Translate

شنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۲

مراسم دفن یک هموطن تنها - علامعلی افصحی یزدی




روز شنبه 14 سپتامبر 2013 ساعت  10:30 صبح مراسم تشیع جنازه غلامعلی  افصحی یزدی در مرکز امام علی برگزار شد  در ساعت 11 بعداز مراسم غسل و نماز مرده ، تابوت به قبرستان بیچ ود در خیابان جین بالاتر از استیلز منتقل و در قطعه 12 دفن شد .
تلاشهای مهرداد خلیلی  که از طریق دوستان مرحوم د رایران با خبر شده بود در اجازه دفن جنازه از پلیس و هماهنگی لازم برای دفن  سریعتر جنازه .و  هزینه های ان قابل تقدیر است .
اقای مصباح موسوی امام مرکز امام علی نیز همکاری زیادی در تسریع  دفن انجام داده بودند.
لازم بتوضیح است که بر اساس گزارش پزشک قانونی  افصحی در روز 22 آگوست فوت کرده بود . و جنازه وی در تاریخ 29 آگوست در منزلش در خیایان 302 کامر توسط اتش نشانی پیدا شده بود .
تجربه تلخ علامحسین در سهایی به همه ما می اموزد که هم وصیت داشته باشیم زیرا در صورت عدم وصیت دارایی افراد به نفع دولت ضبط می شو د .
2- حتما کسی را به عنوان مطلع برای روز های غیر قابل پیش بینی داشته باشید  تا در صورت اتفاق حادثه خانواده باخبر شوند .
3-  دوست غلامعلی  می گفت از اینکه جواب تلفن ها را نداده است نگرا ن شده بود و به در خانه وی هم می ایند و لی بعدا ز مدتی می روند . در این مواقع بهترین کار اطلاع دادن به پلیس از طریق غیر از 911 هست . پلیس گشت به محل می رود و د رمواقعی با  اطلاع رسانی به موقع و هشیازانه  جان  افراد حفظ شده است .   
4- بر اساس قانون کسانی که امکانات مالی ندارند دولت استان هزینه دفن را تقبل می کند
اگر کسی در شرایطی مانند علی آصفی باشد که توان مالی داشته باشد و در حساب پول داشته باشد از انجا که امکان برداشت ان تا طی مراحل قانونی نیست ، دولت این هزینه را تقبل می کند و در ادامه انرا از حساب مرحوم برداشت می کنند.
 5- کسانی که مانند اقای افصحی بیماری دارند و ممکن است دچار مشکل شوند  بهتر است هم خانه ای داشته باشند  و یا حداقل ان دوستان معدود هم روزانه در با فرد در ارتباط باشند.
در حالیکه  پلیس پروندهرا مختومه اعلام کرده است و لی

دوست  علی  که گریه می کرد  گفت: یک نفر قبل از امدن اتش نشانی به داخل خانه رفته بوده است و جنازه را هم روی مبل کشانده بود بعد هم تیر را اتش زده است که بدین وسیله همسایه ها به اتش نشانی خبر بدهند .
به گفته وی تلفن همراه مرحوم نیز در خانه نبوده است . وی گفت پلیس به اصرار وی در مورد  کنترل تلفن های اخر ی که به وی زده شده است ، گفته است که این اطلاعات را ما به خانواده در جه اول وی می دهیم .

علی چند سالی را به عنوان نامه بر کار می کرده است . وی در سال 2003 به کانادا مهاجرت کرده بود.  چند سالی هم بود که تصادف کرده بود و براثر ان چند ین قرص هر روز مصرف می کرد . 


هیچ نظری موجود نیست: