Translate

چهارشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۷

سلام بر وجدانهای بیدار و پاک جامعه ایرانی و ضرورت نهادینه شدن آن در کانادا

سلام بر وجدانهای بیدار و پاک جامعه ایرانی و ضرورت نهادینه شدن آن در کانادا

" فاطمه باهمت بی ادعاها به دانشگاه بر گشت "

سعید سلطانپور


گر طالب عرفانی ای دل زصفا، دم زن هستی به کناری نه ، لاف من و ما کم زن .

هر از گاهی نامه ای ، ای میلی می گیریم که درد نامه است و رنج نامه ای از سو استفاده برخی از ایرانیان از دیگران و نا امید ی و جمع بندی نا عادلانه و مایوسانه که همه ایرانی ها اینجور هستند.
براستی چنین است ؟

فاطمه دختر دانشجوی مهندسی رشته هوا فضای دانشگاه یورک است. فاطمه نه پدر پولداری داشته که به خاطر آینده فرزندش، همگی خانواده به کانادا مهاجرت کنند و نه فامیلی در کانادا دارد که زیر پر و بال او را بگیرد. وی دختر درسخوانی بوده است که به کمک یک هموطن نیکوکار، رئیس شرکت پدرش، از طریق دوبی ویزای تحصیلی کانادا را گرفته است. فاطمه در سال 2003 به تورنتو می آید و تا اپریل 2004 به عنوان دانشجوی بین المللی درس می خواند. در اپریل 2004 دانشگاه وی را اخراج میکند، زیرا پول خوابگاه را نپرداخته است. فاطمه مجبور می شود به پناهگاه (شلتر) برود و تمام وقت کار بکند تا بتواند شهریه خود را بدهد. خوشبختانه با ساعتی 10 دلار در دانشگاه یورک کاری پیدا می کند. روزها کار می کند، شبها درس می خواند، ولی فقط ثبت نام یک درس او ـ جبر و انتگرال ((Calculusـ1600 دلار است به اضافه شهریه واحدهای دیگر و هزینه سرسام آور کتاب که انحصاری است و مانعی برای خارج کردن کم درآمدها از تحصیل .

زندگی دانشجویی سخت است . فاطمه هم شکایتی ندارد تا وقتی به وی اجازه می دهند به سر کلاس برود وی سختی ها را تحمل می کند .
full text

۳ نظر:

ناشناس گفت...

جناب آقای سلطانپور ،
خبر احساس برانگیز شما را در رابطه با فاطمه خواندم.خدارا شکر می کنم که هنوز در این محیطی که همه چیز پول و مادیات است و انسانیت در بسیاری از مواقع جای خود را به مادیات داده است،انسانهایی هستند که هنوز دست کمک به همنوعان خود می دهند.از شما که فعال اجتماعی هستید و تلاش در آگاه کردن اذهان عمومی از اخبار خوب و بد هستید نیز بسیار تشکر می کنم .
دست حق به همراهتان.پاینده و پیروز باشید.
فرزانه

ناشناس گفت...

عالی بود آقا سعید من یه سئوال دارم این بنیاد پردیس رو توصیه می کنید من اگر بخوام اسپانسر یه بچه تو ایران بشم؟ ممنون

ناشناس گفت...

Salaam,

Really inspiring. Next time let us know if we can be of any help.

Regards,
Morteza