Translate

سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۵

رجویستها در بازار مسگرها

رجویستها در بازار مسگرها
سعید سلطانپور
25 آوریل
2006
راستش چندین بار مطلب جدی نوشتیم دیدیم ما میگیم نره اهالی شهر موشها می گن بدوش. بنابراین گفتیم
دوستان در شرایط روحی خوبی نیستند کمی غیر جدی بنویسیم .بنابر این یک چند خطی را از سازمان نقل میکنم و
لی تور ا خدا نخندید ها . واقعا خوشم امد دم مسعود گرم چه قشنگ همه را سر کار گذاشت
"
در طیف خانواده بزرگ مجاهدین هرگونه تردید و ابهام نیز افزوده شد.. حتی بسیاری نارسائی های جسمانی که نهایتا
منشا عصبی و روانی داشت و بسیاری اختلا لات ناشی از شدت و حدت شرایط و کار طاقت فرسای شبانه روزی بنحوی شگفت انگیز در پرتو رهبری مسعود ومریم معالجه شد. در این مورد اطبا مجاهدآماده اند به تفصیل شهاد ت بدهند.
"
بیانیه شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ( شامل دفتر سیاسی- کمیته مرکزی معاونین مرکزیت و مسولین نهادها
به مناسبت ازدواج فرخنده مسعود و مریم 20 خرداد 64- ص 11
واقعا اگر مسعود و مریم بجای اینهمه علافی و منت کشی صدام و بوش به همین کار انقلاب پزشکی شان چسبیده بودند
هم آبرو ریز یش کمتر بود و هم آخر عاقبت بخیری مردم راهم داشت .تازه کلی مردم را در ایران شفا داده بودند
اولا تا الان هزاران نفر مرید پیدا کرده بودند . انموقع آمریکا منت آنها را به عنوان اپوزیسون می کشید نه بر عکس.

2. از حالا پولدار تر شده بودند. و به ان 7 میلیون دلار نقدی که در خانه مریم بود می گفتند پول خورد.

3. شاید می توانستند با یکی ا ز آقازاده ها مجوز صدور این انقلاب را می گرفتند و منطقه میشد طرفدار مسعود و مریم .
دیگه حتی میشد گفت خاورمیانه –رجوی – رجوی –خاور دور. الان فقط رجوی –ایران –پس عراق چی ؟ تازه می شد پشت وانتها و کامیونها هم نوشت چی فکر می کردیم چی شد . ؟
می نوشتیم مریم تو انقدر پاک و خوبی که حسودیم میشه دست مسعود بسپارمت شاعرمیگه شماعی زاده
چی فکر می کردیم چی شد ؟
آن زمان که رجویستها کودتا ی خزنده نکرده بودند و همه در سازمان بودند و همه ما بودیم . آن زمان که همه ما و
شهدا و اسرا بودیم برا ثر کم تجربگی شکست نظامی خوردیم.
حالا که دیگه شهدا رفته اند . اسرا هم که آزاد شده اند وتا اسم رجوی می آید ازینکه عمرشان را به هد ر دادندافسوس می خورند.
صدها نفر از انها هم که بعد ازتسلط رجویستها بر سازمان مانده بودند که دیگر نیستند.
راستیش رجویستها از نظر سیاسی خر پیش شان پروفسور هست . زیرا خودشان که سالهاست فسیل شده اند و کسی
جرفهایشان را جدی نمی گیرد. شاید هم علامت پیری است. سازما ن سیا می داند خارج کردن سازمان از لیست یعنی اینکه آنها کاملا خواهد سوخت و اعتبار نداشته را هم از دست خواهند داد .
رجویستها چه کاری الان نمی کنند که در صورت بیرون امدن از لیست بتوانند بکنند. تنها سناتور ها برای پشتیبانی از انها دست بازتر ی دارند. خوب اگر واقعا همه حرفها را سناتور های آمریکا می زدند که خوب مسئله فلسطین را حل میکردند تا حماس به قدرت نرسد.
این داستانها و نمایش ها فقط برای سر کار گذاشتن ان معدود ی است که فکر می کنند ازین طریق می توانند جمهور ی اسلامی را سرنگون کند. بسیاری از ین هواداران فعلی بعد از فروغ با سازما ن در خارج از ایران آشنا شده اند.
داستان تلخ
هر وقت یادم می آید چه بچه هایئ در اجرای طرحهای مسخره هسته های مقاومت و حرکات ایذائی با چسب دو قلو بر
علیه قفل های مغازه ها و ماشین های حزب اللهی ها تلف شدند بیشتر به یاد گند ه گوئی ها رجوی در بازار مسگر ها می افتم.
حالا که فقط علی مانده و حوضش. حوضش که آبش راکد شده و بو گند گرفته است . علی(مسعود ) هم معلو م نیست
کجا داره انقلاب جدیدی می کنه ولی از انجا در زمان عصر حجر تفکر می کند منتظر چاپارها هست تا این انقلاب را به جهانیان عرضه کند. شاید هم می خواهد اعلام پیغمبری کند . اینهمه در تلویزیونهای آمریکا هست مسعودهم یکی روش . بر منکرش لعنت.
هوادارن مرحوم منصور حکمت می گفتند اگر جمهوری اسلامی نبود در تشیع جنازه وی 4 میلیون نفر ادم می آمد.
شاید چون می خواستند با آن نظریات به سیاره زمین تعلق داشت
الان زمان آن است که همگی از آقای بوش بخواهیم
جورج عزیر تو را به ارواح خاک خاک جورج واشنگتن این دوستان سابق ما وتوابین فعلی به درگاه خودت را از لیست تروریست خارج کن
ما هر روز همانطور که امام و مسعود را بخاطر اینکه مار ا به خارج آوردند و د رمنطقه ای که خدا برای خرس قطبی آفریده بود اسکان دادند دعا می کنیم شماراهم به آنها اضافه می کنیم.
از مجموع 10 نفر نماس گیرنده 3 نفر از رجویستها هستند که التماس میکنند تا سازماتن از لیست دریباید.
http://www.radiofarda.com/special_article/2006/4/87d12332-45d6-40d6-a90d-03a9b892821f.html
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در رادیو فردا 24 آوریل 2006
شان مککورمک معاون و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گذشته در استودیوی رادیو فردا در واشنگتن حضور یافت و به پرسش های شنوندگان رادیو فردا درباره مسائل مختلف از جمله، برنامه اتمی، احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران، حمایت آمریکا از فعالان و گروه های مخالف جمهوری اسلامی و طرفداران برقراری دموکراسی در ایران و همچنین مساله نقض حقوق بشر در ایران پاسخ گفت.
ب . ن: آقای مککورمک شنونده ای می گوید پرزیدنت بوش بارها گفته است که اگر مردم ایران به دنبال آزادی خود باشند، آمریکا در کنار آنها خواهد بود. در این لحظه گروه های مخالف رژیم ایران وجود دارند که سالهاست برای برقراری دموکراسی در ایران مبارزه می کنند. در این زمینه وزارت امور خارجه آمریکا چه تلاشی برای کمک به این گروه ها کرده است؟ شان مککورمک: ایالات متحده آمریکا با ایران رابطه دیپلماتیکی ندارد. همه این را می دانند. هم ما و هم رژیم ایران در صورت نیاز کانال های ارتباطی دیگری داریم که پیام های ما را به هم می رساند. خوب ما به دنبال اطلاعات در مورد این که در ایران چه می گذرد هستیم. ما در باره وضعیت ایران با کسانی که از ایران دیدار کرده اند، مذاکره می کنیم و نظر آنها را می پرسیم. کشورهای متحد ما در ایران سفارتخانه و سفیر دارند، بنابراین راه های زیادی هست که بدانیم در ایران چه می گذرد و تصمیم گیری ها بر همین اساس تدوین می شود. اما اگر به گروه های مختلف بپردازیم: بعضی از گروه ها در فهرست سازمان های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارند. با این گروه ها ما هیچ ارتباطی نداریم و این مساله به خط و مشی و مقررات ما بازمی گردد.
ب . ن: آقای مککورمک شنونده ای به نام شیرین نریمان که خود را سخنگوی شورای تغییرات دموکراتیک در ایران معرفی می کند، می گوید سیاست گفتگو و مذاکره با رژیم ایران، یک سیاست شکست خورده است. در ده سالی که دولت پیشین آمریکا این سیاست را در پیش گرفته بود، به پیشرفت هر چه بیشتر رژیم ایران در دستیابی به توانایی هسته ای و مداخله ایران در امور عراق انجامید. اکنون وقت تغییر این سیاست رسیده است. تغییر این سیاست از طریق برداشتن نام سازمان مجاهدین خلق و جنبش مقاومت ملی از فهرست سازمانهای تروریستی و حمایت از آنها در مبارزه با ضد رژیم تهران ممکن است. این کار می تواند به مردم ایران قدرت بیشتری بدهد. آقای مککورمیک جواب شما چیست؟
شان مککورمک: در اینجا باید به چند مساله بپردازیم. اول این که در باره سازمان مجاهدین خلق و سازمانهای مرتبط با آن؛ این سازمانها در فهرست سازمانهای تروریستی ما باقی خواهند ماند. ما قوانین و مقرراتی داریم که بر اساس آنها مجاهدین در فهرست سازمان های تروریستی قرار می گیرند و این طبقه بندی بر اساس واقعیت هایی استوار شده و دولت کنونی آمریکا هم در نظر ندارد این سیاست را تغییر دهد. اما از تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی گفتید. این مساله را ما مسلما دنبال می کنیم. رفتار رژیم ایران، از نقطه نظرهای بسیاری، با باقی کشورهای منطقه خاورمیانه، 180 درجه فرق می کند. به ایران باید از چند زاویه مختلف نگریست. یکی از این زمینه ها (همانطور که گفتم)، این است که رژیم ایران برنامه سلاح هسته ای را زیر پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای دنبال می کند. خوب این مساله البته مایه نگرانی جدی جامعه جهانی ست. من فکر نمی کنم کشورهای بسیاری را بتوانید پیدا کنید که تایید کنند ایران باید به دانش تولید سلاح هسته ای، دسترسی داشته باشد. روسیه تایید نمی کند، چین هم تایید نمی کند. تنها کشورهایی که در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به نفع ایران رای دادند، ونزوئلا و سوریه بودند، یعنی کشورهایی که رفتار خودشان موجب نگرانی جامعه جهانی ست. اما مشکل دیگر این است که ایران احتمالا سردمدار حمایت دولتی از تروریسم در جهان است. آنها از طریق حزب الله، از طریق گروه های مخالف صلح فلسطینی، از ترور حمایت می کنند و این نه تنها بر خلاف همه رفتارهای معقول بین المللی است، بلکه برخلاف پیمان های سازمان ملل متحد نیز هست.
ب . ن: آقای مککورمک این شنونده رادیو فردا می گوید آمریکا باید به ایران پیام روشنی بفرستد و آمریکا باید سیاست باج دهی به ایران را که در دوران خاتمی در پیش داشت، پایان دهد. این شنونده می گوید آمریکا باید نام سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت را از فهرست سازمان های تروریستی بردارد زیرا اگر به خاطر این سازمان نبود، برنامه هسته ای ایران تا کنون مخفی مانده بود. این خانم می گوید در بیست و هشتم ماه آوریل که شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش ایران را تحویل خواهد گرفت، ایران باید مورد تحریم تسلیحاتی، تکنولوژی و نفتی قرار گیرد. شما چه پاسخی دارید؟
مککورمک: خوب در باره سازمان مجاهدین خلق که پیشتر هم نظرم را گفتم. اما به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کردید که تا چند روز دیگر در اختیار هیات مدیران آژانس و شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار خواهد گرفت و انتظار می رود که مدت کوتاهی پس از آن ( در اوایل ماه مه)، اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شود که در آن گزارش آژانس بررسی خواهد شد و در باره گام های بعدی مذاکره خواهد شد. ما طرفدار برداشتن گام های جدی دیپلماتیک هستیم و در این رابطه نیکلاس برنز معاون وزارت امور خارجه آمریکا در مسکو فعال بود و در عرض چند روز گذشته میان نمایندگان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان و اعضای کشورهای موسوم به گروه هفت و گروه هشت که شامل ژاپن و ایتالیا و کانادا نیز هست، مذاکراتی در این زمینه و در باره گام بعدی دیپلماتیک صورت گرفت.
. ن: شنونده ای می پرسد اشخاص و گروه هایی که در ایران هستند یا از ایران دور نیستند، چگونه می توانند از کمک برخوردار شوند؟
شان مککورمک: خوب برنامه گسترش دموکراسی در ایران زیر نظر دفتر دموکراسی و حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا انجام می شود. این دفتر با سازمانهای غیر دولتی فعالیت می کند که تجربه دیرینه ای در زمینه های تقویت دموکراسی در جهان دارد. این سازمانهای غیر دولتی آمریکایی، با سازمانهای غیر دولتی محلی برای تقویت نهادهای جامعه مدنی و دموکراسی فعالیت می کنند. در پاسخ به این پرسش مشخص که به کجا باید مراجعه کرد، باید به دفتر دموکراسی و حقوق بشر مراجعه کرد. در سئوالی که مطرح کردید، از کمک مالی که دولت از کنگره خواسته صحبت شد. هم اکنون در کنگره آمریکا در این زمینه بحث و گفتگو جریان دارد. ما امیدواریم که 75 میلیون دلار مورد نیاز دولت در اختیار دولت قرار گیرد. این بودجه در زمینه های گوناگون صرف خواهد شد. بخشی از این پول در راه هایی مصرف می شود که بتوانیم مردم ایران را به طور مستقیم خطاب قرار دهیم. از این پول همچنین برای تقویت نهادهای جامعه مدنی به کار خواهد رفت. پرزیدنت خود را به طور کامل متعهد به اینچنین برنامه هایی می داند.
ب . ن: شنونده ای می گوید همانطور که به درستی اشاره کردید، حکومت ایران بزرگترین تهدید هم برای مردم ایران و هم مردم سراسر جهان است. این شنونده می گوید اگر مردم ایران می توانستند در یک همه پرسی شرکت کنند، این حکومت را کنار می گذاشتند. تکنولوژی هسته ای رویای مردم ایران نیست. اگر هم باشد، نه با این حکومت. این شنونده از ضرورت نظارت بین المللی بر یک انتخابات آزاد در ایران می گوید و پیشنهاد می کند که شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمهوری اسلامی بخواهد در باره تکنولوژی هسته ای همه پرسی به عمل آورد.
شان مککورمک: سپاسگزارم از شما. اما چند نکته: اول این که این مساله که مردم ایران در باره مهمترین مسائلی که ایران با آن روبروست، حق اظهار نظر ندارد، درست است. مهمترین نمونه همین که شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، بیش از هزار نامزد را حذف کرد. وقتی که تنها چند نفر بتوانند مسائل را بدین گونه به مردم دیکته کنند، نشان از دمکراتیک نبودن انتخابات دارد. شما به این مساله اشاره کردید که آیا رژیم جمهوری اسلامی رژیم مسئولی است یا نه. به نظر من اظهار نظر های شش ماه گذشته پرزیدنت احمدی نژاد، جامعه جهانی را متقاعد کرد که نباید گذاشت ایران به دانش تولید سلاح هسته ای دست یابد. آقای احمدی نژاد از محو یک کشور دیگر از روی نقشه جهان سخن گفت. این رفتار یک عضو معقول سازمان ملل متحد یا عضو جامعه جهانی نیست. این اظهار نظرها، سیاست های واقعی و قصد واقعی رژیم و حاکمان ایران را نشان داد. این اظهار نظرها از سوی جامعه جهانی قابل نکوهش بود و همین امر هم جامعه جهانی را در این زمینه متحد کرد که نباید گذاشت رژیم جمهوری اسلامی به دانش تولید سلاح هسته ای دست یابد، زیرا این خطر بزرگی برای ثبات و صلح منطقه و سراسر جهان خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: