Translate

پنجشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۸۶

مصاحبه با چارلزروچ – از رهبران و فعالان سیاه پوستان کانادا و وکیل مدافع حقوق بشر



متاسفانه شهروند تورنتو با احتساب غیر خودی بودن ما از چاپ این مصاحبه خودداری کرد در حالیکه شرکت سیاه پوستان و سرخپوستان در مراسم سالگر د قتل عام زندانیان سیاسی 67 در تورنتو در امسال یک تازگی و یک پدیده نوی است . در حالیکه جمهوری اسلامی اخیر ا به کانادا در مورد نقض حقوق سرخپوستان و سیاهپوستان اشک تمساح می ریزد.
برای نشریه ای که ادعای رسالت فرهنگی دارد بر خورد های شخصی و خطی تنها نه به انان کمک خواهد کرد و نه به جامعه ایرانی و ارتقا فرهنگ دموکراسی و تحمل ارا و عقاید دگر اندیشان .

سعید


مصاحبه با چارلزروچ – از رهبران و فعالان سیاه پوستان کانادا و وکیل مدافع حقوق بشر

Charls Roch -

مصاحبه کننده :جمشید باقر زاده
ترجمه : سعید سلطانپور


ssultanpour@yahoo.com
روز 5 شنبه چارلز روچ از فعالین سیاهان کانادا رادر دادگاه برای لغو قسم خودرن به ملکه برای شهروندی دیدیم . قرار شد گفت وگوی کوتاهی با وی داشته باشیم که روز دوشنبه این گفت و گو در محل دفتر وی در خیابان سنت کلر انجام شد . وی کوهی از تجربه و خاطره و مبارزه برای حقوق اقلیتها بخصوص سیاهان هست . در ا ینجا ترجمه بخشی از گفت و گو با وی را می خوانید.

س : لطفا خودتان را معرفی کنید

چ .روچ : من چارلز روچ من دفتر حقوقی روچ و همکاران که شامل 8 وکیل هست را اداره می کنم . مدت 44 سال هست که وکالت می کنم و از وکلای حقوق فردی ومدنی هستم. من علاقه زیادی به کار در زمینه های حقوق بشر در سطح بین المللی دارم .
بین 98 تا 2005 در شهر روژه در افریقای شرقی به عنوان وکلای افرادی که در قتل عام و نسل کشی وجنایت علیه بشریت در رواندا که در 1994 اتفاق اقتاده بود متهم و محاکمه می شدند شرکت داشتم.
هدف من احقاق حق و عدالت برای کسانی است که از این قتل عام ها زنده مانده اند . برای کسانی است که در این گونه فجایع قربانی شده اند. کسانی که در زندانها شکنجه و یا به قتل رسیده اند .

س: چه شد که وکالت را انتخاب کردی ؟

برا ی این وکیل شدم زیرا اولش می خواستم که کشیش بشوم . وقتی در 1955 از تریند اد و توباگو .به کانادا امدم در کامیونیتی و دانشکاه وارد فعالیت سیاسی شدم زیرا همزمان با جنبش مدنی سیاه پوستان در آمریکا بر هبری مارتین لوتر کینگ بود. زمانی که رزا پارک به خاطر نشستن در روی صندلی سفیده در اتوبوس دستگیر شد.
و این باعث شد که من احساس کنم که باید برای احقاق حقوق انسانها دفاع کنم واینطوری درک کرده بودم که قانون بهترین وسیله برای دفاع ازمحرومان است و بدین دلیل وکالت را انتخاب کردم.
از ان زمان من وکیل بسیاری از مهاجرین بودم.. د رمورد اخراجی ها.



برای خواند ن متن کامل
http://bayanupload.blogspot.com/

هیچ نظری موجود نیست: