Translate

پنجشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۲

مردمی یا ماکیاولیست ؟ نگاهی به عملکرد نماینده ایرانی تبار ریچموند هیل رضا مریدی



زندی - مهابادی - مریدی خط وابساگی





 دو هفته نامه فارسی زبان بیانیه مطبوعاتی
رضا مریدی را در مورد عکس جایزه دادن وی با نعیمه طاهری  نوه خمینی منتشر کردند . این عکس در فضای مجازی جنجالی بپا کرد که نوک ان به سمت داخل کشور و خمینی و دخترش و نوه اش بود .  
دستکاری در عکس توسط مادر ویا دختر کاری غیر اخلاقی و فریب کاری است.   بحد کافی در این مورد بحث شده است .
نکته ای که در موردان بحث نشد و مانند همیشه در رسانه های زرد  و یا طرفدار تحریم و خط دار کامیونیتی بدون چالش اصولی رسانه ای برای فریب افکار عمومی منتشر شد ، عملکرد رضا مریدی در سال های گذشته هست تا جامعه ایرانی بهتر بتواند در این مورد و موارد دیگر تصمیم گیری درست ترداشته باشد .

شرکت  در عروسی پسر غارتگر بیت المال ( محمود خاوری ) و از افراد مورد اعتماد خامنه ای از یک سو و شرکت  درعروسی پسر یکی از مسولین مالی مجاهدین رجوی علی وکیلی  در کانادا از سوی دیگربا چه معیاری باید تعریف شود ؟
این عروسی در روز یکشنبه 8 سپتامبر 2013 در محل تالار عروسی کاپر کریگ گلف شهروان  برگزار شده بود و نکته جالب این است که خطبه عقد انگلیسی رامریدی  می خواند .

 ایا می شود در سیاست بود ومعتقد به ذره ای اخلاق بود و درکنار کسانی ایستاد که
سرمایه میلیارددلاری تشکیلاتشان  از محل کمک های صدام حسین و شیوخ عربی که می خواستند  با دلارهای نفتی شان  نام تاریخی خلیج فارس را عوض کنند ، 
شرکت در عروسی مدعیان مجاهد خلق بودن در روزی که 52 تن از مجاهدین در قرارگاه اشرف قتل عام می شوند ،  برای یک  سیاستمدار که مدعی حقوق بشر هست ، جای سوال دارد. البته علی وکیلی یکی از حامیان مالی و اجتماعی رضا مریدی هست .
در این عروسی دکتر امیر خدیر نماینده سوسیالیست کبک که بخاطر برادرش در مجاهدین در عراق به مجاهدین سمپاتی دارد حضو ر داشته است .
  
– شرکت چند ساله در مراسم عید فطر تشکل اهل بیت کانادا ( در اتابیکوک ) که تا سال گذشته رسما  از نظر سیاسی زیر نظر دفتر خامنه ای قرار داشت . .و از سوی دیگر شرکت در سخنرانی د رکنار حسن داعی الاسلام –از  اپوزیسیون براندازوابسته از طریق حمله نظامی امریکا  -
از یک سو شرکت در نمازعید فطر مسجد امام مهدی و برخی مراسم مذهبی و از سوی دیگر شرکت در مراسم جریانات افراطیون ایرانی ضد مسلمانان.


از یک سو  معرفی رضا پهلوی و گروه طرفدار سلطنت در مجلس انتاریو به عنوان  شاهزاده  دمکرات و سکوت نماینده  از سال 91 تا سال 2007  در مورد کشتارزندانیان سیاسی در ایران و ا از سوی دیگر شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای 67 که همگی با استبداد محمد رضا شاه و استبداد دینی  ایت الله خمینی  و انحصارطلبی و توسعه طلبی  امریکاو اشغالگری اسرائیل  درزمان شهادتشان موضع گیری شفاف داشتد  .

در سیاسی بودن اعلام کشتار زندانیان سیاسی توسط 3 حزب باید به این  دلیل اشاره کرد که
هنوز هیچ حزب سیاسی ( لیبرال – محافظه کار و ان دی پی )  کانادا در مورد اعدام های سال 60 موضعی رسمی نگرفته اند .  هیچ کدام از این احزاب منجمله حزب لیبرال نماینده ریجموند هیل در سال 60 و یا سال 67 موضعی نگرفتند . موضع 3 حزب در مورد رسمیت شناختن کشتار 67 را باید در راستای سیاست امادگی برای حمله به ایران بررسی کرد . 

ازیک سو شرکت در فیلم بنیاد مصدق در حمایت از مصدق از سوی دیگر شرکت در مراسم سلطنت طلبان و از سوی دیگر دریافت نشان 60 ساله سلطنت ملکه انگلیس که هم در کودتای علیه دولت قانونی مصدق دست داشت و هم در استعمار منابع مردم ایران در یک قرن گذشته کشورش نقش منفی داشته است . 9 جولای 2012



از یک سو  تایید 3 ایرانی برای شرکت در انتخابات شورای شهر ریچموند هیل و د رعمل حمایت از نامزدهای ارمنی و ایتالیایی 2010
از یک سو معتقد به حمایت ایرانی ها از نمایندگی وی از سوی دیگر علیه نماینده ایرانی محافظ کار در انتخابات مجلس 2008 در ویلودیل – بهمن رودگر نیا بده نفع مارتا فینلی ازحز ب لیبرال 

شرکت در جلسه ای در امریکا با شرکت رضا پهلوی و انتخاب به عنوان چهره سیاسی خط اول رسانه ها در تشکیل  جریان دولت موقت که  قرار بود با کمک فرانسوی ها و هارپر اپوزیسیون وابسته تشکیل بدهند. این خط با انتخابات ایران و تغییر معادلات منطقه ای سوخت .

موضع گیری مریدی به نفع هارپر و تحریم ها در ژانویه 2012 ، انتخابات مهندسی شده در کنگره و انشعاب در کنگره و تشکیل شورای جامعه ایرانی ، وعدم موضع گیری شفاف وی و حمایت عملی وی از جریان سیاسی حاکم شده ، که غیر مسولانه و غیر اخلاقی به نام جامعه ایرانی خط تحریم و اماده کردن افکارعمومی کانادا ازطریق رسانه های کانادا که هیچگاه دراختیار ایرانیان ملی و مستقل نبود ه است ، به تفرقه جامعه دامن زد که هر روز عمیق تر می شود .  

برگزاری جلسه کنگره ایرانیان در هتل گران قیمت رویال یورک اوریل 2013 بدون اعلام کردن صورت حساب مالی ان و چه جریانات سیاسی و یا افراد وابسته به جریانات سیاسی خط دار حامیان مالی ان جلسه بودند . جایزه به هادی مهابادی نماینده مسعود رجوی در کانادا برای سالیان درازبدون ذکر ان .

 مصاحبه با هادی مهابادی در شهروند بدون ذکر سابقه سیاسی  که تحریف اطلاع رسانی هست را باید به این معادلات اضافه کرد .
جایزه به   افخم مردوخی و رضا مریدی طرفدار تحریم در حالیکه قرار بود از ایرانیها ی موفق تجاری تجلیل شود در حالیکه جلسه اهداف سیاسی پنهان داشت و تبدیل به یک شو سیاسی شده بود.
انشعاب چند ماه بعد در کنگره ، در استانه  کنفرانس مشکوک سیاسی  در دانشگاه تورنتو – مانک  با شرکت وزیر جنگ کانادا برای اپوزیسیون سازی وابسته از کانادا – نتیجه  طبیعی جنگ قدرت برای کسانی بود که سالهاست ایران را ترک کرده اند و شاید وجه مشترکشان با ایران و ایرانی ها چلوکباب باشد .
  

سخنران کنفرانس سالانه بهاییان د ر ریچموند هیل به همراه حسن زرهی در جلسه ای که گزارشاتی در مورد داشتن  منافع اقتصادی درز منیه ارتباطات در جمهوری اسلامی دارد.

شرکت در مراسم سالانه  لابی سازمان یهودیان طرفدار اسرائیل در کانادا  معادل ای پک امریکا  -   تلاش گسترده برای اعمال تحریم ها توسط دولت کانادا و حمایت از سیاست های خصمانه دولت محافظه کار کانادا که به ظاهر تحت عنوان حقوق بشر و نقض حقوق بشر در ایران که یک واقعیت هست انجام می شود  و در باطن در راستای سیاست های جنگ طلبانه دولت نایتینیاهو انجام می شود.

 چگونه می شود هم از تحریمها حمایت کرد که بستن حساب های صرافی ها و حساب بانکی برخی از ایرانی ها نتیجه اولیه ان تحریم ها ست و از سوی دیگر مسول کمیته  حل مشکل صرافی ها شد .1  
ایا می شود سخنران جلسه رسیدگی به بسته شدن حسابها توسط رویال بانک در پریا شد در حالیکه خود مشوق تحریم ها شد .

 از یک طرف مشوق و حامی بستن کنسولگری در اتاوا و از سوی دیگر اعلام خبر در شهروند که " من با سفارت پاکستان در واشنگتن در مورد انجام کارهای ایرانیان مقیم کانادا صحبت کرده ام " که یک فرصت طلبی سیاسی است زیرا چند روز قبل از ان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرده بود . 


خلاصه کلام :
بعد از دو سال
تاکنون حتی رضا مریدی نتوانسته است  یک مورد از حسابهای تی دی بانک و یا صرافها را بازگشایی کند ؟ چرا ؟ اعتبار ندارد یا تلاش نمی کند. ؟
تا کنون یک نفر از مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی  توسط مقامات قضایی و سیاسی و یا امنیتی کانادا معرفی نشده اند . ایا این یک سکوت ساده هست و یا پول سرمایه گذاری  انها ارزش سکوت مقامات منجمله رضا مریدی رادارد؟
 هم دوره ای رضا مریدی از بچه های ارومیه می گوید :  رضا مریدی نماینده دانشجویان ارومیه بود .  همیشه عادت داشت اخرین نفری بود که حرف می زد . 
بعد از چندی بچه ها گفتنند شما اول حرف بزن زیرا در اخر حرفهای خودمان را به جای نظر خودت به ما می گویی . اینجوری زود تر می رویم خوابگاه به درس و مشق می رسیم . بنظر می اید این شیوه در کانادا رشد قابل ملاحظه ای داشته است .
و ده ها مورددیگر ایا می شود ایرانی بود و به هیچ اصول اخلاقی در سیاست پای بند نبود.؟
رضا مریدی برخلاف تلاش رسانه های زرد و مصاحبه های رپرتاژ اگهی با وی در مدت نمایندگی اش نشان داده است که الگوی خوبی برای وحدت و سربلندی جامعه ایرانی نیست . وی بیشتر برای منافع خود تلاش می کند تا دفاع از حقوق جامعه ایرانی .
اگر کسانی فکر می کننند ایشان کار اصولی و ریشه ای برای کمک به جامعه ایرانی در ریچموند هیل و انتاریو و کانادا کرده است ، بیان کنند تا ما هم تصحیح شویم .
– براستی اگر ماکیاول زنده بود ،  از داشتن چنین شاگرد با استعدادی  که اتفاقا با ایتالیایی های هم وصلت کرده است ،بر خود نمی بالید ؟


سعید سلطانپور
12 سپتامبر 2013
پاورقی

1-- شکست لابی های جمهوری اسلامی در امریکا و قطع رابطه سیاسی کانادا با ایران” برگزار شد.
تعطیلی بخش ویزای سفارت کانادا در تهران در چند ماه پیش اقدامی در جهت کاهش روابط بود که با خروج بی سر و صدای دیپلمات ها با اتومبیل و اعلان بلافاصله قطع  روابط  به اوج خود رسید. در واقع ادامه ی روابط فایده ای نداشت. روابط اقتصادی به حداقل رسیده بود و اعتباری هم نداشت بنابر این تصمیم گیری ساده بود و سریع انجام شد. البته در اثر این اقدام بعضی از هموطنانمان ممکن است به سختی افتاده باشند ولی من همیشه به آن ها می گویم که تعداد ایرانی ها در آمریکا ده برابر بیشتر از کانادا است و روابط بین ایران و آمریکا هم ۳۳ سال است که قطع است با وجود این مشکل غیرقابل حلی به وجود نیامده است.
2-

November 18, 2010

مریدی: صدایمان را به گوش بانک های کانادایی برسانیم





هیچ نظری موجود نیست: