Translate

جمعه، تیر ۳۰، ۱۳۹۱

جامعه ایرانی کانادایی در کنار مردم صلح طلب ایران خواهد ایستاد


جامعه ایرانی کانادایی در کنار مردم صلح طلب ایران خواهد ایستاد
Iranian Canadian community will stand side by side of Iranian Peaceful people


پیر ترودو نخست وزیر فقید کانادا



از آنروز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد

   اگر مایه زندگی بندگی است

دو صد بار مردن به از زندگی است

فردوسی


هموطنان عزیز
 ایرانیان شریف و آزاده



  هنوز مشکلات مالی بازنشستگان و دانشجویان و اقشار دیگر بدلیل تحریم های  اعما ل شده در کانادا حل نشده بود که تحریم ها بخش دیگری از جامعه ایرانی کانادایی را هدف قرار گرفت . این روزها نیز خبر بسته شدن حساب های بانکی برخی از ایرانی تبار ها در رسانه های کانادا مطرح شده است . ماه مه نیز خبربسته شدن  بخش ویزای سفارت کانادا در تهران منتشر شد  که مشکلات عدیده ای برای ده ها هزار خانواده ایرانی کانادایی در ایران  ایجاد کرده است .

دولت  هارپر در تمامی  موارد فوق بدون مشاوره جامعه ما  عمل کرده است و خواستها و نظرات اکثریت خاموش جامعه ایرانی کانادایی را در نظر نگرفته است .
اکثریت مردم مخالف تحریم ها یی هستند که مشکلات جدی معیشتی و پزشکی برای  مردم ایران و نیز بخشی از جامعه ما در کانادا  را بوجود اورده است.

 نمی توانیم در آزادی و امنیت کانادا زندگی کرده  و بی تفاوت به سرنوشت براداران و خواهران ،  فرزندان و مادران و پدران خود در ایران  باشیم .

شیر زنان و شیرمردان امروز ایرانی همچون اسلاف تاریخی خود  سالهاست  در رنج و شادی یکدیگر شریک بوده اند و با درایت و شجاعت در طول تاریخ نام  ایران را زنده نگهداشته اند .

ملت ایران آهسته وپیوسته و لی مصمم برای آزادی و  کسب حقوق مدنی و سیاسی و مذهبی خود علیرغم تمامی فراز ها و نشیب ها و مشکلات  موجود کشور عزیزمان ایران قدم برمی دارد و نیاز ی به کمک بیگاتگان و استعمارگرانی که خود و عوامل فرصت طلب ایرانی شان عامل نابودی و  تفرقه و فقر بوده اند ،نداشته وندارد .     

جریانات و شخصیتهای سیاسی که در کانادا  فرصت طلبانه از تحریم های غیرهدفمند  دفاع و به نمایندگی از جامعه ایرانی و مردم ایران سخن می گویند، باید بدانند هیچ انسان  آزاده و وطن پرستی نمی تواند شاهد گرسنگی و مرگ دیگر ان  بویژه هموطنان خود باشد .  اهداف سیاسی تحت عنوان های حقوق بشر ی در تناقض جدی با انساندوستی و آزادی و استقلال ایران و مردم آن سرزمین می باشد .  

کسانی که  دانسته و یا ندانسته به دولتهای بیگانه  امید می بندند باید بدانند که  تجربه شکست خورده صدور دمکراسی به  افغانستان- عراق – لیبی و سوریه  به قیمت کشته شدن صدها هزار نفر  و تاراج نفت و دیگر منابع ملی این کشورها در بازی ابرقدرتها منجر شده است .

مردم ایران همیشه از  جریانات وابسته که به توان و نفش مردم ایران باور نداشته اند  و نیز  روشنفکر نمایانی که هیچگاه درد مردم را درک نکرده اند ، آسیب های جدی دیده اند.

براستی چگونه کسانی که از دریافت  نشان درباردولت فخیمه  که از زمان قاجار تا کنون  در استعمار مردم ایران کوتاهی نکرده است ، خوشحالی کودکانه  می کنند، می توانند از حقوق جامعه ما دفاع کنند. ؟

اکثریت جامعه ایرانی مقیم کانادا به عنوان بخشی از  ملت صلح دوست کانادا ،   مسلما  یک  دولت صلح طلب  را در اتاوا  ترجیح می دهد . " پیر تردو" نخست وزیر  فقید کانادا نمونه بارزی چنین دولتی بود  که درهای کشور کانادا را بر مهاجران گشود .
جامعه ایرانی  در کانادا  به همراه  دیگر ملیتهای صلح جوی این کشور در کنار ملت شریف و صلح طلب و غیور ایران خواهند ایستاد .



بنیاد فرهنگی فروردین
و
گروهی از ایرانیان میهن دوست - انتاریو

هیچ نظری موجود نیست: