Translate

سه‌شنبه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۷

نشست مشترک پلیس یورک با فعالان ایرانی






ننشست مشترک پلیس یورک با فعالان ایرانی
سعید سلطانپور
سه شنبه, 06 اسفند 1387

شماره 1218 ـ پنجشنبه 26 فوریه 2009



به مناسبت فوریه ماه تاریخ سیاه پوستان مصاحبه ای تلویزیونی با رئیس مرکز پلیس مارکهام، "راس" (1) داشتم. ریکی ویر پاپان(2)، مسئول بخش قومی فرهنگی یورک ترتیب این مصاحبه را داد که سعی می کنم ترجمه فارسی آن را در آینده برای آگاهی همزبانان در شهروند منتشر کنم.



پلیس یورک دومین پلیس کانادا از نظر تعداد نیرو و وسعت جغرافیائی منطقه بعد از پلیس تورنتو است و منطقه یورک بزرگترین محل تجمع ایرانی ها در انتاریوست.

طی چند ماه گذشته در جهت اطلاع رسانی جامعه ایرانی هم مصاحبه هائی با مسئولان بخش "سوءاستفاده جنسی" و بخش "کلاهبرداری" پلیس یورک انجام داده بودم. در مورد چهارشنبه سوری هم آنها را دعوت کردم که برای ارتباط مستقیم با جامعه ایرانی مانند سال گذشته در مراسم آتش بازی ریچموند هیل حضور داشته باشند. سال گذشته ریکی در این مراسم به نمایندگی از پلیس یورک حضور پیدا کرد و از روی آتش هم چند باری پرید و از فضای گرم در آن هوای سرد کشنده پارسال تعجب کرده بود.

ریکی پیشنهاد ملاقات با رئیس پلیس و معاونان وی را برای تبادل نظر در مورد جامعه ایرانی منطقه ریچموند هیل داد که از آن استقبال کردیم.

قرار شد این ملاقات دوستانه با صرف صبحانه باشد. از آنجا که در منطقه یورک ما رستوران ایرانی که صبحانه داشته باشد، نداریم طبیعتا تعیین رستوران را به طرف مقابل پیشنهاد کردیم که رستوران کورا در10909 خیابان یانگ مشخص شد.



روز 5 شنبه 19 فوریه، راس ساعت8:40 صبح با اینکه برف زیادی خیابانها را پوشانده بود و ترافیک سنگینی وجود داشت، خوشبختانه گروه ما 5 دقیقه زودتر از قرار وارد رستوران شد. گروه ما، که شامل تعدادی از فعالان اجتماعی از طیف های مختلف ایرانی ساکن ریچموند هیل بود، متشکل از خانم فرح اصلانی، از مسئولان خیریه کودکان پردیس و از بنیانگذاران گروه ایرانی کانادائی مبارزه با سرطان، اعضای هیت مدیره بنیاد فرهنگی فروردین، جمشید باقرزاده از مسئولان اتحادیه های رانندگان تاکسی، دکتر جهانگیر ظهوری، دندانپزشک، سعید فتوت، بخش کامپیوتر و من (سعید سلطانپور)، به همراهی سعید دباغیان، از صنعت اتوموبیل انتاریو؛ افشین نجبا، مشاور وام و مهدی محبی که به عنوان عکاس حضور داشت، بود.



گروه پلیس یورک نیز شامل خانم کارنوکیس (3)، رئیس پلیس "آرماند لابارج"(4)، معاون وی بروس هریج (5)، جانشین رییس سوپر وایزر "وین کالیسنکی" (6) ، سرگروهبان تونی بران (7) از باسابقه ترین نیروی پلیس که سیاه پوست است، گروهبان دان ئیرنکی (8)که مسلمان بود و به همین دلیل هم همراه گروه بود و کاراگاه "برنت کمپ" از بخش مبارزه با نفرت (9) بودند.


رئیس پلیس به نقش پررنگ جامعه ایرانی در منطقه یورک اشاره کرد و به عنوان مثال در مورد استادان ایرانی تبار در دانشگاه و کالج ها گفت که خروج آنها می تواند سیستم آموزشی کانادا را مختل کند.



چند صدائی کامیونیتی


دغدغه جوانان، نقطه مشترک کامیونیتی


نوجوانان و قانون


متن كامل

هیچ نظری موجود نیست: