Translate

پنجشنبه، مرداد ۲۴، ۱۳۹۲

اگاهی رسانی د رمورد کسب و کار ایرانی در تورنتو

دو سوپر مارکت بزرگ ایرانی در بزرگشهر تورنتو ( جی تی ای ) در حال فروش هست . به روایتی کاهش فروش مغازه بدلیل تحریم ها و کم شدن مشتری های ایرانی از یکسو و اجاره بالای 15هزار دلاری مغاز ه ها ، متاسفانه مالکان فعلی را به سمت فروش کشانده است . متاسفانه در جامعه ایرانی هیچ نهاد ی نیست که اطلاعات درست تجاری به کسانی که می خواهند وارد تجارت و کسب و کار شوند ، مخصوصا ایرانیانی که از ایران می ایند ، می دهد.  من اسم فروشگاه ها را نمی برم ولی قبل از امضای هر قراردادی اول از فروش واقعی کسب و کار مطمئن شوید . 2- مدت اجاره مغازه حداقل باید 5 سال باشد والا سرمایه گذاری در ان ریسک زیادی دارد .
البته صاحب یکی از این فروشگاه ها خود چند سالی است که کارش گرفته بود بجای چسبیدن به این کار ، خودش به شغل مشاور املاک رو اورده بود. و تا چند روزپیش تابلوی آگهی خودش در مغازه بود که برداشته شد.
از مدت اجاره این سوپر بیش از 16 ماه نمانده است . ایرانی ها تازه وارد فکر می کنند مغازه در کانادا و امریکا سرقفلی دارد و این پول برایشان خواهد ماند در حالیکه این پول را باید در مدت اجاره دراورد . 
بعد از کمک به مسله ایرانیهایی که دچار مشکلات شهروندی شده اند ، قرار است با کمک دوستانی که سالهاست در تجارت در کانادا اشنا هستند و موفق هستند سمینارهایی مجانی ترتیب بدهیم . ملت با امیدی به زندگی بهتر قرض و قوله می کنند ویا از ایران با فروش خانه شان با دلار 3هزار و اندی می ایند و با تجربه تجارت در ایران دارو ندارشان که می رود هیچ ، اعتبارشان نابود می شود بجای خود ، خانواده هم در استانه تلاشی قرار می گیرد .    با مشاورین خوشنام مالی و یا املاک برای این امور  مشاوره کنید . لطمه  اقتصادی به هر خانواده ایرانی   بنیه اقتصادی و اجتماعی جامعه ایرانی را پایین می اورد .

هیچ نظری موجود نیست: