Translate

دوشنبه، اسفند ۱۸، ۱۳۹۳

جهارشنبه سور ی مل لست من 2015 سیاسی و یا فرهنگی ؟

نیاز عزیز  با سلام     شما نوشته بودید که  دعوت کمیته چهارشنبه سوری مل لست من ( تورنتو ) از نماینده محافظه کار ویلودیل که چهارشنیه سوری در ان منطقه برگزار می شود را منوط به اعلام معذرت خواهی مجدد ایشان در روی صحنه در مراسم کرده اید ؟      چه کسی این نظر را گرفته است  . چرا این دعوت نامه برای نماینده مجلس تنها بعداز اینکه از دفتر نماینده مجلس برای حضور در مراسم به محمد شیخ الاسلامی تلفن می کنند ، و محمد به فرد مذکور می گوید که این تصمیم در کمیته برگزار کننده در حال بررسی است .          چگونه من که از سال 2005 به عنوان یکی از افراد اصلی بنیانگذار چهارشنبه سوری تورنتو و عضو تیم برگزار کننده همواره در مشورت ها و جلسات و کارهای داوطلبانه اش در پشت صحبنه  فعال بوده ام ولی روی صحنه کم رفته ، امسال  از این تصمیم گیری ها بی اطلاع هستم . ایا این حرکت دمکراتیکی هست .    من براستی از نبود شفاف سازی و عدم اطلاع رسانی نا امید شدم .


3- براستی اگر کمیته دلواپس مسایل سیاسی جامعه ایرانی در چهارشنبه سوری که یک جشن فرهنگی است پس چگونه  نماینده لیبرال ریچموندهیل که طرفدار تحریم علیه جامعه ایرانی و مسول هماهنگ کننده سیاسی همه افراد و جریانات غیر دمکراتیک در سالهای اخبر بوده است را چند ماه قبل دعوت کرده اید . در حالیکه هم 2014 وو هم 2015 تا اخرین لحظات بر خلاف پروتکل و ادب پاسخ رسمی به دعوت نامه کمیته نداده بودند.    من معتقدم چهارشنبه سوری نباید سیاسی باشد و از همه احزاب باید برای دیدن ایرانیها دعوت کرد . روزی که 10 هزار ایرانی با عقاید مختلف سیاسی و دینی از نسل های مختلف برای یک جشن فرهنگی جمع می شوند . حضور انها در این مراسم ها بخوبی بی اعتباری نهادهایی مانند کنگره ایرانیان کانادا را که هیچ گاه از 300 عضو بیشتر نداشته است را به انها نشان می دهد و این برای سلامتی سیاسی جامعه ایرانی درکانادا و اگاهی رسانی به سیاستمداران کانادایی مفید است . حضور همه احزاب و نمایندگان محلی بدون در نظر گرفتن حزبش نکته ای که درگذشته همیشه به ان تاکید کرده ام . در ان سالها ی فبل هم خانم افخم مردوحی که لیبرال بود از دعوت محافظه کاران و یا ان دی پی خودداری می کردند .

هیچ نظری موجود نیست: