Translate

سه‌شنبه، آبان ۲۱، ۱۳۸۷

آنو محافظه کاران ایرانی در تعقیب مصدق

نو محافظه کاران ایرانی در تعقیب مصدق

نوشته : ثریا سپه پور

ترجمه : سعید سلطانپور

یک آدم دورو ، هم گلوله و هم تابلوی هدف را به طرف خودش نشانه رفته است و د ر هر کاری به خودش شلیک می کند

توماس فولر


برای مدتی است که ای میل های زیادی از یک نفر که خودش را وطن پرست معروفی میکند دریافت می کنم . در لیست وی نام افرادی نظیر رضا پهلوی و کنث تیمرمن مشاهده می شود در ادامه این لیست افراد مشکوکی نظیر حسن داعی (( الاسلام ) از وابستگان گروه رجوی ) نیز دریافت می شود .

همه ای میلهابا نقل قولی از گاندی ختم می شود که " آینده بر اساس آنچه هست که در حال حاضر ما انجام می دهیم. " بنظر من این گروه زبان تند وبدون احساسی دارند.

من از اینکه چرا هدف این جریان قرار گرفته ام آگاه هستم ولی در راستای روشن کردن فرق بین ابراز عقیده و مخدوش کردن حقیقت برای اثبات ابراز عقیده این جریان که به عمد به تحریف و خیانت دست می زنند این مطلب را می نویسم.
" وطن پرست " یک مطلبی را برای من ارسال کرد با این یادداشت که " مصدق راا ز دید ایرانی ها نگاه نکن بلکه از دید غربی ها ، مصدق را نگا ه کن . وی همچنین کتابهایی را به من معرفی کرده است تا در مورد مصدق واقعی شناخت پیدا کنم . البته به عنوان یک محقق ، مشکلی با این موضوع ندارم بلکه مشکل من در حال حاضر شرایط آهنین فعلی هست .

این جریان که قصد دارد ملی گرائی مصدق را تحقیرکند دچار یک دوگانگی آشکا ر هست زیرا در حالی از گاندی فاکت می آورند که گاندی یک ملی گرا بود که بر علیه یک قدرت استعماری مبارزه صلح آمیز می کرد.
در حالی که مصدق هم یک ملی گرای ناسیونالیست بود که علیه همان قدرت استعماری مبارزه صلح آمیز می کرد.
این آمریکا و انگلیس هستند که باید بگویند چرا این مرد ملی گرا را که بطور قانونی انتخاب شده بود را با کمک سازمان سیا سرنگون کردند ؟
از آنجا که در لیست گیرندگان رونوشت ای میل " وطن پرست " کنث تیمرمن هم آمده است که مورد تحسین این جریان هست ، بگذارید خودم را جا پای تیمرمن بگذارم و از دیدگاه وی این بررسی را ا نجام بدهم.

وب سابت کنث تیمرمن در حال کمک به قربانیان 11 سپتامبر هست تا علیه جمهوری اسلامی ایران ادعای خسارت کنند زیرا کنث تیمرمن مدعی است که جمهوری اسلامی سلاح ومواد را به القاعده داده است . این ادعای بی اساس دقیقا در راستای تز بوش برای حمله نظامی به ایران بود .

همینطور کنت تیمر من ، دارای سمتهائی در " کمیته خطر حالا " و موسسه یهودی برای امورخطرات امنیتی ، تشکیلات موهبت برای دموکراسی یک خط مقدم برای سازمان سیا هست که تامین مالی بنیاد برای دموکراسی در ایران را بعهده دارد . ( اف. دی . آی ) که نقش آزمایشگاهی برای کنث تیمرمن دارد. حضور فعا ل در این 3 موسسه نشان از وابستگی ها ی کنث تیمرمن و بیطرفی وی در مورد ایران و سیاستمداران آن در گذشته و حال دارد .
عملکردها و ارتباطات این گروه بخوبی بیانگر مواضع آنان هست . یک کشور محصور به مرزهای جغرافیائی نیست بلکه بستگی به ایدئولوژی دارد.

وطن پرستی حقیقی در ارتباط تنگاتنگ با این ایدئولوژی شما تعریف می شود .
در هر حال سوال این است که چگونه این افراد و جریانات حاضر می شوند با نیروهای خارجی که خواهان نابودی فیزیکی آن کشور هستند همکاری کنند ؟
و چگونه قهرمان ملی را که جلوی قدرتهای بزرگ ایستاده است را با مخدوش کردن حقیقت ، تخطئه می کنند. ؟

دکتر مصدق انگیزه دهنده بسیاری از نیروهای ضد استعماری بوده است. امروزه هم حتی با وجو د اینکه مصدق زیر خروارها خاک در آرامش خفته است تهدید ی برای قدرتهای استعماری هست .
پاسخ من به موشهائی که دور خاک نرم وی جمع شده اند این است که :
مصدق یک مرد معمولی بود که کارهای بزرگی انجام داد.
مصدق با قهرمانی اش یک راه غیر خشونت آمیز برای مبارزه برای استقلال ایران گشود.
مصدق برای هر ایرانی سمبل خواستی است که می توان بدون دخالت خارجی ها آنرا بدست آورد و این خواست دموکراسی است.


http://www.payvand.com/news/08/sep/1144.html

هیچ نظری موجود نیست: