Translate

یکشنبه، اسفند ۲۲، ۱۳۸۹

وجود بيش از 10 هزار امامزاده در سطح كشور-

وجود بيش از 10 هزار امامزاده در سطح كشور
معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه از وجود 10 هزار و 615 امامزاده و 35 پيامبر الهي در سطح كشور خبر داد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد غلامي امروز در نشست خبري با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در كشور مجموعاً 60 هزار مسجد داريم و با وجود اين تعداد مسجد، جاي هزاران مسجد در كشور خالي است. 
 
وي ادامه داد: 222 هزار و 62 روستا با جمعيت زير 20 خانوار وجود دارند كه فاقد مسجد هستند همچنين 20 هزار روستا با 20 تا 50 خانوار، فاقد مسجد هستند و يك هزار و 180 آبادي كه بين 100 تا 200 خانوار در آن ساكن هستند نيز فاقد مسجد هستند. 
 
معاون بقاع و اماكن مقدسه سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه هم‌‌اكنون 666 آبادي با 400 خانوار به بالا نيز فاقد مسجد ‌هستند، خاطر‌نشان كرد: در مجموع 33 هزار و 719 آبادي در سطح كشور فاقد مسجد هستند و سازمان اوقاف در اين امر، عمليات آمايش مساجد را شروع كرده است. 
 
* هر 1000 نفر يك مسجد 
 
وي افزود: به اين صورت كه برخي از مساجد در شهرها با فاصله حدود 20 متر از يكديگر ساخته شده‌اند و در عين حال بسياري از روستاها فاقد مسجد هستند لذا آمايش مساجد به ازاي هر 8 هزار نفر و يا 200 خانوار يك مسجد در كشور آغاز شده و فاصله‌اي كه بين مساجد در نظر گرفته شده يك هزار متر است كه البته فضاي اصلي، مكمل و پيراموني نيز براي تمام مساجد تعريف شده است. 
 
 * چشم هم چشمی در روستاها بود ه است و یا ترفندی خیر خواهانه برای کسانی که می خواستند به زیارت امامان بروند و لی امکانات نداشتند . ( سالهای بسیار قدیم را می گویم ) .
شاید گفته شده این هم بستگان ان امام است ، روستاییان و کم درامدها همانجا از نظر روحی ، تقویت شوند .

هیچ نظری موجود نیست: