نظراتی در مورد
ادعا های حاشیه های سینه زنی در تورنتو
سعید سلطانپور - 22 نوامبر 2015
سعید سلطانپور - 22 نوامبر 2015
اقای ارشاک
شجاعی پاسخی به مقاله من نوشته است که
ییشتر به یک اطلاعیه سیاسی –تشکیلاتی شباهت دارد تا پاسخی به نوشته عقلانی تحلیلی
من . هم مطلب من و هم پاسخ ایشان در زیر
مقاله خانم اویده در سایت شهروند منتشر شده است .
همانگونه که اشاره کرده
بودم بیشتر افرادی که یاران سیاسی اقای شجاعی و نشریه "شهروند"
میباشند بر زمینه فضای ذهنی خود و بدور از واقعیت ملموس فرضیاتی را بنیاد باورهای
خود قرار میدهند که آنها را از فهم یک رشته واقعیتهای اجتماعی محروم میکند.
مثلا خانم الماسی واقعا بر این باورند که می توانند در سیاست ایران تاثیر
گذارباشند در حالی که شهروند سالهاست که جریان تاثیر گذاری در جامعه ایرانی در
تورنتو نیست . برای تاثیر گذاری از همه مهمتر طیف مخاطبان ان جریان هستند . براستی
ایا مخاطبان شهروند بیش از هزار نفر هست
چند درصد از
این مخاطبان نسل جوان هستند ؟ شاید 20 نفر
. بنابراین قصد من هم بیدار کردن ادمهایی که دوست دارند ، خودشان را به خواب
بزنندنیست . بلکه قصدمن از این مطلب ر بسط گفت و شنید در بین جامعه ایرانی درسطح محدود روشنفکری -شبه روشنفکری هست .
1- اقای ارشاک شجاعی از گوبلز وزیر
تبلیغات هیتلر می نویسند و بعد تلاش می
کنند بر اساس نوشته های ویکپدیا بگویید جمعیت کربلا یک میلیون نفر هست و رقمی را
که من در مطلب نوشته بوم را به اشتباه به نقل از یک طلبه قلمداد کنند . در حالیکه بطور مثال رقم 6
میلیون تا 24 میلیون زاِتران چهلم ( اربعین ) امام حسین ، در کربلا را
که من در مورد بزرگترین فستیوال مذهبی دنیا عنوان کردم بر خلاف تصور آقای آرشاک
برگرفته شده از آماری بود که رسانه های غربی منتشر کردند. یعنی اقای شجاعی نمی
تواند و نمی خواهد ارقام را بپذیرد . زیرا تمامی معادلات بنیانی تفکر سیاسی ایشان
را دچار بحران هویتی می کند .
(ایندیپندنت انگلیس در 25 نوامبر 2014
می نویسید شعیان از 40 کشور دنیا بالغ بر 20 میلیون نفر در اربعین 2013 در عراق علیرغم
بمب گذاری ها شرکت داشتند .
بی بی سی هم
در 14 دسامبر 2014
(1) می نویسد که موج عظیم مردم
علیرغم خطرات و خشونت داعش به سمت کربلا در حرکت هستند .
دولت عراق می گوید امسال 17 میلیون نفر در مراسم اربعین حسین
شرکت داشتند که یک میلیون از ایران بود و بقیه از کشورهای عربی بودند) و نه عاریه
گرفته شده از فردی چون حجت الاسلام دکتر علی اشرف فتحی.
Shia pilgrims flock to Karbala
for Arbaeen climax
· BBC
-14 December 2014
(2)
One of the world's biggest and
most dangerus pilgrimages is underway
· independent Lizzie Dearden
Tuesday 25 November 2014
· Shia
Muslims are travelling near Isis-held areas of Iraq for Arbaeen
این جمعیت چند
میلیون نفری که اکثرا پیاده مسیر های طولانی را تا کربلا می پیمایند
در حالیکه در معرض تهدید حملات داعشی ها ی ضد شیعه هستند ، در مسیر راه با یاری و
معاضدت همکیشان دینی خود غذا و مسکن مجانی در اختیارشان قرار میگیرد. از
فقیر گرفته تا ثروتمند از بخشش نانی که یک زن زحمتکش روستایی عاشقانه
برای علاقه مندان حسین می پزد تا تقبل هزینه سنگین عزاداران توسط ثروتمندان
همگی بدون هیچ چشمداشت در این ایام همکاری و یاری میکنند. اگر فهم
چنین همیاری و همکاری برای اقای شجاعی دشوار و بیرون از دایره ارزشهای
اخلاقی و انسانی اوست شاید شایسته این باشد که به جای دستکاری آمار و ارقام
ارزشهای خود را بازبینی و به سنجه عقل گذارد.
2- اقای شجاعی و دیگر دوستان سکولارهای
سبز دمکرات "شهروند " در
سالهای اخیر بر اساس این توهم که نقطه پرگار وجود میباشند نه تنها همواره از
پاسخگویی و پذیرش مسئولیت رفتارهای مخرب خود تن میزنند بلکه دچار این تنگ نظری و
تحجر گشته اند که خود را حقیقت مطلق فرض کرده مخالف و متفاوت اندیش را خالی از هر
حقیقت پنداشته در ارزیابی حقیقت، اسم و رسم و میزان نزدیکی فرد با گتوی فکری
خود را معیار قرار میدهند.
به همین دلیل
علی اشرف فتحی (1) که دکترای تاریخ و جامعه شناسی است و دستی هم در روزنامه نگار ی
داشته و بدلیل حمایت ازایت الله منتظری زندانی همین نظام هم بوده است ، حرف و سخن
او از نظر اقای شجاعی صرفا به این دلیل که یک طلبه است از هر اعتباری ساقط
است !! و بابه خدمت گرفتن چنین "منطق" کودکانه ای میخواهد
موضوعات پیچیده بشری را حل و فصل کند !!!
از نظر او و دوستان اش هر کس لباس روحانی پوشید
با پوشیدن لباس نوعی رفتار و کردار خاص ذاتی او میشود و فرقی بین ایت الله
بهبهبانی و شیخ فضل الله نوری در مشروطه نیست ، به همین دلیل نمی تواند تفاوت بین ایت
الله طالقانی و اقای خمینی را بپذیرد اگر ما این منطق را پذیرا باشیم بر همین سیاق
باید بپذیریم فرقی بین حزب توده و چریک از
هر نوع آن نمیتوان متصور شد چرا که جملگی خود را کمونیست مینامند.
بنابر این باید
گفت موضوع این بحث با توجه به نمایشی که شما از "توانمندی" خود در
استدلال نگاه تان عرضه کردید قبل از اینکه متوجه بررسی چیستی و چرایی تفاوتها در
قشر روحانی باشد میباید چرایی انجماد یافتگی فکری شما و یارانتان در دهه 60 باید
باشد .
. متاسفانه شما به دلایلی نمیتوانید از آن فضا
بیرون آمده خود را با واقعیات پیش روی تطبیق داده به بازنگری نشینید چرا؟ به دلیل
ترس و وحشتی که از ایزوله شدن و تنهایی در سر دارید ترس از اینکه طیف محدود و بسته
شما و یارانی که مدام برای تایید و استحکام هویت بسته بنیاد خود به حرف و سخن درست و نادرست شما
نمره بیست میدهند تا از شما نمره بیست دریافت کنند.
3- درمورد هتل رویال یورک چرا اقای
شجاعی و یاران او از نام بردن افرادی که اسپانسر بودن طفره رفته به
"پنهان" کاری روی میاورند، دلیل سکوت و پنهان نام اسپانسرها چیست ؟آیا
سازمان مجاهدین یکی از اسپانسرها نبوده است ؟
جریانات نزدیک
به سلطنت و یا لابی اسراییل چطور ؟ چرا نمونه هتل رویال یورک دیگر انفاق نیافتاد ؟
آیا دلیل آن انشعاب و چند دستگی در گروهی نبود که حول شعار سرنگونی رژیم به هر
قیمت، گرد هم آمده بودند اما بر سر تقسیم غناییم ذهنی و خیالی به کاسه و کوزه هم
زده در عنفوان نوجوانی پرپر شده به چند دسته پراکنده تقسیم شدند !
چگونه است که
شما و خانم شهلا غفوری در سال 2009 علیه
کنگره مطلب می نویسید و مدعی میشوی که این کنگره نماینده ایرانیان نیست ، اما به
محض آنکه شما و طیف رجوی - سلطنت ،از طرق مهندسی شده غیر دمکراتیک در 2012
کنترل انرا تصاحب میکنید کنگره 200 نفره می شود نماینده جامعه
ایرانی ؟ که برای الترناتیو سازی تلاش می کند .
و اکنون نیز که
دوباره در 2014 در کنگره در اقلیت قرار گرفته اید باز در نشریه شهروند مدعی
هستید که هیات مدیره جدید نیز دمکراسی را رعایت نمی کند به این ترتیب حرف شما این
هست که حقیقت مطلق در اختیار شما و یارانتان است و بقیه انسانها باید بصیرت و دانش
شما را کپی زنند !!! شما میگویید که ما ایرانیهای مقیم کانادا چه بخواهیم چه
نخواهیم بالاجبار باید بپذیریم که شما و یارانتان البته همچنین نشریه شهروند
نمایندگی جامعه ایرانی را به عهده دارید و البته به عنوان نماینده خود گزیده
ما و همانگونه که همواره در موارد گوناگون فرمودید بخش مسلمان جامعه ایرانی
(اکثریت قاطع ) را به تیغ جراحی سپرده به حذف آنها نظر میدهید.
و دقیقا زاویه
غلط انداز سناریویی که در آن به خود نقش اپوزیسیون و به ظاهر مخالف
استبداد جمهوری اسلامی در همین نکته کلیدی نهفته است که دقیقا
شیوه و رفتاری را در مقابله با مخالف فکری خود به خدمت میگیرید که استبداد
مذهبی 35سال است دنبال میکند . استبدادی که زنده یاد طالقانی انرا بدترین نوع
استبداد می دانست .
آیا تفاوت آنچه
شعار میدهید با آنچه عمل میکنید شما را دچار دوگانه گویی و لاجرم روان پریشی
نمیکند ؟!
مجددا باید از
اقای شجاعی و
دیگر اعضای هیات مدیره کنگره ایرانیان پرسید که چرا هیچگاه نام اسپانسر های
مراسم هتل رویال یورک اعلام نشد ؟ در بین اسامی شرکتهایی که جزو گروه
اسپانسرهای
برنامه هتل یورک بودند، شرکتهایی به چشم میخورند که متعلق به اقای علی وکیلی از
طیف مجاهدین رجوی است . چرا باید در نظام سرمایه داری کانادا که سرمایه یک
ارزش هست ،نام اسپانسراعلام نشود آیا سکوت و پنهان نام ها را میتوان متاثر و
بیانگر اهداف خاص سیاسی دانست که منافع اش در مخفی کاری و پنهان هویت خلاصه
میشود ؟
علی وکیلی و
طیف مجاهدین از دوران چهارشنبه سوری 2005
و کودتای 2006 توسط مجاهدین تا کودتا در 2014 چهارشنبه سوری ریچموندهیل که
توسط طیف رجوی سلطنت طلب صورت گرفت ، در جهت منافع سیاسی رجوی فعالیت می
کرده است . اتفاقا گزارشات ان دوران در شهروند
2006 به صورت جامع منتشر شده است
.
اینکه ایا این
جریان مردمی هست یا نه ؟ تاریخ بوضوح هویت آنها را بنمایش گذارده است
و معیار و میزان اعتبار مردمی آنها در جامعه ایرانیان تورنتو را نیز میتوان بر
مبنای اصرار و ابرام آنها در پرهیز از بکار گیری اسم و رسم مجاهد خود و دخیل بستن
به اسامی ساختگی و مخفی کاریها و پنهان شدن پشت اسامی چون گروه بهاران، گروه
چهارشنبه سوری ووو به ارزیابی نشست !!!
آیا آن جریان سیاسی که نام نیک و افتخار آمیز دارد نباید سر رهبرانش به سنگ خورده
باشد که به جای افراشتن اسم و رسم خود با نام مستعار ، قلابی و مقنعه در
جامعه حضور پیدا کند ؟
4- هر تحلیل درست و منطقی را
اطلاعات و داده های درست نیاز هست این مهم برای هر موسسه ، نهاد و یا جریانی
صادق هست . یکی از مشکلات جدی که افرادی با عقیده آقای شجاعی و هفته
نامه شهروند نسبت به آن بی تفاوت هستند بی توجهی به آن نکته اساسی است. به هر روی
اینکه اقای شجاعی و شهروند با اسلام دشمنی دارند ، باید پذیرفت که درست و یا غلط
باور آنها است و هر انسان تا زمانی که به دیگران آسیب نرساند در انتخاب باور آزاد
است همانگونه که 1.6 میلیارد مسلمان منجمله بیش از 60میلیون مسلمان در کشور
80 میلیونی ایرانی در انتخاب باورهای خود آزاد هستند . آقای شجاعی اگر خواهان
تغییر و تحول اجتماعی در ایران است با توجه به آمار و ارقامی که میزان جمعیت
مسلمانهای کشور را مشخص میکند و با رعایت برخی اصول فعالیت اجتماعی سخن گفته از به
چالش کشیدن و ورود به موضوعات فرعی که دشمنی های کاذب میافریند بپرهیزد .
به نظر میاید
که حضور جمعیت عزاداران حسینی در تورنتو که چندین برابر همفکران آقای آرشاک
بودندنگرانی و دلواپسی بیهوده آنها را موجب شده است . از این روی میکوشند آنرا به رژیم نسبت دهند اما
به فرض که این عزاداری خیابانی را رژیم برگزار کرده باشد . آیا میتوان مدعی شد که
همه این افراد ماموران رژیم و اگاهانه در آن شرکت کرده بودند ؟ اگر پاسخ آرشاک به
این سوال مثبت باشد بنابر این میتوان گفت آن مراسم نشان از پایگاه مردمی
رژیم دارد که در آنصورت باید پرسید که چگونه آقای آرشاک و دوستان قدرتمند او
که پول ، قدرت، رابطه با قدرت سیاسی حاکم هارپر و نشریه در اختیار دارند مغلوب
جمهوری اسلامی شده از جذب مردمان عادی عاجز هستند ؟
آیا شیوه
اشتباه و خطرناکی که در ایران ستیزی به خدمت گرفته اید باعث نمیشود که حتی مخالفین
سر سخت این رژیم بدلیل اجتناب شما از کاربرد عقلانیت و عملکرد ضد
مردمی بویژه در تایید و تبلیغ تحریم های غیر انسانی بر علیه مردم ایران نسبت
به شما بی اعتماد شده برای حرفهای شما اعتباری قایل نشوند ؟ رفتار غیر قابل دفاع و
مشمیز کننده طیف شما در ائتلاف با جریان ضد ایرانی رجوی و جریان
ارتجاعی سلطنت که خود مروج خرافات مذهبی توسط دیکتاتوری محمد رضاشاه و نیز سرکوب
نیروهای مترقی بوده است و نیز همسویی عملی با صهیونیستها ، عناصر و
نیروی های مستقل و مترقی را به فاصله گیری از شما تشویق میکند.
در پایان باید
به آقای آرشاک متذکر شد که گفتن و اظهار نظر درباره هر مقوله نیازمند شناخت است و
مقوله اسلام که در بین مردم سراسر دنیا به شعب متفاوت چون شیعه -سنی -
وهابی - اسماعیلیه -احمدیه و تحت حکومت ها و فرهنگهای رنگارنگ اجتماعی است
از این قاعده مستثنی نیست . اگر تمرکزمان را تنها متوجه ایران خودمان کنیم
در خواهیم یافت که
تقسیم بندی حوزه . نقسیم قدرت .
نیاز به شناخت جدی دارد
.
براستی کسی که نتواند حوزه علمیه شیعه و تفاوت ها ی جدی و ریشه ای ان - حوزه قم و
نجف - رقابت های ان بین سیستانی که به ولایت فقیه معتقد نیست و خامنه ای
که به ولایت فقیه معتقد هست و ده ها مرجع تقلید غیر دولتی ( از راست مانند
وحید خراسانی تا چپ حوزوی مانند صانعی )
سلسله مراتب و
دسته بندی های درونی آنها نشناسد و نداند ، و همه را به یک شکل ببیند آیا میتواند
تحلیل درستی از شرایط داشته باشد ؟
مساجد ایرانیان
در تورنتو و جی تی ای هر کدام از نظر حوزوپی استقلال خود را دارند . روحانیون هم مانند سلاطین و فعالین حوزه سیاست
میکوشندبه زیر علم و کتل کس دیگری نروند . این را سالها پیش در شهروند نوشته بودم
ولی ان اقای شجاعی آن زمان وقت کمتری در جامعه ایرانی صرف میکردند و یقینا
فرصت کسب این اخبار نداشتند.
در کانادا هم
نمیتوان یکرنگی را مابین مسیحیان و در کلیساهای آنها دید چرا که هر یک از
آنها برای خود دستگاه سازمانی، تفکر و پیروان مستقلی در اختیار دارد. همین طور در
احزاب سیاسی
مزرعه حیوانات
بعداز 6 سال
زمان ان رسید ه است که برای تجدید خاطره اقای شجاعی مطالبی را عنوان کنم که به
خواننده شناخت بهتری از طرفین معادله و مجادله بدهد .
در جریان جنبیش
سبز 2009 در ریچموندهیل ما گروهی بنام ندای صلح و ازادی ایجاد کردیم .
من و اقای ارشاک شجاعی و همسرش نسترین علیایی- اقای ژیان حسن
پور و اقای سعید چوبک و علی خواهر زاده اش و منصور شریفی موسسین اولیه این گروه
بودیم . یکی از اعضای تیم ما مبتکر تشکیل صف خیابان یانگ از
الگین میلز تا میدان مل لست من بود که به همت تیم ما و مشارکت اقشار مختلف
مردم در 8 کیلومتر برگزار شد .
در مراسم بزرگی چون کویینزپارک جون 2009 ما جزو برگزارکنندگان بودیم. چهلم شهدای جنبش سبز را هم در ریچموندهیل برگزار
کردیم .
تهیه متن
اعلامیه ها به عهده من بود با اینکه مسلمان هستم ولی در بیانیه ها به هیچ وجه بغیر
از بار حقوق بشری در ان نیاوردم . البته این متن ها به جمع فرستاده می شد و
پذیرفته می شد . چون حس تیمی و حس خدمت و نه قدرت در میان ما حکم فرما بود .
بعداز مراسم
چهلم ، دوستانی پیشنهاد کردند برای تظاهرات جلوی سفارت جمهوری اسلامی به اتاوا
برویم . من پیشنهاد دادم بجای رفتن به اتاوا که هیچ اثری ندارد برای 2.5 ماه دیگر یعنی در سپتامبر 2009 برنامه ریزی خوبی برای تظاهرات در جلوی سازمان
ملل همزمان با سفر احمدی نژاد به نیویورک انجام بدهیم .
گروه بدون هیچ
بحثی انرا پذیرفت و کارش را شروع کرد .
ارشاک شجاعی و حسن پور زحمت زیادی برای پیداکردن
هتل مناسب و اتوبوس انجام دادند . خوشبختانه 10 تا اتوبوس راهی امریکا شد .
این حرکت یکی از موفقیت های کار تیمی از همه دیدگاه ها و سلیقه های فکری و سیاسی
بود .
23 و 24 سپتامبر 2009
من از طریق ارتباطات با مقامات نظامی کانادا با مامورین
مهاجرت مرز امریکا در مزر نیاگارا هماهنگی و اطلاع رسانی کردم و خوشبختانه
هیچ اتوبوسی درمرز نماند .
حتی یک ماشین
برای اینکه اگر کسی در مرز توسط امریکایی ها بهر دلیل برگردانده شد ، با ماشین به
تورنتو برگردانده شود و مسول اینکار هم ژیان حسن پور بود
اتوبوس ها برگشتند .
شهروند کل مجله شماره 1249 September
30, 2009
را به این سفر اختصاص داد .
ولی هیچ کس ننوشت چه گروهی به صورت منظم و با
صدها ساعت کار داوطلبانه این برنامه را تدارک دیده بود . مهم هم نبود زیرا
کاری بود برای جامعه ایرانی و اینده ایران و مشارکت سالم سیاسی . ولی نشان از داشتن عمق دید و نگاه استراتژیک به
قضایای ایران بود .
2- بعداز سفر جلسه ندای صلح و آزادی در پشت مغازه اقای چوبک - کتابفروشی شایان
برگزار شد . ارشاک شجاعی هزینه های سفر را اعلام کرد . 1200 دلار بدلیل
تبدیل در نرخ ارز کسری داشتیم . قرار شد هر کس سهم خود را بدهد . یادم می اید
جمشید ( از چریکها ) رزا رزبهان و همسرش بهادر هم در این نشست بودند .
من پیشنهاد
دادم که یک هفته به من فزصت بدهید تا من از یکی از دوستان درخواست کمک کنم و
یا در برنامه تلویزیونی سقف شیشه ای مطرح
کنم چرا که در آنزمان پرداخت این هزینه برای افرادی چون خود من سنگین و تا
حدودی غیر ممکن بود.
قراربود دو نفر
از دوستان د ر برنامه تلویزبونی من ( ای تی سی ) تشریف آورند و به طرح این
مسایل را بپردازند . انها درست چند لحظه مانده به شروع برنامه تلویزیونی تلفن
کردند و نیامدند . بعدا گفتند تلویزیون ای تی سی با رژیم همکاری میکند و نباید با
آن همکاری کرد.
من در یک
مهمانی یک دوست متمول ایرانی از حامیان و
اگهی دهندگان شهروند را دیدم . به وی گفتم
ما برای این مساله اینقدر پول نیاز داریم . بدون تردید گفت این کار برای همه هست
چرا نگفتید ؟ گفت چک را به اسم چه کسی
بنویسم .
جلسه بعدی گفتم
1200 دلار جور شد به اسم چه کسی بنویسد ؟
همه به همدیگر نگاه کردند و بحث و گفتگوهای پی
در پی . چندی بعد ان اقا را دیدم گفت چی شد نیامدی چک را بگیری ؟.
گفتم تشکر . ندای صلح و ازادی حساب ندارد که بشود چک گرفت
گفت می خواهید
نقد بدهم . گفتم مرسی . پول را داد .
جلسه بعدی در
کتابفروشی شایان در جلسه گفتم من پول را گرفته م . . گفتند اسم طرف چیه ؟ گفتم شما هم وی را دیده اید ولی پولدار هست دوست
ندارد اسمش سر زبان ها باشد . گفته نگید بهتره ولی اگر بخواهید می
گویم.
نسترین علیایی گفت از کجا بدانیم
جمهوری اسلامی نداده است
بحث شد . چک را
برداشتم گفتم شما درست می گویید باید در این مورد تحقیق کر د . ولی یادتان باشد
اگر کسی در این دنیا به یک گروه ای پول بدون شرط می دهد انرا بپذیرید .
گفتم دوستان
شما انقدر دیدتان بسته هست که فکر می کنید
چون چندین هزار نفر درخیابان یانگ برای زنجیر انسانی امده اند و یا سفر موفقیت
امیز به نیویورک داشته ایم بخاطر گروه ما هست . این بخاطر شرایط ایران و تحرک مردم بخاطر جنبش مردم هست
همان شب در ای میلی استعفایم را
از ندای صلح و ازادی اعلام کردم از همه تشکر کردم ولی نوشتم من مسلمان بودم و این
تنوع صداها بود که ما را قوی می کرد بعداز رفتن من امیدوارم موفق باشید.
پول را هم به
صاحبش دادم و تشکر کردم گفت چی شد؟
گفتم دوستان
دونگی انرا داده بودند .
امسال اقای ارشاک شجاعی همین برنامه سفر به نیویورک را که در سالهای
گذشته همراه با خرید از فروشگاه های نیویورک هم اضافه شده بود را اجرا کردند بنظر
بیش از 10 نفر هم نیامده بودند .
انحراف گروه حقوق بشری نندای صلح و ازادی به ابزار سیاسی صهیونیستی
بعد از استعفای
من،
اطلاعیه های
ندای صلح و ازادی از پرداختن در حوزه حقوق بشری تبدیل به ضدیت با اسلام شد .
برنامه بعدی
ندای صلح وازادی هم تقدیر از دوست پسر ندا اقا سلطان بود کاسپین ماکان که شهروند
هم انرا پوشش داد . و جایزه از دست اقای مریدی گرفت .2009 .
کاسپین بعد از مدتی کوتاه به اسراییل و
ملاقات با ریس جمهوری اسراییل رفت در حالیکه هنوز پاسپورت کانادایی نداشت .
و ارتباط و رابطه آرشاک با ماکان که وابستگی اش به صهیونیستها اظهر من الشمس هست
قابل تامل است !
براستی اقای
شجاعی که از نام ندای صلح و ازادی در تظاهرات و اعلامیه ها همچنان استفاده می کند چند
تن از گروه اولیه باقی مانده اند .. ایا سعید چوبک - ژیان حسن زاده - علی - و.رزا
روزبهان و ... هنوز حضور دارند . ؟
.. اگر
اینها نیستند دیگر صدور اطلاعیه به نام این جریان در تظاهرات علیه مسجد امام
مهدی چه مفهمومی بغیر از سو استفاده غیر
اخلاقی دارد ؟
. یعنی
همانقدر که نداشتن نام بنیانگزاران گروه " حسین چه کسی است " غیر اخلاقی
هست به همان اندازه سو استفاده آقای آرشاک از عنوان و موضوع دفاع از حقوق بشر سو
استفاده محسوب میشود
به مرور
و بر مبنای تنگ نظری و سیاست های اشتباه تمامی ادمها پراکنده شدند و علی
ماند و حوضش و تحلیل های روحوضی .
یک زمانی ما در
دهه 60 مجاهدین بزرگترین تشکل سیاسی و بعد
هم نظامی را داشتیم در همین کانادا
تظاهرات چند ده هزار نفری برگزار شد . ولی وقتی حرکت سکتاریستی کردیم و از مردم
جدا شدیم اسیب پذیر شدیم . مشکل اقای شجاعی خانم اویده مطمنی فر و طیفشان این هست
که می خواهند بهر قیمت هر حرکتی را که انها در ان نیستند به رژیم نسبت بدهند
تا خود را تبریه کنند . عدم توانایی شان ، فرصت سوزی هایشان را . خیانت به مردم
ایران و جامعه ایرانی را موجه جلوه بدهند
براستی اگر همه آنها که در سینه زنی شرکت داشتندعامل جمهوری
اسلامی باشند چه کسانی مقصر هستند ؟ ایا شما
به عنوان اپوزیسیون وابسته که برای رسیدن
به هدف در کنار هر دشمن ایران ایستادید و
دیگران را که خواهان استقلال مبارزه بر علیه استبداد را عامل جمهوری اسلامی قلمداد
کردید نقشی در تفرقه جامعه ایرانی نداشتید
؟
واقعا در کانادا چه کار می شود کرد وقتی که طیف و همعقیده های شما همه ایزانیان مخالف شما و مخالف رژیم را ا نزد سازمان امنیت
کانادا ، عامل جمهوری اسلامی معرفی کرده است بطوری که آنها دیگر حرف هیچ کس را جدی نمی گیرند
و داستان چوپان دروغگو شده است .
اقای شجاعی خانم الماسی
تورج قصاب اولین قصابی ایرانی در منطقه دان میلز و یورک
میلز ، در دهه 90 میلادی ، علیرغم باور کمونیستی اش نوشت گوشت و مرغ حلال
اقای کیکاوس سوپر ارزان که ضدیتش با مسلمانان و حمایتش از
جریانات مشکوک افراطی خشونت طلب در تجمعات پلازای ایرانی هم حلال را پشت شیشه زده
بود . اکثر مغازه های ایرانی و حتی فروشگاه های فرانچایز مناطق ایرانی هم قسمت
حلال دارند
شما و دوستان در حلقه بسته تان اگر یک ذره با مردم عادی
جامعه ایرانی معاشرت کرده بودند متوجه تغییر این رفتار مغازه ها شده بودید .
در سراسر جهان هوشمندی کاسب ها و تاجرها در شناخت ذائقه و
نیاز مردم یک اصل محسوب می شود .
شما سالهاست که خودتا ن را به خواب زده اید .
پاورقی
1
Shia pilgrims flock to Karbala
for Arbaeen climax
· BBC
-14 December 2014
· Huge
numbers of Shia Muslim pilgrims gathered in the Iraqi city of Karbala at the
climax of a key festival, despite threats of violence.
· Iraq
says up to 17 million made the pilgrimage over 40 days this year, more than a
million from Iran, and many remained for the ceremony of Arbaeen.·
2
· Shia
Muslims are travelling near Isis-held areas of Iraq for Arbaeen
3 نجشنبه
07 اوت 2014
علی اشرف فتحی، جرم: خبرنگاری (4)
نام: علی
اشرف فتحی
سوابق حرفه ای: روزنامهگار؛ همکاری با شهروند امروز، اعتماد ملی، جهان
اقتصاد، ایراندخت، نسیم بیداری، مهرنامه، اندیشه پویا و شهر قانون در حوزه دین و
روحانیت.
وبلاگنویس؛ وبلاگ «تورجان».
وبلاگنویس؛ وبلاگ «تورجان».
اتهام: تبلیغ
علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و ترویج نظرات آیتالله منتظری.
«علی اشرف فتحی» متولد 21 تیر 1360 در
شهرستان زنجان است که از سال 78 به عنوان طلبه وارد حوزه علمیه قم شد.
فتحی نخستین بار، روز نهم بهمن
1388 در مراسم چهلم آیت الله منتظری در شهرستان قم دستگیر شد. او که کارشناس ارشد
«تاریخ اسلام» از «دانشگاه بهشتی» است، در روزنامه ها و نشریه های اصلاح طلب و در
حوزههای دین و روحانیت مطلب می نوشت
ارشاک شجاعی از طیف چریکهای فدایی ا زهند و از طرفداران تحریم و پراکندگان نفرت علیه مسلمانان ایرانی بنام حقوق بشر |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر