Translate

دوشنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۸۶

الکل سفید در سبد مصرف خوراکی جوانان / فروش الکل سفید در سوپرمارکت ها غیر قانونی است


رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران خبر داد :
الکل سفید در سبد مصرف خوراکی جوانان
/ فروش الکل سفید در سوپرمارکت ها غیر قانونی است
الکل سفید که به عنوان ماده ضد عفونی در داروخانه ها به فروش می رسد ، متاسفانه به علت ارزان و در دسترس بودن ، مورد مصرف خوراکی برخی از جوانان قرار می گیرد.
دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متاسفانه اغلب افراد مصرف کنندگان الکل سفید، جوانان هستند که موجب می شود پس از چند سال به بیماری هایی نظیر نارسایی کبد، مغز، کلیه و افزایش فشار خون مبتلا شوند.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر اینکه استفاده خوراکی از الکل باعث ابتلای فرد مصرف کننده در کمترین زمان به نارسایی کبد می شود، گفت: مصرف این الکل در طولانی مدت باعث عارضه کبد چرب شده و به دنبال آن کبد کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند سموم بدن را دفع کند.
خسرونیا با بیان اینکه در صورت عدم دفع سموم بدن به علت مختل شدن فعالیت کبد، سموم در بدن تجمع می یابد، گفت: مصرف الکل باعث بروز مشکلات زیاد جسمی نظیر زردی و یرقان، بزرگی کبد، آب آوردن شکم و تمام اندام می شود که در این صورت پس از یک تا 2 سال باعث مرگ و میر افراد مصرف کننده می شود.
رئیس هجدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ضمن تاکید بر اینکه رسانه ها باید مردم و به ویژه جوانان را از خطر و عوارض ناشی از مصرف الکل آگاه کنند، گفت: اضافه کردن مواد برای تغییر رنگ این الکل های ضد عفونی توسط کارخانجات سازنده این مواد ضد عفونی می تواند راهکاری برای جلوگیری از مصرف آن توسط جوانان شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه الکل سفید در سوپرمارکت ها نیز به فروش می رسد، گفت: عرضه الکل سفید در سوپرمارکت ها غیر قانونی و ممنوع است اما متاسفانه هم اکنون بسیاری از سوپرماکت ها اقدام به فروش آن می کنند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

در یک کلام تو یک خاءن هستی مردم برن تریاک بکشن یا هروءین ولی مشروب نخورن چون تو و امثال تو حتی تو گور می لرزن که مردم شاد و سرحال باشن

ناشناس گفت...

یادم رفت بگم درکت می کنم تو هم یک مسلمانی تو یک مسلمانی تو یک مسلمانی بله تو یک مسلمانی . تو خارج خوش می گزره مسلمان مومن یا نه همه چی هست جز تریاک پس بد می گزره