Translate

شنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۸

نه دیکتاتوری ولایت فقیه، نه انقلاب مخملی، جمهوری انسانی بخش دوم

مقایسه ای بین کانادا یا جمهوری اسلامی، کدامیک دیکتاتوری ست؟



مصباح یزدی و همفکران وی مانند جنتی بقیه کشورها، مخصوصا غرب را به دیکتاتوری و ضدیت با اسلام معرفی می کنند، برای اینکه ببینیم این موضوع تا چه حد صحت دارد با هم چند مقایسه می کنیم:



پاسخگویی مقامات به شهروندان



1ـ روز 5 شنبه 13 اگوست نخست وزیر کانادا، هارپر به یک پیک نیک محافظه کاران در شهر مارکهام رفت. قرار بود از وی در مورد مازیار بهاری روزنامه نگار ایرانی کانادائی بپرسیم، موفق نشدیم زیرا سئوال و جوابی در برنامه نبود. صبح جمعه برای نخست وزیر ای میلی زدم و با تشکر از مواضع دولت کانادا برای حمایت از جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران، نگرانی خود را از ادامه زندانی بودن مازیار بهاری با توجه به قتل زهرا کاظمی که همچنان پرونده قتل مظلومانه اش روی میز قاضی مرتضوی خاک می خورد، بیان کردم. در ضمن با توجه به نفوذ سیاسی فرانسه و انگلیس که منجر به تضمین آزادی اتباع و کارمندانشان در ایران شده بود، از نخست وزیر پرسیدم چرا کانادا نتوانسته است برای آزادی وی کاری انجام بدهد؟ و تقاضا کردم در مورد پرونده وی جامعه ایرانی کانادائی را مطلع کند.

چند ساعت نگذشته بود که جوابی از دفتر وی رسید که موضوع را به وزیر امور خارجه ارجاع داده است. البته دفتر وزیر امور خارجه هم ای میلی در پاسخ من فرستاده بود و اشاره کرده بود که کانادا پیگیر قضیه است ولی به سفارت کانادا اجازه حضور در دادگاه را نداده اند. به دلیل عدم شناخت تابعیت دوگانه توسط ایران، پیگیری کار، سخت است، ولی کانادا از راه های دیگر نیز پیگیر آزادی بهاری ست و سفارت با خانواده بهاری در ارتباط است.

همین مورد نامه نگاری اینترنتی، تفاوت عمده در فرهنگ دموکراسی بین کانادا و ایران را به وضوح نشان می دهد.
بخش دو م در شهروند کانا دا

۱ نظر:

Unknown گفت...

ایهالناس مسلمان کشی‌یکی‌از سرگرمیهای جدید برای کشورها و دولتهای مسلمان و غیره مسلمان شده. جالب اینجاست که دوستان عزیز آقای احمدی خره،چین و شوروی، قبل از شمارش آرای انتخابات به ایشون تبریک گفتند. کشور چین و شوروی یک ساعت بعد از انتخابات به آنترینژاد تبریک گفتند تو نگو اینها با هم یه قرارهایی دارند و آنهم سرگرمی هست که هر ستاشون دوست دارند و آن هم، مسلمان کشی‌. در ارومجی چین و در چچنیا شوروی و در ایران عزیز دولتها همه مشغول مسلمان کشی‌هستند.احمدی‌نژاد ممکن که خایهٔ امریکا و انگلیس را نمیمالد ولی‌ خوب خایهٔ چین و شوروی را ما چ می‌کند. هی‌نماز جمعه داد میزنم مرگ بر یهودی و صهیونیست تو نگو پولدارترین ادمهایی که شوروی را اداره میکنند یهودی هستند. هر هفته میرم نماز جمعه داد میزنم مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس تو نگو مسلمان کشهای اصلی‌، چین، شوروی و همین رئیس جمهور قلابی خودمون آقای احمقی خره جنایتکار هستند.
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»