Translate

پنجشنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۸۷

مصاحبه با هارون صدیقی - دبیر ارشد تورنتواستار-مرز آزادی بیان و نفرت پراکنی




کنگره حزب محافظه کاران در وینی پگ در قطعنامه پایانی خود بندی را تصویب کرده که در آن از مهاجران خواسته اند خودشان را با قانون منطبق کرده و به ارزشهای غربی احترام بگذارند،(4) البته آنها رسما به مسلمانان اشاره نکرده اند، ولی منظورشان این است. به راستی ارزشهای غربی چیست؟



ـ ارزشهای غربی و شرقی مطرح نیست، بلکه رعایت قوانین است. معلوم است که مهاجران معمولا قانون را رعایت می کنند، اگر قانون را رعایت نکنند به زندان می افتند. این شیوه محافظه کاران تبلیغاتی است که منطقی ندارد. این شعار است که بگویی مهاجران باید تطبیق پیدا کنند. مهاجران هر روز بهتر تطبیق پیدا می کنند.

دوستی دارم به نام محمد، سومالیائی تبار، که هرروز ساعت 4 صبح سوار اتوبوس می شود تا به کارش برسد. مسلما در سومالی هیچ وقت این جوری نبوده است. ما هر روز عوض می شویم.

همه باید در مورد این بحث های بی معنی آگاه باشیم. مسئله رعایت قانون است و هر کسی که قوانین را رعایت نکند به زندان می رود. بیشتر مهاجران قوانین کانادا را رعایت می کنند.



بسیاری از مسلمانان در جامعه، کارگران سخت کوشی هستند. معمولا هم دستمزد کمتری می گیرند و قانون را هم رعایت میکنند. به راستی بر اساس چه آماری مسلمانان و اقلیت ها را به قانون شکنی متهم می کنند؟



ـ این ها یک هجوم تبلیغاتی غلطی بود که بعد از 11 سپتامبر به وجود آمد. مانند تروریستهای اسلامی و مسلمانان تروریست که مفهوم ندارد، زیرا یک تروریسم وجود دارد و باید با آن مبارزه کرد. ما با تعمیم یک حرکت غلط به همه مسلمانان نمی توانیم راهکار پیدا کنیم. مثل اینکه یک ایرانی کار بدی کرده باشد، همه ایرانیها را متهم به بدی بکنند. ما نمی توانیم کار بدی کسی را به دیگران تعمیم بدهیم.

متن کامل

هیچ نظری موجود نیست: