Translate

شنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۸۸

یادداشت کوتاهی بر نوشته ای از سایت تورجان

تورجان در مقاله ای با عنوان اولین پرزیدنت مطالبی تاریخی نوشته است که چند خطی را یاددداشت نوشته ام
نخستین پرزیدنت
با سلام

1- تشکر از شیخ علی تهرانی که در ان زمان معتمد اقای خمینی بودند و به دستور وی در مورد تابعیت جلال الدین فارسی در ثبت اسناد خراسان - مشهد جستجو کردند و بر خلاف نظر حزب جمهوری اسلامی با اعلام تولد افغان بودن فارسی ، وی با توجه به قانون اساسی از انتخابات کنا رگذاشته شد.

2- دکتر حبیبی در دقایق 90 بدستور رهبران حزب اقایان رفسنجانی و بهشتی وارد بازی شد. وی شکست سختی خورد و لی بعد ا پاداش خود را گرفت واز نهضت ازادی بیرون امد و همواره معاونت ریاست جمهوری را و پست ها ی کلیدی را بدون اینکه حتی یک کلمه از کسی انتقادکند و یا از چیزی انتقاد کند ، سالها به عنوان مجسمه خدمت کرد.

3- رقیب اصلی بنی صدر ، رجوی بود که برای جلوگیری از افزایش تشنجات و با درنظر گرفتن اینکه اقای خمینی در سال 58 در بین هزاران جوان هوادار مجاهدین ( نه هوادارن رجوی ) نفوذ داشت .
اگر رجوی حذف سیاسی نشده بود بدون در نظر گرفتن وضع فعلی وی که عامل اگاهانه استبداد و استعمار جهانی هست ایران مسیر دیگری داشت.
اولا بدلیل برنامه 12 ماده ا ی که یکی از بندهای ان دموکراسی برای ایران خود مختاری برای کردستا ن بود حمایت احزاب سیاسی و بسیاری از مردم کرد را که نزدیک به 4 میلیون رای داشتند را داشت . هر چند به بنی صدر می باخت.

زیرا مدنی در هر حال تیمسار زمان شاه بودو د ر بین نسل جوان انقلابی هیچ نفوذی نداشت .

4- این حذف ها از سال 58 ادامه داشت. اگر اقای خمینی رجوی را حذف نمی کرد شکی نبود که الان سید احمد هم زنده بود- نوادگان وی احترام بیشتری داشتند و مغضوب نبودند.

فرزند اقای بهشتی در زندان نبود و اقای رفسنجانی از نظر سیاسی وضعیت متزلزلی نداشت. و فرزندانش هم در خظر دستگیری نبودند.
تا یادم نرفته بگویم که متاسفانه اقایان بهشتی و رفسنجانی از پایه گذاران حذف رقبای سیاسی بودند و متاسفانه این حرکت که خودشان شروع کردند دامنشان را گرفته است
تفاوت الان با ان دوران د راین هست که ما معتقدیم بایستی با ابراز شجاعانه اشتباهات تاریخی ان دوران ، از تکرار ان و هدر شدن نیروهای جوان و فرار استعدادهای جوان که این روزها موجهای پناهندگان را در کانادا می بینیم خاتمه یاید البته اگر کسی دلش بحال مردم ایران ایران و اسلام واقعا بسوزد.
یعنی به عبارتی هم این اقایان وضعیت بهتری داشتند رجوی عامل بیگانه نشده بود
بنی صدر به این مملکت خدمت می کرد. نوادگان اقای خمینی احترام بیشتری داشتند فقط بایستی فرهنگ حذف را خذف می کردیم

اینجوری کشور اباد تر و قدرتمند تر و دولتمردان با عزت تر ی داشتیم که در دنیا مانند اوایل انقلاب مورداحترام جهانی قرار داشتند . مردم هم برای مسافرت به غرب می امدند نه برا ی اقامت.

5- در مصاحبه ای که با اقای بنی صدر داشتم وی گفت آقای خمینی از وی خواسته بود که به ایران برود ولی وی قبول نکرده بود. کفته بود ما می رویم تا بمانیم و شما می مانید تا بروید . البته د رکتاب نامه ها ی ایشان موجو د است

شاد باشید
سلطانپور
روزنامه نگار کانادا

هیچ نظری موجود نیست: