Translate

پنجشنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۸۶

مثلث ایران - افغانستان - کانادا

مثلث ایران - افغانستان - کاناداوزیر دفاع اولین تلفات سیاسی کابینه هارپر به خاطر شکنجه زندانیان در افغانستان

پیتر مک کی جوان، نماینده نوا اسکوشیا،14 آگوست 2007 در یک حرکت کاملا سیاسی از پست وزارت امور خارجه که در آن کم تجربه بود به پست وزارت دفاع که در آن کاملا بی تجربه بود منتقل شد. وی جانشین"گوردن اوکانر"(9) ـ ژنرال بازنشسته محافظه کار که در بازنشستگی لابی شرکتهائی نظیر بی. ا. ای انگلیسی را داشت که سومین مقاطعه کار نظامی دنیاست ـ شد. اوکانر در مدت وزارتش رقمی برابر با 17 میلیارد دلار تجهیزات برای ارتش کانادا سفارش داد.

اوکانر زیر فشار افکار عمومی کانادا به دلیل افشای خبر شکنجه زندانیان افغان بعد از این که ارتش کانادا آنها رادستگیر کرده و به دولت افغانستان تحویل داده بود ـ و او از این امر باخبر بود ـ و هم چنین عدم موفقیت در جلب حمایت افکار عمومی از حضور نظامی کانادا در افغانستان که نارضایتی نخست وزیر دولت اقلیت را به دنبال داشت از سمت وزارت دفاع برکنار شد. (10) هر چند موضوع زندانیان افغان و شکنجه آنان در هفته گذشته دوباره به مطبوعات کشیده شد و هارپر روز دوشنبه اعلام کرد که ما تعداد زندانیان افغان و جزئیات عملیات خود را پاسخ نمی دهیم. (11)
بقیه را در شهروند بخوانید

۲ نظر:

ناشناس گفت...

چه طوری مزدور خامنه ای؟

احمد

Kanoun-ebayan گفت...

احمد عزیز

با سلام
مزدوری هر نوعش بد است ولی مزدوری خامنه ای بهتر از مزدوری برای صدام حسین و سازمان امنیت اسرائیل و سیا و پنتاگون هست ؟
سلامم مرا به اربابت که شرمنده پیش خلق و مجاهدین خلق و نه وابستگانی مانند تو هست بگو از وطن فروشی دست برداردو به خامنه ای بیش از این خدمت نکند