Translate

پنجشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۳

تفاوت فرهنگی ایرانی ها و کا نادایی در حوزه کارو مشتری

تفاوت فرهنگی ایرانی ها و کا نادایی در حوزه کارو مشتری

یک چیزی را دقت کردید ما ایرانی ها در کانا دا وقتی با ایرانیها کار می کنیم و یا معامله می کنیم هردو طرف توقعمان بالا تر میرود درمقایسه با غیر ایرانی ها -  2- دنبال کارگر ارزان می گردیم به طرف می گیم این کاری نداره خودم هم می تونم بکنم ،| بعد ادامه می دهند کمر م درد می کنه  - وقتشو ندارم - ابزارشو ندارم و....    

3- بعداز پایان کار بر خلاف کانا داییها که تشکر می کنند و بعد اگر مسله ای در مورد کار هست می گویند تا برطرف شود ما شروع می کنیم اقا اینهم شد کار - من فکر کردم شماها حرفه ای عمل می کنید . خودمان هم می تونستیم این کار را بکنیم  .

از اتمام این کارها برای اینه که مقداری از پولی را که اول کار بعداز من بمیرم تو بمیری - تو بهترین مشتری و شما هم بهترین اوسا کا ر دنیا هستید و چونه زدنهای بسیار توافق شده است ، را ندهند.

4-  چرا ان قسمت را انجام ندادید از شما که با این پول و گفتگوی اویبه قرار نبود ، طرف مقابل من فکر کردم ا ن قسمت هم هست .   این در حا لی است که کمتر ایرانی هست که برای کارش نقشه داشته با  شه . یه همین دلیل د روسطهای کار
با حضور دوستان صاحب خانه که خوش سلیقه هم هستند نظرات جدید داده می شود .  در این وقت ازشما می خواهند که ان تغییرات را  انجام بدهید .  اینجا  برخلاف کانا دایی ها که اول می پرسند چقدر هزینه اش می شود ما ایرانی ها به روی خودمان نمی اوریم می گیم شاید طرف نفهمید . روش نشد و....

5- ناهار یک چلو کباب می دهیم در عوض به جریت می توا ن گفت برای ان چلوکباب که 7 دلار قیمتش است برای 3 روز 21 دلار شما باید یک کار حداقل 300 دلاری را مجانی انجام بدهی .
این یک اپیدمی فرهنگی منفی غالب  قاعده هست . استثا وجود دارد .

6- ا کثر   مغازه های ایرانی که 95 درصد فروششان روی ایرانی هاست . به مشتری های ایرانی رو نمی دهنددر حالیکه می خواهند کل فرهنگ مهمان نوازی
 ا یرانی و شرقی را به غیر  ایرانی در ظرف دو دقیقه جلوی صندوق منتقل کنند
در  ایران اول صف را می دهیم به  کاناد ایی ها - درکانادا خودمان می ریم ته صف کانادایی ها اول صف باشند.

هیچ نظری موجود نیست: