Translate

پنجشنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۳

روزی نامه نگاری از نوع سلام تورنتو

سلام تورنتو در وسط بزرگترین خبر دنیا ، فاجعه انسانی در غزه که  مرزبندی های جامعه ایرانی در تورنتو را نیز در عرصه مجازی نیز عمیق تر کرده است ، نه تنها کوچکترین خبری منتشر تمی کند بلکه  با شهردار دیو بارو Dave Barrow  که در مهمانی  انتخاباتیش از طرفدار جنگ طلبان اسراییلی  دعوت می کند  مصاحبه می کند . انها می نویسند

 شهردا ر با دست پر امد ، انگار بابا نوِئل امده  است .  
مصاحبه را که بخوانید بیشتر به رپرتاژاگهی است تا سوال از یک شهردار در استا نه انتخابات - نا سلامتی مشهود ناصری باصطلاح کمونیست بوده است .
بحای اینکه از شهرد ار بپرسند اقا شهری که 54 درصد ش مهاجرین هستند جرا اکثریت کارمندان شهرداری حتی انها  که چمن می زنند از سفید ها هستند و نه مهاجرین. ؟     چرا اصلا شهردار خودش از مهاجرین نباید باشد -؟ چرا همه اعضای انجمن شهر نباید از اقلیت ها ی مهاجر که در ریجموند هیل اکثریت هستند باشد ؟
مثلا اینکه 54/8 درصد جمعیت ریچموندهیل ( 101.170 نفر) را مهاجران تشکیل می دهند که 14/8 درصد این مهاجران ( 14.415 نفر) محل تولدشان ایران بوده است.
2- ایا نباید از شهرد ار پرسید در شهر180 هزار نفری که 14 هزار نفرش ایرانی هستند ، نماینده مجلسش ایرانی تبار هست ، چرا نباید یک کامیونیتی سنتر ایرانی داشته  باشد

جمعه، مرداد ۰۳، ۱۳۹۳

از طرفداران صلح و انسانیت خرید کنید

بهترین شیوه عملی  انسانی برای مبارزه با تداوم تجاوز اسراییل به  مردم بی دفاع  غزه   در کانا دا از فروشگاه ها و رستورانهیی که صاحبان انها از تجاوزات و ادامه اشغالگری حمایت می کنید خرید نکنید .  کافی شاپ هایی مانند  اروما اکسپرس

یا تا حد توان از حسابدارها وصرافی ها  و کلای  ضد جنگ بجای  طرفداران جنگ استفاده کنید . وقتی امکان خرید از جاهای دیگر وجود دارد بایستی ااینکار را کرد .
ب
در بین ایرانی ها هم  صاحبان مشاغل طرفدار سلطنت  بطور عمده  بخشی از حامیا ن اشغالگری اسراییل و تهدید صلح و مردم منطقه منجمله ایران  هستند .   مثلا ارز تورنتو - مجتبی یزدان پناه و ارزازیا - فرزان مهدیزاده -  سوپر ارزان - کیکاوس  


حوا دث غزه مرزبندی بین خلق و ضد خلق - بین انسان و وحشی گری - بین صلح و جنگ -بین فرصت طلبان و انقلا بیون و مترقی ها را شفاف تر می کند.

جناح طرفدار اسراییل جامعه ایرانی بلندگوسیاسی و رسانه ای و سیاسی دارد . باید از طرق مبارزه مدنی انها را به اشتباهشان اشنا کرد.   

دوشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۳

مراقب دستهای پنهان بر علیه مسلمانان باشیم


awareness to Youth From Middle East decent   in Toronto  to be vigilant and  calm , and not trap in any possible violence action . or retaliation. since it is a set up for propaganda against Muslim Community include Iranian Muslim Community .
هشدار به جوانان ایرانی و خاورمیانه



مراقب باشید

با توجه به شعار نویسی بر علیه اعراب و غزه  بر روی دیوار مسجد جعفری در تورن هیل (  )
بترست و خیابان راترفورد )  )
.
با توجه به پوشش سنگین خبری رسانه های اصلی انگلیسی زبان روی این موضوع که
 مورد تحقیق پلیس یورک هست ،   با توجه به
 فاجعه ای که در غزه در این دو هفته گذشته  توسط ارتش متجاوز اسراییل
 علیه مردم بی دفاع شاهد ان هستیم ،  بنظر می اید  بجای خبررسانی ، حساسیت سازی  کنند.
 ممکن است   برخی از جوانان دست به اقدامات تلافی جویانه بزنند که خواست برخی از جریانات سیاسی  برای  بهره برداری های سیاسی در کانادا علیه مسلمانان وایرانیها
.می باشد .

 مسجد جعفری از  شیعیان هندی تبار افریقایی ( تانزانیایی ) هستند و نه عرب و نه ایرانی
و در سیاست به هیچ وجه دخالت نمی کنند . یعنی غیر سیاسی ترین شیعیان هستند .

این مسجد در منطقه ای است که درصد بالایی ساکنین یهودی را دارد و بزرگترین کامیونیتی یهودیان اسراییل منجمله دانشگاه با هزینه 150 میلیون دلاری
ساخته شده است که رقمی نزدیک به  50 میلیون دلار ان توسط دولت محافظه کار کانادا و دولت لیبرال انتاریو  تامین شده است .
با توجه به پوشش سنگین خبری رسانه های اصلی انگلیسی زبان روی این موضوع که
 مورد تحقیق پلیس یورک هست ،
 با توجه به
 فاجعه ای که در غزه در این دو هفته گذشته  توسط ارتش متجاوز اسراییل
. علیه مردم بی دفاع شاهد ان هستیم ،  بنظر می اید  بجای خبررسانی ، حساسیت سازی  کنند.

ممکن است   برخی از جوانان دست به اقدامات تلافی جویانه بزنند که خواست برخی از جریانات سیاسی  برای  بهره برداری های سیاسی در کانادا علیه مسلمانان وایرانیها
.می باشد .
باید هوشیار بود.
 وقتی نخست وزیر محافظه کانادا -هارپر و وزیر امور خارجه  بدون هیچ شرم انسانی از تجاوز ارتش اسراییل حمایت می کنند . زمانی  که رهبر حزب لیبرال کانادا - جاستین ترودو
از کشته شدن کودکان و زنان بی  دفاع توسط سربازان اسراییلی حمایت می کند ، انها  زمینه ساز ایجاد حوادث نژاد پرستانه و یا
 خشونت طلبانه  در کانادا می شوند .      دستهایی در کار است تا افکار عمومی  کانادایی ها را  از شکست اخلاقی  ارتش متجاوز
اسراییل منحرف کند.
در حالی که نباید به  نقض حقوق بشر در غزه بی تفاوت بود ولی در کانادا بایداز راههای مدنی مسالمت امیز  اعتراض کرد .  .      
خاورمیانه راه حل نظامی ندارد .
 رفتارهای مشکوک و یا اطلاعات در مورد ترویج نفرت و خشونت  را به پلیس و رسانه ها  گزارش بدهید 

یکشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۳

محکومیت ضرب و شتم روزنامه نگار سودانی

انجمن خبرنگاران و نویسندگان قومی امریکای شمالی ( کانادا )عثمان میرقانی Sudanese editor Osman Mirghani after beating
سر دبیر روزنامه الطیار - سودان - را محکوم می کند 
انجمن ما از دولت سودان می خواهد که از خبرنگاران محافظت کرده و به ازادی بیان رسانه ها اجترام بگذارند . 
ما ا زدولت سودان می خواهیم که مسولان حمله را دستگیر و دادگاه محاکمه کنند . ابا امید به بهیودی هر چه سریعتر اقای عثمان میر قا نی 

برا اسا س گزارش اسو شیتید پرس این حمله به دفتر روزنامه و ضرب و شتم 3 مرد مسلح در روز 19 جولای 2014 صورت گرفته است . .

سعید سلطانپور
دبیر بین المللی
انجمن خبرنگاران و نویسندگان قومی امریکای شمالی ( کانادا )

شنبه، تیر ۲۸، ۱۳۹۳

دستگیری یک پناهجوی دیگر ایرانی توسط اداره مهاجرت کانا دا د رتورنتو

روز چهارشنبه ، بنجامین یک متقاضی پناهندگی از کا نادا ، هنگام مراجعه به اداره مهاجرت ، توسط ماموران اداره مهاجرت  کانا دا - تورنتو - دستگیر و به  زندان اداره  مهاجرت  منتقل می شود .      این خبر را یک دوستی بعدازظهر جمعه به من داد .

این دوستان پنا هنده موقع پول دادن که می شود به حسین مترجم  ها برای  کیس ساختن و وعده جلو ا نداختن و برنده شدن پناهندگی چند هزار دلار پو ل می دهند جیک .و پوک زندگیشا ن را هم به اینها می گویند که بعید نیست به طرف های دیگر هم نفروشند. چون کاسب هستند .  برخی از وکلای پناهندگی را که شهرت خوبی ندارند پول می  دهند ، بعدا موقعی که کار خراب می شود می ایند سراغ ما و دوستان که مجانی این کار ها را بخاطر خدا و مردم می کنیم ولی تور خدا دقایق اخر خبر ندهید اخه جامعه ایرانی انقدر نفوذ و اعتبار سیاسی و نماینده سیاسی با نفوذ دبسوز ندارد که بتوانند یک کار ریشه ای از کمک به پناهندگان واقعی از زمان پناهندگی تا اخرین مراحل و قبو ل شدن انها انجام بدهد .

شکر خدا به همت جامعه توا نا و ثروتمندان جامعه ایرانی که بسیاریشان خودشان پنا هندگان سابق بوده ا ند ،    امکانات مالی و کمک های مالی  کامیونیتی  ایرانی  در  حوزه   کمک به پناهندگن  در حد صفر است .
 زود تر خبر بدهید از کانالهای سیاسی و نمایندگان مجلس اقدام بشود.


در هر حا ل اگر زودتر خبر دار می  کردند ساعت 3 وزیر مهاجرت در شماره  489خیابان  کالج  همراه با جسون کنی مرد شماره 2 دولت هارپر ، بود انحا می شد در جمع در مورد این پناهنده و دیگران خبررسانی و سوال کرد و جلوی اخراج و زندانی شدن انها را گرفت .  

البته کمتر پناهنده یرانی را شنیدیم   که در مدت پناهندگی اش برای جامعه ایرانی و یا نها دهای مدنی و اجتماعی کار داوطلبانه کرده باشد .  
و این دا ستان تلخ ادامه دارد .

پنجشنبه، تیر ۲۶، ۱۳۹۳

قول گفت و شنید وزیر مهاجرت کانادا در مورد قانون جدید شهروندی



 قول گفت و شنید وزیر مهاجرت کانادا در مورد قانون جدید شهروندی
این مقاله در این هفته ایران استار 5 شنبه چاپ شده است 
ما به این نتیجه رسیده بودیم که بجای تظاهرات و یا جلسات سیاسی بدون حضور قانونگذاران ، دوباره به سرنوشت منتظران شهروندی دچار خواهیم شد ، بایستی جامعه ایرانی مستقیم با قانونگذاران گفتگو کنند. انها پیشنهاد مصاحبه مطبوعاتی دادند من پیشنهاد کردم بجای مصاحبه مطبوعاتی با خود جامعه ایرانی که بنظر می اید در مورد قانون سوال و نظر دارند گفت و شنبد نمی کنید . روز 31 جولای 2014 سا لن هم در تاتر ریچموند هیل رزرو شد . 3 تا از نمایندگان مجلس جو دانیل نماینده دان ولی ایست - منگاکیس تماینده ریچموند هیل و ومعاون وزیر و یک نماینده دیگر قرار بود در این جلسه شرکت کنند . در زمان چاپ مطلب در ایران استار، از دفتر وزیر که تازه از سفر هند برگشته بود ، کفتند که خود کریس الکساندر مایل است شخصا با توجه به اینکه مطلع ترین فرد است ، برای گفت و شنید با ایرانی ها در جلسه باشد که بسیار مثبت تلقی می شود
اقای پارسا خواست که اطلاعیه جلسه 5 شنبه 31 جولای موقتا تا زمان دقیق وزیر در جلسه گفت و شنید مشخص شود. مایل هستیم برای روشن شدن نتیجه گیری های سیاسی ، این روند مذاکرات از طرف اقای پارسا بیش از 3 هفته است که ادامه دارد و قبل از تجمع اعتراضی برخی از ایرانیان در مل لست من بود ه است .

ما یک بار دیگر نشان دادیم که برای ما حل مشکلات جامعه ایرانی مهمتر از سیاسی کردن و یا بهره برداری حزبی از مشکلات بوجود امده که جامعه ما در ان نقشی نداشته است ، شیوه درست چگونه است .
سعید سلطانپور

مدتی است که بحث پیرامون قانون c-24 (  قانون جدید شهروندی ) در مجامع مختلف درگرفته است. قانونی که توسط وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا بصورت لایحه در ماه فوریه به مجلس ارائه و پس از تصویب سریع توسط اکثریت در 20 ماه جون با امضای فرماندار کل بصورت قانون درآمد.

اعتراضات در صحن مجلس توسط احزاب مخالف ان دی پی و لیبرال در هنگام طرح لایجه قانون جدید شهروندی صورت گرفت و لی هیچکاه از مجلس به سطح هواداران و لایه های پایین تر احزاب نرسید .   مقالاتی در نقد و اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای شهروندانی که دارای دو تابعیت می باشند٬ در رسانه های اصلی انگلیسی منتشر شد.  متاسفانه رسانه های اقلیت یا به این مسله نپرداختند و یا دیر به آن پرداختند. البته انتظار میرفت شهروندانی که کشور مبداشان داشتن دو تابعیت را می پذیرد (مانند ایران) حساسیت بیشتری در این مورد نشان دهند.

 انجمن‌ها و سازمانهای مختلفی به برخی از مفاد این قانون اعتراض کردند و آن را ناقض حقوق بشر و مخالف قانون اساسی کانادا دانستند. طومارهای مختلفی به منظور جمع‌آوری امضا در جهت اعتراض به این قانون در سطح وب ایجاد شد، تجمع‌های اعتراضی متفاوتی برگزار شد، نامه‌ای توسط جمعی از اساتید دانشگاه‌ها نیز به نخست وزیر ارسال گشت.

طبق این قانون، شهروندی افراد راحت‌تر از قبل میتواند لغو گردد و حق دفاع فرد از خودش در این رابطه مانند گذشته نخواهد بود. همچنین طبق این قانون فرد شهروند متعهد میشود که همیشه در کانادا زندگی کند.
البته این قانون شامل موارد متعددی میشود که نه تنها به حقوق شهروندی افراد لطمه نمیزند بلکه به رشد  امنیت اجتماعی و بالابردن ارزش شهروندی کانادا نیز کمک میکنند و از برخی سوء استفاده‌ها از مزایای شهروند کانادایی بودن جلوگیری میکند.
بطور مثال مهاجرانی که فقط درصدد دریافت پاسپورت کانادایی هستند٬ با محدودیت هایی مواجه خواهند شد.
یا کسانی که  تنها بدلیل استفاده از سیستم بهداشت و درمان رایگان در کانادا و استفاده از حقوق اجتماعی آن مایل به شهروند شدن در کانادا بودند٬ با محدودیتهایی روبرو خواهند شد.
  از سوی دیگر بدلیل عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق، این قانون، نگرانی‌هایی در ذهن افراد مهاجر  ایجاد کرده است و لازم است که مسئولین مربوطه در جهت روشنگری اقدماتی انجام دهند.
این هفته  یکشنبه 20 جولای نشستی با حضور فعالین و وکلای کانادایی در محل نورث یورک سنتر برگزار خواهد شد که به بررسی این قانون و موارد اتهامی نقض حقوق شهروندی کانادا میپردازد. این جلسه از ساعت 3 تا  6 بعدازظهر خواهد بود .
طبق نامه ای که از طرف انجمن خبرنگاران و نویسندگان قومی امریکای شمالی ( کانادا ) به وزیر مهاجرت و نمایندگان دولت در مجلس  کانادا نوشته ایم به آنها پیشنهاد داده ایم که جلسات عمومی برای کامیونیتی های مختلف  برگزار کنیم تا نمایندگان به سوالات مستقیم پاسخ دهند .

با خبر شدیم که در این راستا با تلاش  آقای مایکل پارسا نامزد فدرال حزب محافظه کار در شهر ریچموند هیل و پیگیری آقای سعید سلطانپور دبیر بین المللی انجمن، بزودی جلسه ای با حضور وزیر مهاجرت و شهروندی٬ کریس الکساندر جهت گفتگو با جامعه ایرانی برگزار خواهد شد. ورود برای همه آزاد و رایگان خواهد بود. برای اطلاع دقیق تر می توانید به سایت WWW.ANAJ.ORG  یا فیس بوک انجمن   WWW.FACEBOOK.COM/ETHNICJOURNALISTمراجعه نمایید.

شنبه، تیر ۲۱، ۱۳۹۳

دروغ های هیت مدیره کنگره 300 نفری ایرانی های تورنتو

1- خانم تخشا در رستورانی که بین گروه قدیم و جدید معارفه انجام می شود حضور داشته اند و خبری ا ااستعفا نبوده است .
2- رسم وعرف هست که اعضای هیت مدیره در اولین جلسه ریس و منشی و خزانه دار را انتخاب می کنند
ریس عمدتا کسی که بالاترین رای را اورده است
می شود . 
ایا پیشنهاد اینکه چند ماهی برای انتخاب ریس صبر کنیم تا بهتر همدیگر را بشناسیم توسط تعدادی از افراد جید با استعفای ناگهانی خانم تخشا که می توانستند قبل از انتخابات این کار را بکنند تا حداقل یک نفر دیگر از بین 300 عضو کنگره انتخاب شوند
و جانشینی اقای رضا بنایی و انتخاب ایشان به عنوان ریس
بدون هیچ هماهنگی سیاسی است ؟
3- ند
چگونه این عده ظرف دو هفته اقای بنایی را شناخته اند که بهترین فرد برای ریاست است ؟
ا4- چرا اقای بنایی در انتخابات کنگره ثبت نام نکرد که حداقل توسط 300 نفر اعضا
؟شود
با توجه به گزارشات غیر رسمی اقای بنایی به عنوان همراه ومشاور از طرف
کاوه شهروز در جلسات کنگره شرکت می کرده است
بنظر میاید بیماری غیر دمکراتیک وظیقه انقلابی و شرعی برای رهبری جامعه ایرانی در داخل حاکمیت و برخی از اپوزیسیون خارج از کشور ( کانادا )
حادتر شده است .
5- بنظر می اید بر اساس ایین نامه اگر ریس در جلسه اول انتخاب شده بود انوقت ریس بود که می توانست فرد دیگری را برای جایگزینی معرفی کند انوقت دیگر جایی برای اقای بنایی که اصرار زیادی برای نجات جامعه ایرانی و رهبری جامعه ایرانی درتورنتو دارند ، نمی رسید
6 -
کنگره می توانند هر کسی را که می خواهند انتخاب کنند . و هر کاری را در چارچوب ایین نامه خودشان انجام بدهند ولی اخلاقا و قانونا نمی توانند خود رانماینده و سخنگوی جامعه ایرانی کانادایی بدانند کاری که درسالهای گذشته اتفاق افتاده است
مسولیت عواقب سیاسی و حقوقی سو استفاده از نام کنگره ایرانیان با 300 عضو بجای 300 هزار .ایرانی بر عهده اعضای هیت مدیره کنگر ه که خوشبختانه از وکلا هم در بین انان هست ، می باشد .
در ابتدا با سپاسگزاری از نویسندگان نامه و نوشته مذکور یادآور می شود که کنگره ایرانیان کانادا با آغوشی باز پذیرای هر گونه انتقادی از سوی اعضای کنگره و افراد
SHAHRVAND.COM|BY SHAHRVAND



پنجشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۳

هفت سیاستمدار کانادایی در تور گردشگری اسراییل

بعضی  از خبرها د رز می کند بدون اینکه  سیاستمداران خواسته باشند . مثلا
معلوم شد که 5 تا نماینده مجلس و دو سناتور کانادایی ( همه از سیاهی لشگرها به خرج اسراییلی ها در تل اویو بودند که مجبور شدند بروند پناهگاه .

Salma Ataullahjan
اسراییلی ها همه سیاستمداران و شخصیتهای با نفوذ را با خرج خودشان به اسراییل  می برند و با پذیرانی خوب انها را نمک گیر می کنند  CIAJ یکی ا.ز این گروه  ها هست .
 یکی از این سیا ستمداران  خانم سناتور مسلمان پاکستانی تبار محافظه کار  Salma Ataullahjan سلما عطاو الله جان ( سناتور  انتصابی ) انتاریو  و سناتور
سناتور دانیل لانگ -یوکان
Daniel Lang دانیل لانگ از منطقه بومیان یوکان (قطب شمال )  هستند.     نمایندگان مجلس هم محافظه کار  باب زیبمر - بریتیش کلمبیا -  جابر سندهو - ان دی پی - بریتیش کلمبیا -  تد فالک - محافظه کار نیوفانلند  و لابرادور - گری بایرنی -لیبرال و  خانم یونه جونز ( لیبرال ) -





BC Conservative Bob Zimmer, BC New Democrat Jasbir Sandhu, Manitoba
 Conservative Ted Falk and Newfoundland and Labrador Liberals Gerry Byrne and Yvonne Jones were in Israel as guests of the Centre for Israel and Jewish Affairs.

چهارشنبه، تیر ۱۱، ۱۳۹۳

تعلیق پروانه وکالت داود فرمان - ریس قبلی حزب لیبرال ریچموند هیل و از مسولین ستاد انتخاباتی رضا مریدی نماینده لیبرال ریچموند هیل و سکوت غیر اخلاقی مریدی -شهروند و سلام تورنتو









تعلیق پروانه وکالت داود فرمانی ( دیوید ماریو فرمانی ) توسط اتحادیه وکلای انتاریوبدلیل تخلفات - فرمانی چندین سال ریس حوزه لیبرال  ریچموند هیل  بود. وی ازمسولین جمع اوری مالی رضا مریدی نماینده لیبرال ریچموند هیل بوده است . فرمانی وکیل هنفته شهروند هم بوده است . سکوت  خبری رضا مریدی -شهروند و سلام تورنتو کار غیر احلاقی و سانسور است .
suspension of David Farmani by Law society of Ontario who was chair of Richmond Hill Liberal Association and close fired of MPP Moridi-
Also, Farmani  fundraiser  of MPP  Moridi- unethical silence of MPP Moridi-Shahrvand and Salam Toronto and Liberal Party is misleading Iranian Canadian community& RICHMOND Hill constituency.

سعید سلطانپور - برنامه راه حل در تلویزیون یو اس ایران تی وی
Saeed  Soltanpour  - Rahehal TV prog. - usiran .tv