Translate

یکشنبه، آذر ۲۱، ۱۳۸۹

انتقاد از ایت الله وحید و چند جمله د رمورد ان

مقاله ای در مورد مرجعیت ( ایت اله وحید خراسانی ) و حملات دولت و اپوزیسیون به وی  /بازهم مرجعیت
علی اشرف فتحی: انتقاد کم سابقه آیت الله العظمی وحید خراسانی از نمایش چهره حضرت عباس بن علی (ع) در سریال مختارنامه با واکنش های ضد و نقیضی مواجه شد و بار دیگر «مرجعیت شیعه» را به سوژه مباحث عام و خاص بدل کرد. البته این نخستین باری نیست که آیت الله العظمی وحید مورد حملات تند قرار می گیرد. نخستین بار پس آنکه..


نظر من در این مورددر بخش نظرات تورجان ، نمی دانم که منتشر می شود یا نه 


با سلام
نظراتم دفعه قبل به علت مصلحت اندیشی شما منتشر نشد که انرا به حساب شرایط داخل کشور می گذارم
بنظر من دو بحث مخلوط می شود ، جریانات خارج ازکشوری به طور کلی ، فکر می کنند نفوذ مرجعیت در بین اقشار مختلف مردم ، از بین رفته و یا د ر حال از بین رفتن هست که درست نمی آید .
هنوز بسیاری از مردم ، به اینترنت و فضای ازاد رسانه ای و رسانه ازاد دسترسی ندارند لذا نمی توان تصور کرد همه مردم باید و یا مانند جماعت مجازی نشین اندیشید و فکر کرد .
یک نکته بد نیست اشاره کنم با رهبر حزب سوسیال دمرکرات انتاریو (کانادا ) خانم اندره هوارث مصاحبه می کردم  از وی پرسیدم چرا در جریان بحران اقتصادی و بسته شدن پارلمان توسط نخست وزیر ( محافظه کار ) شما مانند سوسیالیست ها ی اروپا مرد م را به خیابان امدن دعوت نکردید .  کاری که اگر در کشورهای رو به توسعه مانند ایران و خاورمیانه می شد داد وا دمرکراسی کانادا بلند می شد ، گفت در فیس بوک چندین ده هزار نفر برای تظاهرات بله گفته بودند ولی در روز مراسم در جلوی پارلمان تنها چند صد نفر بیشتر شرکت نکردند .
این کانادا هست که تظاهرات منعی ندارد و به قول اینجایی ها ( فان ) تفریح خانوادگی هم حساب میشود حسابش با ایران جداست.  یعنی برخی از دوستان بول نگیرند که در کانادا دموکراسی نیست د رمقایسه با اروپا گفتم

2- تا انجا که می دانم ، اقای وحید در اعتراض به حمایت حاکمیت  از اهل سنت ، با خامنه ای دیدار نکرده بودند . خوب چنین موضعی خیلی برای اینده ایران چند قومی ، خطرناک هست
اگر از دید اینجا بنویسم ناقض حقوق بشر است زیر اهل سنت هم ایرانی و باید حق مشارکت مساوی و عادلانه داشته باشند . یعنی  حمایت اقای وحید از هر جریانی یعنی سهم خواهی انان در اینده ( بالاخره همه حکومتها می ایند و می روند ) و زمین هم قرار است 17 میلیون سال دیگر عمر کند .

3- اشتباه 57 را نباید تکرار کرد در ان دوران هر زمان بچه های کمونیست در تظاهرات می خواستند شعار های خودشان را بدهند ( تعدادشان زیاد نبود ولی شهروند ایران که بودند ) به بهانه وحدت و تمرکز بر سرنگونی شاه ، عملا این صداها خفه شد و این یک امر نهادینه ای شد که به بزرگترین مهاجرت تاریخ ایران و کشتار و حذف هزاران ایرانی مخالف در سالهای 60 شد ( اینکه چه کسی مقصر بود اینجا بحث نمی کنم ولی در سیاست هیچ جریانی صد در صد مبر انیست و ان حادثه ها  می توانست اتفاق نیفتد و یاتلفات کمتری داشته باشد .

بنابر این بایستی حرفها را با رعایت ادب و منطق زد . این وظیفه رهبران سیاسی  ( اگر باشند ) هست که باید سطح اگاهی مردم را بالاتر ببرند .
با حرف نزدن مشکل بهتر نخواهد شد . با حرف زدن و نوشتن ولی مسولانه نوشتن ، مسیر طولانی تر خواهد شد و لی مطمئن تر و امکان تکرار اشتباهات کمتر خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست: