یورک، گادوین چان Godwin Chan گرگ بروس Greg Beros، از اعضای شورای شهر ریچموندهیل، و کارن ماک نامزد حزب لیبرال از تورن هیل برای انتخابات آتی پارلمان کانادا را ببینی.
شهردار ریچموندهیل همین که از راه رسید فرصت را از دست نداد و در صف قرار گرفت تا به سنت ایرانیان از روی آتش بپرد. دیوید بارو گفت: «یکی از معانی عضو کامیونیتی بودن همین است که در مراسمی که برای کامیونیتی مهم است شرکت کنی.»
ویتو اسپاتوفورا معاون شهردار ریچموندهیل گفت: «کامیونیتی ایرانی خیلی خوب می داند که چگونه جشن بگیرد و پایکوبی کند. یکی از نکات جالب برای فرهنگهای کامیونیتی ما این است که در مراسم یکدیگر شرکت کرده و نه فقط با سنتهای یکدیگر بلکه با غذا ها و رقص ها و همه چیزهای همدیگر آشنا می شوند.»
حوالی ساعت 6 بعدازظهر در مرکز ریچموندهیل گرین، سه چهارم سالن اصلی پر شده بود و صدها نفر دیگر در بیرون پارک در خیابانهای اطراف در جستجوی محلی برای پارک اتومبیلهای خود بودند زیرا فضای پارکینگ پارک پر شده بود.
سعید سلطانپور یکی دیگر از موسسان مرکز فرهنگی فروردین که از مشاهده این استقبال عمومی خوشحال بود گفت: «حدود700 ساعت کار داوطلبانه در چهار ماه گذشته برای تدارک این مراسم انجام شد. این نشان میدهد که ایرانی ها فرهنگ خود را قدر می دانند و کانادایی ها درک میکنند که ما فرهنگ غنی ای داریم و می توانیم به غنای مالتی کالچرالیزم در کانادا بیفزائیم.»
این اولین بار بود که اریک جولیف رئیس پلیس یورک در مقام ریاست پلیس این منطقه از روی آتش می پرید. او با ابراز خشنودی از مراسم گفت: «اگر به کامیونیتی وصل نباشیم نمی توانیم وظایف مان را به نحو احسن انجام دهیم.»
در میدان مل لستمن
چند کیلومتر آن سوتر، در میدان مل لستمن تورنتو، بیش از 5 هزار نفر از اعضای کامیونیتی ایرانی- کانادایی و غیر ایرانی ها گرد آمده بودند تا با فریادهای شادی خود که تا خیابان یانگ منعکس میشد، حضورشان را اعلام کنند.
در این میدان، عمو نوروز را میدیدی که به جمعیت خوشامد می گوید و با آنها در هر سن و سالی که هستند عکس می گیرد. در چند قدمی او، حاجی فیروز بود که می رقصید و نغمه های نوروزی می خواند و هورای جمعیت را به همراه سیاستمداران و چهره های سرشناس بر می انگیخت.
رضا مریدی نماینده ریچموندهیل در پارلمان اونتاریو در مقابل جمعیت مشتاق سخنان هیجان برانگیزی گفت: «ما نوروز را در اونتاریو و کانادا رسمیت بخشیدیم. نوروزتان پیروز، هر روزتان نوروز.»
در کنار مریدی، کاتلین وین Kathleen Wynne نماینده دیگر پارلمان اونتاریو و وزیر حمل نقل اونتاریو و شلی کارولShelley Carroll عضوشورای شهر تورنتو از منطقه 33 قرار داشتند.
شلی کارول گفت: «این جشن هر سال بهتر میشود، همه آن را هم شهروندان اداره می کنند. جشنی است توسط مردم برای مردم. برای اینکه این جشن را از دست ندهم، من به تعطیلات نیمه مارچ نمی روم.»
کاتلین وین وزیر حمل و نقل اونتاریو گفت: «اجتماع عظیم و صلح آمیزی است که حس شگفت انگیزی با آن است. مراسم زیبایی است که به بقیه جشن های بهاری ما غنا می بخشد، زیرا انرژی فراوانی با خود دارد.»
محمد تاج دولتی از سازمان دهندگان جشن چهارشنبه سوری میدان مل لستمن می گوید از آنجا که برپایی آتش در داخل و اطراف میدان مل لستمن ممنوع است، ما آتش بازی را جایگزین آن کردیم که اختلاف زیادی هم با شکل سنتی خودمان نداشته باشد. او می گوید: «در ایران مردم از قطعات رنگین آلومینیوم استفاده می کنند تا آتش بازی کنند، آتش بازی را ما همیشه داشته ایم، و حالا در اینجا هم آتش بازی را داریم تا سنت چهارشنبه سوری را منعکس کنیم.»
مراسم مل لستمن در عین حال نشان داد که بخش های مختلف جامعه کانادایی، از سیاستمداران گرفته، فرهنگها و بیزینس ها، همه به گستردگی از کامیونیتی ایرانی-کانادایی حمایت میکنند این جشن نشان میدهد که مالتی کالچرالیزم در کانادا تا کجا گسترش یافته و همچنان در حال گسترش است♦

چهارشنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۸۹

چهارشنبه سوری ریجموند هیل 2011

به  همت بنباد قرهنگی فروردین جهارمین سال مراسم چهارشنبه سوری در سالن ورزشی در پارک ریچموند گرین برگزار شد .
این مراسم جمعیتی بالغ بر 10000 نفر را به خود جذب می کند که از کودکان تا جوانان و میانسالان و کهنسالان ایرانی تبار را شامل می شود
http://www.facebook.com/album.php?aid=281619&id=626611089&l=1f11057e89
بسیاری از این گروه ها ، پدراو یا مادرشان غیر ایرانی هستند و اتش بازی برای انها جالب است
چوانان داوطلب در این مراسم احساس خستگی و تکراری بودن را نمی کنند. نظم برنامه و موفقیت مراسم مورد تحسین پلیس و مقامات کانادایی هست .
دست،  دست اندرکاران مراسم که این مراسم را که نیاز به کار گروهی و صد ها ساعت کار داوطبانه در سرمای انتاریو دارد ، درد نکند خسته نباشید

یکشنبه، اسفند ۲۲، ۱۳۸۹

وجود بيش از 10 هزار امامزاده در سطح كشور-

وجود بيش از 10 هزار امامزاده در سطح كشور
معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه از وجود 10 هزار و 615 امامزاده و 35 پيامبر الهي در سطح كشور خبر داد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد غلامي امروز در نشست خبري با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در كشور مجموعاً 60 هزار مسجد داريم و با وجود اين تعداد مسجد، جاي هزاران مسجد در كشور خالي است. 
 
وي ادامه داد: 222 هزار و 62 روستا با جمعيت زير 20 خانوار وجود دارند كه فاقد مسجد هستند همچنين 20 هزار روستا با 20 تا 50 خانوار، فاقد مسجد هستند و يك هزار و 180 آبادي كه بين 100 تا 200 خانوار در آن ساكن هستند نيز فاقد مسجد هستند. 
 
معاون بقاع و اماكن مقدسه سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه هم‌‌اكنون 666 آبادي با 400 خانوار به بالا نيز فاقد مسجد ‌هستند، خاطر‌نشان كرد: در مجموع 33 هزار و 719 آبادي در سطح كشور فاقد مسجد هستند و سازمان اوقاف در اين امر، عمليات آمايش مساجد را شروع كرده است. 
 
* هر 1000 نفر يك مسجد 
 
وي افزود: به اين صورت كه برخي از مساجد در شهرها با فاصله حدود 20 متر از يكديگر ساخته شده‌اند و در عين حال بسياري از روستاها فاقد مسجد هستند لذا آمايش مساجد به ازاي هر 8 هزار نفر و يا 200 خانوار يك مسجد در كشور آغاز شده و فاصله‌اي كه بين مساجد در نظر گرفته شده يك هزار متر است كه البته فضاي اصلي، مكمل و پيراموني نيز براي تمام مساجد تعريف شده است. 
 
 * چشم هم چشمی در روستاها بود ه است و یا ترفندی خیر خواهانه برای کسانی که می خواستند به زیارت امامان بروند و لی امکانات نداشتند . ( سالهای بسیار قدیم را می گویم ) .
شاید گفته شده این هم بستگان ان امام است ، روستاییان و کم درامدها همانجا از نظر روحی ، تقویت شوند .

شنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۸۹

برنامه تلویزیونی " راه حل "

برنامه زنده " راه حل " روزهای یکشنبه از ساعت 7 تا 8 شب به وقت تورنتو در " تن تی وی"
بعد از 4ماه  توفیق استراحت اجباری در تلویزیون ای تی سی
برنامه ای بدون سانسور و بررسی مسایل و مشکلات ایرانیان در کانادا
 از سیاست تا اجتماع - از سیستم درمانی تا تبعیض قومی ، از مشکلات مهاجرت تا دانش اموزان
از پلیس تا زندان
اگر موضوعی دارید که فکر می کنید می تواند به دیگر ایرانیان در کانادا کمک کند به ما بنویسید تا انرا با کارشناسان در میان بگذاریم .   

سه‌شنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۹

رفسنجانی هم به جمع اخراجی ها پیوست

  با بر کنار شدن رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان توسط  مهدوی کنی ، وی به جمع بایگانی راکد نظام پیوست
 مردی که زمانی کسی را یارای انتقاد از وی نبود و بیرحمانه می کشت خود قربانی سیاست های ضد مردمی اش شد
مردم در  کنار کسانی که در کنارشان نایستادند در زمانی که انها به زمین می خورند نخواهند ایستاد این ها مصداق  بازندگان در دنیا و اخرت هستند
رفسنجانی که هنوز معقتد است ولایت فقیه ، خیمه نظام است خود سیاستمدار قهاری است  و می داند که تیر ک خیمه به بد جای اقای رفسنجانی که خود از پایه های نظام بود ، فرو رفته است

مهدوی کنی واحساس وظیفه و دولت فخیمه

آيت‌الله مهدوي كني در صحن مجلس خبرگان:
بنابر احساس وظيفه كانديداي رياست مجلس خبرگان شدم
یک سوال برای من پیش امده ، همیشه در نقاط حساس مهدوی کنی ، مهمترین پست های کشور را برای مدت کوتاهی می گیرد و
بلافا صله هم به پشت پرده می رود .
ایا حضور طولانی مدت وی در انگلیس با این احساس وظیفه رابطه ای دارد ؟


یکشنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۸۹

گفت و گوی کوتاه در مورد پلیس یورک انتاریو

با سلام
پلیس یورک از یک شهروند ایرانی کانادایی را در ایستگاه اتوبوس درمورد ملیتش می پرسد   

گفت و گوی کوتاه در مورد پلیس یورک انتاریو

حقوق و مسئولیتهای شهروندی

اگر پلیس جلوی شما را در خیابان گرفت حقوق و مسئولیتهای قانونی و شهروندی شما چیست؟S



http://radiodoost.com/2011/03/blog-post_06.html

جمعه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۹

کسر ی نجاتیان وکیل ایرانی کانادایی عضو دفتر وزیرمهاجرت کانادا بجای ، جیسون کنی قربانی وزیر شد

بعد از فاش شدن ، نامه ای که برای جمع اوری کمک مالی برای جیسون کنی وزیر امور مهاجرت د رنامه رسمی وزراتخانه ، از امار مهاجرین اقلبت نام برده شده بود . کسری  نجاتیان وکیل ایرانی کانادای عضو دفتر وزیرمهاجرت قربانی وزیر شد. وی مسول روابط عمومی وزیر یوده است که پست بالایی هست . جیسون کنی از رهبران اینده ، حزب محافظه کار است
کسری عضو حزب محافظه کار کانادا و از دست راستی ها ست
Kasra Nejatian is a young Canadian of Iranian descent, a lawyer who as a university student in 2004 tried to have left-wing U.S. filmmaker Michael Moore charged under the Elections Canada Act for telling Canadians not to vote for Stephen Harper.
In January, Mr. Nejatian joined Mr. Kenney’s office as director of multicultural affairs. As a ministerial aide, he is exempt from the strict rules of non-partisanship other public servants must live by.