Translate

سه‌شنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۴

مناظره انتخاباتی شهر ریچموند هیل سپتامبر 2015



راه حل - سعید سلطانپور
29 سپتامبر 2015
عصر روز 3شنبه 29 سپتامبر یک مناظره 3 نفره نامزدهای انتخاباتی فدرال کانادا 2015 در شهریچموندهیل در محل لنگ استاف کامیونیتی سنتر با تاخیر 20 دقیقه ای از ساعت 7 تا 9 شب ادامه داشت

Michael Parsa  ( PC)  - Majid Jowhari  ( LIB)   Adam Devita )( NDP )

مایکل پارسا از حزب محافظه کار - مجید جوهری از حزب لیبرال و ادام دی ویتا از حزب ان دی پی شرکت داشتند
ابتدا چندتا سوال از طرف گروه برگزار کننده پرسیده شد . اقتصاد - کار -   محیط زیست - پناهندگان سوری -و اگر انتخاب شوند چه اولویتی خواهند داشت . چرا نماینده  شد ه اند .  بعدا حاضرین سوالاتی در مورد حمل ونقل - امنیت - سر  نوشت کانادا بعداز مرگ ملکه انگلیس - چرا بانک مرکزی و بوروکراتها نرخ بهره را تعیین می کنند . چرا نماینده شده اند ؟  ایا ائتلاف خواهند کرد .
هر سه کاندید گفتند که در مورد ائثلاف رهبران احزاب هستند که می دانند و نه انها


 سهیلا دادخواه از  طیف تحریم و جنگ در مورد ورشکستگی مجید جوهری پرسید و و ی را به عدم صداقت متهم کرد .
مجید جوهری جواب داد که در 1994یزد بعلت شرایط سخت شکست اقتصادی خورده اند و به همراه خانواده اش تلاش کرده و توانسته موفق شود و توضیحات دیگر که با استقبال هواداران لیبرال روبرو شد . پ
مایکل پارسا نماینده حزب محافظه کار تمام قد از مجید جوهری  دفا ع کرد وی گفت  ورشکستگی که مسله ای گذشته بوده و ربطی به انتخابات ندارد و همه ادمها می توانند دچار شکست اقتصادی در زندگانی بشوند .
توضیح و موضع گیری مایکل پارسا با تشویق  متتمد بسیاری از حاضرین در سالن و ایستادن انها کرد . مجید جوهری نیز ایستاد و مایکل را تشویق کرد .
موضع گیری مایکل یک موضع گیری اخلاقی بود که  جا معه ایرانی به ان شدیدا نیاز دارد .

سهیلا دادخواه در پارکینگ هم از شدت عصبانیت ، در حال پرخاش با یکی از حاضران بود . وی که در جمع گروه چندنفری
 تبهکاران رجوی  حضور داشت ، عملا خراب کردن مجید جوهری به خراب شدن خودش و طیف خشونت طلب و مشکوک سیاسی انجامید .  باند رجوی در این مراسم ک سعی می کنند به تلافی شکست کاوه شهروز از مجید جوهری - از پارسا حمایت کنند
یکی از نقاط ضعف پارسا حمایت گروه تبهکار سیاسی مجاهدین رجوی از وی می باشد .  یکی از دلایل شکست کاوه شهروز حمایت باند رجوی  از وی بود .


لازم به توضیح است من دو هفته قبل به ستاد انتخاباتی جوهری توصیه کرده بودم که اطلاعیه ای برای اگاهی رسانی منتشر کنند ولی متاسفانه ایشان تصمیم گرفته بودند که پاسخ گویی نکنند که شیوه مرسوم سیاسی های با تفکر ایرانی هست و در کانادا جایی ندارد .

از رسانه های فارسی زبان من از ابتدا تا اخر مراسم بودم
شهر ما که حضور نداشت . خانم احمدی تا وقتی مایکل پارسا بود ضبط کرد .
ایران استار و فرح طاهری شهروند زود رفتند .

حضور گروه چند نفری تبهکاران رجوی در این مراسم که سعی می کنند به تلافی شکست کاوه شهروز از مجید جوهری - از پارسا حمایت کنند
یکی از نقاط ضعف پارسا حمایت گروه تبهکار سیاسی مجاهدین رجوی از وی می باشد .

مناظره خوبی بود . مثبت بود .   من فکر می کنم پارسا نشان داد که سیاستمداری هست که واقعا بر نقاط مثیت وحدت و دور شدن از تنش تاکید دارد . چیزی که شهر کوچکی مانند ریچموندهیل به ان نیاز دارد .
پارسا و ادام دی ویتا مسلط بودند . مجید جوهری بیشتر کلیشه ای پاسخ های حزب را می داد .

عموما چنین جلساتی سرنوشت چندانی در برنده شدن نامزدهای انتخاباتی ندارد . زیرا مردم به رهبر حزب رای می دهند نه به افراد .
اینکه کانادایی ها در 19 اکتبر به چه رهبری رای می دهند
مجید جوهری - مایکل پارسا - ادام دی ویتا


سهیلا دادخواه از طیف طرفدارتحریم و جنک 

عکس : سعید سلطانپور

یکشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۹۴

هنوز بعداز 30 سال در مهاجرت این معضل تدفین حل نشده باقی مانده است .

یکی از مشکلات فرهنگی جامعه ایرانی در موقع خاک سپاری
1- وقتی روحانی و یا مداح گوش مجانی پیدا می کنه ملاحظه نمی کنه . در مراسم خاک سپاری 300 نفر ادم نیمی غیر ایرانی ، بسیاری جوان ، جنازه توی تابوت منتظر نماز ، حاجی در مورد برتری اسلام و شیعه و حقوق بشر توسط امام علی ( ع ) و اینکه در کدام دانشگاه کانادا درس خونده ، نصف فارسی نصف انگلیسی صحبت می کند .
2- زنان غیر ایرانی رسمی به مراسم امده اند . خیلی ها روسری هم ندارند. مسجد هم چیزی در این مورد نگفته است . دو تا از خانمهای جوان با لباس باز
در مراسم ختم شرکت می کنند . در حالیکه در مراسم تشیع جنازه در کلیسا یا مسجد یا رستوران با لباس مناسب حضور پیدا می کنند .
3- سرخاک هم بدون اینکه به غیر فارسی زبانان و یا کسانی که با اداب و فرهنگ خاک سپاری مسلمانان ایرانی اشنا نیستند و مداح زیر افتاب مردم سر پا ایستاده عربی می خواند که نه بسیاری از ایرانی ها انرا متوجه می شوند و نه غیر ایرانی ها .

هنوز بعداز 30 سال در مهاجرت این معضل تدفین حل نشده باقی مانده است .

شنبه، مهر ۰۴، ۱۳۹۴

چرا کسی در بیمارستان لاله ( تهران) پاسخگوی مرگ یک ایرانی کانادایی نیست ؟





چرا کسی در بیمارستان لاله ( تهران) پاسخگوی مرگ یک ایرانی کانادایی نیست ؟
راه حل- 26 سپتامبر 2015 -سعید سلطانپور

چهارشنبه هفته گذشته سپتامبر 2015 - 24شهریور 1394 سولماز خلیل زاده تبریزی ، بدلیل بیماری ورم معده و عمل جراحی درگذشته است .
به گفته مادر سولماز علیرغم توصیه دکتر بیهوشی خانم دکتر برزگر برای تعویق عمل جراحی بدلیل پایین بودن فشار خون سولماز، دکتر صادقی اقدام به عمل جراحی می کند ولی سولماز از اتاق عمل به سلامت بیرون نمی اید
سولماز که برای عمل جراحی به ایران سفر کرده بود ، مدتی در بیمارستان لاله تهران تحت نظر دکتر دریانی بستری می شود .
گفته می شود که دکتر دریانی که شهرت زیادی برای عمل جراحی معده دارد بیش از ظرفیت یک پزشک متخصص ، بیمار می پذیرد . در اتاق ویزیت دکتر عملا چند مریض همزمان حضور پیدا می کنند . نسخه بیماران را همکاران جوان دکتر دریانی می نویسند . دکتر دریانی تنها دفعه اول بیمار را ویزیت می کند و دستیارانش پرونده بیماران را پیگیری می کنند که خلاف اصول اخلاق پزشکی و عدم مدیریت صحیح در بخش درمان و بهداشت بیمارستان محسوب می شود .
با یک دکتر متخصص ایرانی مقیم کانادا در مورد ورم معده صحبت کردم وی گفت که کسی بخاطر ورم معده نمی میرد و اصولا نیاز به عمل جراحی ندارد مگر اینکه خونریزی زخم معده باشد که خطرناک هست . . به گفته مادر سولماز ، بیماری سولماز ورم معده تشخصیص داده شده است
متاسفانه بعداز هزینه کردن 150 میلیون تومان برای درمان سولماز ، و امید به درمان تنها دختر مادر و بازگشت به کانادا در کنار همسرش ، سولماز در زیر خاک برای همیشه خوابیده است . چرا مسولان بیمارستان پاسخ درست به خانواده سولماز نمی دهند .
سولماز یکی از گرافیست های شهر تورنتوبود که مدتی نیز دریکی از رسانه های جامعه ایرانی ، کار می کرد .
تسلیت به خانواده سولماز خلیل زاده تبریزی

جمعه، مهر ۰۳، ۱۳۹۴

دوگانگی روزنامه نگاران و استادان دانشکاه برج عاج نشین امضا کردن موضعی

دوگانگی روزنامه نگاران و امضا کردن موضعی
یک مطلبی  در شهروند در مخالفت به اعتراض برخی از والدین دانش اموزان دبستانها در انتاریو منتشر شده است .
در متن نوشته است
"متاسفانه این گروه کوچک مسلمان، که به هیچ وجه نماینده ی جمعیت مسلمان بسیار متنوعِ این ایالت نیستند، نا آگاهند که با این کار به نژادپرستی و اسلام هراسی که مایه نگرانیِ همه ی ماست، دامن می زنند."


برخی از روزنامه نگار امضا کننده انجا که صرف ندارد امضا کنند می گویند ما خبرنگار هستیم و بر خلاف اصول خبرنگاری است انجا که پای روشنفکری هست ، بالطبع تفیه معنا ندارد و باید امضا کرد . کاشکی در همه زمینه ها یک دست عمل می کردند .
درمیان این گروه اسامی برخی از استادان دانشگاه ها  هست که وقتی ظلم اسلام و مسلمین باشد صف اول هستند در مورد بقیه ادیان ، ترجیح می دهند رویشان را سمت دیگری کنند /
1- کدام یک از شما فرزندتان به دبستان می رود .
2- چند تا از شما با این برنامه اموزش جنسی و محتوای ان اشنا هست  لطفا انرا برای دیگران هم توضیح بدهید .
3- بر اساس چه امار و مستندی شما می گویید اینها نماینده همه مسلمانها نیستند ؟
4 شما نمی دانید که  مخالفانا اموزش جنسی به دانش اموزان دبستان  فقط مسلمانان نیستند . مسیحیان و یهودیان هم هستند
مدارس کاتولیک که شامل این فوق برنامه اموزش جنسی با جزیبات نمی شوند پس چرا فقط شما به مسلمان گیر می دهید ؟

5- اتفاقا بنظر می اید دولت لیبرال انتاریو بدش نمی اید که از تعداد دانش اموزان مدارس دولتی کم کند و مدارس خصوصی زیاد شود .
انتاریو در حدود 70 هزار معلم دارد .  به همین دلیل هم هست که برخی از مدارس را واگذار می کنند که اتفاقا اقلیت های مذهبی انرا می خرند . حداقل در دو مورد خیایان اونیو و ویلسون -   بعنی بر خلاف نظر این قشر که برای مسلمانان درس اخلاق می دهند ،
وقتی مدارس جدا سازی می شود انوقت دیگر دولت هیچ کنترلی بر روی ان ندارد و اوضاع  بهتر نمی شود . لطفا کمی ازبرجشااجتان بیرون بیایید و با مردم عامه هم که نگران فرزندانشان ( درست و یا غلط هستند )  اشنا شوید . برای تصحیح مواضعیان بد نیست .

بیانیه ای با امضای هشتاد تن از شهروندان کانادا در حمایت از نظام آموزشی سکولار در مدارس منتشر شده است. در این بیانیه آمده است:

ما امضاءکنندگان زیر، مدرسین، وکلا، روزنامه نگاران و دیگر شهروندان ایالت انتاریو، نگرانی عمیق خود را از نحوه مداخله پرخاشگرانهِ گروه هایی از اقلیت های مذهبی در برنامه آموزشی سکولارِ ایالت ابراز می داریم. ما عکس العملِ این گروه ها نسبت به گنجاندنِ آموزش سکس در مدارس، برنامه ای که توسط متخصصانِ این رشته برای محافظت از کودکان در مقابل خشونتِ جنسی، و نیز برای آموزشِ وجود گرایش های مختلفِ جنسی، تدوین شده را بسیار تاسف بار می دانیم. ما بیرون کشیدن کودکان از مدارس را ، که گروهی از مسلمانانِ معترض انجام داده اند، تجاوز به حق آموزش ِ کودکان و جوانانِ کانادایی می دانیم. اصل ۲۶ اعلامیه جهانیِ حقوق بشر آموزش را یک حقِ ِ‌انکار نشدنیِ همه افراد می داند.sex-ed-protest

متاسفانه این گروه کوچک مسلمان، که به هیچ وجه نماینده ی جمعیت مسلمان بسیار متنوعِ این ایالت نیستند، نا آگاهند که با این کار به نژادپرستی و اسلام هراسی که مایه نگرانیِ همه ی ماست، دامن می زنند.

ما مصرانه از دولت اونتاریو و هیات های آموزشیِ ایالت خواستاریم که در مقابل این تعرض قاطعانه بایستند و تسلیم بنیادگرایانی نشوند که به دنبالِ تحمیل عقاید مذهبیِ خود بر نظام آموزشیِ سکولاراند و قصد دارند برنامه درسیِ مترقی و همه شمول را که منافع همگان را در بر می گیرد، به چالش کشند. همانگونه که در موارد غیبتِ غیر موجه عمل می شود، شاگردانی که به اجبارِ والدین در سر کلاس حاضر نمی شوند، باید اخطاریه بگیرند. به والدین آنها نیز باید گوشزد کرد که با جدا کردن فرزندانشان از دیگر شاگردان، شانسِ پرورش بمثابه شهروندانِ دموکراتیکِ جامعه کثرت گرا را از آنها دریغ می کنند.

امضاء کنندگان بترتیب حروف الفبا

Signatures (in alphabetical order)

Greg Albo, Associate Professor, York University

Raza Ali, English/ESL teacher, former Dept. Head, ESL Weston Collegiate

Mohammad Allohverdi, Senior Engineer

Michael Anthony, Assistant Curriculum Leader, TDSB

Nasrin Almasi, Editor, Shahrvand

Hossein Amoshahi, University graduate

Ebrahim Astaraki, University student

Brian Atler, Lawyer

Hanieh Bahmanpour, articling, law

Helya Bahmanpour, Human rights activist, Student

Bryce Bates, Secondary School Teacher with OSSTF

Janet Blair, retired teacher, TDSB

Sheila L. Cavanagh, Associate Professor, York University

Ali Daneshvar, Law student

Azadeh de Leon, Production Manager

Rick de Leon, Principal Restoration

Minoo Derayeh, Associate Professor, Chair Equity Studies, York University

Nasrin Farajollahi, Psychology student

Wenona Giles, Professor, York University

Sam Gindin, York University

Hojjat Golpayegani, writer and community activist

Denise Gordon, Educational Consultant and Language Assessor, TDSB

Andil Gosin, Associate Professor, York University

Amir Hassanpour, Associate Prof. (Ret.), University of Toronto

Afsaneh Hojabri, writer and research scholar

Minoo Homily, Refugee Activist

Sirous Houshmand , citizen

D. Kamran, Author, and gay rights activist.

Shahla Keyvani, Literary critic, Book Editor

Florinda Kotisa, Student Assessment, TDSB

Philippa Kilbourn, Teacher, TDSB

Vahid Shams Kolahi, Electrical Eng. PhD

Terry Maguire, Secondary Teacher, TDSB

Ezat Maleki, social and community activist

Emma Martin, Math Assessor, TDSB

Angela McMillan, Teacher, TDSB

Sahar Mir

Zarin Mortezaei langrodi, Optician student

Ezat Mossalanejad, Policy Analyst, CCVT

Dorna Mossallanejad, Rearcher

Pedram Mossallanejad, Medical Student,

Haideh Moghissi, Emerita Professor and Trudeau Fellow, York University

Omar Mohamed, Articling, Law

Shahrzad Mojab, Professor, OISE/University of Toronto

Gazal Mojdehi, Lawyer

Monir Mosh

Poya Mojdehi, University student

Alma Mujic, Human rights activist

Avideh Motamen Far

Shaheena Murji, Human rights activist

Ahmad Naeni, human rights activist

Shaheen Norooz, employee of TDSB

Nafiseh Rafiei, Biomedical Science PhD

Saeed Rahnema, Professor (Ret.) York University

Claudia Ramirez, Air Attendant, Student of Wilfred Laurier University

Reza Reisdana, Human Rights Activist

Pouyan Reisdana, University student

Nick Rosano, Human rights activist

Kelly Rutherford, Lawyer

Tara Saberpor, York University student, Human Rights Activist

Mohammad Bagher Samimi, Journalist

Ali Sharifian, writer and director of theatre

Robert Shaw, Lawyer

Masud Sheikh, Concerned Citizen of Ontario

Keyvan Soltany, Writer and human rights activist

Sima Tajdini, visual artist/painter

Shahram Tabe, Environmental Scientist, Adjunct Professor, Univ Toronto

Mojan Tabrizi, scholar on law and philosophy

Mohammad Tajdolati, freelance journalist

Shodja Eddin Ziaian, Course Director, York University

Ghazal Shokri, Citizen

Farah Taheri, Journalist

Victoria Tahmasebi, Asst. Professor, University of Toronto, Mississauga

Susanne Taylor, Secondary Teacher, TDSB

Kanae Urashima, Human rights activist

Jill Voges, Teacher of Special Needs Students, TDSB

Vojo Vokic, PhD Candidate, York University

Robert White, Math Assessor, Greenwood. c.i, TDSB

Hassan Zerehi, Publisher, Shahrvand




http://www.shahrvand.com/archives/64300

چهارشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۹۴

جیسون کنی و تحریم برای ناقضین حقوق بشر

جیسون کنی گفت اگر محافظه کاران کانادا انتخاب شوند برای کشورهایی که حقوق بشر را نقض می کنند ، تحریم وضع می کند
توییت کردم چه خبر خوبی حالا می توانید اسرایل را به خاطر نقض حقوق بشر برای ده ها سال و بی اعتنایی به قطعنامه های سازمان ملل تحریم کنید
. جیسون کنی خیلی دوست داشت ایران بود حکم دستگیری من را می داد .
کانادا هست و انتخابات همه سیاستمداران ناز شده اند و رای دهندگان ناز نازی
Jason Kenney
A re-elected Conservative govt will target the world's human rights abusers by improving Canada's sanctions regime:http://www.conservative.ca/conservatives-target-worlds.../ … saeed soltnapour @rahehaltv  Toronto, Ontario




@jkenney good news, so PC will impose sanction agaisnt Israel for  violating human rights for so many year and ,ignoring UN resolutions,
Posted by My Canada at 9:04 PM

http://politicofcanada.blogspot.ca/2015/09/kenny-on-sanction-for-human-right.html

دوشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۹۴

اقتصاد ازاد و کم اهمیتی نقش رهبران احزاب کانادا در مسیر ان

در کانادا و امریکا دولتها تاثیرزیادی در مسیر اقتصادی کشور ندارند . زیرا بانکها خصوصی - وکارخانجات و صنایع هواپیما سازی و جنگی و دارو سازی و نفت و دست بخش خصوصی هست، این بخش خصوصی هست که مسیر اقتصادی کانادا را تعیین می کند . دولتها می توانند مالیات را نیم درصد و یا یک در صد کم و زیاد کنند که برای اکثریت جامعه کانادا تاثیر جدی ندارد .
دولت ها نقش مهمی در خدمات اجتماعی ، بهداشت و اموزش و پرورش ، تاسیسات زیر بنایی و حمل و نقل دارند که انهم بدلیل گستردگی کانادا و پراکندگی جمعیت ، و جمعیت کم ، هزینه سرسام اور بهداشت مجانی ، اموزش و پرورش ،و هزینه کا رمندان دولت ، نگهداری راه و جاد ه ها چندان پولی ندارند که بتوانند تغییرات جدی ایجاد کنند .
.

بی ارزش بودن جان انسانها حرص و بی اخلاقی کارخانجات بزرگ اتوموبیل سازی

حرص و بی اخلاقی کارخانجات بزرگ اتوموبیل سازی در غرب و بی ارزش بودن جان انسانها برای انها ،
در امریکا خانواده ها ی کشته شده پولی دریاقت می کنند در کشورهای جهان سوم ، پولی پرداخت نمی کنند .
امروز فولکس واگن  مجبور شد بعداز حقه بازی در میزان الودگی مدلهای پرفروش جتا و پاسات ( نیم میلیون فروش رفته ) گازوییلی ، فروش انهارا متوقف کند .

میزان الودگی ان 40 برابر میزان قانونی در امریکا بوده است .
GM
در 23 ماه مه 2015 جنرال موتورز بعداز کشته شدن 84 نفر و  زخمی شدن   157نفر ،  عدم گزارش ان به وزارت راه و ترابری امریکا 1.2 میلیارد دلار جریمه شد

کارخانجات اتوموبیل سازی موظف هستند که خرابی در ماشین ها را در امریکا گزارش دهند .
جنرال موتورز قبلا بدلیل قانون حمایت از طلبکاران ، از 11 شکایت معاف شد.

General Motors faces huge fine over 'criminal' ignition defects – reports
US justice department has identified criminal wrongdoing over the company’s failure to disclose the fault, the New York Times says
TOYOTa

تویوتا هم در ماه دسامبر 2012 ، یک میلیارد دلار توافق خارج از دادگاه رسید . تویوتا در مورد گیر کردن پدال گاز چیزی نگفته بود
Toyota Settlement The Largest In U.S. History Involving Automobile Defects
 AP  |  By GREG RISLING
Posted: 12/26/2012 5:08 pm EST Updated: 02/25/2013 5:12 am EST

VW

Volkswagen Canada halts some sales as emissions rigging scandal deepens
VW chief 'deeply sorry' after EPA accuses company of rigging
emissions tests
The VW Jetta — model years 2009-15.
The VW Golf — from 2010-15.
The VW Beetle — from 2013-15.
The VW Passat — from 2012-15.
The VW Golf Wagon/Sportwagon — from 2009-15.
Diesel-powered models account for 22 per cent of VW's Canadian sales
http://www.cbc.ca/news/business/volkswagen-emissions-rigging-1.3236548

دوشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۹۴

روز کارگر امسال در تورنتو و وحدت بر علیه هارپر ولی تشدید اختلافات بین رهبران عدمده اتحادیه ها


روز کارگر امسال در تورنتو و وحدت بر علیه هارپر ولی  تشدید اختلافات بین
رهبران عدمده اتحادیه  ها
- سعید سلطانپور - تورنتو - 7 سپتامبر - برنامه تلویزیونی راه حل

هر ساله اولین دوشنبه سپتامبر روز کارگر در کانادا و امریکا برگزار می شود . در کانادا یک کارناوال موسیقی و تفریح هست و خانواده های کارمندان و کارگران دولتی و بخش خصوصی در این مراسم شرکت می کنند .  امسال جمعیت کمتر از سال 2014 بود.
متاسفانه من تنها خبرنگار ایرانی هستم که عمدتا این سالها این مراسم را حضورا و مجانی ( از جیب خودم )  پوشش می دهم .
هم به خاطر باورم به کارو کارگری که خودم در بیش از دودهه  تبعید در کانادا از راه فیزیکی زندگی را گذرانده ام و هم به عنوان یک نیروی مهم در معادلات سیاسی در کانادا و بطور عمده  یک نیروی مخالف دولتهای  محافظه کاردر کانادا
در سالهای گذشته در بین اتحادیه انشعابات جدی رخ داده است امسال هم صحیت از رفتن سید رایان (رهبر  قبلی بزرگترین اتحادیه کارمندان دولت انتاریو CUPE ) و رهبر فعلی ریس  فدراسیون  کار انتاریو هست Ontario Federation of Labour  . سید رایان مواضع ضد رژیم ناقض حقوق بشر اسراییل دارد ، لابی اسراییلی کانادایی و دولت هارپر و احزاب لیبرال و تام مالکر هم از چنین مواضعی راضی نیستند .
اختلاف بین اتحادیه های کارگری که عموما از ان دی پی حمایت می کرد در زمان رهبر قبلی سی ای دبلیو CAW  اتحادیه اتوموبیل سازی ( باز هارگرو )  Basil Eldon "Buzz" Hargrove که چند سالی است جایش معاونش Jerry Dias امده است علنی شد.   .سی ای دبلیو  با یک اتحادیه امریکایی ادغام شده و نام یونیفور UNIFOR بر خود گرفته است .
جری دیاس ضد هارپر هست ولی در مواضع سیاسی خاورمیانه ای سعی می کنند دخالت نکنند
باز هارگروجامی  رای استراتژیگ دولت لیبرال انتاریو  یک هریس محافظه کار  در 1999 حمایت کرد . در ان سال مایک هریس بازهم اکثریت را برد  سی ای دبلیو یکی از حامیان مالی ان دی پی بود.  ان دی پی  انتاریو به پایین ترین سطح رسید
باز هارگرو از الکسا مک دونا رهبر ان دی پی که حزب را به مرکز متمایل کرده بود ، انتقادات شدید کرد. وی بعداز جک لیتون در مقابل مک دونا  حمایت کرد و لیتون رهبر ان دی پی شد .  ان دی پی  انتاریو به پایین ترین سطح رسید . در سال 2005 بین باز  هارگرو و   جک لیتون بدلیل اینکه جک لیتون دولت پل مارتین را همرا ه با محافظه کاران و پارتی کبکوا در مورد بودجه رای عدم اعتماد داد و عملا را ه را برای هارپر باز کرد، جدی شد .  باز هارگرو بعداز حزب ان دی پی اخراج شد و این اختلاب با مرگ لیتون در سال 2012 برای همیشه حل نشده باقی ماند . باز همچنان به رای استراتژیک در انتخابات فدرال عمل کرد و لی در انتاریو از دالتون مک گینتی حمایت کرد.  بازهارگر در 2006 بازنشسته شد . وی بعدا مدال نشان کانادا را بخاطر فعالیتش گرفت . .  باز هارگرو بعدا  مدتی کارشناس مسایل کارگری در تلویزیون خصوصی تورنتو شد .
تقریبا اکثر ا رهبران اتحادیه های کارگر و کارمندی کاناد ا سفید پوست هستند . هنور راه طولانی برای برابری بین اقلیت های رنگین پوست و سفید ها در حوزه کار و اتحادیه ها هست .
دولت هارپر با قوانین ضد کار و اتحادیه سعی کرده است نفوذ اتحادیه را کم کند مثلا اتحادیه ها برای کمک به احزاب سیاسی محدود شده اند .
اختلاف قابل ملاحظه ای بین کارگران و کارمندان که عضو اتحادیه هستند وکسانی که نیستند از نظر رفاه - بیمه - حقوق و دستمزد و مزایا وجود دارد .
از انجا که  هراتحادیه ای برای حقوق بخش خودش تلاش می کند در برخی از موارد به رویارویی با اقشار مختلف مردم منجر می شود که ضدیت با اتحادیه ها را افزایش می دهد مانند اعتصاب 45 روز رانندگان اتوبوسرانی منطقه یورک انتاریو و اعتصاب کمک استادان واستادیارهای دانشگاه تورنتو و یورک که باعث دردسر زیادی برای ده ها هزار دانشجو شد . اینها کلاسها را تعطیل کردند.در حالیکه می توانستند با اطلاع رسانی از نیروهای دانشجویی برای بدست اوردن حقوق و مزایای خود کمک بگیرند و. عملا انها نتوانستند چیزی بدست بیاروند . در دو مورد اعتصاب رانند گان و استادیاران . نمونه های دیگری هم هست .
حضور ایرانی ها خیلی کم رنگ هست چند تا ایرانی در تشکل های مختلف کمونیستی در این مراسم شرکت می کنند که شاید به 6نفر هم نرسد . این د رحالی است که نیروهای چپ سیاسی که سالها هست در کانادا زندگی می کنند ، باید حضور پررنگ تری داشته باشند ولی بیشتر از راه دور به مسایل ایران علاقه نشان می دهند .
































































عکس ها : سعید سلطانپور