Translate

یکشنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۸۶

کنگره مسلمانان کانادا و دو دکان دونبش

روز 5 شنبه تارق فتاح در روزنامه تورنتو استار و سی .بی .سی علم شدند وی و خانم ریئس کنگره که بعد از استعفای نیاز سلیمی به این سمت انتصاب شد اعلا م کردندکه یک نفر انان را به مرگ تهدید کرده است .
نامه ای کوتاه به تورنتو استار و سی بی سی نوشتیم که حتما دنبال این پرونده را پلیس و سازما ن امنیت کانادا دنبال کند زیرا دقیقا در اگوست 2006 بعد از انشعاب در این سازمان که بدلیل حرکات خود سرانه فتاح در مذاکره مخفیانه با باب ری و استاک دی ول از طرفداران اسرائیل انجام داده بود اعلام کرد که وی تهدید به مرگ شده است .
نکته جالب این است که وی 8 ماه قبل از ان تهدید شده بود انطور که خودش به نیاز گفته بود.
تارق از ان جماعتی است که به خوبی با استفاده از موقعیت بعد از 9-11 و دفاع سیاسی از مسلمانان توانست خود را به عنوان سخنگوی مسلمانان مترقی جا بیندازد. در این میان مطبوعات هم بدشان نمی اید که وی را با این عنوان معرفی کنند.
د ر هر حال اینکه تا کنون با هیچ یک از مسلمانان ایرانی د رمطبوعات مصاحبه ای نشده است و یا سی بی سی این کا ررا انجام نداده است چندان هم بدون خط نیست .
د ر هر حال درمتن امده است که هر مسلمانی بر اساس فرهنگ جامعه ای که از ان می اید و نیز شرایط سیاسی ان از اسلام تعریف خودش را دارد وکمتر کسی هست که تعریف مشابهی از اسلام داشته باشد ولی اکثریت انان شهروندان صلح طلبی هستند که خشونت رامحکوم می کنند.
این جار و جنجال تارق فتاح تنها به نفع جناح افراطی است زیرا تارق فتاح و جریان وی سیاسی هستند و برایشان اسلام یک پل برای رسیدن به اهداف حزبی هستند.
امیدواریم که پلیس این بار قضیه را جدی بگیرد و تکلیف مسلمانان کانادائی را در مورد این اتهام روشن کند و از دامن زدن به جو تشنج و بی اعتمادی دیگر ان در کانادا نسبت به مسلمانان خودداری کند.

هیچ نظری موجود نیست: