Translate

جمعه، مرداد ۰۸، ۱۳۸۹

لیبرال ها ، زمینه ساز قدرت رسیدن محافظه کاران در انتاریو ؟ سعید سلطانپور دولت محافظه کار هارپر توانسته است دو سال ونیم بر کانادا ( 26 اکتبر 2008 )ح

لیبرال ها ، زمینه ساز قدرت رسیدن محافظه کاران در انتاریو ؟

سعید سلطانپور

دولت محافظه کار هارپر توانسته است دو سال ونیم بر کانادا ( 26 اکتبر 2008 )حکومت کند و این برای اولین بار هست که یک دولت اقلیت توانسته است به چنین رکوردی دست یابد.

بررسی احزاب در ارتباط با کامیونیتی ایرانی بخصوص لیبرال ها ، که ا یرانی ها ی زیادی حامیان مالی و حزبی آنها در این سالها بوده اند ،نشان می دهد که کار جدی و بدرد بخوری برای ما انجام نداده اند. بغیر از تعارفات سیاسی ، عکس گرفتن ها و پیام های نورزوی ، دستاوردی عینی برای جامعه ما نداشته است. تا نجا که من می دانم هنوز دالتون مک گینتی در یک گردهمائی بزرگ ایرانی ها شرکت نکرده است با هیچ کدام از قعالین سیاسی اجتماعی و حتی حامیان مالی وی و حزبش ، نشست رسمی ند اشته است. این د ر حالی است که وی چند ماه قبل سفری به اسرائیل داشت .

زمان زیادی تا انتخابات 2011 نیست . کامیونیتی ایرانی علیرغم توزیع قوی در درامد تولید شده انتاریو و نقش علمی آن در دانشگاه ها . قدرت تعیین کننده ای ندارد . نهادهای اجتماعی ما بشدت ضعیف وبدون پشتوانه مالی و مردمی هستند و امکان نقش جد ی بازی کردن را ندارند. به عنوان مثال ، ملاقاتی که قراربود دو هفته قبل با وزیر مهاجرت انتاریو که به همت کنگره ایرانیان کانادا با حضور نمایندگان تعدادی از نهاد های اجتماعی ایرانی کانادائی انجام شود ، بدون توضیحی یک روز قبل از آن لغو شد . این در حالی است که جیسون کنی وزیر مهاجرت فدرال که از نظر مقامی بسیار بالاتر از وزیر مهاجرت استا ن که بیشتر تشریقاتی هست ، قابل دسترسی تر بود ه است و قبلا هم با گرو ه ها ی مختلف ایرانی ، ملاقات داشته است . این گونه رفتارها با نمایندگان جریانات ایرانی کانادائی به هیچ وجه قابل قبول نیست جولی در هر حال نشان از واقعیت های سیاسی موجود دارد و بهتر است که بدانیم که هنوز احزاب حاکم ، نقش کامیونیتی ایرانی را جدی نگرفته ا ند .

اگر کامیونیتی منسجم تری داشتیم و منافع حداقلی خود را تشخیص می دادیم ، می توانستیم با درک شرا یط امتیازات بهتری از احزاب سیاسی قبل از وارد شدن در انتخابات برای کا میونیتی خود بگیریم .

گذشته 20 ساله ما نشان داده ، که بسیاری از گروه ها و جریانات ، منافع خود را هم تشخیص نمی دهند چه برسد به منافع کامیونیتی . حداقل سورپرایز نشوید نا امید هم نشوید. نردبان به قدرت رسیدن کسانی را هم که سخنگوی احزاب در کامیونیتی ما هستند نه سخنگوی کامیونیتی در احزاب ، نشوید.

برای خواند ن متن کامل لینک زیر را بزنید.

این مقاله در شهروند شماره 1292 منتشر شده است


http://saeedsoltanpour.blogspot.com/2010/07/blog-post.html

هیچ نظری موجود نیست: