Translate

چهارشنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۹۲

جنگ قدرت و استعفاها در کنگره 300 نفری ، به نفع کامیونیتی ایرانی در تورنتو نیست



جنگ قدرت و استعفاها در کنگره  300 نفری ، به نفع کامیونیتی ایرانی در تورنتو نیست
7 ماه مه  2013

انتخابات تعدادی از کنگره ایرانیان کانادا در روز یکشنبه 5 ماه مه 2013 در هتل شرایتون ریچموند هیل برگزارشد

کاوه شهروز که خود سال گذشته با پرکردن ورقه ( عفو دیوید ) که حق عضویت 10 دلار شرط عضو بودن و شرکت را
پرداخت کرده است ، چند روز مانده به مجمع عمومی استعفا یش را به تعدادی ای میل فرستاد .  حذف نام شهروز سایت کنگره و عدم حضور ش در مجمع بر این شایعه صحه گذاشت .
کاوه شهروز چهره رسانه ای کنگره ای شده بود که با 300 رای خود را نا عادلانه ، غیر اخلاقانه و غیر قانونی نماینده کامیونیتی ایرانی د رکانادا معرفی کرده بود  تا خط سیاسی مشخص خود  را در حالیکه  از حمایت اکثریت کامیونیتی ایرانی برخوردار نبود پیش ببرد.
استعفای ( عدم حضور ) علی وکیلی مشاور منصوب شده کنگره ( از طیف رجوی ) – به همراه  رضا بنایی مشاور منصوب شده دیگر و از نامزدهای هیت مدیره دوره اخیر، از حامیان شهروزو از متحدان علی وکیلی بدون هیچ توضیح و یا اشاره ای در سایت کنگره نشان از وجود اختلافات شدیددربین طیف های سیاسی داشت .

استعفای سحر زرهی نامزد دیگر هیت مدیره جدید در استانه مجمع ، بعلاوه عدم علاقه رضا قاضی عضو منصوب شده در اعلام کاندیداتوری ، و استعفای مهسا پزشکیان  ، مایکل پارسا ،  نیاز سلیمی ، مهرداد خلیلی و شعله خلیلی و علیداد مافی نظام ( 4 عضو هیت مدیره اولیه ) در مدت کمتر از یکسال نشان از غیر دموکراتیک و ضد ازادی هیت مدیره جدید دارد. 
عدم شفافیت سازی و عدم اطلاع رسانی در این سالها بر سر این نهاد ایرانی کانادایی سایه افکنده است .
حضور سکولارهای سبز به رهبری فرخ زندی و مقاومت وی در برابر کاوه شهروز که قصد داشت رضا بنایی و سحر زرهی را وارد هیت مدیره کرده و خودش کنترل انرا بدست بگیرد ، با بن بست روبرو شد .
قبلا دو تن از اعضای هیت مدیره یعنی خانمها نیاز سلیمی و شعله  خلیلی در مورد مشکلات درونی و شیو ه های دیکتاتور مابانه هیت مدیره جدید در سرکوب عقاید مخالف  صحبت کرده بودند .
سوال اساسی این است چگونه یک جریان با 300 عضو این همه استعفا  دارد . ایا دلیلی بغیر از عدم تحمل دیگر عقایدو تفکرات  وقدرت طلبی و انحصار طلبی  دارد.
متاسفانه بررسی تعداد رای دهندگان و 5 نفر اول د ر دوره 2012 و امسال 2013 نشان از رای دادن مهندسی شده دارد .  مطلبی که در اطلاعیه ائتلاف کانادایی ایرانی برای صلح در نشریات کامیونیتی در 2012 به درستی به ان اشاره شده بود .
متاسفانه در سال گذشته نسرین جوانفر که سابقه کار در کامیونیتی وی برای نوجوانان پررنگ و قابل کتمان نبود ، قربانی چنین رای گیری شد. 
امسال هم
دو تن از فعالین کامیونیتی ایرانی مهدی شمس ( جلوگیری از اخراج پناهندگان ) و ارشام پارسی ( همجنس گرایان ایرانی ) کمترین رای ها را اوردند د رحالکیه بقیه کاندیداها مانند دوره قبل کمتر سابقه کار عملی در خدمت کامیونیتی ایرانی در تورنتو و انتاریو انجام داده بودند .
دمکراسی واقعی یعنی شنیدن همه صداها و ارا،  نه خفه کردن صداهای دیگر .
با ارزوی موفقیت برای اعضای هیت مدیره جدید  5 زن که در کارنامه هایشان کمتر کار عملی کامیونیتی دیده می شود و تنها چیزی که می شود دید عنوان سیاسی حقوق بشری که  بیشتر یکطرفه هست تا فراگیر و همه جانبه  ازبین 240 رای حاضرین و 
80 غایب در مجمع انتخاب شدند ،  خانم خدیجه هنربران پناهجوی ایرانی 92 ساله بیمار  که 20 سال است در کانادا هست نیاز به کمک دارد ، حقوق وی توسط اداره مهاجرت کانادا نقض شده است ، کارت بهداشتی وی وپرونده وی گم شده است .  این گوی و میدان در دفاع از یک زن ، یک ایرانی ، یک سالمند . 

 .
 کنگره در گذشته صدای دمکراتیکی برای دفاع از حقوق و منافع اکثریتی جامعه ایرانی در کانادا نبوده است ،  امیدواریم با توجه به تعداد رای های بسیار اندک اعضای هیت مدیره 2012 و 2013 با توجه به حضور گسترده و پراکنده اقشار مختلف ایرانی ها  ، از سنت جان ( نیوفانلند) تا مونترال ، از اتاوا تا  دریاچه لیک شور تورنتو ، از  جورجین بی  تا هالیفکس و کالگاری وبندر ونکور در اقیانوس ، خود را تنها صدای کامیونیتی ایرانی در مکاتبات و دیدارها و مذاکرات با مقامات دولتی استانی و فدرال کانادا ، نخوانند. 
برای کسب حمایت اقشار مختلف کامیونیتی ایرانی و جلب اعتماد انان ، نیاز به کار مستمرو ارتباط مستقیم با انها در اقصی نقاط کانادا دارد . جامعه ایرانی در میدان مل لست من و هتل شرایتون ریچموند هیل خلاصه نمی شود .
دوستان به سایت کنگره ، به مراسم هایتان ، به پوسترهایتان دراین یک سال نگاه کنید زبان فارسی در هیچ کجا دیده نمی شود ؟  ایا حذف فارسی فشار تجزیه طلبان و انحصار طلبان هست ؟ 
اگر کاری در جهت حمایت  عملی و میدانی از کامیونیتی ایرانی که هزاران مشکل جدی و ریشه ای  در کشور میزبان دارد ، کردید از شما قدردانی و حمایت خواهد شد  ولی اگر مانند گذشته با 300 رای خود  را نماینده قریب به 200 هزار ایرانی تبار معرفی کنید هم اخلاقا مسول هستید و هم قانونا

سعید سلطانپور

·  · 

هیچ نظری موجود نیست: