Translate

شنبه، دی ۱۸، ۱۳۸۹

فوت علیرضا پهلوی و مقاله سایه شبح خاندان پهلوی بر مردم ایران

در دورانی که کوچکترین خبری در باره ایران ، روی انتن خبرگزاری ها قرار می گیرد ، بالطبع فوت یک نفر هم بخصوص از خانواده رژیم سابق ، خبر ساز خواهد بود . باضافه اینکه فرد مذکور   خودکشی کرده باشد  از نوع اسلحه که سوژه خبری مناسبی  از یک تراژدی است برای رسانه های محلی امریکا ( بوستون ) و همه شهرهای اصلی کانادا و امریکا هست .

اینکه بانوی اول نداریم نظر شخصی ایشان باید باشد زیرا در منطقه خاورمیانه ، چه کسی نام بانوی اول اسرائیل را می داند ایا زن رئیس جمهور بانوی اول است یا زن نخست وزیر ناتینیاهو ( که تنها چندی قبل بدلیل شکایت مستخدم خانه شان بدلیل بدرفناری خبر ساز شد .
بغیر از قطر و ترکیه ، حتی روسیه هم بانوی اولش هم خبر ساز نیست ، ارمنستان و اذربایجان ، امارات زن شیخ که غربی هست بعضی وقتها در خبر ها هست
بعد ملکه اردن که فلسطینی هست ، فعال اجتماعی است و خبر ساز هست و شهرت جهانی دارد .
د رکانادا هم بانوی اول ، لورا هارپر چندان فعالیت اجتماعی سیاسی ندارد بغیر از موضع گیری اش در مورد سکینه محمدی که کاملا  سیاسی بود .
تنها در امریکا خانم میشل اوباما مطرح هست انهم بدلیل رفتار رسانه ها ی امریکا و ازادی بیان کامل ، که موضوع خبر ی می شود .

و اما ، به عنوان انسان ،  با فرح دیبا ، احساس همدردی می کنیم والا ایشان هنور خودش را ملکه می داندو در توهم هست .  خودکشی در خانواده نشان میدهد که این خانواده ، همدیگر را حمایت نمی کنند و از هم بی خبر هستند والا بسیاری از خانواده های سلطنتی که منقرض شده اند و یا رئیس جمهورهایی که مجبور به ترک خاک کشورشان شده اند ، هم خودکشی در میا ن انها بوده است ؟
هنوز یک سخنرانی از این مرحوم و یا نوشته ای از مرحوم علیرضا منتشر نشده است ، در دنیای اینترنت که همه وب لاگ دارند . بجای احساسی برخورد کردن باید ریشه ها را در جای دیگری جستجو کرد .

سایه شبح خاندان پهلوی بر مردم ایران -آزاده معاونی( رادیو زمانه )

هیچ نظری موجود نیست: