Translate

یکشنبه، اسفند ۲۰، ۱۳۹۱

چند نظر در ارتباط با مقاله سایت ملی مذهبی


چرا دولت فرانسه موسوی و کروبی را به رضا پهلوی و مجاهدین ترجیح داد؟فرامرز دادرس

سایت ملی مذهبی

faramarz dadras1
انتخاب موسوی و کروبی به عنوان رهبران اپوزیسیون، از سوی دولت فرانسه، و ترجیح دادن این دو تن به رضا پهلوی و سازمان مجاهدین، بر پایه بررسی‌های سازمان های اطلاعاتی و مراکز پژوهشی این کشور انجام گرفته است.
چند نظر را در رابطه با این مطلب برای اطلاع دوستان می نویسم . 
1- تقریبا بر خلاف امریکایی ها ، هیج کدام از اطلاعاتی ها ی فرانسه و انگلیس ، خبری را لو نمی دهند . در جریان جنگ عراق  نمونه مصاحبه های امریکایی که مصاحبه های زیادی انجام دادند بر خلاف اروپایی ها. لو دادن گفتگوی رضا پهلوی توسط امنیت فرانسوی ها جای سوال دارد . جریان رجوی نگفتنی های زیادی دارد که سازمان امنیت فرانسه دارد ولی رو نکرده است .

2- در زمان  وزارت کشورسارکوزی رضا پهلوی دفتر خودش را به پاریس   منتقل کرد. این رابطه در زمان ریاست جمهوری سارکوزی بیشتر شد . ( برنامه تلویزیونی ستار دلدار- آپادانا ماه فوریه 2013)  - حتی دو نفر چوان ا زدفتر پاریس به واشنگتن برای دفتر رضا پهلوی امدندو تعدادی از افراد قدیمی را به حاشیه راندند. انها می گویند اگر این عده که در زمان شاه در قدرت بودند مدیریت داشتند که وضع به اینجا نمی رسید . بنابراین در تبعید که نخواهند توانست .

3- موسوی و کروبی رهبر اپوزیسیون داخلی ایران  هستند زیرا بخش های عمده جنبش سبز و اصلاح طلبان ( حکومتی و  و غیر حکومتی )  انها را رهبر می دانند . حاکمیت هم در استانه انتخابات ملاک کاندیداهای را مرزبندی با موسوی و کروبی ( به عنوان رهبران فتنه می داند ) .  
جنبیش سبز یک نکته مثبت داشت که برای سازمانهای امنیتی و بسیاری از سیاستمداران خارجی ، اطلاعات غلط و قدرت های غیر واقعی اپوزیسیون های خارج کشور و وابسته نظیر جریان رجوی موسوم به مجاهدین و رضا پهلوی  رابر باد داد .    حضور و حمایت میلیونی مردم از موسوی و کروبی که ادعاهای ولایت فقیه را که تا کنون ادعا می کرد "همه چیز ارومه " و همه پیرو ولی فقیه درست نیست . البته جریانات سیاسی این را می دانستند ولی به جهانیان نمی شد رفرنس داد .

البته نکته منفی ان هم گیرکردن پشت خاکریز ولایت فقیه توسط موسوی و کروبی بود.   زیرا انها نمی توانستند فرق بین جمهوری اسلامی ناشی از انقلاب 57 و ولایت فقیه به عنوان  مانع اصلی هر گونه تغییر و تجول در روند ازادی و حقوق مدنی جامعه ایرانی مانند استبداد شاه ، را دریابند.

4- فرانسه و انگلیس و امریکا هر کدام از لیبی و عراق و سوریه و  ایران سهم می خواهند وبه  همین دلیل هم هست که مثلا در جریان سوریه هر کدام اپوزیسیون خود را معرفی کردند.  بنابر این طبیعی است . اتفاقا انتقاد رضا پهلوی از امریکا در اکتبر 2012 نشان از چرخش امریکایی از سلطنت طلبان بود. خارج شدن جریان رجوی از لیست تروریستی توسط امریکا در راستای سیاسی کردن این جریان و استفاده از اهرم فشار به جمهوری اسلامی بود.  

5- جریان رجوی بدلیل خود محوری  که خود را مرکز محور سیاست دنیا می داند و بی سوادی سیاسی بدلیل اینکه بغیر از سایت های جریان تقریبا هیچ منبع دیگر ی را نمی خوانند.  معتقدند همه حرفها را برادر ( مسعود رجوی )  و یا خواهر ( مریم قجر ) ( زن برادر ) زده است . دخالت های بی سابقه و غیر دمکراتیک در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دور قبل علیه سارکوزی و این دوره علیه رولاندو  رابطه کشورها را هم تیره می کند چه برسدبه رفتارهای انان که دولت در فرانسه تشکیل داده اند.

روزنامه نگار - تورنتو
 برنامه سیاسی احتماعی راه حل

هیچ نظری موجود نیست: