Translate

پنجشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۸۷

انتخابات زود هنگام در شهر" وان"فرصتی سیاسی برای جامعه ایرانی

روز 24 ژوئن انجمن شهر ، شهر وان در غرب ریچموند هیل رای به تحقیق در مورد هزینه کردن زیاد تر از حد مجاز توسط لیندا جکسون در انتخابات شهرداری وان جنجال سیاسی را با اوچ خود رسانید . جکسون بر اساس حکم دادگاه برای حسابرسی هزینه انتخاباتی اش مشخص شد که وی 10 % بیشتر از مبلغ 120،419 دلار (1) هزینه کرده است و از قوانین انتخابات شهرداری ها تخلف کرده است . قاضی دادگا ه در نیو مارکت این حکم را بر اساس شکایت دو تن از ساکنان شهر وان صادر کرده بود. البته رقم تخلفات بیشتر از این حد هست ولی هنوز تایید نشده است مثلا یک اگهی تبلیعاتی به مبلغ 3،808 دلار و مبلغ 14 هزار دلار در آمد از محل جمع آوری کمک مالی گزارش نشده بود ه است .

چه نباید کرد؟
لیندا جکسون اعلام کرده است که حاضر نیست از سمت خود استعفا بده
در حالیکه حمایت انجمن شهر را ندارد . شهر به دو جناح تقسیم شده است .
اگر وی در دادگاه متهم شناخته شده از شهرداری برکنار خواهد شد . انتخابات جدید باید برگزار شود . دی بایس خود را کاندید این پست می داند. از سوی دیگر ماریو راکو تنها نماینده ایتالیائی تبار لیبرالی که در تورن هیل به رقیب محافظه کار خود باخت و همسرش عضو انجمن شهر " وان " هست در مصاحبه ای با روزنامه لیبرال یورک از نامزدی خود برای شهرداری وان سخن گفته است .
علت باخت راکو عدم حمایت سوزان کدیس نماینده مجلس اتاوا از تورن هیل که زمانی رقیب راکو در نامزدی حزب در این منطقه بوده است می باشد .
در هر صورت لیندا جکسون اگر هم از این فساد مالی و قانون شکنی تبرئه شود اعتبار سیاسی برای ادامه شهرداری نخواهد داشت .
جامعه ایرانی در " وان " قدرتمند نیست برای تثبیت سیاسی و اقتصادی در انتاریو و کانادا حضور کاندیدا ی ایرانی تبار خوش نام و حمایت جامعه ایرانی با درخواستهای مشروع و عملی مانند برسمیت شناخته شدن جشنهای باستانی ایرانیان مانند نوروز و چهارشنبه سوری – مشارکت ایرانیان در سیستم شهری – استخدام حداقل یک ایرانی تبار واجد شرایط در شهرداری و برسمیت شناخته شدن وحق رای داشتن یک ایرانی تبار در یک کمیته شهری برای مشاوره در اداره شهر از حداق خواسته ها ست که می توان به آن دست یافت . حضور نماینده ایرانی تبار که شانس زیادی هم برای برنده شدن نخواهدنداشت به اعتبار سیاسی جامعه ایرانی خواهد افزود . نام ایران وایرانی به در تک تک خانه های شهر "وان " خواهدر فت و هیچ نماینده ای نمی تواند نقش وسهم ایرانیها را ندیده بگیرد . حضور قدرتمند سیاسی در عرصه های قانونی مقدمه حضور قدرتمند اقتصادی برای جامعه ایرانی هست که سهم زیادی تا کنون در این تقسیم بندی ها نداشته است .
حضور فعال در انتخابات به شناختن سیستم سیاسی کاناد اکمک خواهد کرد و همچنین راه فرصت طلب ها را که به یک ناچیزی قانع هستند را خواهد بست .
راه رابرای نسل جوان خود آماده کنیم . نسلی که در کانادا خواهد ماند .
در سیاست فرصت ها همیشه برای مبارزات قانونی اسان بدست نمی آید . این فرصت ها را ازدست ندهیم .

متن کامل

هیچ نظری موجود نیست: