Translate

سه‌شنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۹

نظر من در مورد مقاله اقای محمدی شش تابو در همکاری مخالفان ايرانی جمهوری اسلامی با نهادهای خارجی

با سلام
بنظر می اید اقای محمدی برخی ازمقولات را یک جانبه بیان کرده اند
دريافت کمک مالی از موسسات دولتی خارجی
"
هنوز نيروهايی در ميان اپوزيسيون جمهوری اسلامی هستند که دريافت کمک مالی از دولت‌های خارجی را نه لازم و نه مطلوب می دانند. برخی نيز اين عمل را قبيح می شمرند. "
http://www.radiofarda.com/content/f3_cooperation_opposition_iranians_foreign_institutions/2310500.html
به عنوان مثال ، ما که در کاناد ا شهروند هستیم می توانیم با مقامات کانادایی تماس برقرار کنیم و از انها بخواهیم که به درخواست های دمکراسی خواهی مردم ایران کمک کنند اما چند نکته مهم است که دقت شود
1- ولی ما نباید از دولتمردان امریکا و دیگر کشور ها بخواهیم زیرا رابطه ما با انها رابطه یک شهروند کشور دمکرات با سیاستمداری که علی القاعده پاسخگوی شهروندان ان کشور هست ، نیست همین طور شهروندان ایرانی امریکایی با دیگر کشورها مانند کانادا و غیره .

2- این ارتباطات باید شفاف باشد و دستور جلسه و گفتگو ها شفاف باشد و اطلاع رسانی شود

3- با دستگا ه های امنیتی و پلیسی نباشد مگر اینکه خطر ترور شهروندان ان کشور تهدید جدی شود ( نه تحلیل و یا تخیل )

4- د رکانادا هنوز ندیده ام و یا نشنیده ام که دولت و یا نهاد های خصوصی به هیچ نهاد مسقلی کمک مالی کنند ( اگر کسی اطلاعی دارد لطفا ما را هم با خبر کند ، سپاسگزار خواهیم شد

5- اگر جریانی  مخالف جمهوری اسلامی باشد و حتی شهروند باشد و لی با  سیاست های نژاد پرستانه اسرائیل مخالف باشد ، تقریبا در امریکا و کانادا غیر ممکن است که ملاقاتی هم صورت بگیرد چه برسد به کمک . همینطور درمورد بسیاری از رسانه های جمعی . فقط باید علیه نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی صحبت شود . که خود سیاست یک جانبه ای است و به دمکراسی و حقوق بشر مردم ایران نه تنها کمک نمی کند بلکه مانعی هم در این راه خواهد شد .

6 - کمک های دولتی ، از محل مالیات مردم در کشورهای دموکرات هست و  مردم این کشورها چند ان علاقه ای به چنین کمک هایی ندارند مگر اینکه در خفا باشد و یا زیر عناوین دیگر .

7 - اتفاقا اگر دولتهایی مانند ، امریکا و دولت هارپر که بشدت طرفدار سیاست های اسراییل هستند ، از جنبش مردم ایران و منطقه کمک نکنند ، مسیر مبارزه مردم ایران کمی طولانی تر و لی مسلما شفاف تر و پا ک تر خواهد بود

در زمان شاه ، اپوزیسیون ایران ، کمک مالی دریافت نمی کرد و به همین دلیل مورد اعتماد مردم ایران بود ، ولی وضع انقلاب و کشور به این حال افتاد حال که کمک مالی هم بشود . یکی از علت ها ی عدم اعتماد داخل کشور و ضعف اپوزیسیون خارج از کشور ی هم متاسفانه دریافت کمک از دولتهای خارجی مانند دولت صدام حسین بود که د رمقاطعی کمک کرده است ولی بعدا برخی از این جریانات به این اشتباه خود پی بردند و خود را تصحیح کردند .
علت اینکه جلال طا لبانی و نور  ی مالکی نمی توانند مواضعی علیه حاکمیت ایران اتخاذ کنند بدلیل دریافت کمک های مالی در زمانی که در اپوزیسیون صدام بودند ، می دانم . حال چگونه این کشورهای غربی بدون جشمداشت در اینده ، حاضرند پول مالیات مردم کشورهایشان را به جهان سومی ها بدهند .

سعید سلطانپور
روزنامه نگار - تورنتو

هیچ نظری موجود نیست: