Translate

پنجشنبه، آذر ۱۵، ۱۳۸۶

قتل مهاجر لهستانی نقطه عطفی در بحران ساختاری پلیس فدرال کانادا ( ار.سی. ام .پی )

چند هفته ای است که نام آ ر.سی .ام.پی بدلیل استفاده از اسلحه مرگبار " شوک الکتریکی "(تیزر)- در 14 اکتبر 2007 فرودگاه بین المللی ونکور در رسانه های ارتباط جمعی کانادا مطر ح شده است . استفاده از اسلحه شوک الکتریکی 50 هزار ولتی توسط 4 پلیس عضو آر.سی.ام.پی در ظرف 25 ثانیه تمام آرزوهای"رابرت زیگانسکی " مرد 40 ساله لهستانی که را به شوق ساختن زندگی جدید در کانادا پرچم کوچک کانادا رادر سر در اتاق خواب کوچکش درشهر صنعتی " گلی وایس – در جنوب لهستان بر افراشته بود را تبدیل به سراب مرگ کرد. زیکانسگی قبل از پرواز آن پرچم را به دوستش به یادگاری داده بود تا با دیدن آن یاد وی و کوه های برتیش کلمبیا را بکند.

در این مدت هیچ کدام از مسولان پلیس در مورد تناقض گوئی ها و عدم دادن اطلاعات درست به مردم موضع گیری نکرده است . عموما نیروهای پلیس د رسراسر دنیا معتقد به سکوت در مورد روابط و مناسبات داخلی سیستم پلیس هستند و کمتر نیروئی حاضر می شود که مسائل داخلی این نیرو و فساد های مالی و اخلاقی را با مردم مطرح کند. نمونه دیگر آن در مورد فساد مالی در واحد مواد مخدر پلیس تورنتو هست که ماه هاست دادگاه آنها ادامه دارد . و آر.سی. ام .پی هم از این امر مستثنی نیست .
در تمامی این ماجرا هیچ کدام از نیروهای پلیسو آر.سی. ام.پی حاضر به مصاحبه با مطبوعات نشد ه اند.


این تمامی ماجرا در مورد آرسی ام پی و شوک الکتریکی نیست
.
1. در 22 نوامبر" هوادر های"9 در زندان هالیفاکس بعد از گذشت 30 ساعت از شوک الکتریکی در زندان در گذشت. . پلیس هالیفاکس می گوید هنوز در مورد نتیجه گیری زود هست ولی ما همچنان به استفاده از شوک الکتریکی ادامه می دهیم.

2. در 24 نوامبر 2007 رابرت ترستون بعد از 4 روز شوک الکتریکی و اسپری فلفل توسط آر.سی .ام.پی در زندان مرد
10
3. در بزرگترین عملیات پلیسی آر.سی .ام.پی11 در دوم و سوم ژوئن 2006 با شرکت 400 پلیس 17 متهم مسلمان را به اتهام طراحی برای عملیات تروریستی دستگیر کردند. بعد از محرمانه اعلام کردن مراحل بازرسی و دادگاه ضربات جدی به اعتبار پرونده وارد شده است . اولا آرسی ام پی مبلغ 4 میلیون دلا ر به یک بازرگان 28
http://bayanupload.blogspot.com/

۱ نظر:

ناشناس گفت...

a salaam,

thanks for this great report. it's very eye opening.
when I heard this news for the first time I was thinking if it would happen in Iran how would be seen on the world media.

Reza