Translate

پنجشنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۹۰

نگاهی به حق امنه و زن بودن


حرفهایتان در تئوری انسانی زیبا و خوب هست ولی
1- در عمل در کشوری مانند ایران که جامعه بشدت سیاست زده هست چه حاکمیت آن نفرت و خشونت تولید می کند و یا مانند عمده اپوزیسیون که خود قربانی خشونت هستند ولی در نفرت سازی با حاکمیت در رقابت هستند ؛ عفو و گذشت چندان جایی ندارد ،. جامعه سیاست زده ، نه سیاسی اگاه ، جامعه بر مبنای پایه های انسانی و نگاه انسان دوستانه نیست .

2- خواست آمنه چیز عجیبی نیست . ایران هم المان نیست .
هر چند المانیها هنوز تقاص اردوگا ه های ادم سوزی هیتلر را با پرداخت میلیاردها دلار هر ساله به یهودیان پرداخت می کنند و نفرت بتنها غیر قانونی شده است و لی به در زیر لایه ها مخفی شده است .

3- امنه را باید از چشم امنه ای دید که دیگر چشم ندارد.
این حر کت چشم دراوردن غیر انسانی است ولی در جامعه خشونتی مانند ایران ، که صد ها نفر برای سنگسار و اعدام در خیابانها ، جمع می شوند یک سرگرمی محسوب می شود .
4- برای یک زن که دیده شدن توسط دیگران ، تحسین شدن ( نوع مثبت ان و نه نوع بچه محل ها ی سرکوچه ها ی ایران ، ) زیبایی ، حس قوی و برتری دارد ، ندیده شدن ، زیبایی صورت را از دست دادن و حس ترحم دیگران را بر انگیحتن ، زجر بزرگی می تواند باشد .
شاید برای کسی که رنگ و دنیا را ندیده باشد ، کو ر بودن رویا باشد و لی برای کسی که دیده است ، کور شدن ، یک مجازات سخت است که امنه کاری نکرده بود که مستحق چنین مجازاتی باشد .

5- زندگی با همسر حق هر انسانی است ، ضایع شدن این حق برای زنانی که زییابی ظاهری خود را از دست می دهند ، د ر همه جوامع از کاناداگرفته تا المان ، و در جوامعی بسته تر مانند ایران ، بشدت نقض می شود و امکان عملی ان بسیار پایین می اید .
6 -این حق امنه است که تصمیم بگیرد ولی شکی نیست که گذشت وی درس بسیار بزرگتری برای همه خواهد داشت ولی نباید فراموش کرد که
عفو کردن و نهادینه کردن ان نیاز به کار مستمر فرهنگی دولت مردم دارد .
روزنامه نگار - کانادا
مجری برنامه تلویزیونی " راه حل "

هیچ نظری موجود نیست: