Translate

یکشنبه، آذر ۱۴، ۱۳۸۹

نکاتی در مورد مصاحبه لاریجانی در مورد نقض حقوق بشر در غرب و کانادا

  سخنان دکتر محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران؛
 ویدیو/ حقوق بشر در غرب فاجعه، افتضاح و سقوط آزاد است

با سلام
1- فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا 3 برادر مهمترین پست های یک کشور را داشته باشند
2-
یک برادر ریئس قوه قضائیه و برادر دیگر ، رئیس حقوق بشر- اگر کسی در جای دنیا دیده است برای ما هم بگوید تا خود راتصحیح کنیم .


3- همه ایالات امریکا اعدام ندارند
4- در کانادا اعدام سالهای زیادی است که لغو شده است

5- در امریکا ، همه د رابراز عقیده ازادی کامل دارند و هر کس می تواند هر چه می خواهد بر علیه رئیس جمهور و دیگر مقامات و ادیان منجمله مسیحیت .
جرم زندانی ندارد مگر اینکه کسی بخاطر این فحاشی و یا انتقاد ، انرا تهمت تلقی کرد و علیه فرد متقابل شکایت کند وزندانی ندارد . در نهایت جریمه مالی دارد
بنابراین  آمریکا تقریبا با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست.

6- سوال از اقای لاریجانی باید گفت اگر جوان ایرانی که می خواسته بره دیسکو برای پلیس شخصی  قمه کشیده است ، چه باید کرد ؟ اینکه ایشان کشته شده است جای تاسف دارد پلیس می توانست بهتر عمل کند ولی در قانون کانادا ، وقتی کسی اسلحه ( سرد و گرم ) دستش باشد ، و انرا نیندازد هیچ شوخی ندارند و شلیک می کنند. این یک اصل هست که سالها رعایت می شود .

در کانادا بر عکس ایران ، براحتی می شود به پلیس بدو بیراه گفت ( قانونی نیست ) ولی شما را دستگیر نمیکنند در نهایت می توانند به شما جریمه بدهند ولی اگر همین پلیس تخلف رانند گی کند مثلا دور غیر قانونی بزند ( کاری که بچه پولدارهای تازه بدوران رسیده ایرانی در تهران می کنند و پلیس فقط جریمه می دهد (
دفعه دوم شما رادستگیر می کند . که بسیار درست هست ، اجازه قانون شکنی را به هیچ کس نمی دهند .

در حالی که در حوادث اخیر می بینیم که پلیس  تهران ،در قتل میدان کاج و حادثه قتل یک مرد به دست زن ( منسوب به شهر کرج )  خیلی غیر حرفه ای  تنها نظاره گر است . که نشان ا ز عدم اموزش حرفه ای در این زمینه دارد . باعث می شو د جامعه احساس ناامنیتی و بی قانونی بکند که قانون را افراد حتی محق در دست بگیرند .
بعد ردیس پلیس می گویدهر کس بگوید این قتل درکرج بوده است دستگیر می شو.د
گفتني است رييس پليس شهرستان كرج نيز جمعه گذشته در گفت وگو با خبرنگار ايرنا ، فيلم منتشر شده در اين سايت اينترنتي مبني بر تكرار جنايتي مشابه ميدان كاج تهران در شهر كرج را كذب دانست.
سرهنگ ' ناصر اصلاني ' اظهار داشت: چنين خبري از اساس كذب است و چنين موردي در كرج نداشته ايم.
سرهنگ ' عباي عليپور ' رييس پليس آگاهي استان تهران هم ضمن تكذيب خبر منتشر شده در اين سايت به خبرنگار ايرنا گفت: هيچ موردي مشابه جنايت ميدان كاج در كرج گزارش نشده است.

8- در یک مورد پلیس یورک ( انتاریو ) به یک زن ایرانی محجبه که با همسایه سفید پوستش اختلاف مالک ومستاجری داشت دست بند زده بود و وی را به زندان موقت انداخته بود .، شکایت شده است . پلیس در تحقیقات کار پلیس را درست تشخیص داده است ولی خانم مذکور از طریق دادگاه علیه اداره پلیس یورک شکایت کرده است  که مدت زمانی طول خواهد کشید . 
در حالی که در ایران کمتر کسی می تواند و یا جرئت می کند که  علیه پلیس و مقامات امنیتی شکایت کند

http://alef.ir/1388/content/view/88091/

هیچ نظری موجود نیست: