Translate

شنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۸۸

ضرورت حمایت گسترده و مسالمت آمیز مردمی در تحقق دموکراسی و نفی استبداد

ضرورت حمایت گسترده و مسالمت آمیز مردمی در تحقق دموکراسی و نفی استبداد


سعید سلطانپور

همزمان با انتخاب احمد ی نژاد در دور قبلی مصاحبه کوتاهی با تلویزیون " آم نی" تورنتو داشتم . مجری برنامه گفت ما سورپرایز شدیم گفتم شما سورپرایزهای زیادی را در آینده خواهید دید.

روز 22خرداد جناح خامنه ای –احمدی نژاد مردم ایران و جهان را سورپرایز کردند ولی جهان قانونمند هست اگر قرار بود که با این سورپزاها جهان بچرخد الان هم دیک چینی در کاخ سفید ادامه سیاست ها ی جنگ افروزی بوش و نو محافظه کاران را دنبال می کرد.
چند تا از سورپرایزها

1 )اینکه چگونه کروبی که هم حزب دارد که در ایران کاری نشدنی هست و هم روزنامه ( اعتماد ملی ) و هم آخوند هست و هم رئیس مجلس بوده است و هم لر که در دور قبل 5 میلیون رای می آورد و لی این دوره 1 میلیون رای هم نمی آورد.

2) 19 میلیون نفر د ردور قبلی به عبارات مختلف شرکت نکردند این دوره این عده آمدند که مطمن شوند احمدی نژاد نمی آید که این رای ها به حساب احمدی نژاد نوشته شده است

3) خامنه ای بطور غیر قانونی قبل از تاییدیه شورای نگهبان از صحت انتخابات شبانه ، به احمدی نژاد تبریک گفت تا تکلیف رقبا را یکسره کندو آـنها را در قبال ولایت فقیه قرار دهد . فعلا محسن رضائی نتیجه را د رکمال ناباوری پذیرفته هست .

4) اگر احمدی نژاد 24 میلیون رای اورده هست چه نیازی به پلیس ضد شورش و بسیجی ها ی موتور سوا ر هست که اجتماع بیش از 2 نفر را با باطوم بهم بزنند
الان خانمی از تهران تلفن کرده بود و در این مورد که دوستش ختر خانمی بنام فاطمه حسابی کتک خورده است
یعنی اگر چنین جماعتی به احمدی نژاد رای داده باشند باید بطور خودش در خیابانها شادی و پایکوبی باشد .

5) این جاست که تفاوت بین رهبران غیر واقعی مانند خاتمی و کروبی و موسوی و رهبران واقعی مانند مدرس و دکتر مصدق و آیت اله طالقانی ( 58) و رهبران مجاهدین در سال 60 ( با رهبران وطن فروش فعلی مقایسه نشوند ) محک می خورند و مقایسه می شوند .
یعنی اگر اینها به مردم و رای آنها باور دارند باید اعتراض خود را از طریق حضور هواداران خود در خیابانها بطرق غیر خشونت آمیز و مسالمت آمیز اعلام کنند تا خامنه ای مجبور به برگزاری انتخابات مجدد با حضور ناظران بی طرف و مستقل بین المللی گردد.

دموکراسی نیازبه فداکاری دارد این فداکاری الزاما نباید ازجان مایه گذاشتن باشد می توان
و ایت الله منتظری سالها بخاطر مخالفت اصولی د رامور سیاسی با خمینی ، در بازداتش خانگی و سختی بود و یا مانند رهبر جنبش دموکراسی مردم برمه خانم سان سو کی گی سالها در زندان خانگی باشد .

شکی ندارم که جمهوری اسلامی هیچ تردیدی برای سرکوب خشن نخواهد کرد ولی مبارزات مسالمت آمیز مدنی و تظاهرات آرام خیابانی ، راهگشای بن بست فعلی خواهد بود و جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را به عقب نشینی و احترام به حقوق فردی و مدنی مردم ایران ، وادار خواهد کرد .
هرچند تجربه تشویقون رای ، و سورپرایز ولایت فقیه نشان داد که هیچ امکان اصلاحات با وجود انحصار استبدادی ممکن نیست .
ذکر این نکته هم لازم هست که عدم حضور نیروی سازمان یافته اپوزیسیون و ارتباطات قوی تشکلات کارگری دانشجویی برای برگزاری اعتصابات صنفی و بدون رهبری سازمان یافته ، انجام نیافتن تظاهرات خیابانی بهتر از انجام آن هست زیرا با توجه به تجربه 18 تیر ، این تظاهرات می تواند براحتی تغییر مسیر داده شد و به ضد خود تبدیل و نیروهای فعال را از صحنه خارج کند.

ما در سال 60 به درستی از بر کناری غیر قانونی دکتر بنی صدر رئیس جمهور قانونی در 30 خرداد تظاهرا ت وسیعی کردیم و در سکوت آن دوران که اتورتیه خمینی در ادامه جنگ ایران و عراق ، می رفت که نشان دهد همه مردم از این طرح که راهی برای حذف کردن مخالفان رفسنجانی و بهشتی ، د و مرد قدرتمند جمهوری اسلامی ، بود حمایت می کنند.

امروز ه یک تفاوت آشکار و درس تاریخی از ان دورا ن به ما می آموزد که ما ( نسل جوان انقلاب ) در دام خشونتی افتادیم که جناح رقیب برای ما تدارک دیده بو د و رهبری کم تجربه مجاهدین ، براحتی در این دام خشونت افتادندو سرنوشت اینده ایران را تغییردادند.
امروزه با ید با تمامی قوا در خارج از کشور و داخل کشور بر حول محور ارای مردم ایران و پاسداری از رای آنها به عنوان یک حق و وظیفه حقوق بشری دفاع کرد . دفاع از رای های داده شده در ایران ، با توجه به اینکه تمامی کاندیداها خود دست اندرکار سرکوب سیاه و خشن دوران 60 و ادامه دهندگان جنگ ایران و عراق بوده اند ، دفاع از مردم ایران هست که برای تغییر به این دام افتاده اند .

۵ نظر:

ناشناس گفت...

خبرها از بازداشت گسترده‌ی یاران و مشاوران و هواداران موسوی و کروبی حکایت دارد. این در حالی است که خبر بازداشت موسوی چندبار بار تا به حال گفته شده و تکذیب شده است. اما بی‌بی‌سی فارسی چند دقیقه پیش آن را تایید کرد. آیت الله صانعی در مسجد امام قم به نشانه اعتراض تحصن کرد.

ناشناس گفت...

به کجا کشید کار...

http://4.bp.blogspot.com/_yIJdqYtCGoQ/SjQdtqYfjDI/AAAAAAAAATY/IBLHY5__A5c/s1600-h/tttt.jpg

sahand گفت...

دوستان عزيز
نتیجه انتخابات رو دیدیم
ولی باید اذعان کنم که چه مردم شرکت گسترده میداشتند و چه شرکت نميکردند نتیجه همین بود که الان هست ولی شرکت گسترده مردم نتايج بسيار مثبت و ارزنده ای داشته که ذیلا به اونها اشاره میکنم
اولا تمام دستگاه رژیم در بطن وجدان خودشون تقلب در انتخابات رو قبول دارند که خوب خودش باعث میشه در تنهائی خودشون بدونند که جائی در میان مردم ندارند مگر با چماق و زور که این خود باعث بروز تفرقه بین سران رژیم خواهد بود همانطور که ديدیم در اين دوره همه مناظره شوندگان در افشای يکدیگر کوتاهی نکردند
دوم اينکه اینبار مردم با یک صدا خواستار تغییر در حکومت هستند و همگان یقین دارند که در انتخابات و آرای اونها دستکاری شده و الان مردم از ملتی منفعل به صدائی واحد بدل شده اند
سوم اينکه تا کنون اگر احمدی نژاد به نیویورک يا اروپا میامد خيلی از ايرانيها بی تفاوت بودند ولی امروز من یقین دارم که حداقل در شهر ما تورنتو و خيلی شهرهای دیگر که ایرانیهای زیادی دارند جائی آسوده برای احمدی نژاد و دارو دسته اش نخواهد بود

اين سه ممکن نبود جز حضور پرشکوه مردم براي تغیير و نه گفتن به احمدی نژاد
امروز بسیاری از احزاب در مقابل احمدی نژاد قرار دارند و تقریبا احمدی نژآد و ایادی مربوطه به انزوای بزرگتري سوق داده شده اند
در انتخابات گذشته بسياری از احزاب همدیگر رو قبول نداشتند مثلا اصلاح طلبان با ملي مذهبي ها و اونها با جامعه مدرسین و غيره ولی امروز ما شاهد تغییر بزرگی هستیم که تقريبا منوط به حضور مردم و شفاف بیان کردن خواسته هایشان هست و این ممکن نبود به جز حضور مردم
اگر مردم حضور نداشتند نتیجه انتخابات و همچنین آینده ایران هم براشون بي تفاوت بود

ناشناس گفت...

فکر کنم این سایت بتونه جواب شمارو بده
http://www.adlroom.com/vdcf.md0iw6d1xgiaw.html

صدای ندا گفت...

نترس نترس نترس. هر قطره خون ریخته شده تقاسش پس گرفته خواهد شد.هر جان داده شده هزارها جان دیگر را استقامت خواهد داد. در تاریخ دنیا هیچ دولتی با کشتن مردمش دوام نخواهد آورد حالا چطور این ظاهر مسلمانان دوام خواهند آورد .عزیزانم درخت آزادی با خون عزیزان و شهدا آبیاری میشود نه با آب. جنایات این قاتلان وسیلهٔ است برای آزادی مردم شجاع ایران. برای آزادی ملت ایران مقدس صد بار جان خواهم داد.

هموطنان عزیزم: حضرت محمد با کفار جنگید امام حسین با کفار جنگید، آیا مردم مسلمان ایران کافرند چرا مردم مسلمان ایران قتل عام میشوند. بسیجی‌،پاسدار،ارتشی،دانشجو،بازاری ما همه ایرانی‌ و مسلمان هستیم. تاریخ نشان داده که هر دولتی که مردم خودش را به هر دلیلی‌ کشت از کار بر خواهد افتاد و حضرت عظما،احمدی‌نژاد،بسیج و غیره استثنا ندارند.خداوند از ظلم هیچ شخصی‌ نخواهد گذشت. به نام اسلام جوانها کشته شدند به نام اسلام خانوادهها داغدار شدند حالا چطور میشه باور کرد که خدا وجود ندارد.بسیجیهای عزیز،پاسداران از راه بدر شده دستهاتون را آغشته به خون معصومین نکنید.آزادی کلام،آزادی فکر و بیان انسان را کافر نخواهد کرد به اسلام و مسلمانان رحم کنید تا خداوند به شما رحم نماید.چاره ای‌ ندارم جز اینکه از ارتش مقدس بخواهم که این جنایات فقط به دست ارتش به انتها خواهد رسید.‌ای سرباز،ای نگهبان وطن ، به داد میهن و هموطنان برس.

نقش آیات قرانی در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
گاهی در جامعه اتفاق می افتد که شاهدین یک امر بدون در نظر گرفتن رضایت خداوند ورعایت حق مردم از شهادت واقعی کتمان می کنند وبهانه آنها این است که اگر حق مردم هم تضییع می شود ولی آنها خودر ا به دردسر نیندازند در صورتیکه در ایات زیر اشاره شده که کتمان شهادت یک عمل طالح وزشت است :۱۴۰و۱۴۶و۲۸۳بقره و۱۰۶مائده و۳۳انعام

rooheneda@gmail.com