Translate

چهارشنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۸۹

روز جمعه روز سرنوشت ساز حسنی مبارک - اسرائیل و کانادا حامیان حسنی مبارک

روز جمعه روز سرنوشت ساز حسنی مبارک - مصر و خاورمیانه جدید است

امر وز نیروهای امنیتی ( لباس شخصی ها ) و طرفداران حسنی مبارک در میدان ازادی با مخالفان درگیر شدند وانها را مضروب کردند.
این حادثه مشابهه حادثه تظاهرات طرفداران شاه در سل 57 در امجدیه تهران بود . که با شکست کامل روبرو شد.
ارتش در این جا نقش حائل را برای جلوگیری از گسترش زدو خورد داشته است که منجر به شهادت 3 نفر و زخمی شدن 600 نفر شده است .
 3 گروه در این تظاهرات هستند

گروه اول - امنیتی ها و نظامی ها
گروه دوم - کسانی که در دولت کار می کنند و یا نانشان از دستگاههای دولتی ویا وابسته به حسنی مبارک در می اید. کسانی که با پول به این تظاهرات اورده می شوند مانند اجیر کردن دهها نفر در عاشورای 88 جنبش سبز ایران توسط حکومت ایران

گروه سوم - کسانی هستند که معتقدند حسنی مبارک ، به مصر اعتبار و ثبات داد ه  است
ارتش مصر در حال حاضر به عنوان ناظر حضور داشته است اگر طرفداران حسنی مبارک از جنس سوم باشند . به نفع حسنی مبارک وارد صحنه خواهد شد.
روز جمعه ، نمازهای جمعه د رمصر برگزار می شود. ارتش از مردم خواسته است تظاهرات نکنند
اگر این تظاهرات برگزار شود که باتکیه بر حوادث گذشته می توان گفت می شود در ان صورت ، ارتش مصر از حسنی مبارک خواهد خواست که قدرت را ترک کند. زیرا ضررهای اقتصادی ان ، بسیار وخیم خواهد بود
لازم بتوضیح است که درچند روز گذشته بازار بورس قاهره 68 میلیارد دلار سقوط کرده است  و 6 درصد ارزش خود را ازدست داده است به همین دلیل بازار بورس برای جلوگیری از سقوط بیشتر ، متوقف شده است .

حسنی مبارک ، مانند شاه ، پشتیانی غرب و بخصوص امریکا را ازدست داده است .در یک موضع گیری نخست وزیر اسرائیل هم امروز گفت که مصر دموکرات با اسرائیل مشگلی نخواهد داشت که راه را برای رفتن حسنی مبارک بازتر کرد. نخست وزیر اسرائیل  و کانادا  متحد ان  غربی هستند  که از حسنی مبارک به عنوان متحد استراتژیک اسرائیل حمایت می کنند. دولت هارپر همچنان معتقد است که اول باید  خشونت نباشد بعد در مورد اینده حرف زده شود . انگار این مردم هستند که خشونت می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: