Translate

چهارشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۱

برنامه این هفته راه حل



برنامه 5 شنبه 28 فوریه  2013 راه حل
گفت و گو با دکتر امید ندوشانی – آرگو یک فیلم هدف دار یا توهم توطئه ؟
بخش دوم-
رضا پهلوی : سیاست فراربه جلو- فراموشی کودتای  32
راه حل ساعت 6 بعدازظهر بوقت تورنتو – تلویزیون تن

سه‌شنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۱

اسکار به سی ای ای می رسد



با سلام
اقا ی ف .م.  سخن مقاله شما با نام ارگو برای اسکار در سایت گویا را خواندم . با احترام چند نکته را در ارتباط با نظرات شما بیان می کنم . 


اسکار برای سی ای ای
سعید سلطانپور
"اين هيجان زمانی بيشتر خواهد شد که ما فيلم را نه با نگاه ايرانی٬ که با نگاه خارجی بنگريم. نگاه خارجی متوجه عيب و ايرادهای صحنه پردازی و صحنه سازی نخواهد شد " م . ف. سخن.
1-  چرا ملت ایران باید از دید یک ملت دیگر به هر موضوع یا پدیده ای نگاه کند .  همانطور که امریکایی ها نباید از دید ایرانیها به مسایل نگاه کنند ( که نمی کنند ) . مشکل از جایی شروع می شود که دیدگاهی بخواهد برتری دیدگاهی خود را با زور و خشونت بر دیگری تحمیل کند .  تمامی ملت ها کشور خودشان را بهترین کشور دنیا می دانند از افغانستان تا ایتالیا از نپال تا چین وهند . تا امریکا و کانادا.  کدام یک از این ملت ها از دید ملت دیگری نگاه می کند .
فقط روزنامه نگاران مستقل هستند که باید انچه را که اتفاق افتاده است از زاویای مختلف بیان کنند تا مردم قضا وت کنند والا همه حق ذاتی و قانونی و حقوق بشریشان است که از دید خود ببینند .

2- براستی چند میلیون نفر درایران وامریکا فیلم ارگو را ندیده و در مورد ان نشنیده اند . اگر انجور که شما مدعی هستید ، همه ایرانی ها ( و امریکایی ) اینقدر تحلیل گر بودند ، مسلما هر دو کشور و دنیا وضع بهتری داشتند.  متاسفانه جو غالب جریان بر روشنفکر و مدعی روشنفکری هست که شرمنده از تاریخ ایران و تقابل دو دولت ایران و امریکا هست . من به عنوان عضو تشکیلات سیاسی مجاهدین خلق که جلوی درسفارت امریکا از همان عصر اشغال تا یک ماه حضور داشتم و الان هم در تبعید در کاناداهستم معتقدم که ملت ما یک عذرخواهی به ملت امریکا و نه دولت امریکا بخاطر گروگان گیری کارمندان سفارت امریکا بدهکار است  ولی شما از خودتان نپرسید یک سفارتخانه بیش از 400 نفر کارمند برای چه دارد ؟   بسیاری از انها عضو سازمان سیا بودند . سازمانی که در کودتای سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق نقش داشت . در سازماندهی ساواک ، اختناق شکنجه و شهادت بهترین فرزندان این مردم  دست داشت . 50 هزار ارتشی امریکا که پولشان را مردم ایران می دادند برای چه بود ؟  امریکایی در ایران کنترل کامل را داشتند و نه تنها کاری برای دمکراسی و توسعه سیاسی و اقتصادی  ایران نکردند بلکه در نابودی ان کوشیدند . بنابر این این دولت امریکا و مردم امریکا هستند که باید شرمند ه از حضور توسعه طلبانه دولتشان د رایران و خاورمیانه بودند و باید معذرت خواهی کنند . کار ی که هنوز هم نکرده اند .
3-  از کی تا حال  اسکار ابروی  ملت ایران  شده است .  جایزه اصغر فرهادی سیاسی بود و هست . اسکار ارگو هم سیاسی بود . پاپ اسکوبار نویسنده متخصص خاورمیانه می نویسد وبرنده  جایزه اسکار ........  سازمان سیا .

4- تونی برمن  مدیر سابق شبکه الجزایرانگلیسی و سی بی سی کانادا د رمقاله ای روز شنبه 24 فوریه نوشت ارگو یک کلیشه هالیوودی . وی می نویسد  ارگو چند مورد دارد که غیر واقعی است  ولی جدای ا ز این مقولات غیر واقعی در فیلمی که نوشته است بر اساس داستان واقعی که در هالیود همیشه اتفاق می افتد هما ن زمانی نمایش ارگو در جشنواره بین المللی تورنتو ( برای اولین بار ) با دستور اخراج سفیر ایران از کانادا بدستور هارپر، دیگر غیر سیاسی بودن فیلم را منکر می شود
http://www.thestar.com/news/world/2013/02/23/argo_in_tune_with_stereotypes_of_our_time_burman.html
5- کن تیلور سفیر وقت کانادا نوشت ارگو من را تنها در نقش دربازکن ( دربان ) نشان داده است در حالیکه نفر جاسوس سیا ( نقش بن افلاک ) تنها کمتر از دو روز در تهران بوده است .. 25 فوریه
6
کاریکاتور هیت تحریریه تورنتو استار بزرگترین روزنامه کانادا – امروز 3 شنبه 26 فوریه -  تشابه فیلم ارگو به فیلم  کمدی برادران مارکس  Horse Feather و  توزیع گوشت اسب  بجای گوشت گاو در ای ک  را به تصویر کشبده است.  یعنی به زبان استعاره  انگلیسی گفته چرندیات  .  بنابر این می بینید  برخی از مردم کانادا هم  اسکارارگو را سیاسی می بینند.


7-  خانم هیتر مالیک ستون نویس تورنتو استار می نویسد  http://www.thestar.com/entertainment/movies/2013/02/22/the_oscars_are_pop_cultures_cheese_plate_aged_fattening_and_cheesy_mallick.html

The Oscars are pop culture’s cheese plate: aged, fattening and cheesy: Mallick

The Oscars celebrate a bunch of narcissistic, pampered people who are drenched in money that never buys them happiness because they’re so insecure.

خانم مالیک می نویسد در این شب به کسانی مانند جورج کلونی پول می دهند تابا دختری یک شب  به عنوان دوست دخترش روی فرش قرمز ظاهر شود تا ان دختر نقش مهمی در فیلمها بگیرد.
خلاصه از اینکه همه چیز دران فرش قرمز خرج دارد و حساب شده توسط خود هنرپیشه ها و تهیه کنندگان و ..

8- یک پیشنهاد دوستانه ، اقا – خانم که زیر اسم مستعار می نویسید و البته حرف مهم است نه کسی که انرا میز ند . شما از این " ما" یی که نام می بر ی چه کسانی هستند ؟ شما چگونه انها را نمایندگی می کنید ؟ شما با چند نفر از این " ما " ها برخورد شخصی داشتید .
دوست روزنامه نگاری  می گفت در سال 58 از زنده یاد سیمین دانشور در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران پرسیدم استاد چی شد روشنفکران ما انقللاب را به مذهبی ها واگذار کردند .  
زنده یاد سیمین دانشور  گفته بود روشنفکران ما در یک سلمانی کوچک دور هم جمع شده بودند و سر همدیگر را می تراشیدند  . در حالیکه اخوند ها سر مردم را در کوچه وبازار می تراشیدند .
فراموش نکنید میلیونها نفر در ایران نه مقاله شما را می خوانند نه نظرات مرا درپاسخ به شما ، زیرا به اینتر نت دسترسی ندارند .
البته  مقالات شما  ده ها برابر مطالب و برنامه های تلویزیونی من خواننده و مخاطب در فضای مجازی  دارد. ولی شما می توانید از طرف خود و یا جریانی که به ان تعلق سیاسی دارید ، صحبت کنید .  میلیونها مردم ایران هنوز فرصت اظهار نظر ازادانه د رمورد گروگان گیری و دولت امریکا و استبداد دینی در ایران را نیافته اند . سازمان سیا د رایران و مصر غافلگیر شد . فکر نمی کنم شما نه امکانات سازمان سیا  را داشته باشید و نه ارتباطات انان را . به قول بچه های پایین شهر تهران لطفا به اندازه کوپن خود، از مردم خرج کنید .   این قدر اقشار مختلف مردم و توده  ها را نفهم و  خود تان را عقل کل فرض نکنید .
عزت زیاد
- ریچموند هیل – کانادا  26 فوریه 2013

شنبه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۱

بد مستی سامی بیگی در تورنتو

سامی بیگی - شهروان - انتاریو -
 بنا بر خبر های رسیده ،سامی بیگی خوانند ه جوان ایرانی مقیم امریکا که اخیربرای اجرای کنسرتی به تورنتو امده است روز جمعه 22 فوریه بدلیل بدمستی و بد رفتاری از محل آپارتمانی که  در منطقه یانگ و فینچ در ان اقامت داشت ، اخراج شده است .
 

فیلم ارگو نمونه ای ازکلیشه ای بودن زمان ما - تونی برمن

مقاله ای از تونی برمن - روزنامه نگار کانادایی  بی بی سی و - ریس سابق الجزیره انگلیسی در شب اسکار
ارگو بسیاری از افراد معتقدند به خاطر ماهیت سیاسی اش جایزه خواهد گرفت .
تونی برمن در بخشی می نویسد هر
چند که ابتدای فیلم نوشته بر اساس داستان واقعی ولی شامل صحنه هایی می باشد که هر گز اتفاق نبقتاد مانند تظاهرات خشمگین علیه امریکایی در بازار تهران .یا صحنه اخر فیلم که با کامیون دنبال هواپیمای 6 امریکایی پناهنده به خانه سفیر کانادا
تونی برمن می گوید بن افلاک که در رشته مطالعات  خاورمیانه تحصیل کرده است نمی خواست که این فیلم خط دار دیده شود ولی  همزمانی نمایش فیلم در جشنواره فیلم تورنتو و بستن سفارت ایران در کانادا بدستور دولت کانادا ، فیلم هالیودی را به یک دنیای بزرگتری وارد کرد .   
تونی برمن - مدیر سابق تلویزیون الجزایر انگلیسی و سی بی سی کانادا
مقاله در تورنتو استار شنبه 23 فوریه منتشر شده است









جمعه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۱

رضا پهلوی تداوم خط وابستگی به بیگانگان



Pahlavi serving foreign  Interests not Iranian
 لینک تصویری




سعید سلطانپور در برنامه را ه حل - 5 شنبه 21 فوریه 2013 برابر با سوم اسفند سالروز کودتای سید ضیا طباطبایی و مشارکت رضا میر پنج بد ستور انگلیسی ها -
پادشاهان ایران مدافع ایران تا زمان رضا شاه که بدستور انگلیسی ها به قدرت رسید و به دستور آنها اخراج شد .
ادعای پوچ الترناتیو بودن رضا پهلوی - فساد مالی خاندان پهلوی و تلاش انها برای رسیدن به قدرت



امروز سوم اسفند سالگرد کودتای سید ضیا ی طباطبایی در سال  1921 – 22 فوریه 1299 به دستور انگلیسی ها  برای برای انحلال واحد قزاق ها که تحت کنترل روسیه تزاری بودند و با انقلاب کمونیستی 1917 لنین ، احمد شاه حمایت روسیه را از دست داده بود . انحلال واحد قزاق ها اولین مرحله از طرح انگلیس برای مات کردن احمد شاه قاجار بود . ژنرال ایرون ساید می گوید به رضا خان تاکید کردم که اقدام قهر امیز برای سرنگونی شاه خودکامه صورت ندهد و به دیگران هم اجازه چنین کار ی را ندهد رضا خان به من قول داد که به خواسته های حرفهای من عمل کند .  خاطرات سری ایرونساید ص219
  علاوه بر نقش ژنرال ایرونساید  تاثیر اردشیر جی  از عوامل سازمان امنیت انگلیس قابل تامل است
پسر ژنرال در نامه ای به اسدالله اعلم وزیر دربار می نویسد  امیدوارم که شما   چکیده های از مکاتبات پدرم و پدر سر شاپور ریپورتر را جمع اوری کنید .  
برای صاحبان منصب انگلیسی تقاضای ده قطعه نشان شیرو خورشید  و برای ژنرال ایرونساید نشان درجه اول شیرو خورشید با حمایل سبز تقاضا می شود که دولت به پاس عملی شدن کودتا به انها اعطا نماید . سند شماره 4 سپهبد حسین فردوست اسناد پهلوی ها

قصد ما اگاهی دادن هست . مسله خصوصی نیست مسله وطن ماست
خصومت شخصی نداریم .
یکی از مشکلات جدی دیکتاتوری پهلوی اجازه صحبت نکردن به مخالفان هست .
دو تا دوتا 4 تا ی ساده هست . بنظر می رسد ظل السلطان تنها کسی بود که پول از ایران خارج کرده بود .
ولی بطور یقین
اشرف – غلا مرضا فرزندان رضا شاه   اینها اولین کسانی بودند که در تاریخ ایران پول خارج کردند
ما یک تاریخ کهن داریم . پادشاه  در چشم مردم یک وظیفه اصلی داشته در قبال انیران – بیگانگان
فردوسی بیگانگان را در شاهنامه «انیران» می‌خواند که همیشه به مرزهای ایران می‌تاختند
صلاح مملکت خویش خسروان دانند
دریغ است ایران كه ویران شود
كنام پلنگان و شیران شود .

 حتی در بدترین دوران قاجار ،  شوروی ها ا زشما ل – انگلیس ها از جنوب – نفوذ سیاسی می کردند . شاه هایی مانند ناصرالدین شاه   انرا نمی پذیرفتند . ناصرالدین شاه سعی کرد با امریکا ارتباط داشته باشد وجبهه جدیدی در برابر روسها و انگلیسها بازکندو فشار را کم کند. مظفر الدین شاه می گوید ما چقدر بدبخت شدیم که این ها به ما فشار می اورند .
متاسفانه

در زمان پهلوی سیاست 180 درجه عوض می شود وظیفه پادشا ه می شود حفاظت  منافع بیگانگان .


رضا شاه عامل انگلیس ها به سلطنت می رسد. . مدرس می گوید نوکری انگلیسی ها را ول کن . رضا خان مدرس را
تبعید و  بعد هم وی را می کشد.
رضا شاه یک باردنبال مدرس کالسکه ای می فرستد
مدرس می گوید تو پادشاه ایرانی بیا پشت تورا می گیریم .
رضا شاه به مدرس می گوید ( خواجه نوری  نویسنده – بازیگران عصر طلایی ) همین مستخدمی که برای ما چای اورد بدستور انگلیس ها زهر در چای ما  می بریزد.
20 شهریور انگلیس ها  به رضاشاه دستور می دهند که برو بیرون .
چرا باید برود بیرون . چرا باید دیگران پادشاه ایران را بیرون کند ؟
چرا 28 مرداد امریکایی ها باید کودتا کنند؟
ابادی مردم تنها به سد و جاده نیستند بلکه مردم بایستی
 اگاه بشوند. مستقل بشوند ، د رتصمیم گیری ها  سیاسی و اقتصادی شریک شوند.





یک کلام از خلیج فارس نمی گوید . حتی د رپاسخ به خلیج نام خلیج نمی برد.
مصاحبه رضا پهلوي با روزنامه الوطن

براستی شما می خواهید ما باور کنیم شما به قدرت برسید قدرت را رها می کنید
سلطنت در انگلیس بسیار قدیمی و ریشه دار است
ملکه الیزابت دوم 85 سالش هست . از نظر سیاسی هم قدرت تشریفاتی دارد . این خانم ملکه  حاضر نیست از همین سلطنت تشریفاتی به نفع ولیعهدش چارلز که 62 سالش هست کنار برود.
بعدا در ایرانی که 140 میلیارد بشکه نفت دارد . منابع زیر زمینی دارد –  شما با کمک خارجی ها به قدرت برسید کنار می روید . حمید کرزای ریسئ جمهور دست نشانده امریکا کنار می رود .
محمود عباس دو سال است ریاستش تمام شده . تازه فلسطین هنوز دراشغال است و بر چند صد میلیون دلار کمک های خارجی وابسته است کنار نمی رود.
هر وقت شما یک مرکز برای ایرانیها یک کتابخانه از محل میلیونها دلاری که به خارج اوردید درست کردید . هروقت شما یک دلار از دارایی خودتان را که بنوعی پول مردم ایران است زیرا در عمرتان کار نکرده اید ، خرج مردم کردید انوقت ما هم ادعای فداکاریتان را باور می کنیم
خمینی میلیونها نفر مقلد داشت ، میلیونها تومان خمس و زکات سالانه به وی می رسید ، قراربود طلبه ساده باشد و به قم برود. قرار نبود روحانیون در راس امور باشند . این  بلا را سر مردم ایرن اورد شما که عمویتان غلامرضا و عمه هایتان اشرف و شمس فاسد بودند شد  
خود شما سالهاست که در یک جمع ایرانی های غیر از هواداران خودتان ظاهر نشده اید .
.

چه کسی گفته است که شما الترناتیو هستید .
میلیونها ایرانی ملی – یا سکولارو یا ملی مذهبی ، سوشیالیست هستند  که طرفدار خط استقلال ایران بر اساس احترام متقابل به دیگر ملتها و کشور ها هست  در حالیکه شما نماینده خط وابستگی هستید

اقای رضا پهلوی شما دنبال مقام هستید  . رضا پهلوی در مصاحبه با روزنامه المانی  می گوید من  مثل گاندی هستیم اقا خدا وکیلی گاندی جت خصوصی داشت وی تنها یک بز داشت که هم ازا ن شیر می خورد و هم پشم بافی می کرد .

شورا تا انتخابات ازاد

در زمان ریگان در دوران جنگ ایران و عراق چند ین بار عکس شما را با صدها هزار دلار هزینه  برروی تلویزیون جام جم ایران انداختند این جماعتی که مشاور شما و سازمان سیا بودند و فکر می کردند مردم ایران زیرا از جنگ خسته شده اند و از حاکمیت روحانیون سر خورده – با دیدن عکس شازده دست به انقلاب می زنند.