Translate

پنجشنبه، شهریور ۱۲، ۱۳۹۴

یاداوری کشتار زندانیان سیاسی در سال 67 به اتهام حمله مجاهدین ، روحشان شاد و یادشان گرامی

یاداوری کشتار زندانیان سیاسی در سال 67 به اتهام حمله مجاهدین در عملیات فروغ به ایران ، روحشان شاد و یادشان گرامی ولی چند نکته بازهم لازم به یاداوری هست
1- تمامی این شهدا اعم از مجاهدو کمونیست با رژیم نژاد پرست و ناقض حقوق بشر اسراییل و توسعه طلبی نظامی امریکا موضع گیری و مرزبندی داشتند بنابراین کسانی مانند رضامریدی نماینده  لیبرال طرفدار اسرایل  نمی تواند اشک تمساح برای این شهدا بریزد.

2- تمامی این شهدا در مورد اقتصاد طرفدار سوسیالیزم و عدالت اجتماعی و یا کمونیزیم بودند بنابراین طرفداران و عاملان دولت های سرمایه داری مانند محافظه کاران کانادا نمی توانند برای این افراد دلسوزی کنند
انها دشمن نظام سرمایه داری بود ند و نظم سرمایه هم از کشته شدن این افراد بسیار خوشحال هست . به همین دلیل کانادا و امریکا و اسراییل  در مورد این کشته ها تاهمین سالهای اخیر سکوت کرده بودند.
بنا بر این استدلال طیف رجوی که سالهاست به دامن سرمایه داری امریکا و اسرایل غلتیده است باید از شهید خواری  دست بردارند .  ان شهدا در تضاد 180 درجه ای با سیاست و عملکرد رجوی و طیف وی قرار داشتند .


3- نقش مهم و ارزنده زنده یاد ایت الله منتظری در حمایت از این زندانیان سیاسی در زمانی که دومین مقام سیاسی و مذهبی ایران بود ، هر روز پررنگتر می شود .
اگر انتشار مطالب منتظری نبود هیچ گاه نمی شد چنین مستند در مورد این جنایت غیر انسانی سخن گفت تا جایی که پور محمدی که خود عضو هیت مرگ بود و درمحاکمه غیر انسانی غیر اسلامی این افراد با چند سوال تستی که به مرگ هزاران نفر منجر شد حضور داشته است ، در مورد این جنایت مجبور به سخن می شود که هر چند کم است و دیر ولی بازهم از اینکه به این موضوع پرداخت می شود ، گامی به جلو برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در ایند ه ایران هست .
ارزش کار منتظری  هر روز پررنگتر می شود .
مقایسه کنید با مقامات فعلی یا حتی اصلاح طلبانی که در ان دوره در راس کار بودند و حالا یا در مقام اپوزیسیون نظام هستند مانند بهزاد نبودی - میر حسین موسوی - سعید حجاریان - خاتمی که هیچ گاه د راین مورد سخنی نگفته اند
سکوت انها در داخل ایران و یا در خارج نشان از صداقت منتظری و باورمندی به انچه که از فقه سنتی باور داشت .
این ادمها حتی اگر بنظر ما مواضع عقیدتیشان عقب افتاده باشدولی شرف دارند به کسانی که ادعای انقلابی بودن و یا تفکر مترقی دارند ولی عملا علیه مردم ایران در تحریم ها و جنگ علیه ایران تلاش می کنند ویا موضع می گیرند . ملاک عملکرد ادمها در رابطه با بدی و کارهای خوب در ارتباط با مردم می باشد

4-
تا چند سال پیش طیف های از  نیروهای چپ به ناحق همه شهدای 67 را کمونیست و چپ می خواندند و به همین دلیل در  شهریور یادبود را برگزار می کردند و به مسلمانان و اسلام حمله می کردند در حالیکه بیشترین شهدا و اعدامی ها نیروهای مسلمان وابسته به ایدئولوژی  مجاهدین خلق ( طیف  بنیانگذاران ) بودند. انها این موضوع را تصحیح کرده اند ولی متاسفانه همچنان در اسلام هراسی با نیروهای ارتجاعی مشترک هستند .  که اب به اسیاب انحصار طلبان سیاسی هست .
مرزبندی ها باید شفاف ولی بر اساس سرمایه و ستم باشد نه براساس باور ها .


یاد همه شهدایی که در راه باورهای مردمی شان و مبارزه برای عدالت اجتماعی و ازادی برای همه مردم ایران گرامی باد
تجریه سیاه 67 باید بدون تعصب حزبی و سیاسی بررسی شود تا در اینده   چنین فاجعه انسانی تکرار نشود و بهترین جوانان و صادق ترین جوانان این مرز و بوم به راحتی زندگیشان پرپر نشود . انها همه حق زندگی را داشتند .



هیچ نظری موجود نیست: