Translate

شنبه، آذر ۲۵، ۱۳۸۵

مردم بازنده انتخابات خبرگان 13

متاسفانه بدليل سركوب شديد اپوزيسيون به طور كلي و سر درگمي اپوزيسيون خارج كشوري كه بنظر ميايد تحليل درستي از جامعه ندارد و حتي از جناح بندي هاي رژيم هم اطلاع كافي ندارند و با حركتهاي سكتاريستي خود عملا همه جناحها را به هم نزديك ميكنند و امكان سركوب را بيشتر ميكنند.

حواد ث دانشجوئي در دانشگاه اميركبير ،‌ تهران و شيراز نشان از تجديد حبات جنبش دانشجو.ئي كه بعد ا ز18 تير سرخورد و سركوب شده بود ،‌ دارد . جنبش دانشجوئي از انجا كه با مردم رابطه نزديكي ندارد و نيز نتوانسته از تجربه غني گروههاي اپوزيسيون كه تجارب مبارزاتي شاه و خميني را دارند، استفاده كنند و با بر عكس اپوزيسيون نتوانسته اين تجارب را منتقل كند كه البته شرط لزرم ان حضور فيزيكي نيروها و فعالين سياسي در متن جامعه است ،
از انجا كه اين جنبش استمرارارگانيك ندارد بد ليل محدود بودن حضور و مدت زمان دانشجويان د رمحيط دانشگاه كه ا زچند سال بيشتر نيست و و نيز عدم تشكيلات سياسي مستقل، و با توجه به سياست حاكميت در بالا بردن هزينه فعاليت سياسي كه باعث منزوي شدن فعالين سياسي و دوري انان از مردم به عنوان حفاظت كننده خواهدشد.
صرفنظر از اينكه چه جرياني قدرت را بدست بگيرد بايد به فكر كاهش هزينه هاي فعاليت سياسي بود كه انهم با افزايش حضور مردم در عرصه سياست مردمي ميسر خواهدشد.

اينكه جرياني بتواند راهكا راين پيوستگي را حول مطالبات مردمي و حق طلبانه ، سازماندهي كند با توجه به اين واقعيت تلخ كه در دو دهه گذشته ، ما از خلا چنين جريان وسيعي كه طيفها ي مختلف مردم را در بربگيرد ،‌ رنج برده ايم ،‌لذ ‌اينده چندان روشني را نمي توان به بزودي تصور كرد.
متن کامل در www.bayanupload.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست: