Translate

چهارشنبه، مهر ۰۸، ۱۳۸۸

شهردار تورنتو- ما می خواهیم که حقوق بشر و دموکراسی در ایران احترام گذاشته شود.



س س : به عنوان یک چهره حقوق بشری ، متاسفانه شماو دیگر اعضای شور ای شهر تورنتو بدلیل اعتصاب کارکنان ، در جریان جنبش دموکراسی مردم ایران حضور نداشتید . در حالیکه جنبش سبز توجه تمامی دنیا را جلب کرد . شما این جنبش را چگونه می بینید و چگونه این فقدان را برای جامعه ما جبران می کنید ؟

دیوید میلر :
اولا کامیونیتی ایرانی کانادائی باید به این ابراز عقیده علنی افتخار کند که مورد توجه سراسر جهان قرار گرفته است . من از صمیم قلبم چنین احساسی را دارم .
من زمانی که وکالت می کردم تعدادزیادی از ایرانی های پناهنده را نمایندگی می کردم به دلیل نقض حقوق بشر مجبور به ترک ایران شده بودند. همان مسائل حقوق بشری دوباره به صورت علنی مطرح شده اند . شیوه ای که مردم ایران عقاید خود را بیان کردندبسیار قدرتمند بود.
به ما پیشنهاداتی د رمورد یک یادبود دائمی و حمایت شهر از مبارزات مردم ایران در شهر تورنتو شده است که با مشورت کامیونیتی در اینده این کار را خواهیم کرد.
همچنین قرار بود که یک کنسرت در میدان نیتن فیلیپ اسکوئر برگزار شود که ما در ان حضور خواهیم داشت ( متاسفانه این مراسم توسط برگزارکنندگان لغو شد ) . قرار است که یک درخت صلحی به یادبود جنبش مردم ایران ، در یکی از پارکها کاشته شود .

هر چه بیشتر ما نظرات خود رابیان کنیم تغییرات بیشتری بدنبال ان خواهد بود. وقتی که تورنتو ابراز نظر می کند توجه رسانه های زیادی را جلب می کند . فکرنمی کنم کسی بتواند مردم را ندیده بگیرد.


س : من یادم می آید اولین حضور شما و حمایت تان در مراسم یادبود زهرا کاظمی در مل لست من
16 جولای 2003 . شما ان موقع عضو انجمن شهر بود ید . حمایت تورنتو از نظر سیاسی برای مردم ایران بسیار مهم هست زیرا دولت ایران نمی تواند تورنتو را همطرازسیاسی مانند دولت و یا دولت امریکا بخواند و جنبش دموکراسی را متهم به همکاری با آمریکا و دولتمردان سیاسی بکند.


دیوید میلر :

من در حال حاضر رئیس انجمن شهرداران برای صلح هستم که توسط شهردارهیروشیما بنیانگذاشته شده است
شهردار های سراسر جهان می توانند در این همصدائی با هم مشارکت داشته باشند و کسی نمی تواند انها را متهم به طرفدار

متن کامل

هیچ نظری موجود نیست: