Translate

پنجشنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۸۷

http://www.shahrvand.com/

http://www.shahrvand.com/
جنبش جمهوری خواهی در کانادا و قطع بند ناف انگلیس

کبکی ها خواهان استقلال هستند در حالی که جنبش جمهوری خواهان که سابقه طولانی هم دارد به کنفدراسیون کانادا و استقلال کانادا معتقد است. بنابر این نمی تواند در کنار جدایی خواهان کبک باشد
گفت وگو: سعید سلطانپور
10-06-2008




گفت وگو با چارلز روچ از وکلای مدافع حقوق بشر
و فعال مدنی کاناداو از رهبران سیاه پوست

روز جمعه 6 جون ساعت 11 صبح با چارلز روچ (1) از وکلای برجسته حقوق بشر و مهاجرت کانادا و از شخصیتهای برجسته سیاهپوستان کانادا در دفتر کارش دیدار و گفت وگو کردم. او که تجارب شخصی و دانش زیادی از مبارزات مردم کانادا برای تحقق خواسته های حق طلبانه شان و نیز شرایط تبعیض نژادی سیاهان و مهاجران دارد، در برابر هر سئوالی پاسخ های بسیار دقیق و آگاهانه دارد. چارلز روچ آن چنان مطمئن و با آرامش صحبت می کند که مصاحبه نیم ساعته ما تبدیل به یک ساعت و اندی شد بدون اینکه گذر زمان را حس کنیم. مجبور شدیم سئوالات نپرسیده را به جلسه دیگری موکول کنیم .

چارلز روچ که بسیار تحت تاثیر مارتین لوتر کینگ است، از فعالان جنبش جمهوری خواهی کاناداست(2) که از راه های حقوقی و قانونی برای پایان دادن به سلطه انگلیس و استقلال تمام عیارکانادا تلاش می کند. او سالهاست که برای لغو قسم خوردن به ملکه انگلیس برای شهروند شدن در دادگاههای کانادا تلاش میکند.



لطفا خودتان را معرفی کنید.

ـ من چارلز روچ "دفتر حقوقی روچ و همکاران" متشکل از هشت وکیل را اداره می کنم. مدت 44 سال است که وکالت می کنم و از وکلای حقوق فردی و مدنی هستم و علاقه زیادی به کار در زمینه های حقوق بشر در سطح بین المللی دارم .

بین سالهای 1998تا 2005 در شهر روژه در آفریقای شرقی به عنوان وکلای متهمانی که در ماجرای قتل عام و نسل کشی و جنایت علیه بشریت ـ که در سال 1994 در رواندا اتفاق افتاده بود ـ محاکمه می شدند، شرکت داشتم.

هدف من احقاق حق و عدالت برای کسانی است که از این قتل عام ها زنده مانده اند.برای کسانی است که در این گونه فجایع قربانی شده اند. کسانی که در زندانها شکنجه و یا به قتل رسیده اند.

متن کامل در شهروند

۱ نظر:

ناشناس گفت...

thank you;
very informative!
good job!

all the best
z