Translate

پنجشنبه، مهر ۲۵، ۱۳۸۷

یک قاشق راست در یک تغار دروغ ، روزنامه نگاری به سبک دکتر نوری زاده

سعید سلطانپور

در تعجبم از آقای نوری زاده که سابقه طولانی در روزنامه نگاری دارد و به اندازه کافی شهرت . و شکر خدا که برای گذران روزگا ر در غم دیدار خانه پدری ، غم نان ندارد . اجازه بدهید به شیوه خود ایشا ن مطلب بنویسم تا از حاشیه به اصل برسم . چند سال پیش بود که از اسم ایشان در تابلوی اعضا هیئت مدیره یک شرکت مالی و بیمه متعلق به شاهزاده آقاخان از میلیاردهای فرقه مسلمانان اسماعیلیه د رتورنتو مطلع شدم . این دفتر در طبقه دوم هتل 5 ستاره " حیات " دردان تاو ن تورنتو – تقاطع اونیورد و بلور - قرار دارد. . خوشحال از اینکه ایشان ارتباطات خوبی با ثروتمندان و چهره های سرشناس جهانی دارند و خوشبختانه مشکلات گذران روزانه را مانند روزنامه نگاران قومی در کاناد ا ندارند . اتفاقا به همین دلیل مالی ایشان نیازی به تحریف حقایق و داستان سازیو نوشتن روزنامه نگاری جنجالی که مرا یاد شوهای تلویزیونی "جری" آمریکائی می اندازد ، ندارد.

مطلب دفتر ایام را که بطور هفتگی در ایران استار تورنتو منتشر می شد نگاهی می اندازم . هر مقاله با تلفیقی از ادبیات احساسی و سیاسی با ذکر دهها نام و عموما طرح یک مسئله جنسی همراه می باشد .

نویسنده چنان راحت ازدرون اندرونی سران رژیم سخن می گوید که سازمان امنیت امریکا واسرائیل در حسرت رسیدن به آن سا لهاست پول خرج می کنند تا این اطلاعات واقعی را از خالی بندی ها و تصورات شاعرانه و حرفهای منقلانه جدا کنند و بر اساس آن تحلیل واقعی کنند تا با چه کسی در ایران سر میز مذاکره بنشینند. وی چنان دقیق از لحظه
تریا ک کشیدن سید علی و خربزه مشهدی و گز با نوع آن سخن می گوید که خوانند ه شک نکند که اطلاعات ایشان همه عینا درست و معتبر هست .

هیچ نظری موجود نیست: