Translate

پنجشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۸۶

اعطاى لقب سيف الله به بن لادن در واکنش به نشان شواليه به سلمان رشدى

سیاست تفرقه اندازانه انگلیس
که سبب مطرح شدن ارتجاعی ترین برداشت از اسلام به عنوان قهرمان می شود
سعید
اعطاى لقب سيف الله به بن لادن در واکنش به نشان شواليه به سلمان رشدى

۳۱ خرداد ماه ۱۳۸۶ ساعت : ۳۴ , ۲۳ خبرگزاري انتخاب :
گروهى از علماى مذهبى پاکستان در واکنش به دادن نشان شواليه به سلمان رشدى از سوى ملکه انگليس ، بالاترين نشان خود را به اسامه بن لادن سرکرده طالبان دادند.
به گزارش آريا به نقل از خبرگزارى فرانسه ، شوراى علماى مذهبى پاکستان امروز (پنج شنبه) از اعطاى لقب "سيف الله" به اسامه بن لادن خبر دادند.
"طاهر اشرفى" رئيس شوراى علماى مذهبى پاکستان به خبرگزارى فرانسه گفت: "پس از آن که دولت انگليس به "رشدى" کافر لقب شواليه اعطا کرد ما نيز مفتخر هستيم که لقب "سيف الله" را به اسامه بن لادن اعطا مى کنيم".
"اشرفى" افزود: "اين بالاترين لقبى است که مى توان به يک مبارز مسلمان اعطا کرد".
وى همچنين از پرويز مشرف رئيس جمهور کشورش درخواست کرد از سازمان کنفرانس اسلامى که متشکل از 57 کشور مسلمان است بخواهد تا با تشکيل جلسه اى فوق العاده از دولت انگليس بخواهند لقب اعطا شده به سلمان رشدى را بازپس بگيرند.
موضوع سلمان رشدى نويسنده کتاب آ‌يات شيطانى پس از 18 سال موجب برگزارى دوباره راهپيمايى هاى اعتراض آميز شد.
راهپيمايان پاکستانى با درخواست اعدام اين نويسنده مرتد نارضايتى خود را از اين اقدام انگليس اعلام کردند.
اين نويسنده هندى الاصل پس از صدور فتواى قتل او از سوى آيه الله خمينى (رض) بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران در سال 1989 به علت انتشار کتاب آ‌يات شيطانى ، ساليان بسيارى را مخفيانه زندگى کرد.
از سوى ديگر "اعجازالحق" وزير امور مذهبى پاکستان به خبرگزارى فرانسه گفت: اعطاى اين لقب به سلمان رشدى ، عمليات انتحارى را توجيه مى کند.
اين وزير پاکستانى که قرار است ماه ‌آينده (ژولاى) به انگليس سفر کند گفت: "بله قرار است ماه آ‌ينده به دعوت يک هيئت انگليسى جهت برگزارى نشستى براى بررسى نحوه گفتگو با خطيبان و امامان جماعت به کشور انگليس سفر کنم".
"اعجازالحق " تاکيد کرد: در اين سفر مى توانم بسيارى از سوء تفاهم ها را درباره اظهاراتم درباره اعطاى لقب شواليه به سلمان رشدى روشن کنم.
اين وزير پاکستانى که فرزند ديکتاتور اسبق پاکستان "ضياء الحق" است افزود: ما به مبارزه را تروريسم و تندروى ها پايبند هستيم ولى غربى ها نيز بايد نقش خود را در مبارزه با تروريسم ايفا کنند .
"ضياء الحق" که از 1977 تا 1988 بر پاکستان حکومت کرد بر اثر سقوط هواپيماى حامل وى در آگوست سال 88 کشته شد.

هیچ نظری موجود نیست: