Translate

شنبه، تیر ۰۴، ۱۳۹۰

اولین فستيوال غذاهاي ايراني در تورنتو


ولین فستيوال غذاهاي ايراني در تورنتو
 
June 23/2011  

سرویس گزارش

اولین فستیوال غذاهای ایرانی درتورنتو با توجه به مشکلات فراوان، با موفقیت و با حضور بیش از 3000 شرکت کننده برگزار شد

فستیوال غذاها و مزه های ایرانی در میدان مل لستمن نورت یورک با موفقیت برگزار شد، اگر چه جا داشت بیش از اینها حمایت شود.

سعید سلطانپور از مسئولان بنیاد فرهنگی فروردین که از سازمان دهندگان این فستیوال بود گفت بیش از 3000 نفر در روز شنبه، 18 جون در ساعات مختلف روز در این فستیوال حضور پیدا کردند.
به گفته وی، محدودیتهای وضع شده از سوی شهرداری و همچنین ممنوع بودن ورود اتومبیلهای غرفه های غذا بعد از 12 ظهر از عوامل کند کننده این فستیوال بودند.

سلطان پور به سلام تورنتو گفت: از آنجا که این اولین سال برگزاری این فستیوال بود و حمایت چندانی از بیزینسها نداشتیم، ما نتوانستیم مجموعه گسترده تری از غذاهای ایرانی را به مردم و به خصوص غیر ایرانی ها عرضه کنیم، ولی برای سال اول فستیوال موفقیت آمیز بود.
اما از مشکلات که بگذریم، فستیوال غذاها و مزه های ایرانی توانست با ارائه رقص، موزیک و غذا و فرهنگ ایرانی به هدف خود برسد.

تم فستیوال امسال قدردانی از نوجوانان بود.
درهمین رابطه، از تعدادی از نوجوانان کامیونیتی ایرانی-کانادایی به خاطر دست آوردهایشان تقدیر شد. بعضی از جوانانی که مورد تقدیر قرار گرفتند عبارتند از: سپهر عبادی (قهرمان المپیاد فیزیک کانادا)، کوروش آهنی (قهرمان شنا)، گلی خلیلی (مدالیست رشته کاراته)، سعید باغبانی (قهرمان کاراته)، و سامان محمودزاده (قهرمان بدمینتون).

در طول فستیوال، موسیقی های ایرانی و هندی نواخته میشد که در اجرای آن هنرمندانی همچون شهاب، میلاد، دی جی بلیس و گروه رقص آیار همکاری کردند.

همانطور که سعید سلطانپور می گوید، قطعاً این فستیوال در سالهای آینده بزرگتر و قویتر برگزار خواهد شد.

۱ نظر:

nilofar janati گفت...

خوشحال میشم به وب لاگ من هم سر بزنید
hiyr یعنی : هر ایرانی یک رسانه
در صورت تمایل به تبادل لینک خبرم کنید