Translate

سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۸۶

گذار و گزا ر از مرز استقلال به مرز کمی بو دار-سعید سلطانپور

گذار و مرحله گذا ر از مرز استقلال ایران به مرز های مستقل بین مکزیک و آمریکا طولانی و نا عادلانه و سوراخ
مجله گذار با مطالب خوب و مفید منتشر می شود . راستش سابقه زندگی و فعالیت در کانادا برای بیش از 15 سال برای من شکی باقی نگذاشته است که اگر شما مسلمان روشنفکر مثلا از خط شریعتی باشید و یا طرفدار بنی صدر باشید و یا دکتر ملکی باشید و یا علیخانی و هدی صابر و تقی رحمانی باشید تقریبا محال است که مطلبی ؛ صدائی از شما در رسانه های جمعی اصلی کانادا و امریکا شنیده شود.
تا انجا که من می دانم کسی که در این خط باشد و ضدیت با اسلام از نوع دگر اندیش انرا خط بازکان , طالقانی > حنیف و شریعتی و مصدق نداشته باشد در لیست نمی بینیم. در بهترین حالت اسلام را قبول ندارند که البته هیج مشکلی با ان ندارم و در راستای ازادی بیان انرا بسیار ضروری می دانم و لی به عنوان یک مسلمان اجازه بدهید شما را بیطرف ندانم
منو چهر بختیاری , نیلوفربیضائی ؛ هادی خرسندی؛ مهرداد درویش پور, فرید حائری نژاد ؛ ساسان قهرمان ؛ آرش آبادی که اتفاقا اسم اصلی ایشان نیست و اصرار زیادی به اسم مستعا رد رکانادا دارند با اینکه سالها از دوران انجمن غیبی مشروطیت گذشته است. .
تا انجا که من می دانم اون هفتوان یک هنرمند تاتر است و سیاسی نبوده و ادعائی هم دراین رابطه نداشته است .
در کانادا شما می توانید منتقد امریکا وسیاست ها ی ان باشید به نخست وزیر ان شدید ترین انتقادات را بکنید برایتان کف هم می زنند ولی اگر روشنفکر ی بودید که نسبت به سطله طرفداران اسرائیل در رسانه های جمعی و یا نسبت به نقض حقوق بشر توسط اسرائیل حرفی برای گفتن داشتید تقریبا بعید است که شما را در مراکز علمی معتبر استخدام کنند.
دست و دلبازی های موسسات طرفدار آزادی به نویسندگان ایرانی در ایران و مقیم خارج علیرعم تمامی سختی های امرار معاش انان و پرداخت کمی پول که نسبت به مطبوعات فارسی زبان قابل مقایسه نیست
. من در موضعی نیستیم که کسی را نصیحت کنم و لی تاریخا انان را از پاسخ گوئی در آینده مبرا نخواهد کرد.
یادمان باشد که این مویسسات از مراکزی کمک مالی می گیرند و تقریبا این کمک ها حساب شده است
به زبان ساده در دنیای سیاست موشی برای رضای خدا موش نمی گیرد
به قول امام علی می گوید ای انسان بهشت بهای توست خود را ارزان نفروش.
کمتر بخوریم ولی خودمان را ارزان نفروشیم
زندگی سخت است ولی هنر در نیفتادن دام است.

هیچ نظری موجود نیست: