Translate

پنجشنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۸۹

گفت و گوی سعید سلطانپور با جاستین تردو نماینده لیبرال مجلس و فرزند " پیر تردو " نخست وزیر فقید کانادا



جاستبن تردو- سعید سلطانپور


اجازه بدهید مستقیم سوالات را مطرح کنم .
به عنوان فرزند یک پدر ؛بزرگ ، نخست وزیر موفق و تاثیرگذار ، توقعات مردم از شما بالا ست ؟ این انتظارچه تاثیری بر عملکرد شما دارد ؟

جاستین ترودو :
بله مردم از ما توقعاتی دارند .برخی من را بدلیل پدرم دوست دارند و برخی هم من را بدلیل پدرم دوست ندارند . یکی از اهداف من این است که تلاش کنم مردم مرا به خاطر خودم ارزیابی کنند. من از خودم انتظارات زیادی دارم و نگرانی زیادی هم در مورد آینده ندارم.


پدرم به ما ( فرزندانش ) اصول کانادائی بودن را یاد داده است . با گذشت

30 سال بعد از اینکه پدرم ، نخست وزیر ی را ترک کرده است ، هر سیاستمدار کانادائی نگران گذشته نیست بلکه نگران آینده کانادا هست . کانادائی که ارزشها و اصولش را پدرم به ارث گذاشته است . این اساس زندگی سیاسی من هست .


سعید سلطانپور:
تعدا د زیادی به عنوان مهاجر به کانادا می آیند برخی با چند صد هزار دلا ر مهاجرت کانادا را کسب می کنند. در این میان بسیار کسانی که در نقض حقوق شهروندان ایرانی ، نقش مستقیم داشته اند ، حضور دارند.
بر اساس گزارشاتی سه تن از فرزندان مصطفی محمد نجار ( وزیر کشور احمدی نژآد ) از فرماندها ن سپاه ، د رونکور کانادا هستند.
چگونه می توان از مهاجرت کسانی که حقوق بشر را نقض می کنند به کانادا جلوگیری کرد. شما چه کمکی می توانید بکنید ؟


جاستین ترودو :
این نشان می دهدکه هارپر بایستی سپاه پاسداران رابه لیست تروریستی اضافه می کرد. حزب لیبرال معتقد هست که مانند اوباما باید در مورد سپاه عمل کرد و نباید مورد قبول باشند.
متن کامل مصاحبه با جاستین ترودو

هیچ نظری موجود نیست: