Translate

پنجشنبه، تیر ۲۶، ۱۳۹۳

قول گفت و شنید وزیر مهاجرت کانادا در مورد قانون جدید شهروندی



 قول گفت و شنید وزیر مهاجرت کانادا در مورد قانون جدید شهروندی
این مقاله در این هفته ایران استار 5 شنبه چاپ شده است 
ما به این نتیجه رسیده بودیم که بجای تظاهرات و یا جلسات سیاسی بدون حضور قانونگذاران ، دوباره به سرنوشت منتظران شهروندی دچار خواهیم شد ، بایستی جامعه ایرانی مستقیم با قانونگذاران گفتگو کنند. انها پیشنهاد مصاحبه مطبوعاتی دادند من پیشنهاد کردم بجای مصاحبه مطبوعاتی با خود جامعه ایرانی که بنظر می اید در مورد قانون سوال و نظر دارند گفت و شنبد نمی کنید . روز 31 جولای 2014 سا لن هم در تاتر ریچموند هیل رزرو شد . 3 تا از نمایندگان مجلس جو دانیل نماینده دان ولی ایست - منگاکیس تماینده ریچموند هیل و ومعاون وزیر و یک نماینده دیگر قرار بود در این جلسه شرکت کنند . در زمان چاپ مطلب در ایران استار، از دفتر وزیر که تازه از سفر هند برگشته بود ، کفتند که خود کریس الکساندر مایل است شخصا با توجه به اینکه مطلع ترین فرد است ، برای گفت و شنید با ایرانی ها در جلسه باشد که بسیار مثبت تلقی می شود
اقای پارسا خواست که اطلاعیه جلسه 5 شنبه 31 جولای موقتا تا زمان دقیق وزیر در جلسه گفت و شنید مشخص شود. مایل هستیم برای روشن شدن نتیجه گیری های سیاسی ، این روند مذاکرات از طرف اقای پارسا بیش از 3 هفته است که ادامه دارد و قبل از تجمع اعتراضی برخی از ایرانیان در مل لست من بود ه است .

ما یک بار دیگر نشان دادیم که برای ما حل مشکلات جامعه ایرانی مهمتر از سیاسی کردن و یا بهره برداری حزبی از مشکلات بوجود امده که جامعه ما در ان نقشی نداشته است ، شیوه درست چگونه است .
سعید سلطانپور

مدتی است که بحث پیرامون قانون c-24 (  قانون جدید شهروندی ) در مجامع مختلف درگرفته است. قانونی که توسط وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا بصورت لایحه در ماه فوریه به مجلس ارائه و پس از تصویب سریع توسط اکثریت در 20 ماه جون با امضای فرماندار کل بصورت قانون درآمد.

اعتراضات در صحن مجلس توسط احزاب مخالف ان دی پی و لیبرال در هنگام طرح لایجه قانون جدید شهروندی صورت گرفت و لی هیچکاه از مجلس به سطح هواداران و لایه های پایین تر احزاب نرسید .   مقالاتی در نقد و اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای شهروندانی که دارای دو تابعیت می باشند٬ در رسانه های اصلی انگلیسی منتشر شد.  متاسفانه رسانه های اقلیت یا به این مسله نپرداختند و یا دیر به آن پرداختند. البته انتظار میرفت شهروندانی که کشور مبداشان داشتن دو تابعیت را می پذیرد (مانند ایران) حساسیت بیشتری در این مورد نشان دهند.

 انجمن‌ها و سازمانهای مختلفی به برخی از مفاد این قانون اعتراض کردند و آن را ناقض حقوق بشر و مخالف قانون اساسی کانادا دانستند. طومارهای مختلفی به منظور جمع‌آوری امضا در جهت اعتراض به این قانون در سطح وب ایجاد شد، تجمع‌های اعتراضی متفاوتی برگزار شد، نامه‌ای توسط جمعی از اساتید دانشگاه‌ها نیز به نخست وزیر ارسال گشت.

طبق این قانون، شهروندی افراد راحت‌تر از قبل میتواند لغو گردد و حق دفاع فرد از خودش در این رابطه مانند گذشته نخواهد بود. همچنین طبق این قانون فرد شهروند متعهد میشود که همیشه در کانادا زندگی کند.
البته این قانون شامل موارد متعددی میشود که نه تنها به حقوق شهروندی افراد لطمه نمیزند بلکه به رشد  امنیت اجتماعی و بالابردن ارزش شهروندی کانادا نیز کمک میکنند و از برخی سوء استفاده‌ها از مزایای شهروند کانادایی بودن جلوگیری میکند.
بطور مثال مهاجرانی که فقط درصدد دریافت پاسپورت کانادایی هستند٬ با محدودیت هایی مواجه خواهند شد.
یا کسانی که  تنها بدلیل استفاده از سیستم بهداشت و درمان رایگان در کانادا و استفاده از حقوق اجتماعی آن مایل به شهروند شدن در کانادا بودند٬ با محدودیتهایی روبرو خواهند شد.
  از سوی دیگر بدلیل عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق، این قانون، نگرانی‌هایی در ذهن افراد مهاجر  ایجاد کرده است و لازم است که مسئولین مربوطه در جهت روشنگری اقدماتی انجام دهند.
این هفته  یکشنبه 20 جولای نشستی با حضور فعالین و وکلای کانادایی در محل نورث یورک سنتر برگزار خواهد شد که به بررسی این قانون و موارد اتهامی نقض حقوق شهروندی کانادا میپردازد. این جلسه از ساعت 3 تا  6 بعدازظهر خواهد بود .
طبق نامه ای که از طرف انجمن خبرنگاران و نویسندگان قومی امریکای شمالی ( کانادا ) به وزیر مهاجرت و نمایندگان دولت در مجلس  کانادا نوشته ایم به آنها پیشنهاد داده ایم که جلسات عمومی برای کامیونیتی های مختلف  برگزار کنیم تا نمایندگان به سوالات مستقیم پاسخ دهند .

با خبر شدیم که در این راستا با تلاش  آقای مایکل پارسا نامزد فدرال حزب محافظه کار در شهر ریچموند هیل و پیگیری آقای سعید سلطانپور دبیر بین المللی انجمن، بزودی جلسه ای با حضور وزیر مهاجرت و شهروندی٬ کریس الکساندر جهت گفتگو با جامعه ایرانی برگزار خواهد شد. ورود برای همه آزاد و رایگان خواهد بود. برای اطلاع دقیق تر می توانید به سایت WWW.ANAJ.ORG  یا فیس بوک انجمن   WWW.FACEBOOK.COM/ETHNICJOURNALISTمراجعه نمایید.

هیچ نظری موجود نیست: