Translate

شنبه، مرداد ۱۵، ۱۳۹۰

افزایش ۱۸ درصدی سرقت های مسلحانه/فارس در صدر/افزایش سرقت های مسلحانه در تهران


۱۴,۰۵,۱۳۹۰
serghat
خبرآن لاین- پلیس از افزایش ۱۸ درصدی سرقت های مسلحانه خبر داده است. همچنین استان های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان بالاترین میزان سرقت مسلحانه را داشته اند.
جالب اینکه در آماری که چندی پیش، پلیس از قتل اعلام کرد هم استان فارس در صدر آمار بود. با این حال افزایش سرقت های مسلحانه درحالی اتفاق می افتد که تا سال ۸۷، سرقت های مسلحانه، سیر نزولی داشته اند. براساس آمارهای موجود در سال ۸۹ ، ۹۹۵ فقره سرقت مسلحانه در ایران به وقوع پیوسته است. درحالی که این آمار در سال ۸۸ ، ۸۱۹ فقره بوده است. 
همچنین درصد کشف به وقوع پدیده سرقت‌های مسلحانه در سال گذشته حدود ۶۶ درصد بوده است؛ درواقع از ۹۹۵ مورد سرقت مسلحانه در سال ۸۹، ۶۵۴ مورد کشف شده است.
در سال ۸۹ به ترتیب استان‌های فارس با ۳۲۶ مورد سرقت مسلحانه، خوزستان با ۱۶۵ و کرمان با ۱۱۷ مورد سرقت مسلحانه، رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در این مدت تهران بزرگ با ۶۸ مورد ـ معادل ۸/۶ درصد ـ سرقت مسلحانه در رتبه پنجم کشوری در این خصوص قرار گرفته است.
براساس آمارهای پلیس، وقوع ۶۸ مورد سرقت مسلحانه در سال ۸۹ در تهران بزرگ در حالی گزارش شده که در سال ۸۸ ، ۴۸ مورد سرقت مسلحانه در تهران گزارش شده است. یعنی حدود ۲۹ درصدی وقوع سرقت مسلحانه در سطح تهران بزرگ افزایش داشته است.
تحلیل آماری وقوع سرقت مسلحانه طی یک دهه اخیر نشان می‌دهد به ترتیب استان‌های فارس با ۲۱۲۱ مورد، سیستان و بلوچستان ۲۰۲۶، کرمان ۱۴۴۰، تهران بزرگ ۱۲۳۵ و خوزستان با ۹۸۰ مورد بالاترین رتبه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
آمارها نشان می‌دهد سارقان مسلح اغلب با بهره‌گیری از ضعف سیستم‌های امنیتی، مراکز مورد هدف اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی اعمال مجرمانه می‌کنند که اغلب در قالب باندهای دو نفره یا بیشتر که معمولا دارای سوابق متعدد کیفری هستند فعالیت می‌کنند.
همچنین پلیس هشدار داده است؛ با توجه به بازدارنده نبودن مجازات‌های فعلی صادر شده برای مجرمان سرقت‌های م

هیچ نظری موجود نیست: