Translate

شنبه، آذر ۱۶، ۱۳۸۷

چگونه تفکرات انحصارطلبانه هارپر ؛ ماه عسل محافظه کاران کانادا را کوتاه کرد

اشتباه هارپرو هوشیاری سیاسی کریتین

اشتباه هارپر این بود که بازی دموکراسی را که اصل اساسی و شناخته شده در لیبرال دموکراسی غرب هست را خود زیرپا گذاشته بود. محافظه کاران تنها 38 % ارای مردم را داشتند آنها به یک پیروزی خیره کنند ه نرسیده بود ند که بخواهند و بتوانند اهداف خود را که اقتصاد آزاد مدل آمریکائی که شکسته خورده است ، محقق کنند.
ژان کریتین نخست وزیر سابق لیبرال واد برادبنت رهبر سابق ان دی پی (1) در روز 5 شنبه بعد از اعلام برنامه اقتصادی مذاکره برای ائتلاف را آغاز کرد ه بودند کاری که تنها از کریتین ممکن بود.
رسانه های دست راستی و رادیوهای درست راستی شروع به تبلیغات از کودتا و جدا شدن کانادا کردند . تاکیتک ترساندن که جهانی شده است .
از سوی دیگر احزاب مخالف طی نامه ای از فرماندار کل درخواست کردند که بعد از وصول رای عدم اعتماد به دولت محافظه کار، وی بجای اعلام انتخابات ، فرمان تشکیل دولت را به این ائتلاف بدهد .
این موضوع کم سابقه ای بود که هارپر جوان و انحصار طلب فکر آنرا نکرده بود . در سال 1926 فرماندار جنرال ، درخواست ویلیام مکنزی کینگ (2) را در مورد انحلال پارلمان رد کرده و از رقیب محافظه کار وی (3) می خواهد که کابینه راتشکیل بدهد . با توجه به انتصاب فرماندار کل، ژان میشل ژان ، توسط ژان کریتین و تصویب ملکه انگلیس ، بعید بنظر می آید که وی درخواست ائتلاف را رد کند.

ممتن کامل

۱ نظر:

ناشناس گفت...

az comment khabari nist ?