Translate

یکشنبه، مهر ۰۸، ۱۳۸۶

مرزهاي بنيادگرايي

مرزهاي بنيادگرايي
ahmad Zeyd Abadi
احمد زیدآبادی- براي كاهش خطر بنيادگرايي در جهان اسلام، شايد اتحاد تاكتيكي نوگرايي و سنت‌گرايي اجتناب‌ناپذير باشد، زيرا هر چه باشد، اين دو نحله به رغم اختلاف‌هاي بنيادي خود، مشي معتدل دارند و به ويژه از ارتكاب جنايت تحت عناوين مقدس متنفر و روي گردانند...

More hate crimes committed in Town of Georgina

More hate crimes committed in Town of Georgina
CTV.ca - 28 Sep 2007
York Region police are investigating another series of hate crimes in the Town of Georgina, with the latest incidents targeting Jews and homosexuals.
York police deny dragging feet on assaults on Asian fishermen Globe and Mail

شنبه، مهر ۰۷، ۱۳۸۶

چه کسی احمدی نژاد را انتخاب کرد- مستندی از کانال دیسکاوری

یک مستند در مورد ایران توسط کانال دیسکاوری

یک کارگر اجر پزاز احمد ی نژاد می گوید و به وی رای داد ه اند

http://www.youtube.com/watch?v=4RXL2HKEOGw&mode=related&search

مفسر کسانی را که کشاورز و کارگر هستند مصاحبه کرده و انها از امریکا انتقاد میکنند

پنجشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۸۶

مصاحبه با چارلزروچ – از رهبران و فعالان سیاه پوستان کانادا و وکیل مدافع حقوق بشر



متاسفانه شهروند تورنتو با احتساب غیر خودی بودن ما از چاپ این مصاحبه خودداری کرد در حالیکه شرکت سیاه پوستان و سرخپوستان در مراسم سالگر د قتل عام زندانیان سیاسی 67 در تورنتو در امسال یک تازگی و یک پدیده نوی است . در حالیکه جمهوری اسلامی اخیر ا به کانادا در مورد نقض حقوق سرخپوستان و سیاهپوستان اشک تمساح می ریزد.
برای نشریه ای که ادعای رسالت فرهنگی دارد بر خورد های شخصی و خطی تنها نه به انان کمک خواهد کرد و نه به جامعه ایرانی و ارتقا فرهنگ دموکراسی و تحمل ارا و عقاید دگر اندیشان .

سعید


مصاحبه با چارلزروچ – از رهبران و فعالان سیاه پوستان کانادا و وکیل مدافع حقوق بشر

Charls Roch -

مصاحبه کننده :جمشید باقر زاده
ترجمه : سعید سلطانپور


ssultanpour@yahoo.com
روز 5 شنبه چارلز روچ از فعالین سیاهان کانادا رادر دادگاه برای لغو قسم خودرن به ملکه برای شهروندی دیدیم . قرار شد گفت وگوی کوتاهی با وی داشته باشیم که روز دوشنبه این گفت و گو در محل دفتر وی در خیابان سنت کلر انجام شد . وی کوهی از تجربه و خاطره و مبارزه برای حقوق اقلیتها بخصوص سیاهان هست . در ا ینجا ترجمه بخشی از گفت و گو با وی را می خوانید.

س : لطفا خودتان را معرفی کنید

چ .روچ : من چارلز روچ من دفتر حقوقی روچ و همکاران که شامل 8 وکیل هست را اداره می کنم . مدت 44 سال هست که وکالت می کنم و از وکلای حقوق فردی ومدنی هستم. من علاقه زیادی به کار در زمینه های حقوق بشر در سطح بین المللی دارم .
بین 98 تا 2005 در شهر روژه در افریقای شرقی به عنوان وکلای افرادی که در قتل عام و نسل کشی وجنایت علیه بشریت در رواندا که در 1994 اتفاق اقتاده بود متهم و محاکمه می شدند شرکت داشتم.
هدف من احقاق حق و عدالت برای کسانی است که از این قتل عام ها زنده مانده اند . برای کسانی است که در این گونه فجایع قربانی شده اند. کسانی که در زندانها شکنجه و یا به قتل رسیده اند .

س: چه شد که وکالت را انتخاب کردی ؟

برا ی این وکیل شدم زیرا اولش می خواستم که کشیش بشوم . وقتی در 1955 از تریند اد و توباگو .به کانادا امدم در کامیونیتی و دانشکاه وارد فعالیت سیاسی شدم زیرا همزمان با جنبش مدنی سیاه پوستان در آمریکا بر هبری مارتین لوتر کینگ بود. زمانی که رزا پارک به خاطر نشستن در روی صندلی سفیده در اتوبوس دستگیر شد.
و این باعث شد که من احساس کنم که باید برای احقاق حقوق انسانها دفاع کنم واینطوری درک کرده بودم که قانون بهترین وسیله برای دفاع ازمحرومان است و بدین دلیل وکالت را انتخاب کردم.
از ان زمان من وکیل بسیاری از مهاجرین بودم.. د رمورد اخراجی ها.



برای خواند ن متن کامل
http://bayanupload.blogspot.com/

چهارشنبه، مهر ۰۴، ۱۳۸۶

احمدی نژاد و کلمبیا

اینکه احمدی نژاد رئیس دولتی است که حقوق هزاران نفر را نقض می کند جای تردید نیست
اینکه احمدی نژاد ریس دولتی است که انحصار گرانه عمل می کند جای تردید نیست
اینکه احمدی نژاد با اصرار بر ادامه هسته ای عملا کشور را به سمت جنگ چیزی که اسرائیلی هادوست دارند می برد جای سوال نیست


ولی من مانده ام که این رئیس دانشگاه کلمبیا کم مانده بود که مانند امریکایئان و کانادائی ها یک کلمه/ فاکینگ اس هو هم جلوی معرفی اش اضافه کند تا حرفهایش کاملا قابل فهم بسیاری از مخاطبان عادی امریکایی باشد ودوزاریشان جا بیفتد.

این رئیس دانشگاه هم مانند احمدی نژاد کتاب را بر عکس باز کرده بود . این سوالات را باید بعد از اینکه احمدی نژاد سخنرانی کرد باید می پرسید نه اینکه قبلش .
اتفاقا این حرکت باعث شد که جو به نفع احمدی نژاد بر گردد .
اسرائیلی ها بازنده اصلی این سخنرانی بودند.
جناح احمدی نژاد پیام هم به امریکا داد که اگر اصلاح شوید ما بهترین دوست امریکا خواهیم بود
فقط مانده که بوش عزیز اصلاح شود و اگر ختنه را انجام بدهد دیگر مشکل جدی با وی نخواهد بود

یک نکته مهم اینه که احمدی نژاد در امریکا همش ملت من مبت ایران می گفت و لی در ایران میشود ملت مسلمان ، کشور اسلامی


.

هديه 400 ميليون ريالي مقام معظم رهبري به نيازمندان و ايتام

هديه 400 ميليون ريالي مقام معظم رهبري به نيازمندان و ايتام
خبرگزاري فارس: همزمان با فرا رسيدن خجسته سالروز ميلاد امام حسن مجتبي (عليه‌السلام) و آغاز هفته اطعام و اكرام، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي مبلغ 200 ميليون ريال به نيازمندان و ايتام كمك كردند.
@@

این پول از کجا امده اگرمال بیت المال هست که دیگه تیتر شدن نداره
اگر ما ل خودش هست که از کجا اوررده ؟
چهل میلیون تومان هم به جائی می رسد

دوشنبه، مهر ۰۲، ۱۳۸۶

افطاری های سیاسی حاکمیت و اپوزیسیون

< افطاری های سیاسی حاکمیت و اپوزیسیون در غرب
سعید سلطانپور
ssultanpour@yahoo.com


مریم رجو ی سفره افطاری در پاریس د رهتلی پهن کرده بود و دران عده ای از مسلمانان مقیم پاریس را دعوت کرده بود . نکته های جالب توجه این بود که از ایرانیها ی مقیم فرانسه اسمی بغیر از وابستگان به گروه رجوی نیامده است که جای سوال دارد ایا بقیه ایرانیها ی مسلمان مقیم فرانسه مسلمان نیستند یا با رجوی ها مرزبندی دارند که دعوت نشده اند ؟ و یا اینکه دعوت شده اند ولی نیامده اند ؟

یاد اولین ماه رمضان در سال 58 وسخنرانی موسی خیابانی در مسجد دانشگاه تهران تحت عنوان فلسفه شعائر افتادم در ان صدها جوان که تشنه شنیدن پیام اسلام و انقلاب بودند با افطاری ساده ، ساعتها در چمن مسجد دانشگاه نشسته بودند و چماقداران حزب الله هنوز اجازه حمله به چنین تجمعاتی را دریافت نکرده بودند در نزدیکهای مسجد جولان می دادند.

گذشت زمان و سیاسی شدن حاکمیت و اپوزیسون را می شود در تفاوت ان مراسم با مراسم شیک افطاری مریم رجوی در پاریس در 21 سپتامبر وسفره افطاری احمدی نژاد مدعی ساده پوشی و حمایت از مستضعفین را در بهترین هتل 5 ستاره نیویورک با حضور 1000 نفر از ایرانیان مقیم امریکا یافت که هزینه ای حداقل برابر 100 هزار دلار معادل 100 میلیون تومان داشت . این مراسم که بیشتر مصرف بیرونی برای خارجی ها دارد نشان از دور ی گرفتن از مردم و سیاسی شدن و سو استفاده تبلیغاتی از اسلام و ماه رمضان شده است .


البته داستان سفره های اشرافی چندمیلیون تومانی اقایا ن علما و دست اند ر کاران حکومتی در هتل های چند ستاره تهران که خود داستانی مفصل دارد و گاها در تضادهای جناح ها سر از مطبوعات و یا وب لاگ ها در می اورد در حالیکه میلیونها تهرانی در زیر خط فقر زندگی می کنند.
خانمی می گفت انها با کمک چند نفر نیکوکار ایرانی مقیم کانادا هر ساله تعدادی از بچه های کم درامد را در ماه رمضان به یک چلوکبابی می برند . وی در حالیکه بعد از یکسال هنوز از تعریف این خاطره بغضش می گرفت ادامه داد یکی از این بچه ها که تا بحال نوشابه نخورده بود گفت خانم من می توانم یکی دیگه از اینها بخورم .
وی می گفت لذتی که این بچه ها از خوردن چلو کباب ونوشابه بهشان دست داده بود مانند داستان های هزار ویکشب بود.

اینکه حاکمیت نسبت به فقرا و گرسنگان و کم درامدها بی تفاوت شده باشد در تاریخ چیز تازه ای نیست وجمهوری اسلامی هم علیرغم ادعای حکومت عدل علی اش ؛ تافته جدا بافته ای از ان حکومتها نیست . ولی اینکه اپوزیسیون خود به روند این مسابقه تبلیغاتی بدلیل حضور طولانی مدت در غرب و عادت کردن به استاندارد بالای زندگی مصرفی دامن بزند جای تاسف دارد و یک واقعیت تلخ در مبارزات مردم ایران در سالهای اخیر هست . شاید یکی از دلایلی که امریکا موفق به انقلاب مخملی نشده است وجود اپوزیسیون مخملی خارجه نشین است که فقط داستان فقر و بدبختی مردم را برای غربی ها بزرگنمائی می کند و لی خود هیچ قدمی در راه امحای ان بر نمی دارد و مانند انجمن حجتیه همه چیز را موکول به امدن اقا امام زمان می کنند .و بر خی سازمانهای سیاسی هم به این اعتقاد دارند که باید تا بردن رهبر سازمانشان به ایران و ظهور انان در تهران البته انهم با کمک امریکاییان و با رموت کنترل و انقلاب از راه دو بایستی به افزایش فقر و فساد دامن زد .

حداقل توقع از یک نیروی اپوزیسیون مردمی این است که به انچه که به حاکمیت ایراد می گیرد خود عمل کند و الا جنگ زرگری بر سر قدرت است و نه دموکراسی و حکومت مردم .
نکته ای که در زمان شاه بشدت بین حاکمیت شاه و اپوزیسیون مرزبندی عملی وجود داشت و مردم علیرغم تمامی تبلیغات ساواک و سانسور متوجه شده بودند. زیرا فعالین سیاسی را در کنار خود و حافظ منافع خود می دیدند که برای انچه می گویند با جانشان حاضر به دفاع از ان هستند امری که در اپوزیسیون در سالهای اخیر
نه تنها بسیار کم رنگ شده است که گاها با انتقاد از قهرمان سازی سعی بر پوشش ضعف های شخصیتی و تشکیلاتی دارند..

به نمونه ای از این سخنان و تناقضات در مدعی ترین اپوزیسیون که بیشتر عمرش رابه عنوان رئیس جمهور در فرانسه گذرانده است تا در ایران ،توجه کنید.

و اما مریم رجوی در سخنان خودش در افطاری پاریس می گوید
" با اشاره به مضامین تعالی‌بخش روزه، گفت: روزه‌داری تمرینی برای پرهیزكاری است كه از آن انتخاب آزادانه حاصل می‌شود .

اگر به این باور دارید
چرا اجازه نمی دهید اعضای اردوگاه نظامی در اشرف عراق برای زندگی خود علیرغم تسلیم اسلحه ها بعد از 4 سال ، آزادانه تصمیم بگیرند.
چگونه بعد از 25 سال اجازه انتخابات ازاد در سازمان و انتخاب رهبری جدید را نمی دهند. د رحالیکه 4 سال است که از مسعود رجوی خبری رسمی در دست نیست و مسولین سازمان ، سوال کنند گان را به شمشیر برهنه حضرت عباس و گاها به خشم وانتقام انقلابی اعضا حواله می دهند .

اسلام زندگی بخش است، نه آیینی برای اعدام و حلق آویز.
دین عفو و مداراست، نه نظام شكنجه و كینه جویی و تنگ نظری

تمامی ادبیات سازمان و رسانه ها پر از ادبیات نفرت ، توهین ، فحاشی و تهمت است . در حالیکه به عنوان کسانی که مدعی مسلمانی هستند باید اخلاق را رعایت کنند.در این زمینه دست حسین شریعتمداری در کیهان را بسته اند.

خواستار برخوردار كردن مردم از رفاه و آسایش است، نه آن كه مردم را به گرسنگی و محرومیت بكشاند
برای آسان كردن كار مردم آمده است، نه برای سخت كردن زندگیشان.
و برای باز كردن زنجیر از دست و پای مردم آمده نه برای به بند كشیدن.
پس با روزه گرفتن از مظهر زشتی و ستم و بی‌عدالتی فاصله می‌گیریم.
از سمبل كشتار و جنگ افروزی دوری می‌كنیم

براستی اگر رجوی واقعا به این چیزهائی که می گویدباور دارد پس چرا بشدت در جنگ فرقه ای در عراق شرکت داشته و انرا تشدید می کند و در دردسته بندی های فرقه ای شرکت می کند.
چگونه جزو معدود گروه اپوزیسیون است که در کنار امریکا خواهان حمله نظامی به ایران با نام مستعار" راه حل سوم" هست که موجودی خلق الساعه است زیرا هیچ گاه توضیح داده نشده بر اساس کدام تحلیل واز کدام نشست سازمان بیرون امد ه است .


و در پایان رجوی چنین دعا میکند
خانم مریم رجوی ضمن نیایشی در پایان این پیام از خدای بزرگ خواست كه بلای هولناك بنیادگرایی را از سر مردم خاورمیانه و از سر همه مردم جهان دور كند.، مردم ایران را از شر فاشیسم مذهبی رها سازد و به آنها یك زندگی بدون اعدام و شكنجه و بدون فقر و ناامنی عطا كند.

براستی ایا تفاوتی ماهوی بین حاکمیت و مخالفین ان وجود دارد وقتی که ان دیگری می خواهدامریکا را با شعارهای نماز جمعه نابود کند و این یکی می خواهد با دعا بلای هولناک بنیاد گرائی را از سر جهانیان دور کند .
اگر قرار بود خدا بادعا بنیاد گرائی ( لغتی که در ادبیات فاکس نیوز و نو محافظه کاران امریکا همواره استفاده می شود ) دیگر چه نیازی به وجود سازمان پیشروو رهبری صالح بود . ایا این دیدگاه در تناقض با وجود سازمانهای سیاسی و انقلابی نیست.

همان قدر که افراد و سازمانها از مردم دور میشوند بشدت یا خرافی و یا رویائی میشوند و به همان میزان نیز از مسیر مبارزات مردمی خارج می شوند . سران این جریانا ت و اعضای ان علیرغم تمامی ادعا ها بدون اسلحه حاضر به پرداخت هزینه برای بر قراری دموکراسی و حقوق بشر نیستند . شاید به این دلیل است که حاکمیت بدون نگرانی از اپوزیسیون در حالیکه حکومت زیر شدیدترین فشارهای سیاسی جهانی و مشکلات اقتصادی و بحران های اجتماعی داخلی است به یکه تاری ها ، قانون شکنی و نقض حقوق بشر ادامه می دهد . و اپوزیسیون به یک الت دست رژیم برای حرکتهای انی و عکس العملی تبدیل می گردد.
ایا زمان اندیشیدن و نقد کردن گذشته سازمانها و رهبری انان توسط اعضای انان فرانرسیده است .
قران می گوید : وقتی از انان ( د رآخرت ) سوال می شود چرا گمراه شدید می گویند ما از بزرگان قوم و رهبران پیروی کردیم.


.

جمعه، شهریور ۳۰، ۱۳۸۶

چشم نخوری /اثرات سیاسی و انقلابی اسپند




همین اسپند دود کردن های رهبر ناپدید انقلاب نوین مردم ایران هست که باعث شده مریم رجوی بعد از سالها همچنان تنها رئیس جمهوری زن ایران منتصب رجوی باشد که نیمی از عمر ش را
د ر فرانسه گذرانده است
این نشان می دهد که اصلا مسعود خرافاتی نیست و بر اساس علمی عمل کرده است

عکس از وب لاگ
انجلینا در بالاترین- -توضیح از خودم

اقای دکتر اینقدر قاطعیت بخرج ندهید

مصاحبه دكتر ابراهيم يزدي با خبرنگار روز پيرامون مسايل روز كشور
جناب دکتر یزدی آیا نهضت آزادی برنامه معینی برای انتخابات آتی دارد؟
اگر تغييري در روش ها و رفتارهاي حاكمان، از جمله شوراي نگهبان صورت نپذيرد، احتمالا ما در انتخابات شركت نخواهيم كرد. برخي ديگراز سازمان هاي سياسي، از اصلاح طلبان نيز همين موضع را اعلام كرده اند


تا اپوزیسیونی مثل دکتر یزدی داره که تازه پشتش هم به امریکا گرمه معلوم است که حاکمیت خم به ابرو نمی اره

پنجشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۶

نهاد رياست‌جمهوري: احمدي‌نژاد، سقراط زمانه است

مركز پژوهش و اسناد رياست‌جمهوري در نخستين شماره از «گزارش جمهور» كه با عنوان «ديالكتيك سقراطي رئيس‌جمهور در پيروزي نهضت ملي هسته‌اي ايران» در شهريور 1386 منتشر شده، شيوه احمدي‌نژاد در بحث و گفت‌وگو را همانند سقراط دانسته است.

در بخشي از اين گزارش پانزده صفحه‌اي كه حدود نيمي از آن به سخنراني‌ها و مصاحبه‌هاي احمدي‌نژاد اختصاص دارد و نيم ديگر توسط مجتبي زارعي، عضو و مبتكر ايده راه‌اندازي شوراي سياستگذاري نظارت بر انتشار آثار و انديشه‌هاي رئيس‌جمهور نوشته شده، آمده است: «... سقراط به دنبال آن بود كه آدمي خويش را بشناسد و شناخت و علم به خويش را همان تقوا و تقوا را هم علم و اين علم را نيز آموزشي و آموختني مي‌دانست. لذا او دمكراسي آتني گرفتار در كمند آريستوكراسي معطوف به كار ويژه‌هاي اليگارشيك را برنمي‌تابيد و به فرد، فرد آتني بشارت مي‌داد كه در صورت لياقت و كسب فضيلت، سعه وجودي‌شان ظرفيت هر شأن و مقامي را پيدا خواهد كرد. از اين رو با شاگردان آتني‌اش در «اگورا» ـ ميدان بزرگ شهر ـ مي‌نشست و بحث مي‌كرد، به دنبال طبقه ممتازين نبود و به حرف‌هاي تبليغاتي كه وي را مورد ريشخند قرار مي‌داد، هرگز توجهي نمي‌كرد. بيني‌هاي سقراط از آن روي كه از منافذ گشادي برخوردار بود، وي را مورد طعنه طايفه سفسطه‌گرا قرار مي‌داد، اما سقراط مي‌گفت: مگر نه اين‌كه بيني براي نفس كشيدن است؟ پس اگر چنين است، سوراخ‌هاي گشاد بيني‌ام راه نفس كشيدن را هموارتر مي‌كند.



$$$$$
اقا یک سوال
سقراط زمانه به امید خدا کی جام شوکران را سر می کشد و ملتی را از دردسر نجات می دهد

تورنتو در هفته بین 10تا 17 سپتامبر

واژه ، کتاب خوانی ؛ موسیقی شارک ؛ صداهای خاموش برای آزادی بیان در ایران، دیوید کاپلان وزیر تاسیسات زیربنائی، دستگیری یک ایرانی باتهام حمل تریاکُ


مرکز موسیقی شارک با همکاری انجمنُ ایرانیان دانشگاه تورنتو بزرگداشت حسین دهلوی را درروز جمعه 14 سپتامبردر محل دانشگاه برگزار کرد

کانون کتاب
در همان ساعت روز جمعه کانون کتاب در نورث یور ک سنتر نقد و بررسی کتاب موج چهارم از رامین جهانبگلوفیلسوف ایرانی کانادائی را که به اتهام ارتباط با امریکا مدتی را در اوین زندا نی بود را اغاز کرد ه است .


واژه
قلم و هنر در شب های واژه در روز شنبه با شعر و موسیقی و قصه و نمایش در کتابخانه نورث یورک بر گزار شد . مریم هوله مهمان اصلی برنامه بود که بدلیل عدم صدور ویزا امکان شرکت در مراسم را نیافت.



نشریه اینترنتی گذار در روز یکشنبه 16 سپتامبر یک نشستی با عنوان صداهای خاموش : تلاش برای ازادی بیان در ایران با حضور علی افشاری از رهبران پیشین جنبش دانشچوئی که مدتی است در امریکا بسر می برد به همراه آرشام پارسی از سازمان دگر باشان ایرانی و لیلی پور زندبجای مریم هوله شااعر و فعال حقوق بشری ساکن سوئد را در محل سالن کتابخانه نورث یورک بر گزار کرد.
بودجه نشریه گذار توسط موسسه امریکائی فریدوم هاوس تامین می شود.

دیوید کاپلان وزیر تاسیسات زیربنائی انتاریو در نشست ماهانه سازمان نشریات قومی

دیوید کاپلان در روز دوشنبه 10 سپتامبر در نشست ماهانه نشریات قومی که این بارد ر محل شهرداری تورنتو انجام می شد حضور بهم رساند و ی سعی می کرد تمامی سخنان خود را حول محور های تبلیغاتی حزب لیبرال قرار بدهد . د رهر حال وی گفت که قرار شده است با توجه به اینکه تنها 5 شرکت ساختمانی بزرگ در انتاریو حضور دارند که قاد ر به شرگت در مناقصات هستند و لی ما می خواهیم با تجربه کشورهای اروپائی از شرکتهای دیگر خارجی برای پروژه ها دعوت کنیم تا هزینه ها ی ساختن بناها کاهش پیدا کند.

من از وی پرسیدم با توجه به در امدهای چند میلیاردی دولت از محل کازینو ( که البته یادگار دولت باب ری نیو دموکرات و بعد گستر ش ان در زمان مایک هریس محافظه کار ) ایا دولت هیچ مطالعه جد ی در مورد اثرات مخرب قمارباری و قمار خانه ها در اجتماع انجام داده است . اضافه کردم که تعدادی که از چامعه ما همه چیز خود را در این قمارخانه ها باخته اند کم نیستند

دیوید کاپلان گفت که بدرستی به کازینو که به حوزه وزارت من مربوط است سوال کردی . و ی گفت که لیبرالها توسعه کازینوها رامتوقف کرده اند و ی ادامه داد که ما سلانه 36 میلیون دلار برای کمک به اعتیاد از محل این درامدها اختصاص داده ایم و در ورودی کازینو ها مراکز مشاوره باز کرده ایم وی همچنین گفت که قاعدتا هیچ مطالعه مستقلی در دست نیست که صحت و یا نا درستی ادعاها در مورد اثرات قمارخانه ها را ثابت کند.
همچنین مسعود منصور زاده از وی سوال کرد چرا شرکت بلیط های بخت ازمائی ( لاتاری ) انتاریو علیرغم اینکه میلیونها دلار هزینه تبلیغات می کند تا کنون یک دلار در روزنامه های قومی خرج نکرده است در حالی که بیشتر بلیط ها توسط مهاجران خریده می شود.
کاپلان گفت که بعد از انتشار سی بی سی در مورد زد وبندهای داخلی با فروشندگان لاتاری ؛ هیئت مدیره جدید انتخاب شد ه اند و قول دا د که د رصورت انتخابات در این مورد باز نگری کند .


ُُ عادل الف 48 ساله ساکن تورنتو در روز 5 شنبه 31 اوت 2007 هنگام ورود به کانادا با حمل 3کیلو و 800 گرم تریاک در فرودگاه پیرسون دستگیر شد . در رابطه با قاچاق مواد مخد ر و افزایش ان مطلب مستندی تهیه کردم که بنظر می رسد بر خی از رسانه های کامیونیتی علیرغم اینکه اسامی افراد ی که را محکوم شده اند خذف کرده ام مایل به انتشار ان نیستند و چکاوک هم امکان زمانی پخش انرا ندارد . در هر حال فردی که اخیر ا بعدا ز سپری کردن 7 سال در زندان کینکستون می گفت حداقل 15 نفر ایرانی در ارتباط با مواد مخدر در زندان هستند . از انجا که پلیس قانونا نمی تواند ملیت افراد دستگیر شده را فا ش کند لذا امکان تحقیق مستند در این مورد ممکن نیست .



ُ

دوشنبه، شهریور ۲۶، ۱۳۸۶

بیادی: امام حسين(ع) به من تكليف كرد در انتخابات فدراسیون فوتبال شركت كنم!

بیادی: امام حسين(ع) به من تكليف كرد در انتخابات فدراسیون فوتبال شركت كنم!
بيادي گفت: اربابم امام حسين(ع) به من تكليف كرد در اين انتخابات شركت كنم. وقتي از هيات برگشتم انگار به من الهام شد براي كمك به فوتبال در انتخابات حضور پيدا كنم.

&&&&
تا بحا ل نمی دانستیم که امام حسین هم به فوتبال علاقه مند بوده است . فکر می کردیم فوتبال توسط انگلیس در حدود 100 سالی است کهدرست شده است

اقای بیادی خجالت هم چیز خوبی است . چر ا از امام حسین مایه می گذاری تمام کارت فول است

ا ز تهران تا تورنتو ؛ تریاک همچنان قربانی می گیرد

ا ز تهران تا تورنتو ؛ تریاک همچنان قربانی می گیرد


سعید سلطانپور
ُssultanpour@yahoo.com
با دستگیری ( عادل _ الف) 48 ساله ساکن تورنتو در فرودگاه پیرسون (1) به اتهام همراه داشتن و وارد کردن 8/3 کیلو گرم تریاک به کانادا یک پرونده دیگر به لیست قاچاقچیان تریا ک اضافه شد و بار دیگر وسوسه پولدار شدن سریع یک نفر را به زندان انداخت . د رهر حال از انجا که این دستگیری اولین مورد نبوده و آخرین ان هم نخواهد بود بهتر است که کمی به این پدیده خانمانسوز که راه خود را از شرق به غرب همراه عده کمی از مهاجرین ناخلف باز کرده است بپردازیم .


بمرور زمان با گسترش مسافرت هاُ ، افزایش مهاجرت ها و نیاز انان که این بیماری را همراه خود به مهاجرت می اورندیک باز ار مصرفی در تورنتو و وکانادا ایجاد کرده است. با توجه به شنیده ها ی مسافران و مطالعه خبر ها در مطبوعات داخل کشور متوجه می شویم که زشتی اعیتاد به تریاک بدلیل اینکه در مهمانی های داخل کشور مثل نقل و نبات مصرف می شود کاهش یافته است و بساط منقل علیرغم مجازات های قضائی و مالی یک امر عادی پذیرائی درامده است . اینکه انگشت اتهام را به روی چه کسی و چه نهادی نشان رویم نیاز به بحث این مقاله نیست . ولی در بازار باید دوطرف خریدار و فروشنده وجودداشته باشد که عرضه و تقاضا را معین کند .
بنابر این جامعه ایرانی ُ در مهاجرت وظیفه دارد که برخورد فعالانه تر و آموزشی تر با مواد مخد ر وتریاک برای سلامتی جامعه داشته باشد .

از سوی دیگر درامد اسان قا چاق تریاک و مواد مخدر ومجازات ان در کانادا کسانی را وسوسه می کند تا به این کار دست بزنند پولهای راحت تری بدست بیاورند. شکی نیست که نحوه دستگیری و میزان مجازات د رکانادا قابل مقایسه با ایران نیست بر عکس شکنجه و یا ضرب و شتم د راداره مواد مخد ر و آگاهی در ایران و عدم دسترسی به وکیل کار قاچاقی گری را کار بسیار دردسر سازی می سازد که گاها به قیمت جان افراد هم تمام می شود در حالی که در بازداشتگاه های پلیس د رکاناد از شکنجه فیزیکی خبری نیست و پلیس مجبور است که ما ه ها را روی موارد مشخص کار فیلم برداری و استراق سمع بگذراند و پس از دستگیری هم با پشنهاد دادن تخفیف محکو میت به دیگر متهمان پرونده ؛ از شهاد ت وی بر ای محکوم کردن دیگر متهمان در دادگاه استفاده کند. یک ایرانی که اخیر ا از زندان کینکستون بعد از 7 سال آزاد شده است می گفت وی برای فروش مواد مخد راز تلفن های عمومی استفاده می کرد ه است و بیشتر حرفها ی وی بزرگ نمائی بود ه ( خالی بندی ) و لی دادستان با استفاده از مکالمات ضبط شده سنگین ترین مجازات را در میان باند به وی داده بود .

Full text at
http://bayanupload.blogspot.com/

یکشنبه، شهریور ۲۵، ۱۳۸۶

raftar ali gone, ya ali az marg vahem nadasht va ya in olama khoda va marg ra bavar nadarand

مخالفت مهدوي کني با لاک و مهر رياست جمهوري؛

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز عنوان کرده که محافظان رئيس جمهور در ابتداي ديدار رئيس جمهور با جامعه روحانيت مبارز به دنبال «لاک و مهر» کامل امنيتي دانشگاه امام صادق(ع) بوده اند که با مخالفت آيت الله مهدوي کني اين اقدام منتفي شده است. وي همچنين بار ديگر دلايل عدم حضور هاشمي رفسنجاني را اين طور عنوان کرد؛ «زماني که آقاي هاشمي رفسنجاني تصميم به حضور در جلسات دارند تمام دفتر جامعه روحانيت مبارز «لاک و مهر» مي شود و چون اين موضوع مورد تمايل هاشمي رفسنجاني نيست ميزان حضور ايشان در جلسات جامعه روحانيت بسيار اندک است.» وي همچنين غيبت روحاني و ناطق نوري را هم طبيعي قلمداد و تاکيد کرده که در اين ديدار هيچ صحبتي در مورد اختلافات موجود در جبهه متحد اصولگرايي نشده است.

شنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۸۶

پنجشنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۸۶

اين دهان بستي دهاني باز شد تا خورنده لقمه هاي راز شد

اين دهان بستي دهاني باز شد تا خورنده لقمه هاي راز شد

لب فرو بند از طعام و از شراب سوي خوان آسماني کن شتاب

گر تو اين انبان ز نان خالي کني پر ز گوهرهاي اجلالي کني

طفل جان از شير شيطان باز کن بعد از آنش با ملک انباز کن

چند خوردي چرب و شيرين از طعام امتحان کن چند روزي در صيام

چند شبها خواب را گشتي اسير يک شبي بيدار شو دولت بگير

چهارشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۸۶

فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر همه مسلمین جهان مبارک باد

فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر همه مسلمین جهان مبارک باد

ماه رمضان نهمین ماه از تقویم اسلامی است . در این ماه به دلیل اینکه قران دراین ماه بر حضرت محمد ( س) نازل شده است به ماه مهمانی خدا معروف است.

کانون بیان امیدوار است که مسلمانان بخصوص ایرانیان در تورنتو و کانادا به مفهمو م روزه و فلسفه ان اشنا تر بشوند و در روز عید فطر رها شده از الودگی هاو شرکها شرکت کنند.

متاسفانه در کانادا بدلیل کار کردن و عدم امکان ماه رمضان چندان محسوس نیست.

. امسال بامید خدا قصد داریم کلاسهای اموزش قران و شبهای قدر را بر گزار کنیم و از تجربه دیگر دوستان اهل فکر بهره مند شویم . ما را دراین راه یاری کنید

کانون بیان

جنتی:اكثريت در اسلام هميشه با اهل باطل بود

جنتی:اكثريت در اسلام هميشه با اهل باطل بود
كارگزاران به نقل از احمد جنتي: دبير شوراي نگهبان نوشت: اگر امروز بنده و ديگر مسوولان از احمدي‌نژاد حمايت مي‌كنيم به دليل حمايت‌هاي رهبري است...
###
جنتی یادش رفته که جمهوری اسلامی که معتقد است اسلام ناب محمدی را نما یندگی می کند و از طرف اکثریت مردم ایران حمایت میشود برابر این استدلال هم ولایت فقیه و هم جمهوری اسلامی باطل است

دوشنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۸۶

زند ه یاد طا لقانی روحانی خدا و خلق



ایت الله طالقانی روحانی بزرگ ، مبارزی که نقش حیاتی در احیای اسلام علوی داشت و به روحانیت ابرو بخشید.. طالقانی همواره در کنار مردم بویژه دانش جویان و مبارزین جنگ مسلحانه چریکهاو مجاهدین ایستاد .
مر گ زود بهنگام وی بسیاری از اخوندها مانند رفسنجانی و بهشتی را خوشحال کرد که با وجود طالقانی امکان ترک تازی روحانیت به عنوان طبقه ممتاز نبود روحش شاد .

صحنه گردانان ائتلاف اصلاح طلبان فریبکارند

کروبی-2
صحنه گردانان ائتلاف اصلاح طلبان فریبکارند/ نیاز به بیرون از مرزها نداریم و در پی تقویت نظام هستیم/ نفی احزاب نقض قانون اساسی است دبیر کل حزب اعتماد ملی با انتقاد شدید از گروهی از اصلاح طلبان گفت: این عده دوباره می می خواهند کلاه جدید بر سرما بگذارند ، من هشدار می دهم که پشت پرده این ائتلاف همانها هستند و همانها مجدد صحنه گردان شده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه سخنان خود در مراسم اختتامیه نشست دبیران مناطق این حزب که در موسسه فرهنگی ایراندوخت برگزار شد گفت : به خدا اصلاح طلبان هیچ اختلافی با هم ندارند چون همه می دانیم اختلاف سر سفره ای است که گوشت و برنج و پلو باشد، سر سفره خالی کسی دعوا نمی کند.

وی درادامه سخنانش اضافه کرد : شما ببینید نهضت ملی چه زمانی شکست خورد وقتی که قدرت به دست آنها افتاد و اختلافاتشان شروع شد. در افغانستان هم به همین صورت، مجاهدین افغانی وقتی اختلاف پیدا کردند که بوی غنائم به آنها خورد و پیروزی را نزدیک دیدند، اختلافاتشان شروع شد و نتیجه این شد که طالبان بر سر کار آمد.

رئیس مجلس ششم سپس گفت: در اصلاحات کی اختلاف بوجود آمد، از وقتی که پیروز شدیم اما حالا اختلافی نیست و همه کنار هم هستیم چون چیزی نیست که روی آن اختلاف داشته باشیم.

شنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۸۶

مختصری در ارتباط با تحقیر ایرانیها و کارتن سوسک در اهایو

با سلام
ارش کمانگیر
بنظر می اید شما کمی زود قضاوت کرده اید .
اولا در کارتون های غرب ؛ خر و قورباغه بد نیستند .
خر که نماد رسمی حزب دموکرات آمریکا هست .
ولی در غرب سوسک که مواردزیاد ی سیاهان با ان تحقیر هم شده اند از انجا که جانوری است که در زندگی جمعی نقشی ندارد یک فحش است.
2. این منطق که کسی فحش داده بنابر این استفاده از ان برای دیگران مجاز است منطق درستی نیست.

3. جناح انحصار طلب تر جمهوری اسلامی ( شریعتمداری - مصباح ) به خود ایرانی های غیر خودی هم فحش می دهند وا زاول انقلاب این شیوه ناپسند علیه مخالفان و دگر اندیشان رواج داشته است .

تحت عنوان ازادی بیان نمی توان فرهنگ نفرت و کینه را ترویج کرد. خوشبختانه این موضوع در کانادا جرم تلقی می شود .
نباید داغ کرد و لی بی تفاوت هم نباید بود باید از راه های دموکراتیک مانند به انان اعتراض کرد .
کاری که به خوبی ظرفد اران اسرائیل در کانادا انجا م می دهند و با مشاهده هر گونه انتقادی از اسرائیل به ان مجله و رسانه اعتراض تلفنی و نوشتاری می کنند واز انجا که از نظر اقتصاد ی هم قوی هستند حرفشان پیش می رود .
حالا ما هم اعتراض غیر خشونت امیز بکنیم تا ببینیم جامعه ما کی از نظر اقتصادی حایگاه خود را د رکاناداو امریکا بدست می اور د و می تواند تاثیر گذار باشد

اخبار ایرانیان تورنتو تا سپتامبر 2

گزارش رویدادهای تورنتو در هفته Sep 2 ,07S


با سلامی مجدد

خلاصه اهم رویدادهای تورنتو
– تشکیل کلاسهای فارسی برای دانش اموزان – بزرگداشت روز پدر بزرگها در کانون ارشدان – رقص اسطوره ای از ُُ مشکین قلم ؛ نمایشگاه هنرمندان نقاش انتاریو – سخنرانی دکتر مسعود خاتمی و خبر ی از سازمان زنان ایرانی انتاریو


در آخرین روز تعطیلات مدارس در تورنتو البته د رعین حالیکه بیشتر والدین نفس راحتی می کشند که بچه هایشان به مدرسه می روند و کمتر کلمه " بورد شدن" حوصله ام سر رفت بچه ها را می شنوند ، کلاسهای زبان فارسی در ریچچموند هیل و تورن هیل و تورنتو با همت علاقه مندان به زبان فارسی مانند سالهای گذشته بر گزار میشود.
مدت زمان کلاسها دو ساعت و نیم تا 3 ساعت هست که هر چند کافی نیست و لی برای نسل نو جوا ن ما
د رمهاجرت بسیار ارزشمند هست.

گروههای مختلف ایرانی هم از بعد از این تعطیلات جان تازه ای بخود می گیرند و فعالیتهایشان را بیشتر می کنند.

از جمله کانون مهندس هست که با سخنرانی دکتر مسعود خاتمی تحت عنوان زندگی انسان ؛ " تولید مثل پیشرفته " و جلوگیری از بلاها در روز چهارشنبه 5 سپتامبر در محل هتل شرایتون ریچموندهیل گردهمهائی ماهانه خودش را اغاز می کند.

اعضا ی کانون گروه ارشدان ایرانی ریچموندهیل روز جمعه 7 سپتامبر د رمورد گرامیداشت روز پدر بزرگ صحبت خواهند کرد.


شاهرخ مشکین قلم روز شبنه اول سپتامبر نمایش رقص اسطور ها را در سالن تورنتو ارت سنتر به روی صحنه برد. مشکین قلم خسرو و شیرین، بهرام و دورستی، و سهراب و گرد آ. را به صورت رقص برای شناساندن به مخاطبان غربی تدوین و اجرا می کند.
و اما اخرین خبر


اتحادیه هنرمندان نقاش انتاریو به مناسبت عضویت 17 عضو جدید منجمله خانم شهلا اعتماد زاده ( جمال ) در روز 5 شنبه 6 سپتامبر در شماره 900 خیابان بی از ساعت 6تا 8 برنامه افتتاحیه ای خواهد داشت . در این برنامه مانلی جمال مراسم افتتاحیه مادر را با نوای گیتار خود همراهی خواهد کرد.


سازمان زنان ایرانی
در روز 5 شنبه 6 سپتامبر دیداری روی دریاچه و دیداری از کازینو راما خواهند داشت .
من نقش تخریبی مسائل قماربازی و قمارخانه را در انتاریو را دنبال می کنم . و امیدوارم که در مورد نقش خانمانسوز ان درجامعه ایرانی گزارش مستند تهیه کنم . به عنوان نمونه خانم الف سال گذشته درمدت 3 ماه مبلغ 110 هزار دلاری را که برای خرید خانه برایش از محل فروش خانه پدری در تهران فروخته بودند در قمارخانه باخت . وی د ر حال حاضر با ساعتی 8 دلار هفته ای 50 ساعت برای یک شرکت بازاریابی می کند تا بتواند از اعلام ورشکستگی خودداری کند . بنظر می اید که کلمه کازینو برای ما بار منفی قمار خانه را ندارد. و شاهد هستیم که این روزها دیدار از قمارخانه ها به عنوان یک تفریح سالم در بین خانواده ها جاباز کرده است .


.

ُ

پنجشنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۸۶

چهارشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۶

دشمنان آزادی و استقلال مردم ایران


دشمنان آزادی و استقلال مردم ایران

رفسنجانی -پراگماتیست و جنتی فاشیست

هر دو دارند برای حذف یکدیگر نقشه می کشند

2007 روز کارگر در تورنتو







بزرگداشت روز کارگردر تورنتو
ssultanpour@yahoo.comS
در حالی که جشن ها و راه پیمائی های روز کارگر د ر تورنتو و سراسر کانادا بر گزار می شود . امسال هم در روز دوشنبه سوم سپتامبر در یک روز افتابی و گرم در قلب مرکز تورنتو هزاران نفر ا ز کارگران و کارکنان دولتی و بخش خصوصی عضو اتخادیه به همراه خانواده ها ی خود برای یکسال دیگر روز کارگر را بر کزارکردند .( در سراسر دنیا بغیر از کانادا و امریکا در روز اول ماه جشن گرفته می شود ). مراسم امسال از ساعت 10 در تقاطع خیابان کوئین و یونیورسیتی با گروه موزیک اتش نشانی شروع شد و د رحوالی ساعت 2 بعداز ظهر در محل نمایشگاه دائمی در دافرین و لیک شور خاتمه یافت.
بعد ا زگذشت سالها علیرغم اینکه بنظر می اید بر گزاری روز کارگر نشان از موفقیت اتحادیه ها در تلاشهای خود برای احقاق حقوق خودشان هستند ولی نکته قابل توجه این است که بنابر امارهای منتشر شده درامد بخش قابل توجهی از کارگران در کانادا با حداقل دستمزد کار می کنند . تعداد زیادی از انان از مهاجرانی هستند که با خانواده های خود جمعیتی بالغ بر 1500000 نفر را تشکیل می دهند وبسیاری از فرزندان انان در مر ز خط فقر ( کانادا ) بسر می برند.ُ
نگاهی کوتاه به مبارزات ایرانیان در تشکیل اتحادیه در کانادا


عدم شرکت ایرانیانی که تمایلات کارگری دارند وبویژه فعا لان سیاسی در مراسم روز کارگر د ر روز سوم سپتامبر بنظرمن نشان جدی از عدم درک شرایط واقعی انان دارد .
شکی نیست که اتحادیه های کارگری در کانادا اتحادیه هائی هستند که تنها به منافع همان گروه می اندیشند و در چار چوب سیستم سرمایه داری عمل می کنند و لی نباید فراموش کرد که انان زمانی که مبارزات خود را شروع کرده اند در قرن 19 هنوز ایران در دوران فئودالی بسر می برده است. از سوی دیگر ایرانیان مخصوصا نسل اول مهاجرت چندین تلاش شکست خورده برای تشکیل اتحادیه داشتند منجمله اعتصاب یک ماهه رانند گان تاکسی در تورنتو در 1993 که اکثریت فعالان ان ایرانی بودند . همچنین صاحبان پیتزا فروشی های پیتزا پتیزا د رتورنتو درهمان سالها بدلیل عدم شناخت سیتیم بدلیل اینکه نتوانستند با مردم و سیاست در کانادا اطلاع رسانی کنند بعد از یک مبارزه طولانی حقوقی که به قیمت از دست دادن دهها مغازه هایشان انجامید . کمپانی پیتزا پیتزا اکثر مغازه های انان را قانونا متصرف شد و انان را از مغازه های خودشان اخراج کرد.
چند سال بعد برخی از صاحبان مغازه های پیتزا فروشی زنجیره ای "تو فور وان" که در دورا بحران اقتصادی وارد تجارت در انتاریو شد سعی کردند اتحادیه ای برا ی خودشان درست کنند که بسرانجامی نرسید. مغازه های "تو فور وان" بعد از چندی بطور کلی علیرغم اینکه به یک کمپانی امریکائی فروخته شد اکثرا انان بسته شدند.
در سالهای 2000 به بعد بسیاری از رانندگان توزیع در رستوران زنجیره ای " سویس چالت " که ایرانی بودند اقدام به تشکیل یک اتحادیه برای افزایش حقوق خود کردند که نتوانستند ادامه بدهند و کمپانی بسیاری از انان را اخراج کرد.
بسیاری از مهاجران منجمله ایرانی ها که علاقه ای به کارگری در کار خانجات ندارندوو ترجیح می دهند که کار نقدی انجام بدهند شرایط کاری خوبی ندارند مانند ساعات کار طولانی بدون بیمه و تعطیلی و از کار افتادگی و بازنشستگی و حداقل حقوق و بدون تضمین شغلی . مشاغلی مانند ساندویچ فروشی ها و تاکسی و کارهای ساختمانی و کافی شاپ ها . نامه رسانی .

برای متن کامل گزارش
http://bayanupload.blogspot.com/

http://www.salamtoronto.ca/

دوشنبه، شهریور ۱۲، ۱۳۸۶

یک همشهری دیگر در لیست افتخارات

عادل آ 48 ساله ساکن تورنتو روز 5 شنبه 30 اوت 07 در فرودگاه پیرسون تورنتو با مقدار 3 کیلو و 800 گرم تریاک برای مصرف هموطنان دور از وطن که برای آزادی وطن سخت در تلاش هستند
دستگیر شد.

این دستگیری که اولین ان نبود و اخرین هم نخواهد بود باز هم کامیونتیی ما را بر ای مبازره با این ماده تخدیر کننده بیدا ر نخواهد کرد
اصل مطلب به انگلیسی
Police seize 3.8 kilos of opium at Pearson
TheStar.com - News - Police seize 3.8 kilos of opium at Pearson

Man, 48, charged with trafficking

September 02, 2007
Rachel De Lazzer
Staff Reporter
A Toronto man has been charged in connection with importing a large amount of opium.
The man was arrested on Thursday by the Toronto Airport Drug Enforcement Unit working in concert with Canada Border Services Agency after a seizure of 3.8 kilograms of opium at the Pearson International Airport.

The Toronto Airport Drug Enforcement Unit is comprised of law enforcement personnel from the RCMP, Peel Regional Police, Canada Border Services Agency, OPP and Toronto Police Service.

RCMP Corp. Michele Paradise said police used a special investigational technique that enabled them to locate and arrest the man, but she wouldn’t specify what the technique was.

Adel Asharikamrani, 48, is charged with importation and possession for the purpose of trafficking. He will appear in a Brampton court for a bail hearing.