Translate

یکشنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۹۱

همبستگی با معدنچیان قتل عام شده در افریقای جنوبی درتورنتو



روز شنبه ساعت 2 بعدازظهر گروهی از فعالان کار در تورنتوی کانادا در حمایت از معدنچیان اعتصابی آفریقای جنوبی که توسط پلیس کشته شدند ، تجمع اعتراضی داشتند . 
تعداد 30 نفر از معدنچیان اعتصابی در 15 آگوست 2012  با گلوله های پلیس به خاک و خون غلطیدند . این فاجعه زمانی رخ داده که حالکه هزاران معدنچی اعتصابی  که با قمه ونیز ه های چوبی در دست داشتند با پلیس درگیرشدند.
هر چند زوما ریئس جمهور آفریقای جنوبی و رهبر حزب " ای ان . سی " به دیدار مجروحان حادثه رفت ولی دولت وی خیلی کند به این فاجعه که یکی از  خونین ترین و سیاه ترین روزها در تاریخ معاصراین کشور است ، عمل کرد که انتقادات بسیاری را بر انگیخته است .
مالک معدن روز بعد از کشتار اعلام کرد یا معدنچیان اعتصابی به سر کار بر می گردنند ویا اخراج می شوند.
بعد ا زیر فشار های داخلی و بین المللی این موضوع بازگشت سرکار را به یک هفته تمدید کرد.
این تجمع در برابر کنسولگری افریقای جنوبی در شماره 110 خیابان شپرد شرقی برگزارشد .
چندین گروه منجمله چند تشکل ایرانی در این مراسم شرکت داشتند.
سید رایان رئیس کنگره کار کانادا و جان کلارک مسول گروه مبارزه با فقر در انتاریو و فرید پرتوی از کمیته همبستگی در این مراسم شرکت داشتند .



 جان کلارک - سعید سلطانپور
 اون لیج یا کارت مراسم تقدیر از جارلز روچ

 رضا رئیس دانا - یکی از فعالین کارگری ایرانی - خلف -
 جان کلارک و جمیشد باقرزاده
ائتلاف حمایت از کارگران در ایران
 سید رایان - رئیس کنگره کارکانادا


عکسها ی مراسم تورنتو: سعید سلطانپور








ت
در حاشیه : 

یکی از جریانات سیاسی  کمونیست مانند گذشته  با یک بنرقرمز بزرگ امد ه بودند  که رویش عکس لیدر مرحومشان بود و شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی به فارسی - اینکه در یک تظاهرات برای حمایت از معدنچیان آفریقا که دیگرانی ازفعالین کارگری کانادا  حضور داشند و  یا در یک پلاکارد دست نویس همبستگی خود را اعلام کرده بودند . این شیوه ها از عدم بلوغ سیاسی در یک کشور دمکرات خبر می دهد . 
2- یکی از مشکلات فرهنگی سیاسی که در کشورهای سیاه پوست افریقا مانند افریقای جنوبی دیده می شود تظاهر کنندگان با نیزه و یا قمه با  ا عتراضات خود را بیان  می کنند.   در همین راستا اعتصاب معدنچیان بر اثر اختلاف بین دو اتحادیه رقیب معدنچیان باعث کشته شدن 10 معدنچی شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: